6 januari 2018 om 00:00
iBOOD

XQ-lite LED Strip | 1.4 W | 63 cm

XQ-lite LED Strip

Plaats de strip in de keuken onder de kastjes, onder de vensterbank in de woonkamer of langs de plint in de slaapkamer. Voor deze LED strip kun je altijd een passend doel vinden.

Specificaties

Merk: XQ-lite
Type: LED Strip (XQ0912)
Garantie: 2 jaar

• Warmwit ledlicht
  • Voor binnengebruik
  • Uitbreidbaar tot 1.89 m

Armatuur
Materiaal: Metaal
Lengte: 2x 31.5 cm
Dimbaar: Nee
Spanning: 230 V
Adapter: 12 V (meegeleverd)
Klasse: III

Lichtbron
Meegeleverd: Ja
Bron: Geïntegreerde LED
Wattage: 1.4 W (2x 0.7)
Kleurtemperatuur: Warm wit
Levensduur: 50.000 branduren
Energielabel: A

6 januari 2018 om 00:25
Den80ies Gebruiker

Wat is de lichtopbrengst van één strip ?

Mvg Dennis

Beantwoorden

6 januari 2018 om 01:05
mmmlemmens Gebruiker

Daar vind je inderdaad niets over. Volgens mij zijn het 3528 led’s (rechthoekig 3.5mm x 2.8mm) die zo’n 5 lumen per led geven. Dus laten we zeggen dat 1 strip ongeveer 60 lumen is. Het zijn volgens mij geen 5050 led’s (vierkant 5 mm x 5 mm). Mogelijk kan de moderator hier een antwoord op geven.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 02:09
Moderator Niek Moderator

Hallo Dennis,

De lichtopbrengst is lastig te vinden. Na wat zoeken heb ik alleen kunnen vinden dat de lichtopbrengst 65 candela is. Nu is dit om te rekenen naar lumen, maar als ik dat met alle gevonden info doe kom ik op 204 lumen. Dat lijkt me wat aan de hoge kant. Als je de standaarden zou gebruiken van watt naar lumen kom je tussen de 60 en 100 lumen uit.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 01:21
Sparrow83 Gebruiker

Zijn deze strips geschikt voor badkamer?

Mvg

Beantwoorden

6 januari 2018 om 02:11
Moderator Niek Moderator

Hallo Sparrow83,

Deze strips zijn niet geschikt voor de badkamer.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 08:21
.Eva. Gebruiker

Beste,

Kunnen deze strips eveneens achteraan een TV in een vierkant bevestigd worden waarbij er overigens maar 1 schakelaar is voor het geheel?

Mvg

Beantwoorden

6 januari 2018 om 08:54
MMouton Gebruiker

Ik gebruik een LED strip met USB. 
Als je TV een USB uitgang heeft, dat gaat de LEDstrip automatisch aan als je je TV aanschakelt.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 16:13
.Eva. Gebruiker

Ah, leuk! Wist niet dat dat bestond. Dank u wel!

Beantwoorden

6 januari 2018 om 08:23
mic390 Gebruiker

Vraagje welke hulpmiddelen zijn er aanwezig? Ik zie een kabeltje om de hoek mee om te gaan. Hoelang is deze ?

Hopelijk heb ik het goed begrepen dat er op 1 trafo 6 strips geplaatst kunnen worden.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 09:14
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen mic390,

Je kunt inderdaad 6 strips met elkaar verbinden, door ze aan elkaar te klikken. Ik zal proberen uit te zoeken hoe lang dat kabeltje is.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 08:31
chow Gebruiker

Ik zie een aan-/uitschakelaar. Dus als je in de aanstand de stroom er af haalt, gaat de LED-strip weer aan als de stroom er weer op wordt gezet?

Beantwoorden

6 januari 2018 om 13:18
mmmlemmens Gebruiker

De aan en uit schakelaar zit op het “voedingssnoer” naar de ledstrips. Dus je hebt een kabel naar het stopcontact dan komt de leddriver en op de uitgang van dat snoer zit de schakelaar. Over de snoerlengte staat niets erbij maar de kabel naar het stopontact is langer (zal wel ergens tussen de 120 en 150 cm. in liggen) en het aansluitsnoer zal iets van 50 of 60 cm. zijn.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 10:12
Jos. Gebruiker

Hoeveel Kelvin is de lichtkleur?

