13 januari 2022 om 00:00
iBOOD

Wagner Verfspuiten

Product expert aanwezig

Wagner Verfspuiten

Wagner Verfspuiten

Geen rollen meer, geen kwasten meer, gewoon spuiten met die handel! Verf spuiten was nog nooit zo makkelijk. Wagner helpt je een handje met je bouwproject of gewoon met het verven van je huis. 

13 januari 2022 om 07:45
sjgroen Gebruiker

Iemand ervaring met de flexio 950? Zit er over te denken zoiets aan te schaffen, maar twijfel over het gemak en de resultaten tov schilderen met de conventionele rollers. Iemand die hier iets over kan zeggen?

Beantwoorden

13 januari 2022 om 10:03
Official Product Expert Wagner Expert Official Product Expert

Als je specifieke vragen hebt kan je deze zeker aan mij stellen. Uiteraard kunnen de andere Ibood klanten die de 950 reeds gekocht hebben ook hun mening geven.

Beantwoorden

13 januari 2022 om 11:22
hugobey Gebruiker

Goedemorgen Product expert,

Ik heb U een half uur geleden twee vragen gesteld. Ik zit nog steeds naar mijn scherm te kijken in afwachting van Uw antwoord en ik wil graag iets bestellen en dan iets anders gaann doen!

Alvast bedankt

Beantwoorden

13 januari 2022 om 11:28

Ik beantwoord de vragen tussen alle andere werkzaamheden in. Antwoorden volgen helaas niet onmiddellijk …

Beantwoorden

13 januari 2022 om 11:46
sjgroen Gebruiker

Dank voor uw antwoord, de techniek erachter is helder. Gaat mij puur om geruikservaring met (in dit geval) de 950.

Zou het willen gebruiken voor het eens in de zoveel tijd opnieuw sauzen van de wanden in onze woning (andere kleur cq opfrissen). Vraag me af of het resultaat van andere consumenten naar tevredenheid is.

Vraag me daarnaast af of de 950 dan echt noodzakelijk is, of dat een ‘lichter’ type ook al afdoende zou zijn.

Beantwoorden

13 januari 2022 om 12:03

Elke technologie en type heeft zijn voor en nadelen.   Hangt allemaal af van hoe groot de klus is, gebruiksgemak, snelheid.

Algemeen kan je zeggen dat met HEA je sneller kan werken en je resultaat beduidend gladder is.    HVLP is dan weer goedkoper maar het resultaat is minder strak.    De 950 is een toestel met rechtstreekse aanzuiging en lans.  Handig voor plafonds en grote werken.     Heb je een kleinere klus (bv. 1 kamer maar) dan is een kleiner toestel zeker een optie.  Het is dus een eigen afweging maken.  Zelf verkies ik HEA boven al het andere … kost meer, maar het resultaat is puik!

Beantwoorden

14 januari 2022 om 07:58
Meir666 Gebruiker

ik heb er ervaring mee.

Voordat je begint moet je alles goed afplakken en een mondkapje dragen omdat er nevel in de lucht blijft hangen.

Heb het eerst op een slaapkamer getest en daarna de hele woonkamer gedaan nadat er was gestuct. Was voor mij dus De eerste keer,

Ben echt tevreden en je ziet geen enkele streep. Ik zal voortaan spuiten.

Voor een wandje zou ik het niet doen, qua voorbereiding etc.

Je moet daarna wel goed het apparaat schoonmaken, maar daar zit een programmaatje

Beantwoorden

14 januari 2022 om 07:59
Meir666 Gebruiker

sorry, klikte op verzenden.

Er zit een schoonmaakprogeamma op. Gebruik die wel.

Echte aanrader

Beantwoorden

13 januari 2022 om 10:48
hugobey Gebruiker

Goedemorgen,

Vraag aan de expert: Kunt U mij het verschil uitleggen tussen de Control Pro 350R en de 250R?

Beantwoorden

13 januari 2022 om 11:27

De 350 R heeft een krachtigere motor.  Je kan zien dat de output (liters per minuut) hoger ligt dan bij de 250 R.  Je gaat dus sneller werken.

Beantwoorden

13 januari 2022 om 11:33
hugobey Gebruiker

Maar de kwaliteit van het resultaat is dus gelijk, of bereik je makkelijker een mooi resultaat met de hogere druk?

Of is zelfs het spuiten met hogere druk moeilijker?

Beantwoorden

13 januari 2022 om 11:59

Het oppervlakte resultaat is met beide machines idem.  Enkel ga je me de 350 R sneller werken.

Het gaat om HEA toestellen => High Efficiency Airless.  Dit is de nieuwste airless technologie waar je nog met hoge druk werkt, maar 50% minder dan vroeger.    De oudere airless modellen werken met 200 Bar druk … met HEA control pro doe je hetzelfde met 100 Bar.  Dit is dus veel makkelijker, rustiger en aangenamer werken.

Beantwoorden

13 januari 2022 om 12:20
hugobey Gebruiker

Dank U, ik heb zojuist de Control Pro 250R met extra verlengstuk besteld!

Beantwoorden

13 januari 2022 om 10:58
hugobey Gebruiker

En welk verlengstuk heb ik nodig voor het spuiten van plafonds met de 250R of de 350R

Beantwoorden

13 januari 2022 om 11:29

U hebt het HEA verlengstuk (metaal) nodig in combinatie met de 250 of 350.

Beantwoorden

13 januari 2022 om 14:27
Goof1424 Gebruiker

Wat zijn de verschillen in techniek en gebruikersgemak tussen de flexio 590 en de flexio 950 (behalve het rechtstreeks aanzuigen vanuit de emmer.) Is de lans van de 950 dezelfde als de losse lans die wordt aangeboden?

Beantwoorden

13 januari 2022 om 15:18

De lans van de 950 is niet dezelfde.   Deze van de 950 is lichter en ook de verf gaat (via een slang) door deze lans.  Bij de lans voor de 590 is het enkel lucht die door de buis gaat  … de verf zit in de beker die vooraan de lans gaat vast clicken.

Voor een grotere klus is de 950 beter en handiger in gebruik.  De lans ligt beter in de hand (lichter).  De 950 zal ook sneller werken. Kwestie het finale resultaat is er weinig verschil tussen de HVLP apparaten.  Deze zijn vergelijkbaar … enkel is het ene apparaat sneller dan het andere en heb je meer features op de toestellen en meegeleverde accessories.

Beantwoorden

13 januari 2022 om 17:40
geniusrd Gebruiker
13 januari 2022 om 20:15
Moderator Niek Moderator

Goedenavond geniusrd,

De prijs is inderdaad scherper, maar hij is nergens op voorraad en ook niet te bestellen.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 12:42
aapelite2 Gebruiker

In hoeverre gaat het lukken om een buitenmuur hiermee te keimen?

Beantwoorden

14 januari 2022 om 12:54

Dat is afgeraden.  De toestellen zijn allemaal geschikt voor binnenmuren.   Buiten kan wel lak/beits, maar geen buitenmuur/façade verf.

Beantwoorden

15 januari 2022 om 14:05
joscaspers Gebruiker

Moet de lak of beits op waterbasis zijn of kan op terpentine basis ook in combinatie met de 350 r

Beantwoorden

15 januari 2022 om 14:53

Kan beide. Water of solvent maakt geen verschil. Alle toestellen geschikt voor water of terpentine gebaseerde verven.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.