30 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Burgwächter Afstandsmeter met Laser | 50 m

Afstandsmeter met Laser

Er is niks mis met een oude duimstok, maar een apparaat die met één druk op de knop een afstand meet tussen de 5 centimeter en 50 meter is wel erg handig!

Specificaties

Merk: Burgwächter
Type: Afstandsmeter met Laser 50 PS 7550
Garantie: 2 jaar

• Meet tot 50 meter
  • Tot op 2 mm nauwkeurig
  • Meet moeilijk bereikbare plekken

• Nauwkeurigheid: +/- 0,002 m *
  • Resolutie: 0,001 m
  • Meeteenheden: meter, inch, feet
  • Lasertype: λ = 635 mn, Pmax <1 mW
  • Laserklasse: Klasse II
  • Beschermingsklasse: IP 54
  • Voeding: 2 x AA Mignon LR6-batterijen
  • Automatische uitschakeling: de laser schakelt automatisch uit na 30 seconden. Het apparaat wordt na 3 minuten automatisch uitgeschakeld
  • Gewicht: ongeveer 150 g (zonder batterijen)
  • Gebruiksaanwijzing
SIZE

* Het bereik en de nauwkeurigheid zijn afhankelijk van de omgevingsomstandigheden. In ongunstige omstandigheden, zoals sterke zonnestraling en / of slecht reflecterend meetoppervlak, kunnen de gemeten waarden afwijken.

30 oktober 2018 om 08:18
drwho Gebruiker

op welke afstand is die nauwkeurigheid van 2mm?

op 1m?

10m?

50m?

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 08:36
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen drwho,

Dit vraag ik even voor je na.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 09:45
Susantigoon Gebruiker

Opgegeven meetbereik is 50m, die 2mm is daaraan dus gerelateerd.

Zou het bijv per m zijn dan is nauwkeurigheid ook factor 50 lager (10cm), werkt dus niet.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 09:48
Moderator Niek Moderator

Het is inderdaad bij 50m, afhankelijk van de omgevingsomstandigheden natuurlijk.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 10:01
peterderooij Gebruiker

om zo nauwkeurig mogelijk te meten is het ook belangrijk dat het apparaat waterpas staat. in het algemeen zijn de meetwaarden behoorlijk nauwkeurig (vele malen beter dan met een conventioneel meetlint ) en wordt de afwijking groter naarmate de afstand toeneemt.(is dus niet evenredig)

Houd er ook rekening mee dat metingen hoofdzakelijk binnenshuis kunnen worden verricht omdat de laser niet of nauwelijks werkt in daglicht.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 13:14
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag peterderooij,

Bedankt wederom voor je aanvullende informatie, wordt gewaardeerd :-)

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 17:27
ManuBlue80 Gebruiker

Het merk is Burger Wächter. En een afstandsmeter met laser is net zoiets als een auto met wielen. Ik wil een afstandsmeter met een kabouter. Als ik dan op dat knopje druk, springt er een kabouter uit die maar de overkant poot (poten= voetje voor voetje naar de overkant tot er nog maar een halve tussen kan)! En dan in Belgisch de afstand naar me schreeuwt.  VIERDUIZENDRIEHONDERDENTWEEENVEERTIG MILIMETERKUS! De kabouter heeft wel een afwijking van 2000 millimeter per meter maar dat neem je dan op de koop toe! Zal ook het eerste product zijn op ibood dat een adviesprijs heeft die lager is als de ibood prijs, echte gadget! Dat zou echt gaaf zijn of affengeil in het Duits.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 18:24
el-tissue Gebruiker

Op basis van jouw moddervette review heb ik er een besteld Manu. Hoop toch zo dat het kabouter wesley is die erin zit! Godmiljaar!!

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 19:08
Moderator Niek Moderator

Goedenavond ManuBlue80,

Het is inderdaad alweer een tijdje geleden dat we dat type afstandmeter voorbij hebben zien komen. Al sprak de kabouter in die afstandmeter gewoon Nederlands. Je kunt altijd de inkopers tippen en wie weet komt er ook eens een Belgische variant voorbij ;-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.