23 mei 2019 om 00:00
iBOOD

Wolf-Garten Loopo S150 Robotmaaier

Product expert aanwezig

Wolf-Garten Loopo S150 Robotmaaier

Ben je gehecht aan een mooi gazon, maar ook aan je vrije tijd?! Dan wordt het tijd voor een robotmaaier. 

Specificaties

Merk: Wolf-Garten
Type: Loopo S150 Robotmaaier
Garantie: 2 jaar

• Voor gazons tot 250 m²
  • Instelbare maaihoogte
  • Werkt op hellingen tot 15% / 8º

• Halfautomaat: druk op Go en de robot maait je gras, hij keert zelfstandig terug om zich op te laden
  • Batterij: Lood-zuur
  • Maaitijd (min): 90-120 min
  • Oplaadtijd: 16-20 uur
  • Power Consumption: 2,5 kWh/per maand
  • Maximum oppervlakte: 250 m²
  • Aanbevolen oppervlakte: 150 m²
  • Maximum helling: 8,5°/15%
  • Maaibreedte: 18 cm
  • Maaihoogte: 15-45 mm
  • Mesmotor: 1x 100W borstelmotor
  • Afmetingen (lxbxh): 66 x 54 x 30 cm

Dit ontvang je

• Wolf-Garten Loopo S150
  • Laadstation
  • 70 meter begrenzingsdraad
  • 100 draadpinnen
  • Kabelaansluitklemmen
  • Connector voor kabelreparaties
  • Gebruiksaanwijzing
  • Mulchreiniger

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 08:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wolf-Garten Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

23 mei 2019 om 09:00
el_hombre41 Gebruiker

Kan van deze 2 jaar garantie in elke winkel (Belgie) gebruik gemaakt worden bij eventuele panne?

Alvast bedankt

Beantwoorden

23 mei 2019 om 09:06
Official Product Expert Wolf-Garten Expert Official Product Expert

Goedemorgen,

Garantie van 2 jaar geldt ook in Belgie.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 09:03
Kris077 Gebruiker

2 vragen:

1. is er een foto van het voorwiel? Dus misschien van onder dat je de bladen en dat wiel ziet?

2. oplaatijd tot 20u voor 90min werken. Is dat geen fout?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 09:24

Goedemorgen Kris077

Er zit aan de voorkant geen draaiend wiel, maar een glijplaat.

Qua laadtijd wordt aangegeven: tussen 16 en 20 uur. Dat is juist. Deze maaier kan dus 1 x per dag maaien gedurende de aangegeven tijd. Hij komt altijd weer terug in het laadstation.

Met de gazonoppervlakte waarvoor hij bestemd is, is het onnodig meerdere keren per dag te gaan maaien. Hij kan het prima aan o.b.v. max 1 x per dag. Het gebruik van een snellader is daarom niet nodig en zou alles maar onnodig duur maken.

Wij adviseren overigens regelmatig maaien (zeg “om de dag”). Iedere dag kan dus ook, maar is vaak niet nodig.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 09:26
Kris077 Gebruiker

Beste expert,

bedankt voor de reactie. Ik had echter toch graag de onderkant gezien. Ik heb nu een robot van de collega’s en deze rijdt zich constant vast door het slechte voorwiel dus vandaar vooraleer ik nog een robot koop wil ik dit eerst kunnen bekijken. Bedankt voor het begrip.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 09:40

Dat is bij de LOOPOS150 dus ondervangen door de glijplaat. Probleem met vastzittend voorwiel, komt dus niet voor.

Als je op internet kijkt, zijn er wel afbeeldingen te vinden van de onderkant. (is overigens zelfde als van Robomow RX12 en RX20)

Beantwoorden

23 mei 2019 om 09:43
Kris077 Gebruiker

ok, ik heb net een filmpje gevonden en de robot die ik zou moeten vervangen is net van Robomow … ik dacht al gelijkenissen gezien te hebben. Dan is dit helaas geen optie, toch bedankt.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 09:12
William88 Gebruiker

Kan deze maaier ook een stuk overbruggen als tegels? Dit om van 1 naar een ander gazon te gaan? Ik praat hier over een platte ondergrond waar de kabel doorheen gelegd kan worden.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 09:28

Ja dat kan, wel afhankelijk van breedte van een eventuele doorgang als die er is overigens.

