16 september 2018 om 00:00
iBOOD

Jumpstarter / LED Zaklamp | Powerbank 5100 mAh

Product expert aanwezig

Jumpstarter / Zaklamp (5100 mAh)

Deze multifunctionele jumpstarter is de ultieme hulp voor een zorgeloze reis.

Specificaties

Type: Jumpstarter / LED Zaklamp | 5100 mAh
Garantie: 2 jaar

• Geleverd in een stevige opbergtas
  • Jumpstarter / zaklamp / powerbank
  • Tot tien keer jumpstarten op een volle accu

Accu: lithium-ion accu 
Capaciteit: 5100 mAh (18.87 Wh)
Input/Output: 5V/2A en 5V/2A 
Output jumpstart: 12V/150A ~ 300A 

Bedrijfstemperatuur: -20°C ~ 60°C
Afmeting: 268 x Ø 63 mm
Gewicht: 668 gram

In de doos

• Jumpstarter / zaklamp 
  • Micro-USB-kabel
  • USB-adapter voor in de sigarettenaansteker
  • Vonkbestendige klemmen
  • Uitgebreide handleiding in vier talen 
  • Draagbare opbergtas met ritssluiting

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Carpoint Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

16 september 2018 om 00:08
joesoef Gebruiker

Er is vast een filmpje van deze magische zaklamp. Liefst een stevige diesel in de sneeuw.

Beantwoorden

16 september 2018 om 00:58
janpiet25 Gebruiker

Binnenkort gaat iBood zo een kabeltje verkopen zodat je deze op je smartphone kan aansluiten en daar dan je wagen mee starten . . .

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:13
Official Product Expert Carpoint Expert Official Product Expert

Filmpje inderdaad aanwezig echter geen dikke diesels in de sneeuw. De “truc” van deze techniek zit ‘m in de zgn lipo batterij. Lithium polymer. Deze nieuwe techniek is in staat een heel hoog amperage te leveren maar dan zeer beperkt in duur. Lang is ook niet nodig als de auto verder in juiste conditie verkeert. Deze lipo techniek in combinatie met hele korte kabels (minder weerstand) zorgt ervoor dat je echt kleinere auto’s kunt starten.

Deze techniek bestaat al langere tijd en even googlen op lipo batterijen geeft aan welke techniek hier achter schuil gaat.

Daarnaast is het gewoon ook een hele krachtige powerbank en stoere uit staal vervaardigde led zaklamp.

Beantwoorden

16 september 2018 om 12:27
joesoef Gebruiker

Dank voor je reactie. Gezien je reactie ben ik kennelijk niet je eerste scepticus. Ik wil echt heel graag zo een ding kopen maar aangezien mn spaarpot redelijk leeg is en aanvulling nooit meer zou plaats vinden -tenzij ik toch een vrijgevige suikeroom blijk te hebben- doe ik wat voorzichtig met aanschaffen. Mede gezien eerdere slechte ervaringen met jumpstarters -oké, dat waren gellaccu’s-.

Waar ik mee zit, de lipo en het stekkertje. Als elektrotechnisch vernufteling zie ik daar toch enkele kelpunten.

Als ik van de winter niet kan starten ondanks mijn staaflantaarn, komen jullie mij aanduwen? En, die lipo, die doet het ook bij -10, dwz, ik kan de lamp in de auto laten liggen?

Beantwoorden

16 september 2018 om 12:36

Ha Ha, helpen aan duwen ga ik niet beloven maar dat de booster het ook bij min 10 doet wel

Beantwoorden

16 september 2018 om 00:57
ethikka Gebruiker

Tot welke cylinder inhoud/aantal cylinders is deze jumpstarter geschikt?

Beantwoorden

16 september 2018 om 08:23
Susantigoon Gebruiker

Gewoon lezen…

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:08
ethikka Gebruiker

Ah, handig. Het staat niet in de tekst hierboven en de tekst waar het wel in staat moet je voor doorklikken op een tablet. Simpelweg niet gezien. Handig ook om niet volledige specs hier te hebben staan op de plek waar mensen heen gaan om vragen te stellen.

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:26

Eens maar dit is de werkwijze. De “eerste” pagina wordt het product aangeprezen om mensen te interesseren. Serieuze gegadigden bekijken dit product en klikken verder om zo bij de specs te komen.

