27 november 2020 om 00:00
iBOOD

Smartwares Wifi Video Deurbel DIC-23112

Product expert aanwezig

Smartwares Video Deurbel

Is 'ie er of Is 'ie er niet?

Specificaties

Merk: Smartwares
Type: Wifi Video Deurbel DIC-23112
Garantie: 2 jaar

• 1080p Full HD
  • Zeer eenvoudige installatie
  • Praat met de bezoeker en sla beelden op via gratis app

Kenmerken en functies

• IP waarde: IP55
  • Type draad systeem: 2-draads
  • Voeding: Electriciteit draadloos
  • Type stekker: C - CEE 7/16
  • Max SD kaart grootte: 128 GB
  • Zichthoek horizontaal: 160º
  • Volumeregeling: Ja
  • Radio frequentie: 433.92 MHz + 2.4 GHz
  • Nachtzicht: 3m
  • Pushbericht bij gebeurtenis: Ja, e-mail & app
  • Opslagmedium: Micro SD kaart (niet inbegrepen)
  • Camera resolutie: 1920 x 1080 (Full HD)
  • Microfoon: Ja
  • Video-uitgangen: 1080p
  • Beelden per seconden: 30
  • App naam: Smartwares view
  • Koppelbaar aan de Byron BY serie van Smartwares

Fysieke eigenschappen

• Draagbaar: Nee
  • Deuropeningsknop: Ja
  • Bevestigingsmethode: Oppervlakte bevestiging
  • Muurbevestiging: Ja
  • Aantal meter kabel meegeleverd: 10 meter
  • Kleur: Zwart
  • Materiaal: Plastic
  • Verlichte drukknop: Ja
  • Uitbreidbaar: Ja
  • Draadloos bereik van het netwerk tot 150 meter
  • Stroomvereisten: input 230VAC, 50Hz
  • Voor binnen en buiten

Dit ontvang je

• Videodeurbel
  • Montagebeugel
  • Voedingsadapter
  • DC voedingskabel
  • 2x droog/nat contactkabel
  • Pluggen en schroeven
  • Platte schroevendraaier
  • Handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Smartwares Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

27 november 2020 om 00:32
fraschob Gebruiker

he dat komt mooi uit. toevallig zo’n dikke anderhalve week geleden exact deze deurbel geinstalleerd bij een goede vriendin als cadeautje. alles op zich OK, totdat ik de adapter nog even in een ander stopcontact stak omdat dat netter was. vonk, knetter, knal: dikke kortsluiting en een 20A hoofdzekering eruit waar we zelf niet bij konden, das vervelend, en duur.. Ik weet nu nog niet of de deurbelunit zelf ook stuk is (opgeblazen door een evt. spanningspiek) of niet, daar heb ik een andere voeding voor nodig. Er rammelt nu ook iets in de adapter.  Ik zou alles terug moeten sturen, en daar heb ik eigenlijk geen zin in want alle gaten al geboord door muur en kozijn. Nu ik deze aanbieding zie overweeg ik of ik er niet opnieuw een koop, die installeer en dan de (al dan niet kapotte) deurbelunit met de opgeblazen adapter inderdaad terugstuur. Nu ben ik wel enigszins terughoudend gezien de laatste ervaring met het spul…….Dus: ik wil graag weten of dit een gangbaar euvel is van de adaptertjes, ik schaam me kapot als ik de boel weer opblaas met dezelfde meuk.

Daarnaast heb ik er zelf ook een, die werkt wel goed (als in geen kortsluitingen veroorzaken), tot nu toe. Wat me bij mijn systeem wel opvalt, is dat ik geen meldingen krijg van de bel als ik niet op het wifi-netwerk connected ben met mijn GSM, dus “even handig opendoen voor de pakketbezorger” is er niet bij, mocht ik dat ueberhaupt willen dan. De bel hangt bedraad via de ethernetkabel aan de wifi-router, dus hetzelfde netwerk als waar ik met mijn GSM aan gekoppeld ben. Als ik thuis ben, gaat het goed, maar als ik ergens te velde met 4G verbonden ben, njente melding. Is dat normaal?

