4 mei 2018 om 00:00
iBOOD

3 XQ-lite Smart Bluetooth LED Lampen

3 XQ-lite Smart LED Lampen

Verlicht het huis op je eigen manier met deze drie XQ1503 Smart LED lampen van XQ-lite.

Specificaties

Merk: XQ-lite
Type: 3x Smart LED-lampen 
Garantie: 3 jaar

• Slimme lampen, Bluetooth
  • Vele, vele kleuren
  • Timer- en muziekfunctie

• Dimbaar
  • Lichtstroom: 560 lumen
  • Kleurtemperatuur: Warm wit (± 3000K)
  • XQ-lite Smart LED-lampen
  • Bereik: tot 30 meter
  • Werkt via Bluetooth op je smartphone
  • RGB controle (kies een kleur)
  • Wit controle (warm wit / koud wit)
  • Wake up timer om wakker te worden
  • Muziek syncfunctie
  • Max. 5 lampen per groep (in de app)
  • Maak een onbeperkt aantal groepen in 1 app
  • Voor thuisgebruik en commerciële ruimtes (slaapkamer, woonkamer, hotel, lunchroom)
  • Vermogen: 100-240V ~ 50 / 60Hz 35-85mA
4 mei 2018 om 01:12
janpiet25 Gebruiker

Jammer geen wattage aangegeven , of deze is bewust achtergehouden !!!

560 lumen is ongeveer  3 A 10 watt bij LED  , 1/3 bij RGB dus 1A3 watt max

Vandaar deze prijsklasse.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 08:58
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze hebben een wattage van 7 watt.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 05:22
alexanderpas Gebruiker

Met de genoemde aantallen mA en uitgaande van 230V, kom ik op een wattage van minimaal 8 Watt (licht max gedimd, neem ik aan) tot 18 Watt (zal dan alle leds vol aan zijn). Dat is echt crimineel met deze lichtopbrengst in 2018.

iBood is belachelijk bezig weer laatste tijd. Ik ben van de grootste fan onderhand aan het veranderen naar iemand die heel rap deze club vaarwel gaat zeggen.

Hoe moeilijk is het nou om gewoon bij ieder apparaat met een stekker een wattage te vermelden?  En bij led verlichting een CRI/RA waarde?

Men is mijns inziens inderdaad bezig bepaalde informatie achter te houden. Ook met computerapparatuur en dergelijke. Nooit expliciet vermelden welke variant het om gaat en dagelijks weer dezelfde discussies daardoor. Men weet wel erg vaak de belangrijkste en vaak de eerste vraag die bij mensen op komt, niet te beantwoorden in de stats.

Bluh.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 05:38
alexanderpas Gebruiker

Ik zit er nog even over na te denken, maar ik ben erg bang dat een lamp van dit type in stand-by stand 8 watt gebruikt, het genoemde minimale stroomgebruik. Vaak is het bij goedkope lampen zo dat ze niet heel efficiënt zijn op dat gebied. De lamp moet met zijn Bluetooth continue in de gaten houden of jij met je smartphone een opdracht gaat geven.

Stel ik heb gelijk en je zou deze lamp in een fitting draaien, dan ben je richting de 18 euro per jaar kwijt door alleen stand-by staan. Dan reken ik €0,25 per KwH. Je hebt drie lampen in deze set, dus 54 euro…

Ik heb zelf 1000′den led lampen verkocht. Ik weet meestal wel hoe het werkt. ;-)

Beantwoorden

4 mei 2018 om 08:59

Deze lamp is 7 watt.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 11:30
Psydon Gebruiker

Hi alexanderpas.

Nu de moderater heeft aangegeven dat het 7 watt is.

Kost het dan ongeveer 15 euro per lamp per jaar indien je hem alleen al aansluit?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 11:52
eniese Gebruiker

Ik vermoed dat dit het stroom verbruik is als de lamp brandt. Als je ongeveer de stelregel aanhoudt dat 1W ongeveer gelijk is aan 100 lumen (maar dit verschilt per LED lamp!) dan is het redelijk te veronderstellen dat deze lamp 7 wat verbruikt als de lamp vol aan staat. In dat geval is de berekening van Alexander gebaseerd op het permanent laten branden van de lamp (dus 18 euro als je de lamp het hele jaar, dag en nacht, aan laat staan).

Als je inderdaad uit gaat van 100 lumen per Watt dan zou deze lamp 5.6 Watt verbruiken om te branden en dus de rest (7 – 5.6) 1.4 Watt voor Bluetooth connectivity. Nogmaals dit is natte vinger werk en kan helaas niet uit de specificaties worden afgeleid.

