25 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Wagner W200 Verfspraysysteem

Product expert aanwezig

Wagner W200 Verfspraysysteem

Met het draagbare fijnspuitsysteem van Wagner wordt het wel heel gemakkelijk om in een mum van tijd die stoel of dat kastje een nieuw lakje verf te geven!

Meer Wagner? NL | BE

Specificaties

Merk: Wagner
Type: W200 Verfspraysysteem
Garantie: 2 jaar

• Zeer handzaam
  • Verf 5 m² in 9 min
  • Geschikt voor hout en metaal

Projectgrootte: klein tot gemiddeld
Verstuivingsvermogen: 110 W
Vermogensverbruik: 460 W
Debiet (max.): 150 ml/min
Vulhoeveelheid: 800 ml
Voedingsspanning: 230 V
Luchtslanglengte: 1.8 m
Gewicht: 2 kg
Vermogensverbruik: 460 W
Slagvolume: traploos regelbaar / 0 - 120 m l/min

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 08:30 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wagner Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

25 oktober 2018 om 07:37
Panalover Gebruiker

@Wagner Expert

Is het mogelijk om de spuitmond te verdraaien zodat een vlakke vertikale, een vlakke horizontale of een ronde spuitstraal te gebruiken is?

En hoe wordt de viscositeit van de verf (op terpetine basis) geregeld?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:47
Official Product Expert Wagner Expert Official Product Expert

Geen probleem.  U kan de spuitmond horizontaal, verticaal of rond plaatsen.   Deze laatste stand voor zeer smalle oppervlakken.

De verdunningsregel is makkelijk.  Je verdunt in stappen van 5%.    Normaal is een verdunning van  10% wel het maximale dat je moet verdunnen.     Met elk toestel wordt een meetlat meegeleverd dit je in de beker kan plaatsen zodat je perfect kan aflezen wat 10% verdunning is en hoeveel product je moet bijvoegen.

Zelf werk ik vandaag de dag enkel nog met watergedragen lakken etc.   Werkt net zo goed en het is makkelijker ivm verdunning etc.    De uitharding van de lak duurt wel langer … dat is een nadeel.   Maar het stinkt ook veel minder in huis …

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:01
tapeman Gebruiker

Is deze ook geschikt voor muurverf?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:43
Kris077 Gebruiker

Ja wil ik ook wel weten!
Buurman heeft een Wagner gekocht via iBood maar nog steeds niet gebruikt dus aan hem kan ik ook al niet vragen ;-)

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:48

Deze machine is enkel voor lakken&beitsen … MAAR … als u een muurverfopzetstuk apart aanschaft kan je deze machine omvormen tot een muurverfmachine.  Het wordt dan eigenlijk een W 450, welke we aanbieden als muurverfmachine, maar net dezelfde motor heeft.    Het kan dus …

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:49

Zie antwoord hieronder …

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:12
bonk Gebruiker

Welk opzetstuk heb je dan nodig? De EXTRA I-Spray 1300 is bijvoorbeeld volgens de Gamma website wel geschikt voor de W450 maar de W200 wordt niet genoemd. https://www.gamma.nl/assortiment/wagner-wallspray-spuitopzetstuk-1300ml/p/B563968

En als het stiekem toch gewoon past, hoe zit het dan met garantie enzo?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:19

Klopt … de Extra I-spray 1300 ml is het opzetstuk dat u nodig hebt.    Dat de W 200 niet vermeld staat is een fout van Gamma.  Ik verzeker u dat deze wel zal passen.

De garantie op de machine etc is en blijft 3+1 bij Wagner.  3 jaar standaard en 1 jaar extra als u op onze site de machine gaat aanmelden.  U krijgt dan een voucher voor 1 jaar extra garantie … zeker doen!

