12 februari 2019 om 00:02
iBOOD

Led's Light Universele Dimmer

Led's Light Universele Dimmer

Sfeerlicht tijdens het eten en een fel licht om die puzzle te leggen of de krant te lezen. Deze universele dimmer is geschikt voor het dimmen van halogeenlampen en ledlampen.

Specificaties

Merk: Led's Light
Type: Universele Dimmer
Garantie: 2 jaar

• Dimt iedere lamp
  • Lage inbouwdiepte van 24 mm
  • Flikkervrij dimmen naar laagste stand
  • Selecteert automatisch fase aansnijding / fase afsnijding

Eigenschappen

• Nominale spanning: 234 | 240 V
  • Frequentie: 50 Hz
  • Nominaal vermogen: 150 | 150 VA
  • Kerndoorsnede: 1 | 2,5 mm²
  • Geschikt voor beschermingsgraad: IP20
  • Dimmer knop wordt niet meegeleverd 

Afmetingen

• Breedte: 71 millimeter
  • Hoogte: 71 millimeter
  • Diepte: 24 millimeter
12 februari 2019 om 00:10
bbraam Gebruiker

Gaat aan/uit schakelen door indrukken of door draaien?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 00:16
Moderator Niek Moderator

Goedenavond bbraam,

Op de website van led’s light wordt aangegeven dat de bedieningswijze een Draai/drukknop is.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:07
Official Product Expert LED Expert Official Product Expert

correct!

Beantwoorden

12 februari 2019 om 00:34
Moefke Gebruiker

Beste, zitten hier afdekplaatjes of afwerkset bij en zijn hier foto’s van? Kan hij in de plaats van een wissel schakelaar ?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 01:05
stigske Gebruiker

Dat kan je meestal met elke dimmer. Aan de andere kant een drukknop zetten en goed lezen hoe je deze moet aansluiten op de dimmer. De andere kabels ook met elkaar verbinden. Hopelijk heb je voldoende kabels. Ik heb er zelf 1 moeten bijtrekken.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:22
razor911 Gebruiker

Gezien er geen knop bij zit zal er ook geen afwerkset of plaatjes bij zitten. Ik ga hem bestellen ter vervanging van een dimmer die is gaan knipperen.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:09

ja dit is een inbouwdimmer die op elk merk raamwerk past (zoals Jung, Berker, etc etc)

Beantwoorden

28 februari 2019 om 14:38
hestiel Gebruiker

Ik heb deze dimmer ook besteld. Kan hem echter niet met de impuls bedieningsplaten van Busch Jager afdekken. Heb hier een melding van ngemaakt bij Ibood. Moet hetr antwoord nog krijgen hoe dit opgerlost gaat worden.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:30
Xsempre Gebruiker

Sorry ben een electro-nitwit. :-) Kan deze gebruikt worden voor een lichtpunt (met 3 ledlampen, met gewone E27 aansluiting, geen transfo) waaraan niet 1 maar 2 bedieningspunten (klassieke aan/uit-schakelaars) zijn? Kan dan deze dimmer 1 punt vervangen, of moeten dan beide punten vervangen worden? (3 kabels: blauw/bruin/aarding).

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:38
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen!

Ik ga deze vraag even doorzetten!

Groet!

Jim

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:44
crazymister Gebruiker

Hi Xsempre, ik ben wat minder nitwit, en ik kan je vertellen dat je dit kunt doen met het vervangen van 1 van je schakelaars.

Google even op wisselschakeling met dimmer voor een (makkelijk te begrijpen) schemaatje hoe je dit dient aan te sluiten!

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:46
crazymister Gebruiker

P.S. let er wel op dat je lampen zelf ‘dimbaar’ zijn anders gaan deze gewoon kapot door je dimmer.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:10

ja wel dimbare (LED)lampen gebruiken inderdaad, anders gaat de lamp stuk

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:45
Allibabbba Gebruiker

Xsempre, 2 bedieningspunten vraagt een wisselschakeling. Deze dimmer heeft dit niet.

Ibood, waarom staat dit niet bij specificaties? Een aansluitschema is het eerste wat we nodig hebben als we interesse hebben in een dimmer.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:36
maartend Gebruiker

** Dimt iedere lamp **

Dus ook LED waar op staat dat ze niet dimbaar zijn? En ja, natuurlijk zal het dimmen, maar sloopt het dan ook mijn LED?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:40
Moderator Jim Moderator

Hi Maarten!

