27 juni 2019 om 00:00
iBOOD

Artiteq Click Rail Foto- en Schilderijophangsysteem | 16 meter aan Rails

Product expert aanwezig

Artiteq Foto- en Schilderijophangsysteem

Discreet ophangsysteem voor twaalf wanddecoraties. Hang ze waar je maar wil en verplaats of verwijder ze weer. Alles gaat snel en eenvoudig zonder gaten achter te laten.

Specificaties

Merk: Artiteq
Type: Click Rail foto- en schilderijophangsysteem
Garantie: 2 jaar via iBOOD / 10 jaar via Artiteq

• 10 jaar garantie
  • 8x rail van 2 meter
  • 12 x perlondraad en haak

Kenmerken

• Materiaal rail: Aluminium
  • Rails zijn op maat te zagen met een ijzerzaag
  • Eenmalige installatie
  • Flexibel ophangsysteem
  • Verplaatsen en verwijderen zonder beschadiging
  • Transparante perlonkoorden voor discreet ophangen
  • Koorden op elke plek in de rail te plaatsen 
  • Rails over de gehele lengte van de muur te plaatsen
  • White Primer (RAL 9016) is direct overschilderbaar
  • Ook beschikbaar in white (RAL 9010) en aluminium geborsteld

Draagkracht

• Max. draagkracht Click Rail: 30 kg/meter
  • Max. draagkracht perlondraad (2.0 mm) met glijder: 15 kg
  • Max. draagkracht meegeleverde minihaken: 4 kg

Installatie

• Download hier de bouwtekening
  • Download hier de installatiehandleiding

Dit ontvang je

• 8x Click Rail van 2 meter
  • 8x eindkap Click Rail (grijs)
  • 12x perlondraad van 150 cm lang en 2 mm dik
  • 12x glijder (zeskantnippel)
  • 12x minihaak (ophanghaak)
  • 48x Click & Connect bevestigingsclip
  • 48x schroef (3,5 x 4,5 mm pvk PZ 2)
  • 48x plug (6 mm universeel)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 16:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Artiteq Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

27 juni 2019 om 00:04
Bart1969 Gebruiker

Hoe hoog en hoe dik is de rails?

Beantwoorden

27 juni 2019 om 00:25
Moderator Paul Moderator

25 x 8,5 mm

De bouwtekening en de installatiehandleiding kun je downloaden via de link onder het kopje Specificaties.

Beantwoorden

27 juni 2019 om 06:05
Bennydalima Gebruiker

Moet je de rails plakken op het plafond of moeten er gaatjes worden geboord?

Beantwoorden

27 juni 2019 om 08:58
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Bennydalima,

In het filmpje die in de omschrijving staat (klik hier) wordt getoond hoe je de rails bevestigd.

Beantwoorden

27 juni 2019 om 08:11
VanGogh Gebruiker

Kun je ook ansichtkaarten ophangen over de gehele lengte van het koord, dan krijg je een verticale lijn van ansichtkaarten?

Beantwoorden

27 juni 2019 om 09:09
Official Product Expert Artiteq Expert Official Product Expert

Ja, dat kan. Hiervoor heb je het artikel “Picture Mouse” nodig, welke je eenvoudig in het Click Rail profiel kunt steken en vervolgens d.m.v. clipjes die je op het koord bevestigt foto’s kunt presenteren. Zie ook https://www.schilderijophangsysteem.nu/catalogsearch/result/?q=picture+mouse

Beantwoorden

27 juni 2019 om 10:56
VanGogh Gebruiker

De picture mouse kan ik ook afzonderlijk bestellen en gebruiken. Daar heb ik deze click rail foto en schilderij ophangsysteem dus niet voor nodig. Maar andersom wel compatibel met de picture mouse, dat is wel handig.

Beantwoorden

27 juni 2019 om 08:15
Madshuis Gebruiker

Goedemorgen,

Zojuist heb ik een bestelling mogen plaatsen voor 1x primer witte rails. Deze is betaald alleen de app heeft een vastloper gekregen hierna.

Mijn vraag nu; is deze in goede aarde ontvangen?

Mvg,

Mads

Beantwoorden

27 juni 2019 om 08:51
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Madshuis,

Staat de bestelling wel in je iBOOD account en heb je ook een bevestigingsmail ontvangen?

Beantwoorden

27 juni 2019 om 10:03
Madshuis Gebruiker

Hi Niek,

Helaas staat het nog als te bestellen in het winkelmandje en tevens geen bevestiging binnen gekregen. Alleen een afschrijving van mijn rekening.

Is dit door jullie binnen het systeem handmatig te regelen?

Mvg,

Mads

Beantwoorden

27 juni 2019 om 10:12
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hi Mads,

Ik zie dat je bestelling van 07:45 goed is doorgekomen. Is de orderbevestiging wellicht in je spambox terecht gekomen? Of is je bestelling wel terug te vinden via “Mijn iBOOD”?

Beantwoorden

27 juni 2019 om 10:28
Madshuis Gebruiker

Hi Bas,

Hij staat netjes in mijn bestel geschiedenis en als het bij jullie bevestigt staat zal het vast goed komen.

Gekeken in zowel mijn inbox als spambox maar geen bevestigings email ontvangen.