Beantwoorden

27 november 2020 om 06:48
Booter123 Gebruiker

Dat komt door de beveiliging van je router. Je zal een poort moeten openen op je router om vanaf ‘buiten’ je systeem te kunnen bedienen.

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:56
fraschob Gebruiker

bedankt, ga ik daar naar kijken

Beantwoorden

27 november 2020 om 14:59
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dank voor je antwoord, Booter123!

Beantwoorden

27 november 2020 om 02:37
MetalArend Gebruiker

Heeft deze ook een rj45 poort? En hoe werkt deze bel als er niemand thuis is met een smartphone? Is er een binnenstation nodig? Of werkt dit samen met bepaalde smarthome software die officieus ondersteuning heeft?

Beantwoorden

27 november 2020 om 02:46
fraschob Gebruiker

Geen rj45 maar klemmenstrookje, dus van  je netwerkkabel de rj45 eraf en strippen. De bel werkt niet als er niemand thuis is met de smartphone. Je kunt er bepaalde gongen van byron aan koppelen (bijv. By504, by514,..) zodat je wel wat hoort als “de gsm” niet thuis is, of de verbinding net even niet lekker is. De app doet wat ie moet doen, maar het houdt niet over zeg maar.

Beantwoorden

27 november 2020 om 05:58
dirk170880 Gebruiker

Werkt dit toestel rechtstreeks op 24Vdc? (dus zonder de adapter?)

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:58
fraschob Gebruiker

de voeding sluit je aan op het klemmenstrookje (V+/-), maar de unit is wel rated voor 12VDC / 1A. Ik denk niet dat het goed komt als je er 24 VDC op zet.

Beantwoorden

27 november 2020 om 06:26
0kikid0ki Gebruiker

Kunnen de beelden ook via het netwerk worden opgeslagen op bijvoorbeeld een nas?

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:46
0kikid0ki Gebruiker

Aanvullende vraag: reageert deze ook op beweging? Neemt hij beelden automatisch op of alleen na indrukken van de bel?

Beantwoorden

27 november 2020 om 14:59

Hoi 0kikid0ki,

Beelden kunnen niet worden opgeslagen op een FTP-server of NAS.

Bewegingsdetectie is inderdaad in te stellen.

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:01
rogervdh Gebruiker

Ethernet (en PoE) zal er ook wel niet op zitten? (had anders wel in de specs gestaan). Jammer.

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:55
fraschob Gebruiker

ja, wel ethernet (via TX +/- en RX +/- op klemmenstrookje) maar geen RJ-45 socket. ik heb de bel aangesloten op bedraad netwerk.

Geen PoE.

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:36
dannyvanderster Gebruiker

Geschikt voor Apple Homekit?

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:00

Hoi Danny,

Er is geen koppeling met Homekit beschikbaar.

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:41
olaft Gebruiker

Kun je ook de bestaande deurgong erop aansluiten voor als je telefoon leeg is bijvoorbeeld?

Beantwoorden

27 november 2020 om 07:43
0kikid0ki Gebruiker

Staat op de site van smartwares van wel

Beantwoorden

27 november 2020 om 12:36
fraschob Gebruiker

je kunt je bestaande koppelen via een schakelend contact in de deurunit, maar dat heb ik niet gedaan dus ik kan niet bevestigen of dat werkt.

maar je kunt ook deze hier voor een tientje scoren, heb je een draadloze gong die te koppelen is met deze Wifi/Lan deurbel, moet wel in een stopcontact: Byron Draadloze Deurbel met LED-Licht – Internet’s Best Online Offer Daily – iBOOD.com

Beantwoorden

27 november 2020 om 12:38
fraschob Gebruiker

let wel op, de MP3 variant die ook te koop is, werkt er NIET mee, deze is niet te koppelen……. en dat weet ik uit ervaring helaas. Byron Draadloze MP3 Deurbelset | B002E – Internet’s Best Online Offer Daily – iBOOD.com

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:01

Ja, er kan een bedrade gong op worden aangesloten. Je neemt dan de draadjes die normaal naar de deurdrukker gaan en sluit die aan op de belcontacten zoals beschreven in de manual.