De jaarlijkste kosten als je de lamp het hele jaar niet aan zou zetten zijn dan: 24*365.25*1.4/1000*0.25  (Waarbij ik ook uitga van €0.25 per KWh).   Dus 24 uur * 365.25 (aantal dagen in een jaar incl. schrikkeljaar) * 1.4 Watt  / 1000 (KWH) * €0.25 (de prijs per KWH).

Dan kom je op ongeveer €3.07 per jaar per lamp zonder deze aan te zetten.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 12:59
alexanderpas Gebruiker

En gewoon nog niet aangeven of dat dan op volle sterkte of stand-by is. In de gegevens staat ‘35-85mA’, waarbij die 35 idd overeenkomt met 7 watt, ik ronde af op 8 watt.

Maar 85mA komt overeen met 17/18 watt. Wanneer wordt dat dan gebruikt als de lamp 7 watt is als die aan staat?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 13:03
alexanderpas Gebruiker

@psydon Geen idee, als die continue 7 watt gebruikt, zit je in de richting. Maar als het 7 watt bij vol aan is, dan klopt het verhaal van eniese. Vraag ik mij alleen af waar die 85 mA dan vandaan komt, wat overeen komt met 17/18 watt. Ik blijf denken dat ik gelijk heb.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 21:01
Sixus Gebruiker

Als het heldere licht nu eens wat beter naar de specificaties kijkt, zijn grijze massa iets beter laat werken en dan pas gaat blaten?

Vermogen is spanning x stroomsterkte (exact bij DC, ietwat versimpeld bij AC). De lamp werkt op een spanning van minimaal 100 Volt en maximaal 240 Volt waarbij dan een stroom loopt van minimaal 0,035 Ampère en maximaal 0,085 Ampère. Doe nu eens voor de gein 0,035×240 en ook 0,085×100: wat komt daar uit???

Die 1,5 Watt verschil met de aangegeven 7 Watt is omdat je in geval van wisselstroom (AC) niet lineair van de formule P=UxI kunt uitgaan omdat U tussen maximaal negatief en maximaal positief heen en weer wisselt: in optimaal geval 50 keer per seconde (in ons geval dan)  in een perfecte sinusvorm. Die 50 keer per seconde lukt nog wel (hoewel dat ook al moeilijk blijkt op ons stroomnet) maar die perfecte sinusvorm kun je wel vergeten.

Het verbruik in gedimde toestand is sterk afhankelijk van de gebruikte electronica: als je pech hebt blijft het vermogen gelijk maar wordt er bij dimmen alleen maar extra warmte uitgestraald.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 06:33
eniese Gebruiker

Ik mis ook essentiële informatie omtrent stroomverbruik in standby mode en in gebruik. Ik zou ook graag weten welke fitting deze lampen hebben. Het lijkt E14. Ik zou ook graag willen weten of deze lampen hun instellingen behouden als ze van het stroomnet afgesloten worden (ik overweeg om ze achter een schakelaar te gebruiken zodat ze niet 24 uur per dag stroom gebruiken)

Beantwoorden

4 mei 2018 om 06:55
eniese Gebruiker

Het lijkt de XQ-1503 te zijn. Bij andere aanbieders kun je dan de broodnodige specs opzoeken: E27 , 7 Watt (ik ga dan maar uit van 7W minimaal)

Beantwoorden

4 mei 2018 om 08:59

Dit betreft inderdaad de XQ 1503 met een wattage van 7 watt en een E27 fitting.

Beantwoorden

5 mei 2018 om 08:28
brancop Gebruiker

@Bas: je zal dit nog wel lezen.. Wat een pover gedoe weer van ibood, zeg nu zelf!!!

Beantwoorden

4 mei 2018 om 06:59
jjbolt Gebruiker

Is deze lamp compatibel met hue?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 07:26
Ronald2805 Gebruiker

Nee, dit is Bleutooth. Hue is Zigbee platform.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 08:38
wikje44 Gebruiker

@alexanderpas.