Overgang tussen tegels en gras moet wel echt plat zijn (dus geen opstaande rand oid). Hou wel rekening met het feit, dat de maaier gewoon maait, als hij van het ene naar het andere stukje gaat. Dus ook over tegels. Maar kan dus wel.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 09:44
Mark-P Gebruiker

Er wordt (een) ‘mulchreiniger’   genoemd. Wat is dat? Betekent dit ook dat er een mulch-functie is?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 09:58

Mulchen is feitelijk het hergebruiken van gemaaid gras. Het gras wordt helemaal “kort” gemaaid en in die vorm is het dan weer geschikt als voeding voor de grasmat. Kan alleen als je bij iedere maaibeurt slechts mm’s gras eraf haalt. Dit doet feitelijk iedere robotmaaier.

Het gras wordt eigenlijk verpulverd. Echter dit “kort gemaaide gras” is nat en heeft de neiging ook in het maaidek te plakken. Dat is niet goed, want dan vervuild de maaier.

De mulchreiniger onder de LOOPO S150 is een soort kam, hangt aan de onderkant in maaidek met een gewichtje eraan. Door het gewichtje draait de kam “heen en weer” en dat zorgt er dan weer voor dat het maaidek redelijk schoon blijft. Geen enkele andere robotmaaier heeft dat, terwijl het toch belangrijk is dat het aankoeken van gras wordt voorkomen.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 10:15
Kees2703 Gebruiker

Is deze robotmaaier weerbestendig? M.a.w. kan deze tegen regen?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 10:40

ja, geen probleem. Kan gewoon buiten staan. Er is overigens wel een “home/huisje” voor te krijgen.

Artikelnummer is:

122-077-650
ROBOHOME v LOOPO S

Een dergelijk huisje is niet nodig tegen de regen. Is wel goed tegen de brandende zon voor de accu, maar tegen regenwater niet nodig.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 14:33
Kees2703 Gebruiker

Mooi. Dank voor uw reactie.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 10:37
Race-Eendje Gebruiker

Beste,
1/  Rijdt deze autonoom, of moet deze steeds ‘geactiveerd / gestart’ worden.

2/ Wat gebeurt er als hij tegen een object aanbotst ?  Keert hij dan terug + draaien en verderdoen ?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 10:50

Dit is een half-automaat. Of te wel hij doet niets, totdat er op “start” wordt gedrukt. Grote voordeel daarvan is dat er dus nooit een machine gaat draaien, zonder dat iemand dat wil of erbij is om dingen even in de gaten te houden.

Als er op start wordt gedrukt, maait hij een sessie. Vervolgens keert hij altijd zelf terug naar het laadstation. Hoef je verder niets aan te doen. Gaat automatisch. Als hij weer moet maaien, moet weer opnieuw op start worden gedrukt.

Als hij ergens tegenaan botst; zal hij keren/draaien en andere kant op rijden en verder maaien. Hij signaleert zelf een opject en handelt daar naar. Hoef je niets aan te doen

Beantwoorden

23 mei 2019 om 10:53
Race-Eendje Gebruiker

Zit daar (of bestaat er) een afstandsbedieningkje bij ?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 11:32

nee, dit model is niet via bluetooth of afstandsbediening te bedienen

Beantwoorden

23 mei 2019 om 10:46
lavro Gebruiker

@ expert, Goedemorgen, wij hebben in het gras een paar vlakke tegels van 1x 1 meter. Moet je om deze tegels een draad spannen dat hij er niet over heen gaat of hoeft dit niet? Met de gewone grasmaaier kan in er gewoon over heen. Bedankt!

Beantwoorden

23 mei 2019 om 10:56

Kan, maar hoeft niet. Als het maar echt vlak is. Besef wel dat de maaier altijd maait. Dus als hij over te tegels rijdt, zal hij dat maaiend doen.