Beantwoorden

27 november 2020 om 08:02
adelfgauw Gebruiker

Kan je de deurbel koppelen met je Google home?

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:01

Hoi Adelfgauw,

Nee, dit product werkt niet met Google Home of Alexa.

Beantwoorden

27 november 2020 om 08:07
Dangerclose Gebruiker

Miskoop. Dit is de Smartwares Wifi Video Deurbel Dic-23112. (check kieskeurig)

Terugpraten is onverstaabaar. Geen integratie met Smart home. En je hebt een dure gong nodig van byron (40 eu bij mij) wil je ‘m laten werken zonder telefoon.

3x terug gestuurd waarna ik na jaar m’n geld terug kreeg.door interventie van Ibood. Smartwares geeft niet thuis.

Beantwoorden

27 november 2020 om 09:31
adelfgauw Gebruiker
27 november 2020 om 12:47
otaner Gebruiker

Ook hier is geeft ‘officiële Product Expert’ niet thuis, zegt mij genoeg.

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:02

Hoi otaner,

Er is helaas sprake geweest van miscommunicatie waardoor wij de aanwezigheid van de Product Expert ten onrechte hebben aangekondigd. Sorry hiervoor.

Beantwoorden

27 november 2020 om 17:55
otaner Gebruiker

Kan gebeuren. Staat nog wel steeds groots aangekondigd; Product expert aanwezig

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:11
mlemmens Gebruiker

Beste expert,

is het ook mogelijk om dit toestel aan te sluiten op 24V DC?

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:09

Hoi mlemmens,

Dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Een andere forummer zei hierboven hierover:

de voeding sluit je aan op het klemmenstrookje (V+/-), maar de unit is wel rated voor 12VDC / 1A. Ik denk niet dat het goed komt als je er 24 VDC op zet.

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:21
Official Product Expert Smartwares Expert Official Product Expert

We raden aan om de bijgeleverde adapter te gebruiken, en anders minstens AC of DC 15V/1,5A

Beantwoorden

27 november 2020 om 10:13
mlemmens Gebruiker

Beste Expert

kan je nog steeds beelden opslaan op dropbox?

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:02

Hoi mlemmens,

De beelden zijn niet beschikbaar middels een webbrowser of normale PC. De opnames zijn natuurlijk wel beschikbaar via Google drive of Dropbox en te downloaden in de app op uw telefoon.

Beantwoorden

27 november 2020 om 11:42
Walter64 Gebruiker

Zou iemand van Ibood kunnen vertellen, wanneer de werkdag begint van de expert?

Beantwoorden

27 november 2020 om 11:54

Hoi Walter,

De expert is actief naast de reguliere werkzaamheden, daarom kan een antwoord iets langer op zich laten wachten dan je wellicht van ons gewend bent. Ik verwacht dat de expert elk moment online kan komen.

Beantwoorden

27 november 2020 om 12:18
Walter64 Gebruiker

Dankjewel Bas,

Weet wel dat jullie daar geen invloed op hebben, maar ik wacht op beantwoordingen op de door hier gestelde vragen om over te gaan tot aankoop.

Denk dat het in jullie beider belang is om artikelen te verkopen en als de gebruiker “Dangerclose” aangeeft dat “Smartwares niet thuis geeft” bij wat probleempjes en nu ook heel lang doet voor beantwoordingen dan geeft dat niet echt veel vertrouwen.

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:03

Hoi Walter,

Er is helaas sprake geweest van miscommunicatie waardoor wij de aanwezigheid van de Product Expert ten onrechte hebben aangekondigd. Sorry hiervoor.

Beantwoorden

27 november 2020 om 11:59
D1ck Gebruiker

2 vragen:

Ik heb beneden mijn gsm altijd op de 5 gHz band staan voor WiFi. Als ik naar buiten loop pakt ‘ie automatisch de 2,4 gHz. Hoe werkt dit met deze deurbel? Schakelt direct mijn gsm over op 2,4 gHz wanneer er wordt aangebeld?

