23 augustus 2019 om 00:00
iBOOD

Patton Kamado Grill Classic | 13"

Patton Kamado Grill | 13"

Barbecuefeestje met je vrienden? Regelen zij het eten, jij de barbecue. ;)

Specificaties

Merk: Patton
Type: Kamado Grill
Garantie: 2 jaar

• Keramische kom voor sappig, mals vlees
  • Robuuste keramische kom voor hoge temperaturen
  • Temperatuur eenvoudig instelbaar op de deksel

Materialen

• Kom: Keramiek
  • Grillrooster: Geëmailleerd staal

Afmetingen & gewicht

• Hoogte van de kap: 19 cm
  • Hoogte van het onderkant: 23 cm
  • Diameter van het grilloppervlak: 28 cm
  • Totale diameter: 33 cm
  • Gewicht: 21 kg
23 augustus 2019 om 06:01
zcwknol Gebruiker

Let op dat door de schaal binnenin je effectieve grill oppervlak slechts 22cm is. Je kan hier prima je op BBQen voor 2-4 personen.

23 augustus 2019 om 07:18
Hermke040 Gebruiker

Diameter van het grilloppervlak: 28 cm

Waarom staat dit er dan?

23 augustus 2019 om 07:21
Palani Gebruiker

Dat is de totale diameter van het rooster. Echter zoals je ziet op de foto ligt het rooster met de rand op de keramieken binnenschaal. Het gedeelte van het rooster wat boven het vuur hangt is dan ook kleiner.

Dit is geen probleem als je voor low and slow gaat maar als je heet wil grillen hierop moet je er even rekening mee houden.

23 augustus 2019 om 09:52
Maximizer Gebruiker

Is de buitenkant geglazuurd en zo niet; kan ik hem dan wel buiten laten staan?

23 augustus 2019 om 09:56
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Maximizer,

Dit ga ik voor je navragen.

23 augustus 2019 om 11:09
Jan_Glassee Gebruiker

Neen, de buitenkant is niet geglazuurd. *knip* De foto van de bbq is matzwart, niet geglazuurd. De foto in close up van de margriet bovenaan komt van een andere bbq, is conisch en van een model dat wel geglazuurd is want daar zie je het email blinken.
*knip* Als je hem continue buiten wil laten staan dan zal je een geglazuurd model moeten kopen. Deze neemt regen op en zal in de winter dan ook barsten of kapot springen.
Het is een goeie bbq als je hem kan binnen zetten na gebruik. Koop er een gietzijzeren schaal bij dat je kan gebruiken als hitteschild voor hem te gebruiken voor low and slow.

https://cookinglife.be/ovenschaal-20-3cm/?gclid=CjwKCAjwnf7qBRAtEiwAseBO_Jw_VDN5zGFbSAvjh-Tl5UAj2szNz_RWRleDKGdmMp5As89FSbb7KBoCpzsQAvD_BwE

Edited by: Niek

23 augustus 2019 om 11:20
Jan_Glassee Gebruiker

Foto van het ventiel komt van de patton 21inch large kamado. Beetje misleidend, niet?

23 augustus 2019 om 11:26
Maximizer Gebruiker

Ik had al zo een vermoeden Jan, dankjewel!

Ik heb die van de Aktie overigens teruggebracht; die paar Euro’s zijn mij het risico niet waard (stond ook op de doos!l. Ik hoop dat die geglazuurde snel weer in de aanbieding komen voor €50,- en anders dan toch maar een tweedehands of nieuwe voor iets meer geld. Een ongeglazuurde is voor mij een absolute No go.

23 augustus 2019 om 11:52
Jan_Glassee Gebruiker

*knip*

Moest ik het opnieuw doen, ik koos ook altijd voor eentje met glazuur. Nu moet hij elke keer naar binnen, maar dat is dan wel het enige nadeel. Voor de rest tof ding. In te bouwen in de Ikea Bekvam tafel :)

23 augustus 2019 om 13:19
Maximizer Gebruiker

Ik ben vebaast dat de moderator geen aanpassingen doet in je reacties.

Bedankt voor je tips en met die van €50,- daar bedoelde ik ook die van de L mee.

23 augustus 2019 om 13:43
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Jan_Glassee,

Bedankt voor het uitgebreid delen van je ervaringen. Helaas valt het niet te controleren of het inderdaad dezelfde is en daarom heb ik de verwijzingen even uit je bericht gehaald. Ook is het niet toegestaan om op het forum reclame te maken voor andere modellen en aanbieders.

Er is geen ventiel foto van dit model en daarom wordt die van de 21″ gebruikt. Het ventiel is verder hetzelfde.

23 augustus 2019 om 15:09
Jan_Glassee Gebruiker

Niek, Patton is een plakmerk dat Auplex inkoopt en er zijn eigen merknaam op hangt, zij maken zelf geen bbq’s. Kan je lezen op de site van Auplex. Diegene die ik gekocht heb via de welkbekende keten komt van een Nederlands bedrijf dat exact hetzelfde doet. Zowel Patton als dat Nederlands bedrijf bieden de 13 en de 21 aan in exact dezelfde uitvoering en beide modellen worden door Auplex gemaakt. Dat bij de vorige verkoop de patton expert kwam vertellen dat deze van een betere kwaliteit zou zijn was onzin, is exact hetzelfde model.

https://www.auplexkamado.nl/meer-informatie/faq/

Het ventiel van de large is conisch, niet recht en iets beter afgewerkt.

23 augustus 2019 om 10:51
ShuttleX Gebruiker

Eindelijk eens een aanbieding zonder verzendkosten…

23 augustus 2019 om 11:04
avanzuuk Gebruiker

Waar lees je dat? Ik lees “€ 8,95 verzending”

23 augustus 2019 om 11:27
Maximizer Gebruiker

*sarcasme

23 augustus 2019 om 13:45
vandecruys Gebruiker

*knip*

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een directe link naar een identiek product

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.