Is 'ie er of is 'ie er niet?
Merk: Byron by Smartwares
Type: Wifi Video Deurbel DIC-23112
Garantie: 2 jaar
Kenmerken en functies
Fysieke eigenschappen
Dit ontvang je
Eeehhh… Dr staat gewoon een IP classering in de specs. Eerst begrijpend lezen, dan pas blaten..
Er staat IP55 wat wil zeggen , bescherming tegen waterstralen in alle richtingen, dus bezint vooraleer je begint !!!!!
Uw opmerkingen en de beschuldiging van belazeren zijn echt over de top.
Onwaardige reactie voor iemand met de gebruikersnaam “Notaris” . Onzinnig gemekker. Tijd voor een bril en lees-les …
Wat is daar “bezint vooraleer je begint” aan? Of wil jij de deurbel graag onder water bevestigen? Of zet je geregeld de hogedrukspuit op het kozijn naast je voordeur?
Goedemorgen Notaris!
Zoals ook aangegeven door de andere forumgebruikers (waarvan akte en dank), staat de IP classificatie in de omschrijving ook aangegeven. Het zou geen probleem moeten zijn om deze buiten op te hangen.
Groet!
Jim
Van sommige mensen word je zo moedeloos. Ik wil niet weten hoe deze persoon reageert als er echt iets aan de hand is.
Waarschijnlijk als een notaris middels een onbegrijpelijk juridisch verhaal….
Hallo Jim,
Aan de adapter zit een Engelse stekker dat past hier niet.
Volgt er een vervangende stekker of adapter?
Henk
Heeft iemand ervaring met deze deurbel?
ja, heel slechte connectie met Wifi, vertraagde beelden, als er al beelden zijn. een van de weinige dingen waar ik TOTAAL NIET tevreden van ben bij Ibood.
Ikzelf heb deze deurbel en ben zeer tevreden hierover. Enige wat mij nog niet totaal bevalt is dat als hij detecteert dat het donker is, de infra rood aangaat, en daardoor ook het ronde deurbel lichtje aangaat, waardoor het net lijkt alsof je constant aan het filmen bent, wat niet het geval is.
Dat ligt wrs aan uw verbinding en niet aan het product… kritisch zijn dat kunnen ze, maar kijken naar hun eigen… nee hoor
Bij dergelijke producten is het altijd aan te raden de verbinding direct met je modem/router te maken. Het is een simpel apparaat dat moeite heeft met gecompliceerde netwerken met repeaters of een meshnetwerk.
Deze bel heeft ook de optie om hem bekabeld aan je netwerk aan te sluiten. Hiervoor zijn contactpunten beschikbaar (geen UTP).
Wanneer je geen beeld ontvangt wanneer je telefoon niet verbonden is met je eigen WiFi-netwerk, kan het helpen om de uPnP instelling in je modem in te schakelen
Ties, heb jij hem dan bekabeld aangesloten? Ik heb ook constant vertraging dat er beeld komt. Dan is de bezorger al weer weg :-(
Hoe sluit je die juist aan op het netwerk? Welke kabels en op welk punt? Kan u dat verduidelijken aub?
Dat kan draadloos, verbind dan wel direct met de “hoofd” modem of router.
Voor bedraad heb je een netwerkkabel nodig. Deze bestaat uit 8 kleinere draden, waarvan je Tx en Rx nodig hebt (zowel negatief als positief).
De punten hiervoor staan in de bel duidelijk aangegeven en je kunt de kabels er zo onder steken en vastzetten.
Tx+ = oranje/wit
Tx- = oranje
Rx+ = wit/groen
Rx- = groen
Bij mij is de verbinding zodanig goed dat ik nog nooit problemen heb ondervonden met het videobellen. Mogelijk komt het doordat mijn modem en de deurbel hemelsbreed zo’n 4 meter uit elkaar staan.
Mijn dochter heeft er eentje en werkt perfect. Goed beeld en gaat gelijk over op je telefoon. Geen last van vertragingen.
Hallo, wij hebben een oprit van ongeveer 70-80 meter lang. Zou deze bel geschikt zijn om aan het begin van de oprit te hangen en nog steeds goed ontvangst te hebben in huis?
Denk je dat een 40 euro belletje dat voor je gaat regelen? Waarschijnlijk niet, te grote afstand.
Hi Liezadw!
Uiteindelijk hangt dit meer af van het bereik van jullie wifi netwerk. Alhoewel ik ook wel jaloers ben op de lengte van jullie oprit ;-).
Groet!
Jim
Uw router bepaalt het bereik, niet dit apparaat.
Hoe zit het met diefstalbeveiliging? Is dit zo een die je er zo afklikt?
Hoi Handykay,
Dat ga ik even voor je uitzoeken!
De houder wordt aan de muur bevestigd. De bel zelf bevestig je op de houder en die zet je met een schroefje vast aan de houder. Dit maakt het alles behalve onmogelijk natuurlijk maar zonder schroevendraaier wordt het al lastiger
Het antwoord van B_R_T klopt ook hier helemaal.
