23 februari 2021 om 00:00
iBOOD

Byron by Smartwares DIC-23112 Wifi Video Deurbel

Byron Video Deurbel

Is 'ie er of is 'ie er niet?

Specificaties

Merk: Byron by Smartwares
Type: Wifi Video Deurbel DIC-23112
Garantie: 2 jaar

• 1080p Full HD
  • Zeer eenvoudige installatie
  • Praat met de bezoekers en sla beelden op 

Kenmerken en functies

• IP waarde: IP55
  • Type draad systeem: 2-draads
  • Voeding: Electriciteit, draadloos
  • Type stekker: C - CEE 7/16
  • Max SD kaart grootte: 128 GB
  • Zichthoek horizontaal: 160º
  • Volumeregeling: Ja
  • Radio frequentie: 433.92 MHz + 2.4 GHz
  • Nachtzicht: 3m
  • Pushbericht bij gebeurtenis: Ja, e-mail & app
  • Opslagmedium: Micro SD kaart (niet inbegrepen)
  • Cameraresolutie: 1920 x 1080 (Full HD)
  • Microfoon: Ja
  • Video-uitgangen: 1080p
  • Beelden per seconden: 30
  • App naam: Smartwares view
  • Koppelbaar aan de Byron BY serie van Smartwares

Fysieke eigenschappen

• Draagbaar: Nee
  • Deuropeningsknop: Ja
  • Bevestigingsmethode: Oppervlakte bevestiging
  • Muurbevestiging: Ja
  • Aantal meter kabel meegeleverd: 10 meter
  • Kleur: Zwart
  • Materiaal: Plastic
  • Verlichte drukknop: Ja
  • Uitbreidbaar: Ja
  • Draadloos bereik van het netwerk tot 150 meter
  • Stroomvereisten: input 230VAC, 50Hz
  • Voor binnen en buiten

Dit ontvang je

• Videodeurbel
  • Montagebeugel
  • Voedingsadapter
  • DC voedingskabel
  • 2x droog/nat contactkabel
  • Pluggen en schroeven
  • Platte schroevendraaier
  • Handleiding
23 februari 2021 om 06:45
Notaris2 Gebruiker

Is deze deurbel waterdicht? Dat is wel heel belangrijk om dit er bij te vermelden, anders koop je een deurbel en blijkt nadie dat deze door waterschade niet meer werkt en kun je fluiten naar je geld. Er zitten meer deurbellen buiten in weer en wind dan dat er in een portiek of zo zitten. Wie kan dan de retourkosten betalen? De klant. Blijf aub toch een beetje realistisch en probeer geen mensen te belazeren.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 07:14
alleskorn Gebruiker

Eeehhh… Dr staat gewoon een IP classering in de specs. Eerst begrijpend lezen, dan pas blaten..

Beantwoorden

23 februari 2021 om 07:18
Den_Bees Gebruiker

Er staat IP55 wat wil zeggen , bescherming tegen waterstralen in alle richtingen, dus bezint vooraleer je begint !!!!!

Beantwoorden

23 februari 2021 om 07:20
Troelstra Gebruiker

Uw opmerkingen en de beschuldiging van belazeren zijn echt over de top.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 07:25
Barney118 Gebruiker

Onwaardige reactie voor iemand met de gebruikersnaam “Notaris” .  Onzinnig gemekker. Tijd voor een bril en lees-les …

Beantwoorden

23 februari 2021 om 10:03
eversteegt Gebruiker

Wat is daar “bezint vooraleer je begint” aan? Of wil jij de deurbel graag onder water bevestigen? Of zet je geregeld de hogedrukspuit op het kozijn naast je voordeur?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 10:37
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen Notaris!

Zoals ook aangegeven door de andere forumgebruikers (waarvan akte en dank), staat de IP classificatie in de omschrijving ook aangegeven. Het zou geen probleem moeten zijn om deze buiten op te hangen.

Groet!

