20 mei 2019 om 00:00
iBOOD

Bruynzeel Plissé Hordeur S900

Bruynzeel Plissé Hordeur S900

Over een maandje is de zomer terug! En de vliegen en muggen daarmee ook. Hoog tijd om een hordeur in huis te halen!

Specificaties

Merk: Bruynzeel
Type: S900 Plissé Hordeur
Kleur: Wit (RAL9010)
Garantie: 2 jaar (zie disclaimer)

Check hier de handleiding.

• 200, 209 of 230 cm hoog
  • Blijft open op elke stand
  • Eenvoudig te verwijderen

Afmetingen

• 200 cm: 96 x 197-200 cm (instelbaar)
  • 209 cm: 96 x 206-209 cm (instelbaar)
  • 230 cm: 96 x 227-230 cm (instelbaar)

Kenmerken

• Volledig voorgemonteerd
  • Flexibel instelbare doorgang
  • Kindvriendelijke sluiting
  • Makkelijk te demonteren in de winter
  • Ondergeleiding slechts 5 mm hoog
  • Plissé gaas met 20 mm diepe plooien
  • Kunststof kettinggeleiden met ijzersterkte nylon spandraden

Materialen

• Aluminium cassette en bovenprofiel, wit
  • Aluminium greeplijst, wit
  • Kunststof onderprofiel, zwart
  • Geplisseerd polyestergaas, zwart

Toepassing

• Geschikt voor naar buiten draaiende deuren: montage binnen
  • Geschikt voor naar binnen draaiende deuren: montage buiten
  • Geschikt voor openslaande deuren: twee plisséhorren nodig

Montage

• In het kozijn
  • Links of rechts te monteren
INFO

Op alle standaard- en maatwerkhorren van Bruynzeel geldt een wettelijke garantie van 2 jaar, mits deze producten op de juiste manier zijn geïnstalleerd en gebruikt. De garantie geldt uitsluitend voor de eerste koper, na het tonen van het originele aankoopbewijs. De verplichting van Bruynzeel is beperkt tot het vervangen van defecte materialen of onderdelen met gelijke of vergelijkbare onderdelen. Onder de garantievoorwaarden vallen alle mechanische onderdelen, de constructie van de hor en de koorden. Op horrengaas en de verwerking van gaas in de hor geldt een garantie van 1 jaar.

20 mei 2019 om 04:19
J.E.R. Gebruiker

Bestaat een dergelijk uitvoering ook voor dubbele, naar buiten slaande deuren?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 09:44
Louise25 Gebruiker

In de bovenstaande omschrijving staat: Geschikt voor openslaande deuren: twee plisséhorren nodig

Beantwoorden

20 mei 2019 om 10:21
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze variant is inderdaad geschikt voor openslaande deuren.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 05:42
vsnah Gebruiker

Goedemorgen hoe breed is die bovengeleiding ivm mijn kozijn is 35 mm diep?

Ik bedoel niet die 96 cm maar de dikte er van de bovengeleiding. Anders gaat mijn deur niet dicht

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:15
Moderator Jim Moderator

Hi VSNah,

De diepte van de bovengeleider is 4 cm.

Groet,

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 06:19
Hetlampje1 Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:55
Jeff1981 Gebruiker

Weet je zeker dat je naar het goede type kijkt? Want bij andere aanbieders is hij een paar tientjes tot meer dan 100 euro duurder.

De Bruynzeel site ligt er op dit moment uit dus dan daar nu niet kijken.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 07:09
Robingriffith Gebruiker

Jammer dat de hoogte 239-242 er niet tussen zit :(  Alle nieuwbouwhuizen zijn minimaal 2.40 hoog dus heb daar helaas niks aan.

Tip voor volgende keer ;-)

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:19
Moderator Jim Moderator

Thanks Robin! Nemen we mee!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 22:28
HVANH Gebruiker

Neem het voor mij ook maar mee. :-)

(ook die 2m40 nodig)

Beantwoorden

20 mei 2019 om 07:35
theblue27 Gebruiker

Ik heb momenteel dezelfde die aan vervanging toe is, echter deze is 205cm hoog, welke versie dien ik te nemen? Zijn ze makkelijk zelf in te korten?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 07:55
vsnah Gebruiker

Goedemorgen hoe breed is die bovengeleiding ivm mijn kozijn is 35 mm diep .

Ik bedoel niet die 96 cm maar de dikte er van de bovengeleiding.

Gr

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:43
Moderator Jim Moderator

Hi Theblue!