Ik ben een leek op dit gebied. Geven deze lampen nu juist veel of nauwelijks licht

Beantwoorden

4 mei 2018 om 08:47
Koidream Gebruiker

Vergelijkbaar met een 50 Watt gloeilamp.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 10:08
gpb Gebruiker

Dat noemden we vroeger een peertje.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 12:54
alexanderpas Gebruiker

Het komt inderdaad in de buurt van een gloeilamp van 50 watt en in de huiskamer is dat voor de meeste mensen meer dan genoeg. Ik zelf heb nooit meer dan 25 watt lampen gebruikt en dimde dat nog haha. Alleen als dat met 18 watt zou zijn, zou die verhouding niet kloppen. Als die 7 watt is op volle sterkte dan is het redelijke verhouding.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 21:08
Sixus Gebruiker

Het internet staat vol met tabellen waarin per lampsoort de lichtopbrengst ten opzichte van het vermogen / verbruik staat aangegeven. Om dat te vinden hoef je echt geen helder licht te zijn, klop in je favoriete zoekapplicatie maar eens “lichtopbrengst led versus gloeilamp” in.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 23:28
Moderator Paul Moderator

Bij iBOOD voor een lagere prijs en dan ook nog 3 stuks voor dat bedrag in plaats van eentje. Tel uit je winst! :)

Beantwoorden

5 mei 2018 om 08:32
brancop Gebruiker

Rutgerleij plaatste deze link volgens mij om de mensen de kans te geven wat info te kunnen lezen ivm deze lamp, in jullie beschrijving staat er weinig, geen wattage, welke fitting etc.. niks..

Beantwoorden

15 mei 2018 om 14:29
benboven Gebruiker

Heb lampen vandaag ontvangen. Maar blijkbaar is er geen app meer voor! Er staat op de doos nieuwe app voor android en iOS = Lightmania (Mixberry) – Niet meer verkrijgbaar in Play Store. iBOOD, wat nu?

Beantwoorden

15 mei 2018 om 15:25

Hoi benboven,

Deze lampen zouden moeten werken met de Marlight app, deze is nog wel te downloaden in de Playstore. Kun je laten weten of het gelukt is? :-)

Groeten,
Bas

Beantwoorden

16 mei 2018 om 00:10
benboven Gebruiker

Dag Bas,

Heb de app LIGHTMANIA kunnen downloaden via    https://apkpure.com/lightmania/com.lede.mixlight

Deze is beduidend beter dan jouw voorgestelde app.

Ik ben teleurgesteld in mijn besteld product.

Ik mag zeggen dat ik toch al veel besteld heb en raad jullie ook aan bij famile en vrienden.

Maar dit vindt ik toch wel droevig. Ik ga dan ook 2x nadenken voor ik nog eens bij jullie bestel.

Mvg,

Ben

Beantwoorden

15 mei 2018 om 16:41
iprchris Gebruiker

Marlight app ook niet ik zit met hetzelfde probleem Bas?

Beantwoorden

15 mei 2018 om 17:05
iprchris Gebruiker

Ik heb een appel telefoon

Beantwoorden

15 mei 2018 om 17:17

Hoi Chris,

Werkt de Marlight app niet, of kun je deze niet terugvinden in de App store?

Indien het tweede het geval is, is dit hem niet? https://itunes.apple.com/app/marlight/id687198712?mt=8&ign-mpt=uo%3D4 Ik heb hier geen Apple toestel, dus kan het even niet checken voor je.

Laat je horen of het gelukt is? Anders zoeken we dit namelijk graag verder uit.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

15 mei 2018 om 17:45
ramanbert Gebruiker

App nergens vindbaar! Ook de marlight app niet!!!

Beantwoorden

15 mei 2018 om 17:56
susanneimmens Gebruiker

Bij mij werkt de app ook niet. Niet die op de doos staan, zowel Google playstore als Appstore geprobeerd. Hij zegt dat hij de app niet kan vinden.  De Marlight app is ook niet te vinden…

Benieuwd naar jullie oplossing.

Beantwoorden

15 mei 2018 om 18:10
Tysun Gebruiker

Hoi, helaas is he marlight app link ook niet te zien in de appstore van appel

Beantwoorden

15 mei 2018 om 18:26
iprchris Gebruiker

Dag Bas

Die verwijzing werkt ook niet in de app store van Apple?

Beantwoorden

15 mei 2018 om 18:27
iprchris Gebruiker

Graag verder uitzoeken Bas  ik zie een Nederlands bedrijf op het doosje van de lamp staan?

Beantwoorden

15 mei 2018 om 18:44
Killerangel Gebruiker

Deze app werkt: https://m.apkpure.com/tintlink/com.lede.tintlink/download?from=details.

Het is niet echt secure, ik verwacht van ibood toch een oplosding

Beantwoorden

15 mei 2018 om 19:01
iprchris Gebruiker

Dit is toch niet voor de Apple?