Ik ga dit even navragen, maar niet iedere lamp is standaard dimbaar. Dus ik ga er vanuit dat dit alle *dimbare* lampen kan dimmen. Zo niet, dan kom ik er even op terug!

Groet,

Jim

Beantwoorden

Waterbeestje Gebruiker

Alleen als jouw LED lamp dimbaar is werkt het. Anders werkt het niet. Het sloopt niet direct jouw LED lamp, dat dan weer niet. Wat er zal gebeuren als je een niet-dimbare LED lamp probeert te dimmen is dat deze dan gaat flikkeren, zoemen of simpelweg niet aan gaat.

Dimt iedere lamp komt door de R C L markering, dat wil zeggen dat het voor ‘gewone’ lampen werkt (filament), capacitief (dimbare spaar/led lampen) of specifieke ‘L’ aangemerkte lampen (dit moet op de lamp staan als het dit type is).

Als je merkt dat jouw dimbare LED lamp niet lekker werkt met deze dimmer moet je even schakelen tussen de ‘TE’ stand en de ‘LE’ stand, één van die twee is de geschikte voor jouw dimbare LED lamp.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:59
Allibabbba Gebruiker

Dimt iedere lamp ….. technisch is dit niet mogelijk. Sommige ledlampen sneuvelen onmiddellijk bij gebruik van een dimmer.

Als een fabrikant vermeldt dat een lamp niet dimbaar is dan mag je ook met deze dimmer niet dimmen.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:47
verk68 Gebruiker

Er staat niet bij of hij gebruikt kan worden in een hotel schakeling. Dus als wisselschakelaar functie. Dit kan bij de meeste dimmers.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:17
rickies Gebruiker

Hier ben ik ook benieuwd naar of dit mogelijk is bij deze dimmer

(Hotelschakeling)

Beantwoorden

12 februari 2019 om 10:09
Allibabbba Gebruiker

Als je naar de foto kijkt zie je drie aansluitpunten. L2 L1 W of schema 6 wisselaansluiting.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:29
Allibabbba Gebruiker

Correctie, zie lager bij Trieker. De dimmer heeft Line IN, Line OUT en Nulleider. Dit is geen wisselschakelaar.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:51
mdrongelen Gebruiker

Minimaal vermogen?

Iets meer info delen aub

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:52
santje66 Gebruiker

Volgens de foto 10 Watt

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:12

minimale belasting van de dimmer is:

3 watt bij LED verlichting

10W gloeilampen

Beantwoorden

12 februari 2019 om 11:13
Allibabbba Gebruiker

TE: 3-150W

LE: 10-400W

Gebruik volgens omschrijving (dit is GEEN Wikipedia waarheid):

Fase afsnijding (trailing edge) wordt gebruikt bij de alle dimbare 230 Volt ledlampen, inbouwspots,opbouwspots etcetera. Let erop dat bij dit type ledamp geen 12 of 24 Volt trafo gebruikt wordt.
Fase aansnijding (leading edge) wordt gebruikt bij de meeste LED verlichting met externe 12 of 24 Volt transformator / driver, zoals 12 Volt spots. Maar ook 230 Volt ledlampen gebruiken fase aansnijding, dit is dus afhankelijk van de lamp die je hebt.

‘dit is dus afhankelijk van de lamp die je hebt’ is de enige waarheid. De fabrikant van de dimmer bepaalt of de lamp dimbaar is en, zo ja, met welk type dimmer. Een dimmer die voor jou kiest, dat mag hier uitgelegd worden hoe dit technisch kan of niet kan.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:51
santje66 Gebruiker

Op de foto van de dimmer wordt aangegeven dat de dimmogelijkheid loopt van 10-400W. Dit is dus pertinent niet geschikt voor alle LED lampen. Veel led lampen hebben een waarde van 3-6 Watt. Verder is de leading en of trailing  edge instelbaar en niet automatisch. Dimmer voldoen niet aan de beschrijving of beschrijving voldoen niet aan de afgebeelde dimmer

Beantwoorden

12 februari 2019 om 07:59
Bertdh Gebruiker

Als je iets beter kijkt naar de foto, dan zie je dat het LED bereik van 3  tot 150 watt is. En in de beschrijving staat, drie standen, leading of trailing edge en automatisch.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:01
Jeroen66 Gebruiker

Ik heb er twee besteld. Weer lukte het betalen met creditcard niet. iBood, haal die optie van je website! Cookies verwijderd, nieuw gestart, Visa, Mastercard. Alles tevergeefs, je doorloopt het hele proces incl authorisatie cc company en toch meldt iBood doodleuk “Betalen is niet gelukt”. Echt slecht.

