27 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

9x Lucide Dimbare LED | GU10 | 2700 K

9x Lucide Dimbare LED (2700 K)

Hoog tijd om een voorraad duurzame lampen in te slaan zodat er altijd licht is tijdens die donkere dagen.

Specificaties

Merk: Lucide
Type: GU10 LED
Aantal: 9 stuks van 1 kleur

• Dimbare ledlampjes
  • Warm wit licht: 2700 K
  • Je ontvangt 9 GU10 LED's

Algemene kenmerken:

• Materiaal: kunststof
  • Vorm: reflector
  • Dimbaar: ja
  • Richtbaar: nee
  • Voedingstype: adapter/lichtnet
  • IP-klasse: 20
  • Elektrische klasse: 1

Technische kenmerken:

• Fitting: GU10
  • Type lichtbron: LED
  • Wattage: 5 W
  • Voltage: 230 V
  • Lumen: 320 lm
  • Lichtkleur: 2.700 K
  • Levensduur: 30.000 uren
  • Stralingshoek: 40 °
  • Color Rendering Index (CRI): 80
  • Energielabel: A+

Afmetingen:

• Diameter: 5 cm
  • Hoogte: 5,5, cm
  • Gewicht: 0,15 kg
27 oktober 2018 om 07:22
Kenshi Gebruiker

In welke mate zijn deze dimbaar?

Een halogeenlamp bv kan je volledig van 0 tot 100% dimmen. Bij een led is dat niet het geval, dus wilde weten vanaf wanneer deze hun eerste licht kunnen geven

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 13:00
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag kenshi,

Ik ga proberen dit te achterhalen.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 15:39
Moderator Niek Moderator

Dit wordt helaas nergens vermeld, ook niet op de website van Lucide zelf. Ik kan het eventueel na het weekend voor je navragen. Je kunt ze dan nu bestellen en dan plaats ik het antwoord hier maandag. Je kunt dan eventueel je bestelling kosteloos annuleren. Laat maar even weten of ik het na het weekend na moet vragen.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 08:39
elrolo Gebruiker

het dimmen van led blijft vaak nog puzzelen. Zelfs goede (dure) leddimmers werken niet bij alle lampen goed. Mijn osram lampen dimmen redelijk zonder brommen op een standaard tronic dimmer, maar die van Ikea gaat gigantisch brommen. ik denk dat je moet weten of het een fase aansnijdende of afnijdende dimmer moet zijn. Voor dimbare leds zou je wel iets meer info willen.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 09:47
Fysiofactory Gebruiker

Vorige keer ook dimbare leds besteld , per groep van 3 leds bleef er altijd eentje licht branden als ze uitgeschakeld waren, dan staat nu ook weer dimbaar erbij, maar gebeurt dat hier ook weer bij, want dan hoef ik ze niet. Maw. Ibood wat meer info, dan alleen dimbaar. Bvd.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 13:01
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Fysiofactory,

Dat is wel vreemd inderdaad en dat hoort natuurlijk niet zo. Kan het misschien met de dimmer te maken hebben?

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 13:23
EdP Gebruiker

Dan heb je misschien een zgn. “zwevende nul”, google maar eens.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 10:23
mollemannico Gebruiker

Zijn ze effectief 2700K? Dat is niet echt warm wit.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 15:34
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag mollemannico,

Ik zie op de  website van Lucide dat dit 3000k moet zijn.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 11:15
bece Gebruiker

Leds hebben een levensduur van 30000 uur. Alleen de elektronica geeft het veeeel eerder op. Zeker als je ze dikwijls aan en uit doet. Ik heb zo al een tiental van die spots thuis liggen die de 100 uur zelfs niet gehaald hebben. Philips scoort daar wel goed. Maar zijn dan ook wat duurder.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 13:05
douchi Gebruiker

hier bijna alles van philips hue…spots, e14,e27,dimmer,sensor,tab,strip..prima kwaliteit maar prijzig…

jammer zie hier nooit iets passeren van philips hue…moderator!?

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 13:14
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag douchi,

Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komt er dan ook eens iets voorbij van Philips Hue. Voor het tip iBOOD forum klik hier

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 13:23
douchi Gebruiker

is gebeurd…thx

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 15:10
jaccobakker Gebruiker

Is er eigenlijk een montage beschrijving ? Mijn bestaande halogeen lampjes zitten klem in een rond gat van 56mm.

Volgens de specificatie is de diamarter van deze lampjes 50mm, dus ze passen er wel in.

Maar hoe centreer ik het nieuwe lampje zodat het ronde gat van 56mm wordt afgedekt ?

Informatie die ik uit de montage beschrijving kan halen.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 15:30
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag jaccobakker,

Ik ga eens kijken of ik een montage beschrijving kan vinden van deze lampen.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 15:42
Moderator Niek Moderator

Helaas heb ik geen montage beschrijving kunnen vinden. Ik kan het wel maandag voor je navragen en het antwoord hier plaatsen. Je kunt dan de lampen nu eerst bestellen en dan maandag eventueel annuleren. Laat maar even weten of ik het maandag moet navragen.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 15:53
jaccobakker Gebruiker

Kan ook dat mijn vraag niet goed is. (sorry)

Moet het led lampje in een bestaand armatuur passen ?

Of dus inderdaad wel gewoon in het ronde gat inbouwen.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 16:29
wi_mm Gebruiker

GU10 spots “draai” je in een armatuur.

Die GU10 spots zitten dus altijd vast met de bajonet fittingen, niet op iets anders.

En zitten ze niet klem in een gat normaal gesproken.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 18:45
dahakske Gebruiker

klopt niet, dit is gewoon afhankelijk van het armatuur. Bij mijn inbouw armaturen dat uit 2 delen bestaat moet je eerst de lamp klemmen en de bayonet bevestigen aan een losse gu10 fitting en dit dan schuiven in het 2de deel van de armatuur.

Ben niet super tevreden van de dimbare leds van Philips (type master ledspot mv 5,4W cri 90). Op een reeks van 30 had ik er 5 die binnen het jaar (driver)uitval hebben en nog eens 3 binnen de 2 jaar.  De uitval gebeurde zowel bij deze die via dimmer (eltako multifunctionele digitale din rail dimmer) als deze die niet via dimmer aangesloten waren.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.