Beantwoorden

6 januari 2018 om 13:23
mmmlemmens Gebruiker

Deze informatie is ook niet te vinden helaas. Gezien de “kleurweergave” op een internet foto zou ik zeggen 3000 Kelvin of hoger. Beslist geen gloeilampen licht van 2700 kelvin of minder. Overigens is mijn persoonlijke mening dat een led altijd iets koeler licht lijkt te geven dan een halogeen en/of of gloeilamp met dezelfde Kelvin waarde.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 10:17
mic390 Gebruiker

Is het misschien mogelijk om mijn eerdere  bestelling met 1 te verhogen ivm verzendkosten?

Beantwoorden

6 januari 2018 om 10:26
Globetrotter1 Gebruiker

Ja dat kan, je eerste bestelling annuleren en dan opnieuw bestellen en betalen, de betaling van bestelling 1 stort iBOOD dan terug. Het enige nadeel daarvan is, betalen lukt in een paar klikken terugstorten duurt wat langer.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 10:28
brigo Gebruiker

De lengte is 31,5 cm per stuk, maar wat is de breedte en de dikte (i.v.m. de plaatsing als indirecte verlichting onder bovenste keukenkasten) ?

Beantwoorden

6 januari 2018 om 13:08
mmmlemmens Gebruiker

Dit zouden de maten moeten zijn (BxLxH): 0,6 x 31 x 0,1 cm. 6 mm. Breed en lang geloof ik wel, maar 1 mm dik inclusief kunststof afdekking met verbindingscontacten lijkt me sterk. Ik vind eigenlijk dat dit soort informatie toch wel duidelijk op de verpakking mag staan (kan iBOOD ook niets aan doen) of dat nou een voordelig setje is of topkwaliteit maakt daarbij niet uit;

Beantwoorden

6 januari 2018 om 18:12
Moderator Niek Moderator

Hallo Brigo,

Op de verpakking staan de volgende afmetingen: 310×60x40 (hxbxd)

Beantwoorden

6 januari 2018 om 23:27
mmmlemmens Gebruiker

Dat klopt maar de strip kan toch nooit 6 cm. breed zijn en 4 cm. dik? Dit is de maat van de verpakking zelf waarin de 2 strips zitten.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 10:34
brigo Gebruiker

Ook dit nog : kan men extra eenheden extra bijbestellen of moet men steeds één of meerdere sets van 2 + 1 adaptor bijbestellen, terwijl men met 6 stuks eigenlijk maar 1 adaptor nodig heeft ?

Beantwoorden

6 januari 2018 om 11:24
Globetrotter1 Gebruiker

Om verspilling van materiaal tegen te gaan moet je 3 sets bestellen om vervolgens 2 adaptors waar je niets aan hebt, op te bergen om na 5 jaar te bedenken wat moet ik er mee en belanden ze in de kliko.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 18:09
Moderator Niek Moderator

Hallo Brigo,

Er zijn aparte uitbreidingssets verkrijgbaar, maar je bent voordeliger uit door hier gelijk meer sets aan te schaffen :-)

Beantwoorden

6 januari 2018 om 11:34
oghkru Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een link naar een identiek product

Beantwoorden

6 januari 2018 om 12:06
geefmaar Gebruiker

Xq-lite is het zelfde als Ranex overigens, een uitbreidingsset van 2 strips zonder adapter kost bij Bol 18,70. Nu 1 of 2 extra kopen is dus voordeliger.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 13:00
o.v.overveld Gebruiker

Hallo moderator ,

De breedte van de strips graag ? En zijn ze zelfklevend?

Dank vast.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 13:33
mmmlemmens Gebruiker

De breedte is 6 mm. en zelfklevend lijken ze me niet omdat het geen siliconenstrip is (dan zou je voor de bevestiging de ledstrips in elkaar moet klikken). De stips worden vastgezet met 2 houders per ledstip (er zitten dus 4 houdertjes bij). Mogelijk zijn deze ledstriphouders wel zelfklevend, want ik zie geen schroefjes erbij. Maar mocht het niet zo zijn, dan kan men zelf natuurlijk ook dubbelzijdige plaktape aanbrengen. Vastschroeven met een klein schroefje zou ook nog een optie zijn.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 22:26
rverduin Gebruiker

Ik wil er 6 maar het maximum dat ik kan bestellen is 4.

Beantwoorden

6 januari 2018 om 22:31
rverduin Gebruiker

Ik heb nu 2 keren besteld maar verwacht wel dat iBood dit in 1 zending met maar 1 keer verzendkosten verstuurt

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.