Belangrijk is dat het vlak is en geen opstaande rand oid. Als het met de gewone maaier lukt, moet het met de robot ook gaan.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 11:48
BubblingBeats Gebruiker

Er staat een grasvlak tot 150m2 aanbevolen. Ons grasvlak is zo’n 200m2. Zou dat wel voldoen?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 12:24

Dit kan, maar realiseer je wel, dat de machine dan altijd maximaal wordt ingezet. Als een machine altijd op max maal vermogen wordt benut, betekent dat extra slijttage. Vergelijk het maar met een auto. Hij kan snel optrekken, maar altijd snel optrekken geeft extra slijtage.

Daarnaast is het ook wel afhankelijk van gazonoppervlakte. Als het een rechthoekig veld is, zou het moeten kunnen. Is het echter erg bochtig met hoekjes en bochtjes zou ik het afraden.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 12:28
BubblingBeats Gebruiker

Het is een L vorm. Dus wat dat betreft zou het kunnen. Zit er ook garantie op de slijttage?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 12:49

Zit standaard 2 jaar garantie op maaier, op alle niet slijtbare delen. Op accu 1jaar.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 11:53
SteveInBrussels Gebruiker

Beste Expert, 2 vragen:
- mijn graspartij is een vierkant, waarvan één kant bestaat uit een betegeld terras (10cm hoog tegenover het gras). Moet de perimeterdraad ook geïnstalleerd worden langs dat terras, en dus een volledige lus vormen? Of moeten enkel de 3 kanten bedraad worden, het terras zal dan dienen als obstakel door de “botsdetectie”? 
- zit er stroom op de perimeterdraad?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 12:00

Altijd een lus, zodat er een spanningsveld kan ontstaan. Op basis daarvan bepaald de maaier hoever hij moet maaien. Als het terras op gelijke hoogte ligt met het gazon, zal de maaier tm de rand kunnen maaien; (de draad kan dan dicht bij terras komen te liggen). Als het terras niet op gelijk hoogte ligt, moet de draad iets verder van terras af komen liggen en blijft er kleine strook staan, die met trimmer of grasschaar moet worden geknipt.

Alles staat overigens goed omschreven in nederlandse handleiding die in de doos zit.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 12:48
zahni2milano Gebruiker

Beste, vanochtend de robot grasmaaier besteld, het bedrag werd ook afgeschreven van mijn Paypal , maar van ibood geen bevestiging ontvangen. Ook in de bestelhistorie is er niks te zien? Wat nu ? Opnieuw bestellen? En in het geval van 2 leveringen retour sturen? Ik probeer contact te leggen via Facebook met ibood helaas geen reactie tot nu toe. Ik wil dit aanbod absoluut niet missen!

Beantwoorden

23 mei 2019 om 12:49
Moderator Bas iBOOD Moderator

Goed dat je dit bij ons meldt zahni2milano! Mijn collega van onze klantenservice gaat dit z.s.m. voor je nakijken!

Beantwoorden

23 mei 2019 om 13:23
zahni2milano Gebruiker

Het is gelukt, dank aan de Customerservice  opnieuw besteld.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 14:38
Cripie Gebruiker

Goedemiddag, hartelijk dank voor alle informatie en reacties. Ons gazon is ongeveer 130m2. Hoofdzakelijk een vierkant met twee rechthoekige uitstulpingen (laat ik het zo maar noemen).

Kan de robotmaaier dit in 1 sessie doen zonder te laden? Wellicht een overbodige vraag maar ik wilde hem toch stellen voor ik de maajer bestel. Alvast hartelijk dank.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 14:54

Goedemiddag, de in één sessie te maaien oppervlakte is aanbevolen tot 150 m2. Dus 130 m2 met rechte zijden zal zeker lukken.

Beantwoorden

23 mei 2019 om 15:14
Cripie Gebruiker

Ok hartelijk dank. Mijn laatste vraag dan, de begrenzingsdraad is neem ik aan voor de randen van het gazon. De 70m die bijgeleverd is lijkt me dan niet voldoende. Ik zag u al productnummers communiceren in een eerdere vraag over de “garage”. Wat voor productnummer hoort bij de draad zodat ik voldoende heb voor mijn gazon?

