13 oktober 2019 om 00:01
iBOOD

Smartwares Wifi Deurintercom met Video en App

Smartwares Wifi Deurintercom

Met deze wifi deurintercom van Smartwares zie je meteen wie er voor de deur staat en spreek live met je bezoeker, ook als je niet thuis bent!

Specificaties

Merk: Smartwares
Type: VD40W video-deurintercom
Garantie: 2 jaar

• Live beeld en geluid via de app
  • Overal ter wereld met je bezoeker praten
  • Eenvoudige installatie

Kenmerken

• Live beeld en audio op je smartphone of tablet
  • Maximaal 4 gezinsleden aanmelden
  • Communiceer overal ter wereld met je bezoeker
  • Via wifi of bedrade internetverbinding
  • Geschikt om aan te sluiten op je bedrade deurbel 8~36 V AC

Technische informatie

• Resolutie: 1280 x 720 (720P HD beeldkwaliteit)
  • Wifi: 2,4 Ghz 802.11 b/g/h
  • Nachtzicht: 3 meter met behulp van 3 infrarood LED's
  • Audio: 2-weg voor spreken en lusiteren
  • Camerasensor: 1/4"CMOS
  • Lens: F 3.6 mm
  • Kijkhoek: 90°
  • Camera: IP55 (ook geschikt voor buitenshuis)
  • Stroomvoorziening: DC 15 V / 1,5 A
  • Werkingstemperatuur: -10° ~ +50°

Applicatie

Dit ontvang je

• Smartwares video-deurintercom VD40W
  • Wandbeugel, stroomadapter
  • Gelijkstroom voedingskabel (zwart/rood) 1,5
  • Belkabel (wit/blauw)
  • Kabel voor vergrendeling/poort (zwart/zwart)
  • Schroevenset, schroevendraaier
  • Verkorte handleiding (klik hier voor de handleiding)
13 oktober 2019 om 00:13
z1300 Gebruiker

Kun je er een monitor en/of dvr op aansluiten ?

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 04:35
cyanide_4c Gebruiker

Nee, heb deze een paar jaar geleden gekocht en spijt van gehad tot ik een nest hello heb gekocht.

De videostream is niet te benaderen buiten de app en die geeft dikwijls aan dat er geen communicatie mogelijk is (met vol wifi bereik…)

Op de verpakking laat men trouwens een beeld zien wat je zogezegd op de telefoon te zien krijgt maar de werkelijkheid is teleurstellend.

Foto van verpakking:

https://ibb.co/p0H7sG9

Screenshot van de app:

https://ibb.co/tXnzsQ0

2weg audio is ook een fabel, als je de microfoon knop niet indrukt horen degene aan de andere kant niets.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 08:06
Q187 Gebruiker

Kan de nest hello ook een deur aansturen?

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 14:24
cyanide_4c Gebruiker

Nee, dat zit er spijtig genoeg niet op

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 00:19
richard61 Gebruiker

Handleiding is niet te downloaden, wil graag de afmetingen van de deurbel kunnen zien

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 00:57
Moderator Paul Moderator

De handleiding is in pdf formaat. Het kan zijn dat dat via de telefoon niet zichtbaar is.
http://ibood.link/gfx/VD40W_Manual_20160907.pdf

De afmetingen staan echter niet in de handleiding vermeld. Ook via de website van Smartwares heb ik dit niet kunnen achterhalen. 
https://www.smartwares.eu/nl-nl/smartwares-producten/intercoms-deurbellen/audio-video-intercoms/video-intercoms/smartwares-vd40w-drahtlos-10.044.23

Solliciteer!

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 08:01
gjs Gebruiker

Afmetingen buitenunit: H12,8 x B5,3 x D4,1 cm

Bron, met uitgebreidere specs:

https://www.deurbel-zaak.nl/smartwares-vd40w-draadloze-intercom-met-camera

In het kort:

- Live beeld en audio op uw smartphone(s) of tablet(s)

- Communiceer met uw bezoeker overal ter wereld

- Open uw deur overal ter wereld (optioneel)

- Wifi of bedrade internet connectie

- Geschikt om aan te sluiten op uw bedrade deurbel 8~36V AC

- Bewegingsdetectie opnames op micro SD kaart (niet inbegrepen)

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 00:25
Gordon Shumway Gebruiker

Kan je de deurbel weggooen als de fabrikant failliet gaat? Recent toch gebeurt met zo’n soort bel?