Wellicht dat wij dit nog moeten vermelden op de site in de vorm van “ klik op product voor meer specs”

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:30
Susantigoon Gebruiker

Mooi zo. Waar het staat daar staat het, maar het staat er ieg…

Niet dat ik te belazerd ben eea te citeren, maar het is raadzaam dat je zelf alles doorneemt opdat je weet wat je koopt.

Beantwoorden

16 september 2018 om 03:55
techno2004 Gebruiker

Komaan mensen nu weet ik dat tegenwoordig batterijen zoals lipo dergelijk heel veel kracht hebben (bv modelbouw vliegtuigen helis) ook heel gevaarlijk mits verkeerd gebruik. Maar 10x starten met dit acutje….. sorry….. mss 5 minuten aan batterij hangen en dan eens proberen

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:14

De “truc” van deze techniek zit ‘m in de zgn lipo batterij. Lithium polymer. Deze nieuwe techniek is in staat een heel hoog amperage te leveren maar dan zeer beperkt in duur. Lang is ook niet nodig van de auto verder in juiste conditie verkeert. Deze lipo techniek in combinatie met hele korte kabels (minder weerstand) zorgt ervoor dat je echt kleinere auto’s kunt starten.

Deze techniek bestaat al langere tijd en even googlen op lipo batterijen geeft aan welke techniek hier achter schuil gaat.

Daarnaast is het gewoon ook een hele krachtige powerbank en stoere uit staal vervaardigde led zaklamp.

Beantwoorden

16 september 2018 om 03:56
techno2004 Gebruiker

Dan vraag ik me af waarom en goede starter ppakweg 12 en 24 volt minimum 1000 euro kost zzonder zaklamp.. die zelfs nog geen 10 x start

Beantwoorden

16 september 2018 om 04:03
techno2004 Gebruiker

Ook mag einstein langskomen om mij te vertellen hoe een 5.1ampere ineens een piek stroom kan geven tot 300 ampere en dit tot 10x…. ik heb iets gemist tijdens elektro mechanica in school denk ik

Beantwoorden

16 september 2018 om 04:09
techno2004 Gebruiker

Mss kan ik mijn powerbank mits juist kabeltje ook aan mijn batterij hangen

Beantwoorden

16 september 2018 om 04:10
techno2004 Gebruiker

Die is geen 5000mah maar 10000

Beantwoorden

16 september 2018 om 12:45
theodouma Gebruiker

Einstein hier, en ik zal het even uitleggen :)

Vergelijk het met een watertank, of een tankwagen. Hierbij zijn twee dingen belangrijk; hoeveel water kan er in (capaciteit) en hoeveel water kan er door de tank naar buiten (liter/min)

De hoeveelheid water in een tank drukken we niet uit in liters, maar in hoeveel liter deze gedurende een uur kan leveren. Een tank die 100 [liter per seconde] kan leveren heeft daarmee een inhoud (of capaciteit ) van 36.000 liter. ER zijn  een heleboel soorten opslagtanks. Een tank die 10 liter per seconde gedurende een uur kan leveren is leuk voor thuis, terwijl een tank die 1.000 liter per seconde kan leveren (gedurende een uur) eerder in een grotere industrie te vinden valt.

Maar een tank met een capaciteit van een uur 100 liter/seconde die kan ook meer water dan 100 liter/seconde leveren. Als het gat groot genoeg is in de tank dan kun je ook wel 1.000 liter per seconde krijgen. Echter is de tank dan na 6 minuten leeg. Of misschien kun je zelfs 6.000 liter per seconde uit de tank halen, al zal dan wel de tank leeg zijn na 1 minuut.

Aan de andere kant; als je maar 1 liter per seconde uit de tank haalt dan duurt het 100 uren voordat de tank leeg is,

Een batterij is ook een opslag. Alleen niet voor water maar voor stroom. De hoeveehleid stroom dat er in een batterij past wordt uitgedrukt met de hoeveeheid stroom dat deze gedurende een uur kan leveren en wordt uitgedrukt in mah, ofwel, miliampere gedurende een uur. Een accu van 5100 mAh daat is dus de capaciteit, net zoals bij de watertank; deze kan 5100 mA (of 100 liter/sec) leveren aan stroom (of water) gedurende één ur.

Een accu van 5100 mAh kan dus 5100 mA leveren gedurende een uur. Maar ook 10200 mA gedurende een half uur. Of 2550mA gedurende twee uur.

De accu in deze starthulp kan een stroom leveren van ongeveer 300 amperes. Alleen is dan wel na 1 minuut de accu leeg. Net zoals dat als je een watertank hebt die een uur lang 100 l/s kan leveren ook leeg is ook na 1 minuut leeg is als je ‘m met 6.000 liter per minuut leeg laat lopen.