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:51
LupkaGirl Gebruiker

@Wagner-Expert,

Welk Wagner systeem kunt u adviseren voor onderstaande:

Ik zoek een systeem voor het spuiten van houten bijenkasten (lindehout). De binnenkant met dubbel gekookte lijnolie (kan dit?). De buitenkant met verfbeits. Kan de verfhouder worden afgesloten na gebruik? Dan kan ik de lijnolie of verfbeits erin laten zitten zonder de houder schoon te maken. En zijn er extra verfhouders te koop? Dan heb ik 1 houder voor lijnolie en 1 voor de verfbeits.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 10:58

De W 200 lijkt me de beste optie. De verfbeits voor de buitenkant is geen probleem. De lijnolie weet ik niet 100%. De eerste keer dat ik dit soort klus voor de kiezen krijg. Als deze lijnolie dun is (wat ik verwacht) zal het normaal geen probleem zijn deze te verspuiten met de W 200.

De opzetstukken zijn apart te verkrijgen alsook de bekers met deksel. Deze moet u wel apart bestellen. U kan deze online vinden. Een beker met deksel of een volledig opzetstuk maakt niet veel uit … in beide gevallen zal de verf niet gaan uitharden. Alles is sowieso luchtdicht afgesloten. Mogelijk is het makkelijker om met 2 opzetstukken te werken. Zo kan u meteen het opzetstuk op het handvat clicken en spuiten. Dat zal u veel tijd besparen.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 10:11
peterderooij Gebruiker

@Wagner-Expert

De W200 en W400 hebben een vermogen van 460W en de W890 heeft een vermogen van 630W

Heeft dit extra vermogen nog  bepaalde voordelen?

Bedankt

Peter

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 11:00

De turbine is krachtiger.  U zal dikkere materialen makkelijker kunnen verwerken.   Zo zal je bepaalde verven met de Flexio 890 onverdund kunnen verwerken terwijl je bij de W 200 of W 400 moet verdunnen.

Naast het vermogen zijn er nog tig voordelen aan de Flexio 890:

1. ingekapselde turbine = zeer stil

2. lange slang van 4M

3. Interne opbergkoffer

4. Volledige regeling op het pistool

5. etc.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 11:41
peterderooij Gebruiker

top, dank je wel

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 13:05
jvermaat Gebruiker

@Wagner-Expert

Kun je met deze set(s) ook plafonds spuiten?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 14:50

Dat kan … de stijgbuis in de beker heeft een hoek van 35 graden zodat ook verf wordt aangezogen als de beker schuin wordt gehouden.

Er is ook nog een HVLP verlengstuk beschikbaar … dat is mogelijk een handig accessoire als je plafonds wil gaan spuiten. Dit accessoire kan je ook online vinden.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 14:55
ReiBood Gebruiker

Hoi,

Voor muren en plafonds maak ik gebruik van de Wagner Flexio 995 verfspuitsysteem die op 31 mei bij iBood in de aanbieding was.
3 kleuren gebruikt van latex op waterbasis.
Naden afplakken met Frogtape en afdekfolie erop plakken ter bescherming. 
Deze combinatie heeft een heel strak mooi resultaat gegeven.
Wil al niet meer anders werken dan met dit systeem.

Bij deze set zat ook een opzetstuk zoals nu in de aanbieding is maar is meer voor de kleine oppervlakten zoals op de foto’s te zien is.
(nog niet getest weliswaar)

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 15:30
zamunda Gebruiker

Hi Expert,

Welke apparaat kan ik het beste aanschaffen voor het beitsen van een schutting van circa 20m de Wagner 200, 890 of 990?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 17:10

Als ik zelf kon kiezen zou ik gaan voor de Flexio 890 … topapparaat!

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 16:36
Dropkikker Gebruiker

Is de 990 geschikt om van een gemetseld huis de gehele buitenkant te spuiten?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 17:11

Dat kan … de verf 5 à 10% verdunnen (met warm water) en het komt goed.    Soms kan het zelfs onverdund, maar dat moet je effe testen op een stuk karton …

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.