5 mei 2018 om 00:00
iBOOD

FERM Professionele Klopboormachine | 710 W

Product expert aanwezig

FERM Professionele Klopboormachine

Ga je verhuizen of moet je gewoon regelmatig wat ophangen? Dan kom je er keer op keer achter dat je toch beter een professionele klopboor kunt gebruiken. En voor deze prijs loont dat altijd!

Specificaties

Merk: FERM
Type: PDM1049P | Professionele elektrische klopboormachine
Garantie: 2 jaar

• Max. in metaal en beton Ø 13 mm
  • Dubbele functie: boren en klopboren 
  • Variabele elektronische snelheidsbesturing

• Metalen key-chuck
  • Soft-grip zijhandgreep met dieptebegrenzer 
  • 3 meter rubberen stroomkabel

Specificaties

• Boorhouderspanwijdte: Ø 13 mm
  • Max. boorcapaciteit in hout: Ø 30mm
  • Max. boorcapaciteit in metaal: Ø 13 mm
  • Max. boorcapaciteit in beton: Ø 13 mm
  • Onbelaste slagfrequentie: 0 - 51.200 s/min
  • Opgenomen vermogen: 710 W
  • Onbelast toerental: 0 - 3.200 t/min
  • Aansluitspanning: 220-240 V / 50 Hz
  • Frequentie: 50 Hz

Meegeleverd

• Boorkopsleutel
  • Verstelbare zijhandgreep
  • Dieptebegrenzer

Gewicht machine: 2 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @FERM-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

5 mei 2018 om 07:53
bertus123 Gebruiker

Ik heb al veel bij ibood gekocht, maar even serieus, een ‘professionele’ klopboormachine voor 29,95. Ferm is een goedkoop merk, wellicht prima voor de amateur die 1 schilderijtje moet ophangen. Dit is geen professioneel gereedschap… Ik zou de titel aanpassen…

Beantwoorden

5 mei 2018 om 08:13
lovejunk Gebruiker

“Professionele” is hier echt niet van toepassing.

Beantwoorden

5 mei 2018 om 08:16
theodouma Gebruiker

Een zin waarin zowel “professioneel”  als ‘Ferm’  staan zou ik niet al te serieus nemen. (behalve ‘een beetje professioneel blijft weg bij merken als ferm’)

Houd er met klopboormachines van deze kwaliteit rekening mee dat een gat geboord met een 8mm steenboor een 9 of 10mm gat wordt door de instabiliteit van de boorkop!

Beantwoorden

5 mei 2018 om 08:32
bmwk100lt Gebruiker

een goeie klopper zoek ik nog. Deze laat ik maar liggen

Beantwoorden

5 mei 2018 om 09:55
joesoef Gebruiker

Er zit nu koffie op mijn iPad scherm die er via mijn neus uit kwam. Kunnen jullie die stagiair die de titel bedacht alsjeblieft aannemen? Beetje lol op de ochtend kan geen kwaad. Ferm is leuk als je in een koekhuisje woont.

Beantwoorden

5 mei 2018 om 09:59
Official Product Expert FERM-Expert Official Product Expert

Hallo bertus123, lovejunk, theodouma en bmwk100lt

Bedankt voor jullie reacties. We reageren graag hierop om uit te leggen waarom deze machine daadwerkelijk onder de klasse ‘’professioneel’’ valt. FERM verkoopt 2 verschillende gereedschap collecties, FERM DIY en FERM Professional. De PDM1049P valt onder Professional omdat onderdelen zoals koolborstels, lagers, vet en tandwielen van hoger niveau zijn dan de gemiddelde machine in deze prijsklasse.

We betreuren het om te zien dat het merk FERM deze associatie oproept omdat deze gewoonweg niet waar is. Door te kiezen voor de FERM PDM1049P Klopboormachine krijg je waar voor je geld (de adviesprijs ligt normaal gesproken op € 59,95). De bovenstaande reacties waarmee een goede machine wordt weggeveegd als ”goedkoop en niet professioneel” zijn niet onderbouwd en gebaseerd op aannames.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

5 mei 2018 om 10:19
eva864 Gebruiker

Nu ben ik geen kenner, maar waar in het totale segment van klopboren zit een klopboor met een adviesprijs van 59,95 EUR? Ik kan er mij wel iets bij voorstellen. Vraag is wat “valt onder Professional omdat onderdelen zoals koolborstels, lagers, vet en tandwielen van hoger niveau zijn dan de gemiddelde machine in deze prijsklasse” dan betekent. Best mogelijk dat dit in zijn prijsklasse een relatief degelijk toestel is, maar zijn prijsklasse ligt dan ook niet bepaald op “professioneel” niveau hé, toch?