Alvast hartelijk dank,

Beantwoorden

23 mei 2019 om 16:28

100 meter = 122-010-650 € 59,99

200 meter = 122-011-650 € 119,95

maar 70 meter draad zou voldoende moeten zijn voor een recht toe recht aan gazon.

zeg uw gazon is 13 bij 10 meter = (2 x 13) + (2 x 10) = 46 meter

Beantwoorden

23 mei 2019 om 15:07
d.tijsen Gebruiker

Als ik hierop naar mijn werk wil rijden. Hoeveel strekkende meter kan ik dan rijden?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 15:22
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ik denk, ongeveer, nul meter ;-)

Beantwoorden

23 mei 2019 om 15:21
Mr.WiseGuy Gebruiker

Hallo, Heeft deze robotmaaier een beveiliging of kinderslot zodat de kids hem niet zomaar aan kunnen zetten? Alvast bedankt voor uw antwoord!

Beantwoorden

23 mei 2019 om 16:34

jazeker, dit is een speciale toetsencombinatie

Beantwoorden

23 mei 2019 om 17:31
Dobber22 Gebruiker

Wij hebben twee gazons, onderbroken door een grindpad en terras. Kunnen we de robotmaaier handmatig naar het weede gazon verplaatsen? Maait de maaier tot het draad? Dan blijft er nog een aanzienlijk stuk staan. En zit er een beveiliging op tegen diefstal?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 19:51
Moderator Kris Moderator

Beste Dobber22,

even uit de handleiding geknipt:

Dus het is mogelijk!

Diefstal: Diefstalbeveiliging (niet van toepassing op modellen voor gazons kleiner dan 200 m2): De diefstalbeveiliging voorkomt dat iemand de maaier gebruikt of laat rijden zonder de beveiliging uit te schakelen
door verbinding te maken met een geregistreerd mobiel toestel.

Hopelijk helpt dit jou verder!

Mod Kris

Beantwoorden

23 mei 2019 om 17:32
Dobber22 Gebruiker

Ohja. Kan de stroomkabel ondergronds worden aangelegd?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 19:56
Moderator Kris Moderator

Beste Dobber22,

uit de handleiding haal ik deze voorwaarde:

Plaats het stroomsnoer buiten het maaigebied (zodat de maaier het niet beschadigt) en bevestig het stevig aan de grond (zodat er niet over wordt gestruikeld).

Ik zie geen reden waarom hij niet beter ondergronds geïnstalleerd zou mogen worden, al zou ik hem dan wel persoonlijk in een soort “wachtbuis” steken, voor het geval er ooit iemand zou beginnen schuppen in het traject en niet ineens met een vonk van hier tot in Tokyo zijn/haar schup kwijtspeelt.

Succes in ieder geval!

Mod Kris

Beantwoorden

23 mei 2019 om 20:01
aanmelden Gebruiker

Dat lijkt mij ook cruciaal! Ik wil geen draden ik mijn gazon!

Beantwoorden

23 mei 2019 om 20:02
aanmelden Gebruiker

Ik wil geen draden OP (!) het gazon

Beantwoorden

23 mei 2019 om 19:23
Pecam Gebruiker

Hoe ver maait deze van de kant af?

Beantwoorden

23 mei 2019 om 19:50
Moderator Kris Moderator

Beste Pecam,

ik heb het even voor jou opgezocht in de S150 handleiding, want de Expert komt misschien niet meer langs.

Hetgeen jij zoekt, wordt uitgelegd door de RoboRuler:

De legende is:

Als de rand relatief vlak is, legt u de draad op afstand II van de RoboRuler van de rand.

Als de rand steil is, gebruikt u afstand III van de RoboRuler.

Als de rand een muur is, gebruikt u afstand IV (einde lat) van de RoboRuler.

Hopelijk helpt dit jou verder!

Mod Kris

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.