De bovengeleider is 4cm diep.
Heb je een maatwerk deur? In dat geval zal geen van deze hordeuren passen en dien je een maatwerk hordeur te scoren.

Als je wel een standaardmaat deur hebt, dan zou de 209 cm variant moeten voldoen. Maar dit kan ik niet beloven, doordat je 205 cm wel afwijkt van de 206-209 marge om de hordeur in te stellen.

Groet,

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 07:50
Erik Tak Gebruiker

Ik heb ook de vraag of deze eenvoudig is in te korten?

De link naar de handleiding werkt helaas niet. Ik krijg de volgende melding: An error has happened during application run. See exception log for details. Could not write error message to log. Please use developer mode to see the message.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:19
Moderator Jim Moderator

Hi Erik!

De hordeuren kunnen qua lengte ingesteld worden binnen de marges zoals te vinden in de specificaties. Verder inkorten is helaas niet mogelijk.

Groet,

Jim

Beantwoorden

20 mei 2019 om 08:52
Jeff1981 Gebruiker

Beste iBood,

ik heb twee openslaande deuren, maar daarnaast nog een groot raam. De situatie is dus ongeveer zo:

|||||||__________ /////////// \\\\\\\\\\|||||||||

muur      raam      deur links deur rechts muur

Kan ik dan ook deze hordeuren plaatsen of moeten ze binnen een kozijn vallen (dus aan beide kanten een muur nodig)?

En is dan 1 deur voldoende als ik alleen de deur rechts openzet of moet ik dan alsnog twee hordeuren plaatsen (waarvan de linker dus geen zijmuren heeft om aan te monteren)?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 10:14

Het is wel nodig om de hordeur aan een kozijn te monteren.

Je kunt er uiteraard voor kiezen enkel de rechter deur te voorzien van een hordeur. Houd er rekening mee dat er altijd een klein kiertje zal zijn tussen de hordeur en de linker deur. Dit betekent dat het grootste deel is afgedicht, maar je altijd de kans hebt dat een vlieg per ongeluk naar binnen komt.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 09:29
loots5 Gebruiker

Hallo

Onze deur is totaal 215 hoog

Welk type moet ik dan hebben

Alvast bedankt

Beantwoorden

20 mei 2019 om 10:11

Zou het kunnen dat je een opdekdeur hebt, met een extra randje? Dat zou verklaren dat de deur aan de buitenkant geen standaard maat heeft. Als dit het geval is, dan zal de binnenkant normaliter 211,5 hoog zijn en kun je gaan voor de 209 variant.

Anders heb je waarschijnlijk een maatwerk deur, dan zal je ook een maatwerk hordeur moeten zoeken.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 10:34
theblue27 Gebruiker

Beste Jim,

Dank voor je reactie, op mijn oude deur heb ik een sticker zitten:

Plisse Modulo, 960×2061/2090

Zou je eens na kunnen vragen of dit dan deze versie is:

209 cm: 96 x 206-209 cm (instelbaar)

Alvast bedankt.
Groet, Dennis

Beantwoorden

20 mei 2019 om 12:54

Je kunt deze inderdaad vervangen door de 96 x 206-209 cm.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 12:14
ibood66. Gebruiker

Hallo, ik kijk op de site van bruynzeel en daar staat dat dit type niet in hoogte te verstellen is alleen in de breedte. Jullie geven aan van wel, hoe zit dit precies?De plissé hordeur S900

De Plissé hordeur S900 wordt gekenmerkt door de robuuste vormgeving. Het strakke lijnenspel van het geplisseerde horrengaas in combinatie met de dunne profielen geven de hor een strakke en moderne vormgeving. In tegenstelling tot de Plisséhor S500 is deze hor voorzien van volledig aluminium cassette, bovenprofiel en greeplijst. Dit zorgt niet alleen voor een nog strakker design, maar ook voor extra stevigheid. Dit resulteert in een langere levensduur en bedieningscomfort.

