15 februari 2020 om 00:00
iBOOD

Allibert Regendouche Set Lounge

Allibert Regendouche Set Lounge

Of je nu gaat voor de heerlijke regenstraal of de jetstraal, met deze douche heb jij geen meditatie meer nodig.

Specificaties

Merk: Allibert
Type: Regendouche Set Lounge
Garantie: 2 jaar

• Hoofddouche van 23.8 cm
  • In hoogte verstelbare stang
  • Inclusief thermostaatkraan (15 cm)

Kenmerken

• Hartafstand: 150 mm
  • Douchekolom: instelbaar 82-112 cm
  • Hoofddouche: 1 stand (regenstraal)
  • Handdouche: 2 standen
  • Thermostatische kraan met omschakelaar
  • Inbegrepen doucheslang: 1.5 m
  • Veiligheidsstand op 38 graden
  • Antikalk-nozzles in hoofd- en handdouche
  • Keurmerk: ACS (Attestation de conformité Sanitaire)
  • S-koppelingen worden meegeleverd
  • Verbruik water hoofddouche: ± 13,5 liter per minuut

Fysieke eigenschappen

• Binnenwerk kraan: Messing
  • Douchestang: Verchroomd RVS
  • Hoofd- en handdouche: Verchroomd ABS
  • Slangen: Verchroomd RVS
  • Afmetingen: 28.2 x 112 x 55 cm
  • Gewicht: 4.1 kg
15 februari 2020 om 00:37
DennisLunenborg Gebruiker

Hallo,

Wat is de hartafstand van de kraan tot het bevestigingspunt bovenaan de stang? Dit bepaalt namelijk hoever de tweede douchekop omhoog kan.

En wat is de diameter van de tweede douchekop?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

15 februari 2020 om 09:13
Sem- Gebruiker

Letterlijk de eerste zin onder het kopje kenmerken….

Beantwoorden

15 februari 2020 om 09:23

Als je inhoudelijk niet weet wat mijn vraag is hoef je niet te reageren.

Maar begrijpend lezen is inderdaad moeilijk voor sommige mensen, maar niet voor mij in ieder geval.

Beantwoorden

15 februari 2020 om 10:50
Robvh82 Gebruiker
15 februari 2020 om 11:15
Moderator Dimitri Moderator

Ga ik voor je navragen

Beantwoorden

15 februari 2020 om 11:24

Hoi Rob,

Dankjewel. Die heb ik inderdaad gezien.

Zoals ik die tekening lees is dat de hoogte waartussen je de grote douchekop kunt verstellen.

Er staat niet expliciet vermeld of dat ook de hart-op-hart afstand van kraan tot bevestiging is.

Maar bedankt voor je reactie.

Beantwoorden

15 februari 2020 om 15:09
Yvonne1968 Gebruiker

Wellicht dat je dan beter niet over ‘hart afstand’ had kunnen beginnen, dan was er verwarring voorkomen. Je vraag is heel simpel. Hoe ver kan stang van de hoofddouche worden uitgeschoven. OF Wat is de maximale hoogte van de hoofddouche. ;-) Begrijpend lezen is misschien een vak volgens jou. Begrijpend schrijven is toch echt een stukje belangrijker. ;-)

Beantwoorden

15 februari 2020 om 15:18
Yvonne1968 Gebruiker

Verder staat je antwoord wel in de kenmerken. Douchekolom: instelbaar 82-112 cm Betekend dus dat het uit te schuiven deel vanaf de kraan een minimale hoogte heeft van 82 cm. Dit is dan altijd gemeten vanaf de kraan. Aangezien de hoofddouche tot 112cm vanaf de kraan uitgeschoven kan worden, en het bevestigingspunt net onder het einde van de vast buis zit, zou je ervan uit kunnen gaan dat de bevestiging ongeveer op een hoogte van 65-70 cm vanaf de kraan tegen de muur bevestigt zal zijn. De bocht bovenaan richting de hoofddouche zou ongeveer 10 cm zijn. Met een beetje rekenen kom je dus aan ‘ongeveer’ afmetingen. ;-)

Als het dus gaat om een vervanging van een huidige zelfde soort douchekraan, en dat je hoopt dat de bevestiging op dezelfde hoogte zit…. veelal is dit niet het geval, en zeker niet als het verschillende fabrikanten zijn.

Beantwoorden

15 februari 2020 om 15:24
Yvonne1968 Gebruiker

@DennisLunen…: Ik heb het even voor je opgezocht. Lang leve de handleiding die op bol.com er gewoon netjes als link bij staat. (pagina 5 fig. 4) 71,8 cm hoogte. Soms kan het dus handig zijn toch eens een handleiding te lezen. ;-)

Beantwoorden

15 februari 2020 om 16:39

Dankjewel Yvonne, dit is wat ik wou weten. Ik had de link naar de handleiding op bol.com inderdaad niet gezien. En als die hier had gestaan, had ik hem zeker gelezen. Aan een geschatte afmeting heb ik natuurlijk niks.

En je hebt gelijk; het is geen één-op-één vervanging van mijn huidige douchestang.

Beantwoorden

15 februari 2020 om 10:51
Robvh82 Gebruiker

Ik ben aan het overwegen deze te bestellen.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik ken het merk niet namelijk.

Beantwoorden

15 februari 2020 om 10:58
Moderator Dimitri Moderator

Goedemorgen Robvh82,

Vanuit persoonlijke ervaringen durf ik stellen dat Allibert een zeer degelijk merk is.

Groet,

Dimitri

Beantwoorden

15 februari 2020 om 11:03
Tosssssti Gebruiker

Als ik het zo lees op andere websites heeft de douchekop een diameter van 20 cm, niet 23.8!

Beantwoorden

15 februari 2020 om 17:32
koenenelke Gebruiker

Ik heb nog enkele vragen, hopelijk kan iemand deze beantwoorden :-)

Kan je de bovenste stang (hoofddouche) ‘zwenken’ van links naar rechts?

De afstand van de bovenste stang is 35cm, weet iemand de afstand vanaf de muur? (hoe ver staat de thermostatische kraan van de muur?)

En kan je beide douchekoppen tegelijk laten lopen (weliswaar met minder druk dan)?

Alvast bedankt!

Beantwoorden

16 februari 2020 om 09:37
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen koenenelke,

Helaas hebben we je vraag niet op tijd kunnen beantwoorden. Mocht je nog een antwoord willen op je vraag, dan horen we het graag en gaan we dit voor je uitzoeken.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.