Jim

Beantwoorden

23 februari 2021 om 12:53
coppoolsel Gebruiker

Van sommige mensen word je zo moedeloos. Ik wil niet weten hoe deze persoon reageert als er echt iets aan de hand is.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 22:43
PetervdK Gebruiker

Waarschijnlijk als een notaris middels een onbegrijpelijk juridisch verhaal….

Beantwoorden

24 februari 2021 om 16:47
hwehwe Gebruiker

Hallo Jim,

Aan de adapter zit een Engelse stekker  dat past hier niet.

Volgt er  een vervangende stekker of adapter?

Henk

Beantwoorden

23 februari 2021 om 07:15
Verdem Gebruiker

Heeft iemand ervaring met deze deurbel?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 09:05
medocq Gebruiker

ja, heel slechte connectie met Wifi, vertraagde beelden, als er al beelden zijn. een van de weinige dingen waar ik TOTAAL NIET tevreden van ben bij Ibood.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 09:11
tieslubbers Gebruiker

Ikzelf heb deze deurbel en ben zeer tevreden hierover. Enige wat mij nog niet totaal bevalt is dat als hij detecteert dat het donker is, de infra rood aangaat, en daardoor ook het ronde deurbel lichtje aangaat, waardoor het net lijkt alsof je constant aan het filmen bent, wat niet het geval is.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 09:34
Handykay Gebruiker

Dat ligt wrs aan uw verbinding en niet aan het product… kritisch zijn dat kunnen ze, maar kijken naar hun eigen… nee hoor

Beantwoorden

23 februari 2021 om 12:59
B_R_T Gebruiker

Bij dergelijke producten is het altijd aan te raden de verbinding direct met je modem/router te maken. Het is een simpel apparaat dat moeite heeft met gecompliceerde netwerken met repeaters of een meshnetwerk.

Deze bel heeft ook de optie om hem bekabeld aan je netwerk aan te sluiten. Hiervoor zijn contactpunten beschikbaar (geen UTP).

Wanneer je geen beeld ontvangt wanneer je telefoon niet verbonden is met je eigen WiFi-netwerk, kan het helpen om de uPnP instelling in je modem in te schakelen

Beantwoorden

23 februari 2021 om 15:34
Booter123 Gebruiker

Ties, heb jij hem dan bekabeld aangesloten? Ik heb ook constant vertraging dat er beeld komt. Dan is de bezorger al weer weg :-(

Beantwoorden

23 februari 2021 om 15:50
Handykay Gebruiker

Hoe sluit je die juist aan op het netwerk? Welke kabels en op welk punt? Kan u dat verduidelijken aub?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 16:03
B_R_T Gebruiker

Dat kan draadloos, verbind dan wel direct met de “hoofd” modem of router.

Voor bedraad heb je een netwerkkabel nodig. Deze bestaat uit 8 kleinere draden, waarvan je Tx en Rx nodig hebt (zowel negatief als positief).

De punten hiervoor staan in de bel duidelijk aangegeven en je kunt de kabels er zo onder steken en vastzetten.

Tx+ = oranje/wit

Tx- = oranje

Rx+ = wit/groen

Rx- = groen

Beantwoorden

23 februari 2021 om 16:28
tieslubbers Gebruiker

Bij mij is de verbinding zodanig goed dat ik nog nooit problemen heb ondervonden met het videobellen. Mogelijk komt het doordat mijn modem en de deurbel hemelsbreed zo’n 4 meter uit elkaar staan.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 08:24
Edwin2 Gebruiker

Mijn dochter heeft er eentje en werkt perfect. Goed beeld en gaat gelijk over op je telefoon. Geen last van vertragingen.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 08:38
Liezadw Gebruiker

Hallo, wij hebben een oprit van ongeveer 70-80 meter lang. Zou deze bel geschikt zijn om aan het begin van de oprit te hangen en nog steeds goed ontvangst te hebben in huis?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 08:42
Handykay Gebruiker

Denk je dat een 40 euro belletje dat voor je gaat regelen? Waarschijnlijk niet, te grote afstand.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 10:38
Moderator Jim Moderator

Hi Liezadw!