Mvg,

Mads

Beantwoorden

27 juni 2019 om 10:42
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat gaat zeker goed komen, Mads! Veel plezier met je nieuwe foto- en schilderijophangsysteem (goed galgje woord, trouwens). :-)

Beantwoorden

27 juni 2019 om 23:01
Moderator Paul Moderator

Hallo Mads,

Controleer voor de zekerheid of het emailadres goed staat ingevuld onder Mijn iBOOD, om te voorkomen dat je door een tikfout een ongeldig adres hebt opgegeven en daardoor geen mails ontvangt. Better safe than sorry. :)

Beantwoorden

27 juni 2019 om 08:37
Pti Gebruiker

@Artiteq Expert

Schilder je deze rails het beste over met binnenlak of muursaus (latex)?

Beantwoorden

27 juni 2019 om 09:11

gewone latex is voldoende.

Beantwoorden

27 juni 2019 om 09:11
Janneman99 Gebruiker

Dit is een zeer goed aanbod: ik heb iets dergelijks van Ikea voor €10 per 1,20 meter, maar dit aanbod is de helft goedkoper en lijkt mij van veel betere kwaliteit.

Beantwoorden

27 juni 2019 om 09:18
neptukker Gebruiker

@Artiteq Expert

De haakjes die meegeleverd worden zijn erg iel. Is de zelfremmende paalhaak ook te bestellen via IBOOD?

Beantwoorden

27 juni 2019 om 09:38

Momenteel helaas niet. Maar check gerust de overige verkooppunten in jouw regio  https://www.artiteq.com/contact/verkooppunten/

Beantwoorden

27 juni 2019 om 09:53
Maftie Gebruiker

Als ik de rail van wand tot wand monteer, krijg ik er dan nog glijders in of moet ik dan aan één kant de rail loshalen?

Beantwoorden

27 juni 2019 om 10:07

de glijders worden vanaf de zijkant in de rail geschoven. Het is dan handig dat hier wat ruimte voor wordt gehouden. Dat geldt ook voor de eindkap die je voor de afwerking op de zijkant van de rail zou kunnen plaatsen en in het pakket wordt meegeleverd.

Beantwoorden

27 juni 2019 om 14:32
bv7 Gebruiker

Als ik naar het filmje kijk, dan worden de glijders er in de lengterichting van onderen ingeschoven en dan 90° verdraaid. Men mag dus tot aan de kanten werken volgens mij.

Betreffende die 90° verdraaide glijders, daar had ik ook een vraagje over: Bestaat er geen risico dat deze (door trillingen of andere invloed) in de lengterichting verdraaien en dan naar beneden donderen?

Beantwoorden

27 juni 2019 om 09:53
neptukker Gebruiker

@Artiteq expert

Begrijp ik het goed dat witte rails met grijze eindkappen geleverd worden? Dat lijkt mij niet erg fraai. Kan dat niet wit dan plaats ik gelijk een bestelling.

Beantwoorden

27 juni 2019 om 10:12

Bij de kleuren wit en wit- primer wordt een eindkap in de kleur wit geleverd. Bij de kleur aluminium geborsteld is die iets (licht) grijs.

Beantwoorden

27 juni 2019 om 10:32
neptukker Gebruiker

Top. Ik ga bestellen.

Beantwoorden

27 juni 2019 om 11:03
Pielzi Gebruiker

Goedemorgen,

Waarom kan deze aanbieding niet naar een adres in België verzonden worden? En is er eventueel de mogelijkheid om via een afhaalpunt in Nederland te werken bijvoorbeeld, waarbij dan een afhaalpunt dicht bij de grens gekozen kan worden (Sluis bv) om zo de bestelling daar zelf te gaan afhalen?

Bedankt alvast voor uw reactie.

Mvg

Beantwoorden

27 juni 2019 om 11:14
Moderator Jelle Moderator

https://www.ibood.com/diy-be/nl/

Waarschijnlijk zit je op de Nederlandse website Pielzi,

Probeer het eens via bovenstaande link.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

27 juni 2019 om 11:24
Pielzi Gebruiker

Vreemd, ik had nochtans doorgeklikt vanuit de nieuwsbriefmail. Maar zo lukt het in elk geval wel, hartelijk dank voor de snelle reactie.

Mvg Niels

Beantwoorden

27 juni 2019 om 14:48
Dave.Buskermolen Gebruiker

@Artiteq expert

Kan deze rails (de 48 Click & Connect bevestigingsclips) ook met dubbelzijdig tape vastgezet worden aan de wand zodat er niet geboord hoeft te worden? Zo niet, beschikken jullie wel over alternatieve railsystemen die wel werken zonder schroefbevestigingen?

Ons doel is om over een lengte van ong. 7.5m rails op te hangen en hieraan voornamelijk/vooralsnog enkel knutselwerk van de kleine op te hangen. Gewicht hoeft het dus niet echt te dragen.

Beantwoorden

27 juni 2019 om 15:29

Wij begrijpen waar je naar toe wilt, maar wij adviseren om de Click rail niet met dubbelzijde tape op de wand te bevestigen. Ook niet voor het ophangen van slechts kleine decoraties. Hiermee zou in ieder geval de garantie vervallen. Een ander productconcept dat wél met dubbelzijdige tape op de wand kan worden bevestigd vindt je hier https://www.artiteq.com/product/info-rail/

Beantwoorden

27 juni 2019 om 17:58
Koos35 Gebruiker

Is de White primer echt wit?

Beantwoorden

28 juni 2019 om 00:47
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Koos35,

De deal is inmiddels verlopen, maar mocht je het antwoord graag nog willen weten dan kan ik het nog voor je navragen. Ik zal het antwoord hier dan plaatsen. Laat maar even weten of ik het nog voor je na moet vragen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.