Beantwoorden

15 mei 2018 om 20:58
XStreamke Gebruiker

Ik heb dezelfde link als hierboven gebruikt merk ik net. Maar is inderdaad niet voor Apple. Maar voor Applie werkt die andere app blijkbaar nog wel. Al moet ik zeggen. Ik heb die ook via de akppure gedownload en die werkte op android niet. Tintlink crasht ook regelmatig, maar voor het basis gebruik volstaat het momenteel wel. Deze zou dus nog werken voor Apple: https://appadvice.com/app/lightmania/1002241400. Maar men mag inderdaad iets doen aan de app’s voor deze producten, want ze zijn oeroud…

Beantwoorden

15 mei 2018 om 22:03
iprchris Gebruiker

Ik heb de app maar dan?

Beantwoorden

16 mei 2018 om 10:12

Hoi allen,

Bedankt voor jullie berichten. Ik heb e.e.a. intern uitgezet, zodat dit verder uitgezocht kan worden! We komen z.s.m. bij jullie terug.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

16 mei 2018 om 21:59
Gilooleh Gebruiker

Dit is heel slecht!!! Hoe moeilijk is het om een product met een goede handleiding te maken!? De app bestaat niet en helemaal geen info over dit product! Ik ben een beetje teleurgesteld in IBOOD en deze product!!

Beantwoorden

17 mei 2018 om 15:09
Sigma33 Gebruiker

je moet het intern niet uitzetten maar aan zetten tot aktie!!

heb je al  een antwoord voor de apple gebruikers ik zit nu met 6 lampen die je niet kunt regelen….

Beantwoorden

16 mei 2018 om 10:48
iprchris Gebruiker

Prima Bas

Beantwoorden

16 mei 2018 om 11:16
KramerD Gebruiker

Uiteindelijk via een beetje dubieuze route de tintlink app voor android gevonden waar de lamp wel op reageert. Maar dit is wel een enorme domper zeg.

Beantwoorden

16 mei 2018 om 17:37
iprchris Gebruiker

Ik heb Apple leuk voor jou ik hoop dat Bas opschiet want we zijn weer een dag verder

Beantwoorden

16 mei 2018 om 20:59
rvanlambalgen Gebruiker

Ik loop tegen dezelfde problemen aan: app kan niet worden gedownload. MISKOOP?

Ik hoop dat ibood snel met een oplossing komt voordat de retourtermijn is vertstreken, want dit is niks.

Beantwoorden

16 mei 2018 om 22:03
Boncholio Gebruiker

Ik zou ook graag ook oplossing zien voor de app anders stuur ik het graag kostenloos terug.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 10:45
Psydon Gebruiker

Hetzelfde geldt voor mij.

Als er geen degelijke APP hiervoor beschikbaar is, dan is het product compleet useless.

Dus dan ga ik het zeker kosteloos terugsturen!

Beantwoorden

17 mei 2018 om 15:06
Sigma33 Gebruiker

ik ben inderdaad ook erg ontevreden zo ga je nioet met klanten om

Ibood graag snel een oplossing of alvast het geld terug….

Beantwoorden

18 mei 2018 om 11:19
iprchris Gebruiker

Het is nu 18 mei aan de lampen hebben ze niks meer dus graag geld terug ?

Beantwoorden

18 mei 2018 om 11:46
ramanbert Gebruiker

Beste allemaal: ik heb een app gevonden die werkt. Stuur me een mail via raman.bert@gmail.com en ik mail de app door.

Ik will de naam van de app hier niet posten omdat ik wil dat iBood overd e brug komt, en dringend graag!

Hoewel de app werkt, ben ik toch niet tevreden. In RGB modus verliezen de lampen aanzienlijke lichtsterkte. Ook muziekfunctie werkt (voorlopig) nog niet.

Beantwoorden

18 mei 2018 om 15:36

Hoi allen,

We hebben zojuist meer (goed) nieuws ontvangen.

De originele app zou vanaf maandag/dinsdag weer horen te werken. Daarnaast hebben we de van de leverancier begrepen dat de Homedey-app ook zou werken:
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.home.homedey
iOS: https://itunes.apple.com/us/app/homedey/id1106242339?mt=8

Groeten,
Bas

Beantwoorden

18 mei 2018 om 20:53
bartnysmans Gebruiker

gelukkig homedey werkt, muziek gedeelte werkt. Maar mss verwacht ik er te veel van, is maar matig.

Beantwoorden

18 mei 2018 om 17:12
Qualm Gebruiker

Ik wacht nog even af.. ben benieuwd naar het muziek gedeelte. Van de app.

Beantwoorden

19 mei 2018 om 10:23
Boncholio Gebruiker

Homeday app werkt wel maar je kan bv de wekker en timer niet met een bepaalde kleur laten aangaan. Spijtig,dat was de reden waarvoor ik de lampen kocht.