De stevigere ondergeleiding en koordsystemen maakt deze hor nog robuuster dan andere plissé hordeuren. Doordat het horrengaas zichtzelf opvouwt in de cassette bij het sluiten van de hor, werkt deze hor ruimtebesparend omdat er geen draairichting aan te pas komt. De hor is eenvoudig zelf te monteren en is in de breedte gemakkelijk zelf op maat te maken. Let wel, de hoogte is niet zelf op maat te maken. Hierom adviseren we om zorgvuldig de meetinstructies te volgen om zo de juiste maat te selecteren voor jouw deur. Ook is dit model gemakkelijk demonteerbaar voor bijvoorbeeld in de winter. Kortom, de Plissé deurhor S900 is een smaakvolle én praktische oplossing op het gebied van insectenwering.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 13:06

De website van Bruynzeel doet het momenteel niet perfect bij mij. Maar deze hordeuren zijn binnen (de getoonde) kleine marges aanpasbaar in de hoogte, ze zijn echter niet volledig in hoogte aan te passen, zoals dat in de breedte wel mogelijk is. Oftewel: de breedte kun je op maat zagen, de hoogte niet. De hoogte is binnen een kleine marge wel in te stellen.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 13:12
ibood66. Gebruiker

Hallo Bas,

Als ik de hor bestel en hij is niet in hoogte zelf op maat te maken, betalen jullie dan de retourkosten?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 13:16

Als hij niet in hoogte instelbaar is, zoals aangegeven in onze specificaties, dan hebben we een verkeerd product geleverd. In dat soort gevallen betalen wij inderdaad de retourkosten.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 13:07
JHGBorgman Gebruiker

200 cm: 96 x 197-200 cm (instelbaar)
209 cm: 96 x 206-209 cm (instelbaar)
230 cm: 96 x 277-230 cm (instelbaar)

moet dat niet 96 x 227-230 zijn?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 13:15

Scherp gezien! We passen dit direct aan :-)

Beantwoorden

20 mei 2019 om 13:39
theblue27 Gebruiker

Top, zojuist besteld. Bedankt ;)

Beantwoorden

20 mei 2019 om 14:34
roderick1976 Gebruiker

De maat tussen bovendorpel en onderdorpel is 2,36 meter. Volgens mij past deze aanbieding dan niet??!!

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:00

Wij hebben inderdaad geen plisse hordeur die geschikt is voor jouw situatie.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 14:37
LanderVanGansen Gebruiker

Beste

ik werk vandaag 24h dus kan de deur niet nameten thuis. Kan dit product eventueel na vandaag nog ingewisseld worden naar een andere maat?

Beantwoorden

20 mei 2019 om 14:39

Helaas is het bij ons niet mogelijk je bestelling achteraf aan te passen, dus in jouw geval kunnen we de maat niet achteraf aanpassen.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:03
TimmehR Gebruiker

Beste Bas, Jim,

De breedte tussen het kozijn is hier 101 cm. Komt dit ook zo nauw als de hoogte en dus gaat dit niet passen?

Hoogte is 229,5 cm, dus geen probleem.

En volgens mij klopt het laatste plaatje trouwens (totaal) niet bij dit product..

Bedankt!

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:13

De hordeur is maximaal 96 cm breed. Hij is wel in te korten, maar niet te verlengen. Je zult dus een lege ruimte van 5 cm overhouden, waardoor niet het gehele kozijn is afgesloten tegen muggen en ander ongedierte.

Beantwoorden

20 mei 2019 om 15:40
skaapos Gebruiker

Het staat al vermeld in de specificaties dat dit een hordeur voor INBOUW is maar als je het als OPBOUW wilt installeren moet je een extra bruynzeel OPBOUWKADER kopen.
Voor deze S900 serie heb je het opbouwkader 260×260cm nodig twv €126,75 (incl 25% kortingsprijs bij een bouwmarkt).

Gewoon ter aanvulling voor de geïnteresseerden..

Beantwoorden

20 mei 2019 om 20:22
Deplank Gebruiker

Hallo,

Ik wil een bestelling plaatsen maar krijg de melding dat deze alleen te bezorgenn is op een adres in België.

Kan dit niet gewoon ook in Nederland?

Hoor het graag, lieft voor 23:59 :-)

Beantwoorden

20 mei 2019 om 20:35
Moderator Jim Moderator

Hi Deplank!

Waarschijnlijk zit je dan per abuis op de Vlaamse site! Kan je eens proberen te bestellen via deze link?

https://www.ibood.com/diy-nl/nl/product-specs/48966/198112/bruynzeel-pliss-hordeur-s900.html

Groetjes!
Jim

Beantwoorden

22 mei 2019 om 08:35
Deplank Gebruiker

Hallo Jim,

Klopt idd, op de één of andere manier komt hij uit de zoekopdracht vanuit Google op de .BE site. Heb hem daarna bijna probleemloos kunnen bestellen. Enige probleem was dat ik niet kon betalen met een creditcard…

Bedanktt voor je reactie.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.