Uiteindelijk hangt dit meer af van het bereik van jullie wifi netwerk. Alhoewel ik ook wel jaloers ben op de lengte van jullie oprit ;-).

Groet!

Jim

Beantwoorden

23 februari 2021 om 12:54
coppoolsel Gebruiker

Uw router bepaalt het bereik, niet dit apparaat.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 08:39
Handykay Gebruiker

Hoe zit het met diefstalbeveiliging? Is dit zo een die je er zo afklikt?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 12:04
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Handykay,

Dat ga ik even voor je uitzoeken!

Beantwoorden

23 februari 2021 om 13:22
B_R_T Gebruiker

De houder wordt aan de muur bevestigd. De bel zelf bevestig je op de houder en die zet je met een schroefje vast aan de houder. Dit maakt het alles behalve onmogelijk natuurlijk maar zonder schroevendraaier wordt het al lastiger

Beantwoorden

23 februari 2021 om 16:32
Moderator Lisa Moderator

Het antwoord van B_R_T klopt ook hier helemaal.

In een vorig producttopic zei een productexpert: Hij zit met een schroef vast aan de aluminium houder, dus niet zomaar eruit te halen.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 08:57
Terminator1966 Gebruiker

Let op. Deze heeft een voeding nodig. Dan lijkt me aflikken niet zo zinvol. Ook diefstal lijkt me niet zinvol. Je sloopt dan alles en levert niets op.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 11:29
ewzwart59 Gebruiker

Maar de opgenomen beelden (met daders) worden wel mee genomen want sd kaartje zit in de bel toch?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 23:19
Moderator Paul Moderator

Wij raden het af om deurbellen te gaan aflikken. ;-)

Beantwoorden

23 februari 2021 om 09:50
Coffee Gebruiker

Aan hoeveel smartphones kun je een bel verbinden? Kan dat met meerdere of maar met 1 telefoon tegelijk? 
Heeft iemand daar ervaring mee?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 10:40
Moderator Jim Moderator

Hi Coffee,

Voor zover ik in de manual kan zien, zit hier niet direct een maximum aan. Het feit is natuurlijk wel dat je op elke telefoon de app moet installeren en instellen.

Groet!

Jim

Beantwoorden

23 februari 2021 om 10:53
ronh Gebruiker

Ik zie dat er een behoorlijk lange draad bij zit. Maar ik wil hem aansluiten op de bestaande draadjes.
Hoe kan ik de 12V adapter daarop aansluiten? Of moet ik gelijk gaan knippen en solderen?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 11:36
ronh Gebruiker

Oh, en nog een vraag: hoe koppel ik de daadwerkelijke gong aan deze deurbel?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 12:04
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi ronh,

Dank voor je vragen! Ik heb ze even doorgestuurd :-)

Beantwoorden

23 februari 2021 om 13:08
B_R_T Gebruiker

De bel heeft spanningsvrije contactpunten om de bestaande deurbel aan te sluiten. Wanneer de bel wordt ingedrukt, zal je dan zowel de gewone bel horen als de oproep op je telefoon ontvangen. Daarnaast kun je hem koppelen met de Byron BY draadloze gongen.

Als je hem op de bestaande bedrading wilt aansluiten zou je een trafo kunnen gebruiken

Beantwoorden

23 februari 2021 om 14:10
ronh Gebruiker

Wat bedoel je met spanningsvrije contactpunten? Ik zal toch iets van spanning naar de ouderwetse bel (gong) moeten brengen, toch?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 14:37
B_R_T Gebruiker

Spanningsvrij/potentiaalvrij; er wordt een contact gemaakt zonder daar spanning op te zetten, waardoor het seintje doorgezet wordt naar je bestaande deurbel. Deze is al voorzien van spanning als het goed is. Je hebt dan wel twee keer voeding nodig

Beantwoorden

23 februari 2021 om 16:28
Moderator Lisa Moderator

Bedankt voor je uitgebreide antwoorden B_R_T!