Verder heb ik een Google Nest hub max, waarop ik eventueel een beller te woord kan staan. Is deze deurbel hier comparible mee?

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:04

Hoi Dick,

Deze deurbel heeft geen invloed op welke band jouw gsm is aangesloten.

Hij is niet compatibel met de Google Nest Hub Max.

Beantwoorden

27 november 2020 om 14:37
rogervdh Gebruiker

@Smartwares Expert
- Kan de deurbel opnames (continue en/of bij beweging) opslaan op een NAS? 
- Is een RTSP videostream in full-HD mogelijk? Dus dat de deurbel bekeken kan worden met een willekeurige client die RTSP ondersteunt?
- Is het mogelijk om de deurbel te voeden met de (bestaande) Hager beltrafo?
- Zijn ergens opnames van deze deurbel te bekijken, zowel overdag als ’s nachts?

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:07

Hi Roger,

- Beelden kunnen niet worden opgeslagen op een FTP-server of NAS.
- RTSP is ons niet bekend.
- Koppeling met een Hager beltrafo is ons niet bekend.
- Voor cloud service kan je een gratis account aanmaken op zowel Google Drive als op Dropbox. In de Smartwares view APP kan je de koppeling leggen voor de gratis opslag van je beelden in de cloud. Daarnaast kan je altijd je gegevens lokaal opslaan op een micro-SD kaart.

Beantwoorden

27 november 2020 om 14:40
rogervdh Gebruiker

Nog één vraag: kan de bestaande gong (gevoed vanuit de Hager beltrafo) geschakeld worden met deze deurbel? Dus niet alleen een notificatie via de app, maar ook dat de bestaande gong af gaat bij het drukken van de bel.

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:04

Hoi Roger,

Ja, er kan een bedrade gong op worden aangesloten. Je neemt dan de draadjes die normaal naar de deurdrukker gaan en sluit die aan op de belcontacten zoals beschreven in de manual.

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:18
Official Product Expert Smartwares Expert Official Product Expert

Goedemiddag,

Mijn excuses voor het uitlaten van reactie. Door een miscommunicatie dacht ik een andere dag aanwezig te moeten zijn! Ik zal kijken waar ik nog vragen kan beantwoorden, excuses voor het ongemak!

Beantwoorden

27 november 2020 om 15:41
fraschob Gebruiker

mooi, dan zie ik a.u.b. graag een reactie tegemoet op de eerste post hierboven, vooral m.b.t. de kortsluiting in de meegeleverde adapter.

Beantwoorden

27 november 2020 om 16:32
holemansr Gebruiker

Tijdje geleden een gelijkaardig model via Bood aangeschaft, Batterij zou 6 maand meegaan, maar denk als we 1 week halen dat het veel is.

Beantwoorden

12 december 2020 om 11:07
knel Gebruiker

Hello,
I bought this device with extra door bell BY514E since in your answer below it is stated that they are compatible:

Quote: “Je kunt er bepaalde gongen van byron aan koppelen (bijv. By504, by514,..) zodat je wel wat hoort als “de gsm” niet thuis is, of de verbinding net even niet lekker is. De app doet wat ie moet doen, maar het houdt niet over zeg maar.”

While trying to pair both it doesn’t work. Looking at the Byron website, I don’t see compatibility for those 2 devices.
Can you pls cfm if it is supposed to work and if affirmative can you provide the procedure to make it work ?
looking forward to yr reply.

Mvg

Robert

Beantwoorden

17 december 2020 om 12:26
emailnummer Gebruiker

I’m still waiting for my DIC-23112 and also ordered the BY514E, which I did receive. Now I’m reading they don’t work together? Ibood, please help!

Beantwoorden

19 december 2020 om 18:53
Moderator Paul Moderator

This deal should have been shipped at December 3, unless you also ordered other items with a later shipping date.

Regarding the compatibility we have to follow the information of the Product Expert. Ther’s no personal experience with this product that I can share.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.