Enne iBood, krijg ik nog antwoord op RMA-2019/342144 [Case: 190127-000138]? Dat duurt inmiddels ook alweer twee weken…

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:20
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Jeroen66,

Ik geef je bericht door aan de klantenservice en die zullen hier over dan contact met je opnemen.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:18
Davy_R Gebruiker

Opgelet: er moet 230 Volt aanwezig zijn waar de dimmer moet komen, anders werkt hij niet.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:57
timovd Gebruiker

Op de water- of gasleiding werkt ie inderdaad niet.

Je hebt alleen fase (bruin) en schakel (1,5 mm2 zwart) nodig, of ook nog een blauw draadje?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:22
daas Gebruiker

Past elk afdekplaatvhiervdan op?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:54
bodhikun Gebruiker

Zelfde vraag hier…

Ik heb een Niko standaard dimmer/drukknop schakelaar.

Kan ik deze hergebruiken?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:36
lesley1806 Gebruiker

Goedemorgen,

Ik wil er 5, helaas kan ik er maar maximaal 4 kiezen. Als ik er daarna nog 1 wil toevoegen krijg ik een melding dat het is uitverkocht. Zojuist dan toch maar de bestelling geplaatst van 4 stuks. Na het afronden even controleren of ze echt op zijn, maar ik kan er nu weer gewoon netjes 1 bestellen, maar wel weer met verzendkosten. Jullie bellen gaat nu niet, pas vanaf 10 uur…. Is dit normaal op te lossen..??

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:43
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen lesley1806,

Je kunt per bestelling maximaal 4 stuks bestellen en per dag maximaal 4 bestellingen. Wanneer je 5 stuks wilt bestellen zul je een tweede bestelling moeten plaatsen. iBOOD heeft dit gedaan om opkopers tegen te gaan.

Beantwoorden

lesley1806 Gebruiker

Beste Niek,

Duidelijk. Echter had ik er nu 1 extra nodig, heel zuur voor mij. Ik ben geen opkoper heb alleen op wat meer plekken een dimmer zoals dit nodig. Is het niet netjes om dan te zeggen van “jo u ontvangt een coupon voor gratis verzending” ..???

Dat zou ik erg waarderen en zo heb ik weer een goed gevoel bij mijn bestelling…

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:48
lesley1806 Gebruiker

Goed… Uitverkocht… “ik moet tevreden zijn met wat ik heb” en dat zal ik ook wel zijn hoor… Maar toch jammer dat er niet service gericht gekeken is naar zo’n onding-verzoekje als dit. Regeltjes regeltjes wat ten koste gaat van de service…

Beantwoorden

12 februari 2019 om 08:59
el rancho Gebruiker

Goedemorgen,

Is deze dimmer ook te gebruiken / toe te passen met de silvania convenio sets welke pasgeleden hier te koop waren?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 09:38

als dit een 220V dimbare lamp/transformator of armatuur betreft moet dit geen probleem zijn.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 10:32
sebastienbo Gebruiker

Is dit compatibel voor Belgie?

In Belgie word NIKO plaatjes gebruikt (vanwege certificatie met de belgische wetgeving), is het daarmee compatibel?

Zal de dimmerknop van niko geklikt kunnen worden op deze dimmer?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 10:36
Burnyv Gebruiker

Ik heb ook deze vraag

Maar blijkbaar wordt hier niet op geantwoord.

Pas de dimmer op niko afdekt plaatjes???

Beantwoorden

12 februari 2019 om 10:43
Allibabbba Gebruiker

Zie foto 2 bovenaan. Adapter 4 – 6 mm staat er. Dus even uitmeten en vaststellen dat de dimmer geschikt is voor Duitse merken.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 11:00
sebastienbo Gebruiker

Ik zou toch liever van de expert horen of het gaat werken of niet

Beantwoorden

12 februari 2019 om 10:38
hansspin Gebruiker

Dit is een dimmer van het merk Shada. EAN 8719323785274. Dan kun je meer info vinden. iBOOD is hier niet echt goedkoper trouwens.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 17:30
pieterb Gebruiker

Bedankt voor de TIP.