Beantwoorden

5 mei 2018 om 10:29
stefdelaat Gebruiker
5 mei 2018 om 12:33
joesoef Gebruiker

Hoe groot is de slagkracht (joules)?

Beantwoorden

5 mei 2018 om 10:24
Paul_w Gebruiker

Humor en iBood…. het kan toch !!!

Beantwoorden

5 mei 2018 om 10:34
Michael_H Gebruiker

Prijs is niet gek voor af en toe gebruik. Een Ferm koop je voor de prijs en niet voor de kwaliteit. En als je een Ferm koopt bewaar je het bonnetje.

Koolborstels zijn niet meer van deze tijd. Heb pas de CDM1127 (slagmoersleutel op accu) deze vonkt tot uit de machine. Niet gezien bij de specificaties dat het nog een koolborstel houdende machine was.

Beantwoorden

5 mei 2018 om 10:43
Analyzer Gebruiker

De meeste nieuwe accu machines hebben nog altijd koolborstels, en daar is niets mis mee hoor.
Bij dagelijks gebruik zou je deze eens in de paar jaar moeten vervangen, maar de hobbyist zal dat wellcht nooit hoeven doen.
De techniek zonder koolborstels is gewoon een flink stuk duurder, en verhoudingsgewijs ook minder krachtig alleen zul je nooit de borstels hoeven vervangen en is een machine zonder borstels zuiniger in accu gebruik.

Beantwoorden

5 mei 2018 om 10:46
Analyzer Gebruiker

*ik refereer aan accu machines maar dit geldt ook voor machines op netspanning.

Beantwoorden

5 mei 2018 om 10:38
Analyzer Gebruiker

In de beschrijving staat dat je hiermee in beton kunt boren, maar zoals al zo vaak aangegeven, boren in beton kan alleen met een (pneumatische) boorhamer.
Dit apparaat kan alleen in baksteen en gipsblokken ed boren, zeker niet in beton.
Overigens erg jammer dat er geen snelspanboorkop op zit. Dat mag je op een ‘professionele’ machine toch wel verwachten, niet?

Beantwoorden

5 mei 2018 om 10:57
dopey56 Gebruiker

Professioneel en geen SDS plus!!

Het blijft om je te bescheuren hier.

Beantwoorden

5 mei 2018 om 11:10
Official Product Expert FERM-Expert Official Product Expert

Hallo joesoef, Paul_w, eva864, stefdelaat, Michael_H, Analyzer en dopey56,

FERM is vanwege groot succes wereldwijd de professionele lijn nu ook in Nederland gaan verkopen. Voordat machines in het assortiment worden opgenomen zijn ze uitgebreid getest en doorontwikkeld door onze QA afdeling in Nederland. De PDM1049P Klopboormachine kan worden vergeleken met betaalbare lijnen van A-merken. Deze Ibooddeal is een bodemprijs voor een klopboormachine met deze specificaties.

Wat betreft het boren in beton, zoals beschreven in de handleiding is deze machine bedoeld voor het boren van gaten in hout, metaal en kunststof en voor klopboren in baksteen en beton. Link naar de handleiding: http://doc.ferm.com/item/P/PDM1049P/PDM1049P_MANUAL.1.pdf

Keyed of een keyless chuck is een keuze. Beiden hebben duidelijke voor- en nadelen. Vaak zijn het juist de professionals die nog een keyed chuck willen omdat je hiermee een kleinere diameter boor beter vast kunt zetten. Een SDS kop is in deze categorie niet gebruikelijk. Deze zie je alleen op de zwaardere modellen of op boorhamers. Dit heeft niets te maken met de classificatie professioneel.

Groet,
FERM Power Tools

Beantwoorden

5 mei 2018 om 15:06
Mister13 Gebruiker

En hoeveel joule is deze???

Beantwoorden

5 mei 2018 om 16:37
RJM93 Gebruiker

Afgelopen tijd al een aantal spullen gekocht van ferm (multitool/afkortzaag) en heb ik een reciprozaag die misschien al wel 15 jaar oud is.

Waarom ik fan ben van Ferm?

Super goedkoop voor de kwaliteit wat je krijgt. Voldoende hulpstukken reserve zaagbladen enz. Verkrijgbaar.

En ja dames en heren het is geen festool of de blauwe lijn van makita/Bosch maar voor af en toe gebruik perfect.

Beantwoorden

5 mei 2018 om 17:01
Moderator Jim Moderator

Goed om te horen RJM93!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.