9 oktober 2019 om 00:00
iBOOD

WOLF-Garten HSE 55 V Heggenschaar | 180° Kantelbaar

Product expert aanwezig

WOLF-Garten Kantelbare Heggenschaar

Of het nu gaat om de buxus of de ilex crenata, we willen allemaal maar één ding. En dat is ronde bollen maken van die dingen. Gelukkig geen enkel probleem met deze WOLF-Garten.

Specificaties

Merk: WOLF-Garten
Type: HSE 55 V Elektrische Heggenschaar 
Garantie: 2 jaar vanuit iBOOD, 3 jaar vanuit WOLF-Garten

• 180° draaibaar
  • Diamantgeslepen mes
  • Voor links- en rechtshandigen

Kenmerken

• Motortype: Elektromotor
  • Netspanning: 230 Volt
  • Nominaal vermogen: 650 Watt
  • Materiaal messen: Lasergesneden en diamantgeslepen mes
  • Messen: Tegengesteld bewegend
  • Messen Quickstop: <0,02 seconden
  • Draaibaar mes: 180°
  • Meslengte: 55 cm
  • Maximale taksterkte: 22 mm
  • Tandafstand: 26 mm
  • Mechanische rem: Ja
  • Opbergkoker: Ja
  • Geluidniveau: 86 dB
  • Vibratie: <2,5 m/s2
  • Nettogewicht: 4,0 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wolfgarten Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

9 oktober 2019 om 07:54
por200 Gebruiker

Ik zou eenieder willen adviseren om voor een accuheggenschaar te gaan. Zo veel makkelijker en veiliger. En echt duur is het niet, hoewel je natuurlijk wel moet investeren in accu’s. Ik heb in het voorjaar een accuheggenschaar van makita gekocht met 5.0ah accu voor 89,-. Kan ik makkelijk anderhalf uur mee voort en loop ik niet onhandig met zo’n snoer wat ik ver ongeluk door kan snijden (ja dat gebeurt!)

Beantwoorden

9 oktober 2019 om 08:50
fred.89 Gebruiker

OK. Nog een beter advies. Doe het niet zelf maar laat het doen.

Beantwoorden

9 oktober 2019 om 10:50
Palomino Gebruiker

Is deze heggenschaar geschikt voor een grote coniferen Haag? Ik heb nogal wat coniferen staan en meer dan 2,5 meter hoog.

Beantwoorden

9 oktober 2019 om 11:20
Globetrotter1 Gebruiker

Daar kan je beter een motorzaag voor nemen, dan hebben de buren ook weer zon in de tuin;-)

Beantwoorden

9 oktober 2019 om 13:09
Palomino Gebruiker

Goed idee maar dan heb ik hem daarna ook niet meer nodig want dan is de haag dood dus zonde om een motorzaag te kopen, ook nog eens veel duurder ????

Beantwoorden

9 oktober 2019 om 13:58
Official Product Expert Wolfgarten Expert Official Product Expert

Goedemiddag Palomino,

Heggenschaar is prima geschikt voor grote coniferen haag, bij normaal gebruik. Het is geen takkenschaar of zaag.  De normale coniferentakken zijn er prima mee weg te halen. Dikkere oude takken uiteraard niet, maar de nieuwe zachte takken….geen probleem. Tandafstand bedraagt 26 mm, dus hij kan heel wat aan.

Nadeel van een benzine heggenschaar is naast de aanschafprijs, het gewicht en uiteraard de stank.

Beantwoorden

9 oktober 2019 om 15:03
KristofDem. Gebruiker

+ een elektrische, met kabel of batterij werkt ook veel stiller dan met een benzinemotor ???? zeer mooie korting, op bijna alle andere sites kost hij rond de 150€. Ik twijfel nog sterk voor het feit dat deze met snoer is en geen batterij, moeilijk!

Beantwoorden

9 oktober 2019 om 15:09
Official Product Expert Wolfgarten Expert Official Product Expert

Beste KristofDem.

Denk dat de keus niet zo moeilijk hoeft te zijn. Onderstaande reactie hoort feitelijk bij het eerste bericht thuis, maar heb hem even hierin gekopieerd.

Ik begrijp je zienswijze, vind hem echter in vergelijk met deze aanbieding van Ibood en WOLF-Garten iets te zwart/wit. Doel hiermee oa op het prijsvergelijk. Als je in het voorbeeld de betreffende machine zou kopen, koop je feitelijk een half product wat zo niet te gebruiken is. Eerst dient nog een 5aH accu en snellader te worden gekocht. Voordat je dan de heggenschaar kunt gebruiken, ben je minimaal €250 of meer kwijt. Daarnaast dient na een aantal jaren de accu te worden vervangen door slijtage of verkeerd gebruik. Al met al, kan dat een prijzige kwestie worden en past zeker niet in ieders portemonnee.

Je opmerking mbt de kans op doorsnijden van de kabel, is terecht. Dat geldt feitelijk voor alle elektrische producten met een mes en stekker. Bij juist gebruik van de “trekontlaster” die op de machine aanwezig is, is de kans hierop echter erg klein. Kabel over je schouder en het is feitelijk niet meer mogelijk de kabel door te snijden. Als je de trekontlaster niet gebruikt, gebruik je de machine feitelijk verkeerd en loop je inderdaad de kans hierop. Overigens is de enige schade die ontstaat een iets kortere kabel (machine lijdt er niet van). Als je de accu van een accuproduct verkeerd gebruikt, pakt de schade vele malen duurder uit.

Daarnaast kun je met een product met een stekker onbeperkt werken; terwijl je met machine op accu altijd beperkt bent tot de accuduur. Zo zie je maar, bij alles zitten voor en nadelen.

Deze HSE55cm WOLF-Garten heggenschaar met 55 cm lasergesneden en diamantgeslepen blad is daarom voor deze prijs van €79,95 een hele mooie aanbieding. Bovendien geeft WOLF-Garten ook nog eens 3 jaar fabrieksgarantie, wat wel aangeeft hoeveel vertrouwen men in dit product heeft.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.