14 augustus 2019 om 00:00
iBOOD

Nitecore SRT5 LED Zaklamp | 750 lm | 155 m

Nitecore SRT5 LED Zaklamp

Hij is sterk, licht van gewicht, waterdicht tot twee meter en produceert licht als je het nodig hebt. Als de stoppen doorslaan, op festivals, in de auto ...

Specificaties

Merk: Nitecore
Type: LED Zaklamp | SRT5
Garantie: 2 jaar

• Inclusief twee CR123A batterijen
  • Aluminium legering (IPX8 waterdicht)
  • Smart Selector Ring voor eenvoudige bediening

Behuizing en led

• LED: CREE MX-L2 LED
  • Reflector: SMO
  • Glasplaat: mineraalglas met dubbelzijdige anti-reflectieve coating
  • Behuizing: aluminium legering, vliegtuigkwaliteit

Prestaties

• Max. lichtstroom: 750 lumen
  • Maximale straalafstand: 155 meter
  • Maximale lichtsterkte: 6000 cd
  • Lichtkleur: wit licht
  • Traploos instelbare helderheid
  • Neer te zetten op de achterzijde

Speciale functies

• Locatiebaken
  • Rood/blauw waarschuwingslicht
  • SOS
  • Stroboscoop

Werkt op

• 1 × 18650 batterij (niet inbegrepen) of 2 × CR123 batterijen (inbegrepen)

Afmetingen en gewicht

• Lengte: 136 mm
  • Kop diameter: 25,4 mm
  • Staart diameter: 24,3 mm
  • Gewicht: 77 gram

Dit ontvang je

• Nitecore SRT5 LED Zaklamp
  • 2 CR123A batterijen
  • Quality holster
  • Removable clip
  • Lanyard
  • Spare tail cap button
  • Spare O-ring
14 augustus 2019 om 00:09
TheMachineee Gebruiker

Iemand hier ervaring mee?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 00:32
hobbix Gebruiker

Erg mooi lampje. Een eerdere keer besteld. Veel moderne zaklampen geven tegenwoordig een bult licht. Heel mooi, maar vaak (veel te) veel. Deze kan ook veel licht geven en daarnaast ook weinig. Ideaal als je even wat in je rugzak wilt zoeken en daarna ook weer door het bos moet lopen. Is het geld zeker waard. Alleen moet je wel 18650 batterijen en geschikte lader hebben. (Maar batterijen wel met protectie!!!) Die CR123A zijn leuk voor de eerste keer maar veel te duur voor normaal gebruik en niet algemeen verkrijgbaar.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 08:40
ApeNL Gebruiker

Volledig mee eens. Ik heb hem ook gekocht voor mijn dochter (scouting)

De lamp is lekker klein maar heeft veel kracht. De sterkte en standen zijn erg makkelijk in te stellen. Door de stelring kan je de sterkte traploos instellen. Van zeer zwak tot schijnwerper. Ik heb nog 2 vergelijkbare lampen maar deze is veruit favoriet.

De lamp mist alleen instelbare focus.

Rood en blauw zal je m.i. nooit gebruiken.

Je hebt inderdaad nog een goede accu nodig (18650)en dan heb je een lamp voor je leven.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 09:38
soup Gebruiker

Ik heb deze hier ook gekocht bij een vorige aanbieding. Toen was ie nog wat duurder en zonder batterijen. Ik heb er twee CR123A batterijen in zitten en dat bevalt prima. Er komt een flinke bak licht van af en indien je minder fel licht wilt, pas je het met die ring makkelijk aan. Het rood/blauw licht komt van een tweede ledje in de reflextor en stelt weinig voor, maar over het algemeen ben ik er erg tevreden over en overweeg bij deze aanbieding een tweede bij te kopen.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 12:03
neg0rz Gebruiker

Zoals de rest ook al zegt, inderdaad erg mooie lamp. Ik gebruik hem met twee CR123 batterijen en dat werkt mijn inziens prima, maar ik gebruik de lamp dan ook slecht incidenteel (noodsituaties, korte nachtwandelingen) en gaat tot nu toe prima mee op deze batterijen (welke ook nog eens een erg lange houdbaarheid hebben). Heb hem nog niet gebruikt voor een kampeertrip o.i.d, dus geen langere aaneengesloten perioden. CR123 batterijen kan je relatief goedkoop online vinden, bijv. hier: https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-duracell-cr123a-batterij-12-stuks.htm (geen idee of ik hiernaar mag linken, anders sorry). Ze verkopen volgens mij ook 18650 accu’s.

Een minpuntje van deze lamp is dat de rood/blauw-led inderdaad bijzonder zwak is (met name de kleur rood). Hier heb je in de praktijk (bijna) niets aan. Wat mij betreft echter geen reden om deze verder zeer mooie lamp te laten liggen, tenzij je hoopte je hiermee voor politie te kunnen uitgeven.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 16:24
brancop Gebruiker

En hoelang kan je continu schijnen op een volle accu?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 09:33
verkeskop Gebruiker

Heeft er iemand een idee waar je deze batterijen kan kopen!

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 10:01
Globetrotter1 Gebruiker

Google eens op batterij 18650 en je vind er vele.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 12:38
Incomudro-123 Gebruiker

Kijk eens naar het verhaal wat boven jouw post staat.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 15:07
J-L Gebruiker

NKON. Zijn ze ook vaak het goedkoopst.

Wel een Button Top exemplaar kopen. Die hebben (meestal) een circuit beveiliging ingebouwd.

Degene zonder zijn alleen geschikt voor accu packs of vape mods etc.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 09:34
Janneman99 Gebruiker

Ik heb twee van dergelijke lampen, maar alleen voor gebruik bij het maken van macro foto’s.

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 11:01
Yzord Gebruiker

Dit ontvang je:

Alleen staan er geen batterijen tussen?

Beantwoorden

14 augustus 2019 om 11:12
Moderator Bas iBOOD Moderator

Scherp, dankjewel. Inmiddels staan ze er wel bij! :-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.