13 juni 2019 om 00:00
iBOOD

Wagner Flexio 995 Verfspuitsysteem

Product expert aanwezig

Wagner Flexio 995 Verfspuitsysteem

Het verven van grote oppervlakken is een makkie met dit verfspuitsysteem. Klik en check hoe relaxt!

Liever een andere verfspuit?
Check dan de Flash Sale op DIY.

Specificaties

Merk: Wagner
Type: Flexio 995 verfspuitsysteem
Garantie: 2 jaar

• Instelbare verfstraal
  • Directe aanzuiging uit de emmer
  • Incl. 70 cm lange spuitlans

Kenmerken

• Instelbare luchthoeveelheidsregeling
  • 70 cm lange spuitlans
  • Instelbare verfstraal
  • Click & Paint spuitopzetstukken, verwisselen binnen enkele seconden
  • Automatische reiniging van het systeem in enkele minuten

Technische informatie

• Vermogen: 630 W
  • Max. verfhoeveelheid: Regelbaar, 0-525 ml/min
  • Lengte verlenglans: 70 cm
  • Werkradius / lengte slang: 8,5 m

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 18:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wagner Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

13 juni 2019 om 00:19
jkavandijk Gebruiker

Ik heb deze een jaar terug ook hier gekocht en voor de prijs van 10m2 door een prof laten spuiten deze gekocht en ondertussen 3 huizen van nok tot begane grond gespoten en het resultaat is TOP! Niet twijfelen, maar gewoon doen. Ik gebruik schrobbaremuurverf die ik verdun met ongeveer 5% warm water en mix de verf een aantal minuten met de boormachine en een mixer erop. Afplakken met Wagner of Action afplakfolie en voor kleine stukjes schildertape en gaan!!! Na het spuiten meteen de folie en tape verwijderen en laten drogen. Professioneel resultaat voor een fractie van de prijs. Werkt het zo schoon als op de foto’s? Nee dus dek alles goed af en gebruik een goed ademmasker want muurverf is niet bedoeld om in te ademen. Schoonmaken dood apparaat warm water op te laten zuigen tot er schoon water uitkomt en opruimen! TOPDING.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 00:20
jkavandijk Gebruiker

En nee ik heb geen aandelen en wordt hier ook niet voor betaald, maar gewoon enthousiast om mijn positieve ervaring met jullie te delen!

Beantwoorden

13 juni 2019 om 00:23
Moderator Jim Moderator

Hi jkavandijk!

Super bedankt voor het delen van jouw ervaring! Wordt zeer op prijs gesteld!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

13 juni 2019 om 07:32
Jeroen287 Gebruiker

Kun je hier ook mee beitsen, voor bijvoorbeeld een tuinhuis?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:23
Official Product Expert Wagner Expert Official Product Expert

Dat kan zeker … maar dan heb je een apart lak/beits opzetstuk en adapter nodig.    Je kan de lange lans afkoppelen en een gewoon pistool met onderbeker aankoppelen.    Deze kan je online apart aankopen via bv verfspuit.net.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:28
JoopieHendriks Gebruiker

Wanneer gaat de 955 van de Hunt verstuurd worden?

Beantwoorden

Hier zal Ibood je van antwoord moeten voorzien …

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:45
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hi Joopie,

De verwachte verzenddatum van jouw bestelling staat op vandaag. Normaliter hoort je bestelling dus vandaag de deur uit te gaan :-)

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:33
turey Gebruiker

Worden alle spuitopzetstukken die in het filmpje getoond worden ook meegeleverd? Of moet je de rest allemaal zelf aanschaffen

Beantwoorden

Deze spuitopzetstukken zijn apart te bestellen.   Je kan deze vinden via verspuit.net

Beantwoorden

13 juni 2019 om 08:33
odyon Gebruiker

Hallo, kun je hier ook mee voorstrijken, bijv. met Alabastine sneldrogend voorstrijk, of heb je nog aparte hulpstukken nodig?

En wanneer is de verwachting dat hij wordt verstuurd? Zit met een verfklus vanaf 21 juni :)

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:25

Je kan er zeker voorstrijk mee spuiten.    Als deze voorstrijk heel waterachtig is, dan is het aangeraden een apart opzetstuk aan te schaffen.   Als deze voorstrijk vergelijkbaar is van dikte als een muurverf, dan is de langs voldoende.   Hangt een beetje af van het type voorstrijk … hier zijn diverse types in te verkrijgen.

Versturen weet ik zelf niet exact … hierover zal Ibood je moeten informeren.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:44
Moderator Bas iBOOD Moderator

We verwachten dit verfspuitsysteem op 27 juni te versturen. Hij zal dan, normaliter, een dag later bij je in huis zijn. Dit is dus helaas niet op tijd voor je aanstaande verfklus op 21 juni.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 09:50
odyon Gebruiker

Ok, bedankt voor deze informatie. Dan wordt het toch rollen voor mij.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 14:22
YKV Gebruiker

Welk opzetstuk is voor dunnere, waterachtige vloeistoffen aan te raden?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 14:33

Dan best het lak/beits opzetstuk gebruiken … een schutting beits is bv. ook heel dun.  Sommige voorstrijk is even dun en dus is dit pistool aangeraden.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 10:44
HeatBreaker Gebruiker

Hallo, wat is het verschil tussen deze, en de W950?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 11:39

De W 950 is de nieuwste versie.  Bij deze 950 wordt ook meteen het lak/beits pistool + adapter meegeleverd.     De turbine van de 950 is ook een verbeterde versie maar het verschil is niet enorm te noemen.