We hebben dus te maken met de capaciteit (uitgedrukt in hoeveel water/energie iets gedurende een uur kan leveren), en met de daadwerkelijke verbruik. bij deze accu is de 5100 mAh dus de capaciteit (inhoud van de watertank). Dat staat redelijk los van de hoeveelheid stroom (of water) dat je uit de capaciteit kan halen.

Beantwoorden

16 september 2018 om 04:12
techno2004 Gebruiker

De wereld draait zot hihi

Beantwoorden

16 september 2018 om 08:25
Susantigoon Gebruiker

Hihi…

Beantwoorden

16 september 2018 om 04:51
techno2004 Gebruiker

5.1ah is 5u 1 ampere…. of 1u 5A….. vertel mij 300 ampere piek en ik ga rijk worden

Beantwoorden

16 september 2018 om 07:31
meterkast Gebruiker

“1u 5A” zoals je zegt.  Is gelijk aan 1 minuut 300 ampere dus techno2004 sla je slag, en wordt rijk!

Ik hoef hier niets voor is helemaal gratis voor Jou.

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:19

Uw berekening klopt wel alleen vergeet u daarbij de tijd in mee te nemen die we nodig hebben om bijvoorbeeld een kortstondige piek van 100amp te creëren. 20 sec 100amp

Zie hieronder een uitleg van een technische consument die het helder weet te verwoorden

Om een auto te starten, heb je – afhankelijk van de grootte van de motor – kortstondig een flinke stroom nodig; @TommyboyNL gaf al aan dat 100 ampere een goede aanname is. Nu kost het starten van een auto met lege accu maar weinig tijd, laten we zeggen hooguit een halve minuut (= 0,0083 uur). Dat betekent dat de jumpstarter slechts een capaciteit hoeft te hebben van100 A x 0,0083 h = 0,83 Ah

Beantwoorden

16 september 2018 om 13:07
jmeverts Gebruiker

Een goede lipo accu van 5200mah kan op zn sloffen 300A leveren. Hij kan t alleen niet zo lang leveren voordat hij leeg is (ongeveer 1 minuut).

Beantwoorden

16 september 2018 om 06:01
vu-du Gebruiker

Gezien de dikte van de kabel van de klemmen……sci-fi.

Ik denk dat ze hier niet een auto mee bedoelen, maar een smart phone. Dit is een vroegtijdige 1 april grap.

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:22

De kabels zijn 16mm2 en de lengte is extreem kort. Dus minder weerstand. Dat in combi met de korte piekspanning tijd hoeft helemaal geen dikke kabel te zijn

Beantwoorden

16 september 2018 om 07:51
eldeejee Gebruiker

Ik heb een kleine powerbank van MrSafe waar ik al heel wat verschillende benzine auto’s mee heb gestart. Heeft wel iets dikkere kabels naar de klemmen. Diesels heb ik er nog niet mee gedaan. Was wel een paar tientjes duurder, maar de techniek werkt. Piekstroom is immers niet meer dan een piek. Daarna is hij klaar.

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:20

Heel juist Eldeejee, prima verwoord

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:43
Susantigoon Gebruiker

Natuurlijk werkt de techniek, al jaren.

Maar je kunt ze alle feiten en filmpjes onder de neus houden, daarmee spoel je de waanideetjes en het onbegrip nog niet uit de krochten van die eigenwijze hersenpannetjes. Tot ze zelf een keer vaststaan na de eerste koude nacht. En dan nog….

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:37
bece Gebruiker

Nochtans werkt het. Ik heb een automaat (Honda Jazz) en als de accu leeg is kan je die natuurlijk niet aanduwen. Heb al een paar keer de pech gehad dat ik mijn lichten had vergeten uit te doen. Platte accu, zelfs geen dashboard verlichting,  en met de jump starter, “vroem” en klaar is kees. Ik zeg niet dat het 10 keer gaat maar als je auto in orde is heb je aan 1 keer al genoeg. Zelfs met koude motor. IK heb ook eentje met een lipo batterij, ook van ibood dacht ik. Wel wat duurder.

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:48

Hoi Bece, dank voor je positieve review. En de prijs is inderdaad extreem laag. Vraag niet hoe het kan maar profiteer er van.

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:42
Jongetrucker Gebruiker

Ik lees nergens hoeveel Lumen de zakkamp oplevert.