In een vorig producttopic zei een productexpert: Hij zit met een schroef vast aan de aluminium houder, dus niet zomaar eruit te halen.
Let op. Deze heeft een voeding nodig. Dan lijkt me aflikken niet zo zinvol. Ook diefstal lijkt me niet zinvol. Je sloopt dan alles en levert niets op.
Maar de opgenomen beelden (met daders) worden wel mee genomen want sd kaartje zit in de bel toch?
Wij raden het af om deurbellen te gaan aflikken. ;-)
Aan hoeveel smartphones kun je een bel verbinden? Kan dat met meerdere of maar met 1 telefoon tegelijk?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Hi Coffee,
Voor zover ik in de manual kan zien, zit hier niet direct een maximum aan. Het feit is natuurlijk wel dat je op elke telefoon de app moet installeren en instellen.
Groet!
Jim
Ik zie dat er een behoorlijk lange draad bij zit. Maar ik wil hem aansluiten op de bestaande draadjes.
Hoe kan ik de 12V adapter daarop aansluiten? Of moet ik gelijk gaan knippen en solderen?
Oh, en nog een vraag: hoe koppel ik de daadwerkelijke gong aan deze deurbel?
Hoi ronh,
Dank voor je vragen! Ik heb ze even doorgestuurd :-)
De bel heeft spanningsvrije contactpunten om de bestaande deurbel aan te sluiten. Wanneer de bel wordt ingedrukt, zal je dan zowel de gewone bel horen als de oproep op je telefoon ontvangen. Daarnaast kun je hem koppelen met de Byron BY draadloze gongen.
Als je hem op de bestaande bedrading wilt aansluiten zou je een trafo kunnen gebruiken
Wat bedoel je met spanningsvrije contactpunten? Ik zal toch iets van spanning naar de ouderwetse bel (gong) moeten brengen, toch?
Spanningsvrij/potentiaalvrij; er wordt een contact gemaakt zonder daar spanning op te zetten, waardoor het seintje doorgezet wordt naar je bestaande deurbel. Deze is al voorzien van spanning als het goed is. Je hebt dan wel twee keer voeding nodig
Bedankt voor je uitgebreide antwoorden B_R_T!
Er zijn al veel vragen over het aansluiten op een bestaande gong gesteld. Ik heb een gewone deurbel die via een trafo is aangesloten op een gong. Kan ik de bestaande bedrading van mijn huidige installatie aansluiten op deze Byron deurbel?
Goedemiddag cameraman52,
Ja, er kan een bedrade gong op worden aangesloten. Je neemt dan de draadjes die normaal naar de deurdrukker gaan en sluit die aan op de belcontacten zoals beschreven in de handleiding.
Beste,
Kunt u ook de afmetingen van de deurbel geven svp?
Bvd
Goedemiddag Tweety1972,
De afmetingen zijn 13,6×4,9×2,4 cm (hxbxd).
Dus als ik het goed begrijp kan je hem verbinden met gewone stroomkabel met daartussen een beltranso? Hoeveel volt?
Goedemiddag Handykay,
Zie mijn antwoorden hierboven. Ik hoor het graag als je nog aanvullende vragen hebt. De bel is 12V.
Het stroomverbruik in rust is 1,5 Watt.
Lader/ adapter heeft een Engelse stekker die past hier niet in het stopcontact een heeeeele lange kabel nodig.
Ik weet niet waar je dat ziet, in het laatste plaatje is duidelijk een EU stekker te zien, geen Engelse stekker.
Er zit een Engelse stekker vast aan de adapter.
Dat past hier niet, komt hier een vervanger voor.
Kan ik op 1 DIC-23112 ook meerdere draadloze gongen aansluiten? En welk type draadloze gong moet ik dan hebben? Ik kom namelijk verschillende gongen tegen op internet en wil niet met de verkeerde blijven zitten straks…
Hi Connie,
Helaas hebben we hier niet op tijd een antwoord op kunnen vinden. Mocht je vraag nog actueel zijn, laat het even weten!
Groetjes,
Jim
de voedings adapter kan in geen enkel; stopcontact in België.
Bij de beschrijving stond ook dat er 10 m draad bij zit.
Er zitten juist geteld 3 stukjes draad van 1 m in….
Dus beschrijving klopt niet 100 % en de adapter is waardeloos.
Ik heb de deurbel ontvangen met Engelse stekker op de voeding.
Hoe lost IBOOD dit op
Ik heb vandaag de deurbel ook ontvangen met……. inderdaad ook een Engelse stekker…
Set is dus niet te gebruiken.
Ibood graag zsm een oplossing hiervoor aub zodat ik de deur bel kan installeren .
Ook ik heb een Engelse stekker gekregen.
En nu?
Is deze deurbel waterdicht? Dat is wel heel belangrijk om dit er bij te vermelden, anders koop je een deurbel en blijkt nadie dat deze door waterschade niet meer werkt en kun je fluiten naar je geld. Er zitten meer deurbellen buiten in weer en wind dan dat er in een portiek of zo zitten. Wie kan dan de retourkosten betalen? De klant. Blijf aub toch een beetje realistisch en probeer geen mensen te belazeren.