6 mei 2018 om 00:00
iBOOD

Hitachi Mobiele Ventilator

Hitachi Mobiele Ventilator

Vaak heb je net behoefte aan een verfrissend briesje op plekken waar geen stopcontact is of waar ze net bezet zijn. Daarom heb je een ventilator nodig die ook op een accu werkt, zoals deze!

Specificaties

Merk: Hitachi
Type: UF18DSAL(L0) | Mobiele Ventilator
Garantie: 3 jaar via Hitachi / 2 jaar via iBOOD

• Op accu en op stroom
  • Automatische draaifunctie
  • Met timer en slechts 52 dB

• Werkt op Hitachi Li-Ion Slide accu’s van 14,4 V en 18 V (accu's en lader niet meegeleverd)
  • Tot 7,5 uur continu gebruik op accu
  • Werkt ook op de meegeleverde stroomadapter
  • Automatische draaifunctie met 2 standen
  • Instelbaar tot een hoek van 45°
  • Twee luchtstroomsnelheden instelbaar: lage stand (135 m/min) en hoge stand (160 m/min)
  • Timer met 3 standen (1, 2, 4 uur)
  • Laag geluidsniveau (52 dB)
  • Inklapbaar
- Inclusief netstroomadapter (220V - 18V)
- Wordt geleverd zonder accu’s en lader
6 mei 2018 om 00:37
jerikho Gebruiker

vorige keer hier gekocht. 
valt erg tegen (het geluid), toch behoorlijk lawaai.

Beantwoorden

6 mei 2018 om 07:33
Handykay Gebruiker

Wat is het verbruik?

Beantwoorden

6 mei 2018 om 08:01
vandewalle_bert Gebruiker

Dus: mobiele ventilator, maar wanneer je hem vandaag koopt, toch nog gebonden aan een kabeltje in het stopcontact.

Beantwoorden

6 mei 2018 om 08:19
oinkoink12 Gebruiker

Hangt er vanaf of je er een accu in stopt.

Beantwoorden

6 mei 2018 om 08:55
francepals Gebruiker

vermeld even erbij waar ik de accu en oplader het goedkoopst kan bestellen…..

Beantwoorden

6 mei 2018 om 10:01
boutje74 Gebruiker

Heb deze hier op 10 april gekocht voor €39,95. Nu dus weer €5 goedkoper. :-( volgende keer kan ik maar beter wachten, want alles komt goedkoper terug als men de voorraad niet verkocht krijgt blijkt. Ik ben het trouwens met Jerikho eens. Deze ventilator is niet echt stil te noemen en produceert toch best een aardig geluid.

Beantwoorden

6 mei 2018 om 11:06
divid Gebruiker

Heb em besteld. Handig voor op de veranda. Alleen nog kijken waar ik zo’n accu kan bestellen.

Beantwoorden

6 mei 2018 om 11:31
softy Gebruiker
6 mei 2018 om 11:40
eva864 Gebruiker

“Werkt op Hitachi Li-Ion Slide accu’s van 14,4 V en 18 V”

Beantwoorden

6 mei 2018 om 13:30
alexanderpas Gebruiker

Dit is een hele nette prijs en zelfs de van prijs is optimistisch. Kost rond de 100 euro normaal incl btw. Ik hou de Hitachi prijzen flink in de gaten.

Als je interesse in deze ventilator hebt, maar nog geen accu’s hebt, dan kan het prijzig worden. Als je zoals ik al je gereedschap toch al van het Hitachi accusysteem hebt, dan is het wel interessant om zo’n ding erbij te hebben :p  Ik kan je trouwens aanraden om gewoon per definitie nooit losse accu’s en lader te kopen, dan ben je echt meer kwijt dan wanneer je even goed zoekt voor een (aanbieding) set. Ook zijn er nogal eens aanbiedingen met  een 3e accu erbij ofzo. Het blijft een prijzig systeem alsnog, maar dat is het ook waard. Ik wil nooit meer anders. Zo ben ik ooit hier op iBood met dit systeem begonnen. Ik kreeg voor de prijs van 2 losse accu’s en een lader er toen een werkelijk fantastisch werkpaard van een (klop)boormachine bij ;-)