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:51
Susantigoon Gebruiker

Volkomen bijzaak, hoofdzaak is dat je kunt starten als je om 2 uur ’s nachts een dooie accu blijkt te hebben hebben en de gsm ook nog eens thuis ligt.

Beantwoorden

16 september 2018 om 10:03

Helaas heb ik dit niet zo paraat. Moet dit morgen na kijken voor u. Enige specs die ik zo weet is dat de lamp is uitgerust met een zgn ultra felle Cree T6 led.

Beantwoorden

16 september 2018 om 09:57
Woutjuh Gebruiker

Wat voor merk Li Ion accu zit er in? Je hebt daar namelijk een behoorlijk verschil in. De een doe je jaren mee. Dan ander is na een jaar stuk.

Beantwoorden

16 september 2018 om 10:04

Beste Woutjuh, ik weet dit helaas niet

Beantwoorden

16 september 2018 om 10:18
theodouma Gebruiker

Hoelang kun je de starter bewaren zonder bij te laden? Stel je laad ‘m op en stopt ‘m weg in de auto. Kun je een half jaar later dan nog de auto starten?

Beantwoorden

16 september 2018 om 12:04

Het voordeel van dit type batterij is dat er weinig zelfontlading plaats vind in tegenstelling tot conventionele accu’s. Het is echter wel aan te bevelen de accu eens in de maanden te laden. Stilstand voor accu’s is nooit goed.

Beantwoorden

16 september 2018 om 10:57
Joop09 Gebruiker

Ik lees dat er een uitgebreide handleiding in vier talen bij geleverd wordt.

I s een van deze 4 talen toevallig Nederlands.?

Beantwoorden

16 september 2018 om 12:04
16 september 2018 om 12:16
Cenoke Gebruiker

Zou dit werken met mijn Tesla? :D

Beantwoorden

17 september 2018 om 20:07
Moderator Jelle Moderator

Ik denk het wel. Helaas is de aanbieding al voorbij, dus kan je hem niet meer kopen. Misschien een volgende keer beter :P

Groet,

Jelle

Beantwoorden

16 september 2018 om 14:22
me faber Gebruiker

ik heb al heel wat keren een vw caddy  gestart met een lege accu met een mr safe dus het werkt wel

Beantwoorden

16 september 2018 om 15:46

Dank voor je positieve review

Beantwoorden

16 september 2018 om 14:47
Jorkah Gebruiker

Heb zelf een Noco GB40 en die levert, volgens opgave, 1000A. Ik kan hier met moeite een 2,5 liter vijfcilinder diesel mee starten. Benzinemotoren zijn geen enkel probleem, ook meerde malen achter elkaar.

Beantwoorden

16 september 2018 om 15:51

De Genius booster van Noco zijn echt top. Voor een 2,5 liter diesel (is best heftig hoor) is een Gb40 net iets aan de lichte kant maar zoals je zelf al meld start ie wel!

De prijs van een Genius start vanaf €100- voor de GB20 dus daar zit nog wel een gaatje.

Beantwoorden

16 september 2018 om 15:15
jwl_nl Gebruiker

Deze boosters hebben een beperkte levensduur, vaak na een jaar al niet meer bruikbaar is mijn ervaring.

Beantwoorden

16 september 2018 om 15:48

“Deze Boosters” is te algemeen. Er is inderdaad heel veel rotzooi op de markt. Een Lada mag je ook niet vergelijken met een Mercedes.

Beantwoorden

16 september 2018 om 16:18
jwl_nl Gebruiker

Nu heb ik het merk carpoint niet zo hoog zitten na het afbranden van een carpoint acculader zonder dat de zekering eruit ging.

Voor deze prijs koop je dan ook geen kwaliteit is mijn ervaring.

Beantwoorden

16 september 2018 om 20:32

Beste JWL, vervelend te horen dat je een slechte ervaring had met een Carpoint product. Hoop niet dat je door één “misser” het merk niet met vertrouwd. Carpoint levert al 30 jaar vele accessoires die door duizenden tevreden klanten worden gebruikt.

Wellicht dat ik het probleem met de acculader alsnog kan oplossen?

Beantwoorden

16 september 2018 om 20:22
vriendje100 Gebruiker

Ik heb nog een linkje gevonden.

https://youtu.be/FuGNZsQYM8U

Beantwoorden

16 september 2018 om 20:27

Dit is het zelfde filmpje als op de site van Ibood word vermeld. Geeft goed weer hoe dit apparaat werkt

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.