Ik wacht nog tot de officiële app terugkomt maar ik vrees dat het dezelfde functionaliteiten heeft.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 14:12
Killerangel Gebruiker

Ik heb de link voor de android app eerder ge post. Die werkt prima. Als iemand van 3 lampen af wil, dan wil ik er nog wel drie. Ook is eer een SDK beschikbaar zodat je zelf middels python de lampen kan aansturen.

Beantwoorden

20 mei 2018 om 14:30
Killerangel Gebruiker

Jullie moeten overigens erg oppassen om een app te gebruiken die buiten de appstore of Google play store aangeboden wordt. Het is voor hackers erg eenvoudig om malware in een app te injecteren. De app blijft werken en de malware wordt gestart. IBood en/of de fabrikant dient met een veilige oplossing te komen, anders zijn de lampen niet veilig, tenzij je zelf je app kan maken middels SDK die te vinden is op internet.

Beantwoorden

21 mei 2018 om 21:13
Gilooleh Gebruiker

Hoi Killerangel,

Wil jij 3 lampen van me hebben?

Groeten,

Gil

Beantwoorden

21 mei 2018 om 21:53
Killerangel Gebruiker

Hebben altijd

Beantwoorden

22 mei 2018 om 10:29
Boncholio Gebruiker

De officiële app is Tintlink?? Vind hem niet in de playstoten.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 10:29
Boncholio Gebruiker

Playstoten uiteraard ????

Beantwoorden

22 mei 2018 om 10:31
Boncholio Gebruiker

Playstore uiteraard omg autocorrect op nieuwe gsm nog afzetten :D

Beantwoorden

22 mei 2018 om 18:14
Grippie Gebruiker

App staat er nog steeds niet op. Homedey app is maar matig.

Beantwoorden

22 mei 2018 om 23:46
Oraan Gebruiker

Ik kan nog steeds geen app vinden.. ik heb nog een paar dagen bedenktijd. Indien het niet lukt ga ik ze wel binnen 14 dagen nog terug sturen.

Beantwoorden

23 mei 2018 om 00:03
Moderator Paul Moderator

Als je op de app wilt wachten maar tegelijkertijd niet de zichttermijn wilt laten verlopen, kun je alvast een serviceverzoek indienen zodat je daarmee binnen de tijd bent. Daarmee “win” je een paar dagen extra en als het serviceverzoek niet nodig blijkt, is een mailtje of belletjes naar de klantenservice voldoende om het serviceverzoek te laten sluiten.

Beantwoorden

23 mei 2018 om 12:32
rvanlambalgen Gebruiker

waarom moeten wij actie nemen als indienen van een  serviceverzoek als iBood in gebreke blijft? Omgekeerde wereld. Ik kan me niet voorstellen dat iBood zich een dergelijke klantonvriendelijke houding kan permitteren. iBood moet garanderen dat er een oplossing komt dan wel alle onkosten vergoeden als ze in gebreke blijven; ook na verstrijken van een service termijn.

NB, de originele APP is nog steeds niet te downloaden op Iphone.

Beantwoorden

23 mei 2018 om 23:19
Moderator Paul Moderator

De aankoop bij iBOOD betreft alleen de lampen, de app schaf je niet via iBOOD aan maar via een andere partij (door de app te downloaden). In die zin blijft iBOOD niet in gebreke.

Uiteraard is het wel de bedoeling dat de lampen gebruikt kunnen worden zoals bedoeld en daar zal iBOOD ook bij helpen.

Omdat niet iedereen problemen ervaart met de te gebruiken app (er zijn verschillende mogelijkheden en platformen) is het belangrijk om in kaart te krijgen wie er wel en wie er niet last van heeft. Dat kan d.m.v. de serviceverzoeken. Jammer dat jij dat niettemin als klantonvriendelijk ervaart.

Beantwoorden

23 mei 2018 om 12:34
Boncholio Gebruiker

Zijn de verzendkosten bij terugzending voor mij of voor Ibood in dit geval?

Beantwoorden

23 mei 2018 om 23:26
Moderator Paul Moderator

Als je besluit om binnen de zichttermijn van de aankoop af te zien, zijn retourkosten voor eigen rekening. 
Als een product teruggezonden wordt op basis van “verkeerde levering” dan neemt iBOOD deze kosten op zich.

Wat de klantenservice in dit geval zal beoordelen, kan ik niet met zekerheid zeggen omdat de app niet onderdeel van de aankoop is, maar wel nodig is om de lampen volledig te kunnen gebruiken.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.