Over deze ventilator. Het is natuurlijk een bouwventilator. Hij maakt verhoudingsgewijs weinig lawaai, maar is het fair dit te vergelijken met bv ventilatoren die voor in de huiskamer gemaakt zijn? Nee, denk ik. Toch kan het prima. Onder de bouwventilatoren is dit wel één van de stilste. Dan kun je grofweg spreken van 2 types. Het ene type heeft een nauwe luchtstraal en komt ver, daarbji draait de ventilator heel hard om dit voor elkaar te krijgen en dat maakt veel lawaai. En het type waar deze onder valt: een grote luchtverplaatsing en minder ver. Het is geen klein apparaat en door zijn grote bladen is de luchtverplaatsing aanzienlijk maar minder gericht in een bundel. Bij dat type past dan ook geweldig de functie dat de ventilator heen en weer beweegt. De bedoelde inzet voor dit ding is te helpen bij het drogen van een vloer of stucwand. Maar in de zomer is het ding in de tuin ook geweldig natuurlijk haha.

Windsnelheid hoog 190m/min
Windsnelheid laag 160m/min

Bedrijfsduur Laag/Hoog stand:
BSL1850 4.5/7.3 uur
BSL1830 2.8/4.5
BSL1450 3.8/6.5
BSL1430 2.5/4.0
BSL1420 1.5/2.5

Beantwoorden

6 mei 2018 om 13:35
alexanderpas Gebruiker

BSL type moet je lezen als Voltage / Ampere, dus de BSL1850 = 18V 5,0Ah, BSL1420 = 14V 2,0Ah etc

Beantwoorden

6 mei 2018 om 13:45
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag alexanderpas,

Bedankt voor de uitgebreide informatieve reactie :-)

Beantwoorden

6 mei 2018 om 14:39
alexanderpas Gebruiker

Graag gedaan, ik probeer altijd informatie te geven waar iemand iets aan heeft.

Ik zie trouwens dat ik bij het overzicht van bedrijfsduur Laag/Hoog stand omgedraaid heb. De laagste aantal uren hoort uiteraard bij de hoogste stand en vice versa.

Beantwoorden

6 mei 2018 om 15:14
Mathijs67 Gebruiker

…beter stukje tekst dan de verkooptekst :-)

Super!

Beantwoorden

6 mei 2018 om 15:25
marcusmarcus Gebruiker

De “Makita” variant zou ik graag voorbij zien komen. Ik kom om in de accu’s hiervoor ;-)

Beantwoorden

6 mei 2018 om 17:25
Eric8 Gebruiker

Paar weken terug hier gekocht voor €39,95… Heb er nog spijt van, hij maakt veel lawaai en de accu’s van Hitachi zijn schreeuwend duur!

Beantwoorden

6 mei 2018 om 18:13
alexanderpas Gebruiker

Je hebt gelijk dat ze veel geld kosten, maar duur vind ik persoonlijk iets anders. Ik heb een fervent hobby klusser en gebruik mijn accu schroefboormachine bijna dagelijks en soms intensief. Met een volle 18V/5Ah accu doe ik met dat gebruik richting een jaar (!) op één lading. Ik heb een complete zolder gebouwd, inclusief het leggen van balken/vloer met zaagmachines en boren van Hitachi op slechts 2 volle acculadingen… Als ik dat vergelijk met goedkope machines/accu’s, dan praat je over een totaal andere verhouding tussen uithoudingsvermogen en vermogen. Mijn oude apparatuur lag na 15 minuten werken alweer aan de lader.

Ik schreef het vandaag al eerder; ga je voor deze ventilator investeren in accu’s dan is het schreeuwend veel geld (duur). Investeer je in het totale systeem van Hitachi, waarbij al je apparatuur op dezelfde accu’s werkt, dan heb je een systeem voor ik zou haast zeggen je leven. En dan is het zeker niet duur ;-)

Beantwoorden

6 mei 2018 om 22:34
Mathijs67 Gebruiker

5Ah….f*cking hell, bij 18V is dat ‘even’ 90Watt !

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.