Beantwoorden

23 februari 2021 om 13:45
cameraman52 Gebruiker

Er zijn al veel vragen over het aansluiten op een bestaande gong gesteld. Ik heb een gewone deurbel die via een trafo is aangesloten op een gong. Kan ik de bestaande bedrading van mijn huidige installatie aansluiten op deze Byron deurbel?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 16:25
Moderator Lisa Moderator

Goedemiddag cameraman52,

Ja, er kan een bedrade gong op worden aangesloten. Je neemt dan de draadjes die normaal naar de deurdrukker gaan en sluit die aan op de belcontacten zoals beschreven in de handleiding.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 14:40
Tweety1972 Gebruiker

Beste,

Kunt u ook de afmetingen van de deurbel geven svp?

Bvd

Beantwoorden

23 februari 2021 om 16:23
Moderator Lisa Moderator

Goedemiddag Tweety1972,

De afmetingen zijn 13,6×4,9×2,4 cm (hxbxd).

Beantwoorden

23 februari 2021 om 14:58
Handykay Gebruiker

Dus als ik het goed begrijp kan je hem verbinden met gewone stroomkabel met daartussen een beltranso? Hoeveel volt?

Beantwoorden

23 februari 2021 om 16:26
Moderator Lisa Moderator

Goedemiddag Handykay,

Zie mijn antwoorden hierboven. Ik hoor het graag als je nog aanvullende vragen hebt. De bel is 12V.
Het stroomverbruik in rust is 1,5 Watt.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 16:57
Ray66 Gebruiker

Lader/ adapter heeft een Engelse stekker die past hier niet in het stopcontact  een heeeeele lange kabel nodig.

Beantwoorden

23 februari 2021 om 19:07
ronh Gebruiker

Ik weet niet waar je dat ziet, in het laatste plaatje is duidelijk een EU stekker te zien, geen Engelse stekker.

Beantwoorden

24 februari 2021 om 18:49
hwehwe Gebruiker

Er zit een Engelse stekker vast aan de adapter.

Dat past hier niet, komt hier een vervanger voor.

Beantwoorden

25 februari 2021 om 19:04
Tvaandering82 Gebruiker

Ja… flink scrollen en lezen en dan kom ik eindelijk bij wat ik zocht, de vreemde stekker… hopelijk wordt er nog een adapter na gestuurd anders overweeg ik retour.

What do you want to do ?
New mailCopy

What do you want to do ?
New mailCopy

Beantwoorden

23 februari 2021 om 20:34
ConniePoepuh Gebruiker

Kan ik op 1 DIC-23112 ook meerdere draadloze gongen aansluiten? En welk type draadloze gong moet ik dan hebben? Ik kom namelijk verschillende gongen tegen op internet en wil niet met de verkeerde blijven zitten straks…

Beantwoorden

24 februari 2021 om 12:42
Moderator Jim Moderator

Hi Connie,

Helaas hebben we hier niet op tijd een antwoord op kunnen vinden. Mocht je vraag nog actueel zijn, laat het even weten!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

25 februari 2021 om 08:07
joeke101 Gebruiker

de voedings adapter kan in geen enkel; stopcontact in België.

Bij de beschrijving stond ook dat er 10 m draad bij zit.

Er zitten juist geteld 3 stukjes draad van 1 m in….

Dus beschrijving klopt niet 100 % en de adapter is waardeloos.

Beantwoorden

25 februari 2021 om 13:03
hwehwe Gebruiker

Ik heb de deurbel ontvangen met Engelse stekker op de voeding.

Hoe lost IBOOD dit op

Beantwoorden

25 februari 2021 om 19:48
hansi1 Gebruiker

Ik heb vandaag de deurbel  ook ontvangen  met……. inderdaad ook een Engelse stekker…

Set is dus niet te gebruiken.

Ibood graag zsm een oplossing hiervoor aub zodat ik de deur bel kan installeren .

Beantwoorden

25 februari 2021 om 20:13
viooltje3333 Gebruiker

Ook ik heb een Engelse stekker gekregen.

En nu?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.