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 12:09
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Gordon Shumway,

Nu ga ik er niet vanuit dat dit merk failliet zal gaan, maar meestal blijven bepaalde diensten wel gewoon beschikbaar. Ook gaf de product expert bij een eerdere deal aan bezig te zijn met het ontwikkelen van meer mogelijkheden voor deze deurintercom.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 14:55
fred.89 Gebruiker

Op vraag 1: Ja dat kan. Persoonlijk zou ik hem dan bij elektrische apparaten dumpen. Fabrikant hoeft daar niet voor failliet te gaan.

Vraag 2: Je hebt de klok ipv van de bel ergens horen luiden, niet wetende waar de klepel hangt.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/ringdong-nl

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 00:34
richard61 Gebruiker

Je moet wel een gaatje boren voor de draad naar de voeding in het stopcontact binnendshuis

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 01:10
Q187 Gebruiker

Wij hebben een schuifpoort van Kopal. Aluette met hierin een DCM21 print. Kan deze bel hierop aangesloten worden?

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 01:22
Q187 Gebruiker
13 oktober 2019 om 08:06
gjs Gebruiker
13 oktober 2019 om 10:01
Pwee Gebruiker

Top, na dit gelezen te hebben laat ik deze voorbij gaan.

Trouwens worden daar flink grotere maten door de product expert doorgegeven voor de unit dan wat een aantal berichten hierboven staat.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 10:05
Pwee Gebruiker

Onderstaande gekopieerd:
Smartwares-Expert Official Product Expert

Het formaat van de buitenunit is 150mm x 65mm x 35mm (HxBxD).

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 09:18
MaartenArnouts Gebruiker

Hoe zit het met Google Assistant en Alexa integratie?

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 11:06
chrismir Gebruiker

Werkt niet met google of alexa. Ik heb deze gekocht hier een tijdje terug en ben er best tevreden van. Als ik thuis ben gaat de gewone bel over. Als ik buiten huis ben zet ik op mijn gsm data aan en kan ik met bvb de postbode communiceren en vragen mijn pakje bij de buren af te geven. Tussen aanbellen en het overgaan van de gsm zit Max een kleine 2 seconden. Beeld en geluid is prima. Ik heb er ook een sd kaartje ingestoken en deze slaat elke beweging op. Deze beelden kan je dan vlot via de app bekijken. Ik ben er best tevreden mee.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 14:17
Tco Gebruiker

Waarom zou je je privacy willen weggooien met zulke intregatie?

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 11:49
ReneFroger Gebruiker

Die Smartwares, wat is de exacte breedte? Dan weet ik of-ie op de deurkozijn past.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 12:11
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Renefroger,

De product expert noemde bij een eerdere deal de volgende afmetingen: Het formaat van de buitenunit is 150mm x 65mm x 35mm (HxBxD).

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 11:49
vinpierke Gebruiker

Ik lees dat de bel via een server van de fabrikant gekoppeld moet worden. Dit brengt enorme veiligheidsrisico’s met zich mee, lees o.a. volgend recent artikelen over een datalek bij een fabrikant van gelijkaardige oplossingen: https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4854636/slimme-cameras-meegluren-nederland-onveilig-lek-apexis-sumpple

Er zal wel weer geantwoord worden dat dit bij Smartwares niet zal gebeuren, echter de praktijk wijst anders uit. Het bedrijf waar in het artikel sprake van is zal ook wel geclaimd hebben dat alles goed beveiligd is.

Bovendien vraag ik me ook af of het (noodzakelijke) gebruik van deze server onderworpen is aan recurrente kosten (abonnement) en hoelang men deze server in de lucht gaan houden, vermoedelijk nog de komende 2 jaren maar wat binnen 5 of 10 jaar? Een deurbel is niet iets wat je ieder jaar wenst te vervangen…

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 12:17
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag vinpierke,

De product expert zei hierover bij een eerdere deal:

We hebben er bewust voor gekozen om het apparaat via een externe server te laten werken. De server is natuurlijk goed beveiligd, waardoor u wachtwoord of netwerk geen gevaar loopt. We hebben voor deze optie gekozen om het product zo consumentvriendelijk te maken. Doordat de gebruiker geen poort hoeft te forwarden, werkt de deurintercom ook direct buiten je huidige netwerk thuis op 3g of 4g. De intercom krijgt wel een IP-adres in uw netwerk, alleen kunt u deze niet zomaar benaderen, dit is namelijk afgeschermd.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 12:31
Yvonne1968 Gebruiker

Als je zeker wilt zijn dat je geen risico loopt dat gegevens door anderen ingezien kunnen worden dan zal je toch echt volledig offline moeten gaan. Google weet meer over jou dan een app die op een server draait. Verder zal de gemiddelde Nederlander/Belg niet voldoende digitaal ’savvy’ zijn om een Domotica systeem in huis te kunnen optuigen en beheren.