In de basis ga je met een 995 zo goed als hetzelfde resultaat behalen als met de 950.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 11:53
paulmichel Gebruiker

@Wagner Expert  wat is het verschil met

Wagner Universal Sprayer W 950 HVLP Verfspuit ? is deze ook HVLP ?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 14:31

De Flexio 950 en W 995 zijn beide HVLP verfspuiten.   Het verschil is dat je bij de 950 alle accessoire meegeleverd krijgt en er een betere Flexio turbine in zit.    Maar deze turbine gaat je spuitbeeld niet veel beter maken.  De 950 en 995 zijn kwestie eindresultaat gelijkwaardig.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 12:37
etermaat Gebruiker

Aangeschaft bij een vorige aanbieding, topapparaat. Het afplakken is een precies klusje, en daar ben je ook langer mee bezig. Maar het spuiten daarna gaat vele malen sneller en mooier dan rollen. Kind kan de was doen

Beantwoorden

13 juni 2019 om 13:27
Boogier Gebruiker

Beste Wagner,

Ik heb zojuist een apparaat aangeschaft. Ik wil er 2 kamers mee verven en wellicht ook nog een trap.

Moet ik nog materialen extra bijbestellen voor het verven van mijn muren? Voor mijn muren ga ik een witte verf gebruiken op waterbasis. Of zit alles voor deze klus geleverd bij de aanbieding?

Moet ik nog extra materialen bijbestellen voor het verven van mijn  trap met lak?

Hoor het graag?

Beantwoorden

13 juni 2019 om 14:29

Om uw muren te verven hebt u met dit toestel voldoende.   Wat je nodig hebt extra om de klus uit voeren is:

1. Boormachine en mixer om de verf zeer goed op te roeren.   Vaak zitten de vaste stoffen onderaan in de emmer.  Als je gaat aanzuigen onderaan in de emmer kan dit voor problemen zorgen.  De verf dus zeer goed mixen.  Doe dit een paar minuten.    Verdun ook 5% met warm water bij het mixen (geen heet water) … dit gaat de verf een heel goede vloei geven.

2. Afplak tape om deuren, ramen, radiatoren, … mee af te plakken.  Gebruikt hiervoor best de tape met folie eraan vast.    Zo plak en dek je erg snel af.   De folie werkt goed.  Maak je een foutje en spuit je iets naast, dan komt dit op de folie.  Geen probleem.  Tip … de folie verwijderen als de verf nog niet droog is.

3. Zorg ook voor een vochtig doekje om af en toe de nozzle van het pistool proper te maken.

4. Om je trap te spuiten moet je het lak/beits opzetstuk aanschaffen + adapter.  Deze kan je vinden op verfspuit.net.   Ook hier dezelfde tips als hierboven.   Lak verdun je met water of white spirit … afhankelijk van het soort lak.  Ik verkies watergedragen omdat dit niet stinkt en makkelijk te reiningen is.

5. Spuittips:

* De afstand van de spuit t.o.v. het oppervlak max 15 tot 20 cm.

* Niet zwenken met het pistool/lans.   Beweeg mee met je lichaam en hou zo de verfstpuit altijd loodrecht op het oppervlak.  Dus niet spuiten vanuit de pols.

* Probeer niet altijd op het maximale te spuiten.  Vaak is dit te snel.   Op 75% is al snel genoeg.

Nog vragen?  Laat maar horen.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 15:17
bernard.kaper Gebruiker

@Wagner Expert: eerder heb ik vernomen dat er goede ervaringen zijn met de Perfection Muurverf van de Praxis. Wat is de ervaring met het percentage verdunning voor het beste resultaat met een W950? Ik sta bijna op het punt om een flinke hoeveelheid te gaan spuiten met deze namelijk.

Ondertussen trouwens goede ervaringen met het spuiten van Sencys Rapid Dry M&P Primer Wit met mijn W950 op stucwerk. Die is wel vrij dik en heb ik tot 20% verdund voor goed resultaat (aanbevolen op de verpakking geeft ook 10-20% aan voor het verspuiten er van)

Beantwoorden

13 juni 2019 om 15:24

De perfection muurverf van Praxis (leverancier Ostendorf) is idd een goede verf.   De verdunning is maar 5 à 10%.  Gebruikt warm water om te verdunnen en goed mixen … zeker een minuut of twee.   Geeft allemaal een zeer goede vloei aan de verf en een beter oppervlakte resultaat.

Beantwoorden

13 juni 2019 om 22:00
iBenG Gebruiker

Ik wacht nog even op de W950 aanbieding ;) …

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.