Zijn trouwens inderdaad goedkoper aan te komen.

Snap dus de adviesprijs hier niet trouwens.

Dimmer kun je bestellen voor 27,95 euro

Beantwoorden

12 februari 2019 om 21:29
Eriq Gebruiker

ik weet niet op welke site jij uitkomt, maar degene waar ik het kan vinden voor 27,93 lijkt me een scam-site. (geen verwijzingen/reviews, alleen betalen met creditcard/bankoverschrijving). Pas op dus. Of heb jij een betrouwbare link?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 10:52
biercafe Gebruiker

hoeveel lampen (hoeveel watt) kan hier maximaal op?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 11:03
Falcon9 Gebruiker

Hallo, er staat dat er 2,95 verzendkosten worden gerekend, maar bij afrekenen zie ik 5,95 staan. Wat is juist?

Beantwoorden

13 februari 2019 om 01:08
Moderator Paul Moderator

Je hebt waarschijnlijk meer dan 1 in de winkelmand, waardoor de bestelling niet meer als brievenbuspost verzonden wordt. Dan wordt het als pakketpost verstuurd met bijbehorend tarief.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 11:15
Metalearth Gebruiker

Beste,

Ik wil deze lamp aansluiten op de dimmer: https://www.bol.com/nl/p/lucide-comet-plafondspot-o-26-cm-led-dimb-gu10-3×5w-3000k-chroom/9200000032506507/

Kunt u aangeven of de lamp met deze leddimmer zal werken?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 11:50
Franckie_vdW Gebruiker

Goed dat hier staat aangegeven “Hij maakt gebruik van zowel fase afsnijding als fase aansnijding”. Ik heb onlangs (vervang) LED lampen gekocht(niet hier) die ik niet kon dimmen. Mijn andere LED lampen worden wel gedimd. Gevolg: lange discussie met de verkoper die tot geen akkoord heeft geleid. Hij kwam af met een (voor mij moeilijke) uitleg over fase afsnijding/aansnijding.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:00
Trieker Gebruiker

Allen. Dit is een 3 draads dimmer.

Je hebt je volledige voeding nodig. L1, L2 en je dim lijn. Dit wil zeggen dat je deze niet kan gebruiken in de plaats van een wissel schakelaar. Bij dimmers die je kan gebruikten in plaats van een wisselschakelaar staan er twee pijltjes.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:22
Allibabbba Gebruiker

Dit klopt Trieker en mijn voorgaande post is dus te corrigeren.

‘Enkelpolige dimmer’ is dus de correcte benaming van deze universele dimmer. Er is L in, L out en Nulleider.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 12:40
Burnyv Gebruiker

Hallo

Ik heb een vraagje

Ik heb een enkelvoudige schakelaar.

Twee draadjes zitten in L1 en het andere draadje zit ernaast  waar een 1 bij staat.

Kan ik deze dimmer hier op aansluiten

Ik heb er drie besteld en als dit niet kan moet ik annuleren.

Mvg.

Beantwoorden

12 februari 2019 om 13:00
Allibabbba Gebruiker

Even deze vraag aanvullen: Line IN en Line OUT zijn hier aanwezig, de Nulleider niet.

Heeft Mode TE Line In, Line Out en Nulleider nodig?

Heeft mode LE Line In, Line Out en Nulleider nodig?

Beantwoorden

12 februari 2019 om 13:01
verk68 Gebruiker

Nog even voor de duidelijkheid, dit is Wel een wissel dimmer, dus ook voor hotelschakeling. Zie https://www.shada.nl/sites/default/files/products/downloads/manual/190010/190010-MAN-ML-2018081401-SHA_A5_Optimized%20for%20WEB_0.pdf

Beantwoorden

12 februari 2019 om 13:56
Roelll Gebruiker

Hi iBood, zie dat het product is uitverkocht. Is het mogelijk te checken met de leverancier of er nog meer beschikbaar zijn? Zou er namelijk graag eentje bestellen. Dank alvast!

Beantwoorden

12 februari 2019 om 14:31
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Roelll,

Er komt helaas geen nieuwe voorraad meer.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.