Ik heb eenzelfde model deurbel (DID501), maar van een andere fabrikant. Daar is de support heel goed. De software die daar gebruikt wordt is Secufirst HD. Wellicht dat die software ook voor deze deurbel gebruikt kan worden. Wellicht dat iemand die deze deurbel heeft het eens met die Secufirst HD app kan testen of die daarop geïnstalleerd kan worden en kan worden gebruikt. Ik krijg netjes elke melding binnen, en de beelden zijn bij mij ook in landscape te zien. Mocht deze deurbel ook in de app werken die bij mijn deurbel zit dan is dit wellicht een goede workaround voor de issues die gebruikers hebben. Je moet daar 2 wachtwoorden invoeren. 1 gewoon voor het kunnen gebruiken van de spraakfunctie, die hoef je niet elke keer opnieuw in te voeren. Voor de instellingen is er een admin functie, en daar moet je elke keer wel je wachtwoord opgeven als je die instellingen wilt wijzigen. (tip aan de mensen die deze app gaan proberen: Gebruik NIET 2 keer hetzelfde wachtwoord, en zorg dat het wachtwoord voor het wijzigen van de instellingen (admin account) complex is!

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 13:10
Andree Gebruiker

Haha, dat is van de zelfde software maker :-)

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 14:23
Pwee Gebruiker

Moet je zeker een abonnement hebben want ik zie dit staan:

Duitse adviesprijs:
€ 179,99

Onze prijs:
€ 49,99 + EUR 14,50

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 14:33
Andree Gebruiker

Ik heb geen abo (Prime), vanaf €29 is het gratis verzenden als Amazon dat zelf doet.

Wel ben ik ingelogd als ik gratis verzenden zie.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 14:43
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Andree,

Ik ben ook ingelogd en zie achter de prijs + €14,50 verzending staan.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 14:55
Andree Gebruiker

Dan ben ik speciaal zeker, al lang klant daar en best veel geshopt.

Wel mooi dat daar meer reviews staan, erg wisselend van zeer goed tot werkt niet.

Soms matig beeld overdag en bij duister goed of juist andersom.

In het oude Ibood topic nog een hint dat hij met de Homewizard zou kunnen gaan werken, echter nooit waargemaakt.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 19:21
Yvonne1968 Gebruiker

Dan is het wellicht de moeite waard om het te testen met deze deurbel. Ik heb met de Secufirst HD software namelijk totaal geen problemen. Of ik nu thuis ben of op kantoor.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 21:03
Yvonne1968 Gebruiker

@Andre, het is geen Amazon verzending, en ook geen Prime artikel. Bij het bestellen zullen bij jou dus waarschijnlijk ook nog die 14,50 verzendkosten erbij komen. ;-)

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 15:55
Waarheen Gebruiker

Is deze bel niet heel makkelijk van de muur te stelen door kwaadwillenden?

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 16:42
Andree Gebruiker

Slopen lukt altijd wel, hij zit met een speciale schroef geborgd aan de beugel dus je haalt hem er niet zo maar af.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 17:40
davybabs Gebruiker

Ik heb die vorige keer gekocht… werkt voor geen meter. Helft van de tijd als je op de bel drukt gaat ze niet door…

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 19:23
Yvonne1968 Gebruiker

Had ik bij de Secufirst DID501 in het begin ook (is dezelfde deurbel met andere software). Bleek een instelling te zijn. Na het bellen van de helpdesk was het opgelost en daarna nooit meer last van gehad.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 19:38
jvanweerdenburg Gebruiker

Dat van die bedrade internetverbinding klopt niet…alleen wifi…

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 20:20
chrismir Gebruiker

moet ik tegen spreken, er is een rx en tx aansluiting via utp mogelijk.

Beantwoorden

13 oktober 2019 om 20:38
jvanweerdenburg Gebruiker

Ja, je hebt gelijk…sorry voor mijn niet correcte bericht…

Edited by: Paul fixed typo

Beantwoorden

25 oktober 2019 om 23:46
Andree Gebruiker

Hij is gemonteerd, de standaard OM Guard app werkt slecht, vaak geen beeld ondanks prima wifi maar de notificatie werkt goed.

Toevallig bij een andere Smartwares bel gezien dat er een Smartwares View app voor is.

Deze werkt beter ondanks dat hij eender is opgezet en kent een koppeling met je Google drive.

Contactjes B bedienen nu de bestaande belknop die nog aangesloten zit, druk ik op de VD40W bel dan gaat mijn gong ook :-)

Handig voor als internet een keer niet werkt, dan hoor je thuis toch de bel nog.

De PIR werkt leuk, bij beweging neemt hij dat op en krijg je een notificatie.

Voorlopig even aanzien of wifi goed blijft, anders heb ik nog ruimte voor en utp.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.