12 maart 2018 om 00:00
iBOOD

10x Energetic Lighting Dimbare GU10 Spot | 2700 K | 50 W | 345 lm

Product expert aanwezig

10x Energetic Lighting Dimbare Spot

Nu ledspots kopen is op de lange termijn geld besparen en het milieu ontlasten. #feit

Specificaties

Merk: Energetic Lighting
Type: Dimbare GU10 Spot | 2700 K | 50 W | 345 lm
Garantie: 2 jaar

• Levensduur: tot 15000 uur!
  • Dimbaar
  • Zeer zuinig: Energielabel A+

Fitting: GU10 
Vermogen: 4,9 Watt (equivalent aan een 50 Watt gloeilamp) 
Levensduur: tot 15000 uren 
Aantal schakelcycli: 20000
Energielabel: A+.

Lichtkleur: 2700 K warm wit
Lichtstroom: 345 lumen 
Geschikt voor zowel algemene verlichting als sfeerverlichting
Dimbaar 
Lichtstraal: 36 graden

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 10:00 tot 16:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Energetic-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

12 maart 2018 om 03:14
sjirafje Gebruiker

@Product Expert

Ik heb CM-200 dimmers van klik-aan klik-uit. Werken deze lampen daar mee samen? Gaan de lampen flikkeren/knipperen tijdens het dimmen?

Geven deze lampen ook gedimd de zelfde kleur licht of worden deze dan warmer van kleur net als halogeen lampen?

Is er misschien een filmpje beschikbaar van deze lampen?

Beantwoorden

12 maart 2018 om 11:37
Official Product Expert Energetic-Expert Official Product Expert

Goedemorgen sjirafje,

Ik kan u helaas geen goed advies geven of deze LED lampen samen werken met het Klik-aan en Klik -uit systeem werken.

De lampen blijven de zelfde kleur weergave houden, nl 2700K

Beantwoorden

12 maart 2018 om 14:56
sjirafje Gebruiker

345 lumen dat is vergelijkbaar met 35W halogeen toch?

Ik denk dat ik ze maar bestel. Mochten ze niet werken met mijn dimmers kan ik ze altijd terug sturen, niet waar?

Beantwoorden

12 maart 2018 om 16:01

Goedemiddag sjirafje,

345lumen is 50W, geen 35W

Beantwoorden

12 maart 2018 om 16:26
sjirafje Gebruiker

Dan moet ik ze maar wat extra dimmen ;)

Beantwoorden

12 maart 2018 om 06:58
Pcss Gebruiker

Beste expert,

Wat voor dimmer kan voor deze lampen worden gebruikt?

BVD!

Beantwoorden

12 maart 2018 om 11:33

Goedemorgen Pcss,

Belangrijk is dat je Dimmer aanschaft die van 0 watt tot een … wattage kan dimmen anders heb je kans dat het LED wattage te laag is voor de dimmer.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 07:07
Avdberg86 Gebruiker

Beste Experr,

Ik heb nu spotjes die pas na 5 minuten de volledige lichtsterkte geven. Ze moeten eerst opwarmen lijkt het.

Hoe zit het met deze spotjes? Geven ze direct hun maximale lichtsterkte?

Beantwoorden

12 maart 2018 om 07:46
Nicole Lievrouw Gebruiker

Ik zie geen antwoorden komen! Ik wil ook wel weten of ze op bv draaidimmer kunnen gebruikt worden ?

Beantwoorden

12 maart 2018 om 08:09
mvught Gebruiker

De Expert is beschikbaarVan 10:00 tot 16:00

Beantwoorden

12 maart 2018 om 08:10
Marachi Gebruiker

De Expert is beschikbaarVan 10:00 tot 16:00op het forum om je vragen te beantwoorden

Beantwoorden

12 maart 2018 om 11:29

Goedemorgen AvdBerg86,

De lampen zullen gelijk op volle sterkte branden.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 11:32

Goedemorgen Nicole Lie…

De LED lampen zullen zeker op een draai dimmer werken tenzij deze aan de eisen voldoet.

Belangrijk is dat je van 0 watt tot een … wattage kan dimmen anders heb je kans dat het LED wattage te laag is voor de dimmer.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 08:12
Suus6 Gebruiker

Ik heb thuis 50 watt halogeenspotjes (achter een dimmer) in het plafond die ik graag wil vervangen door een zuinigere optie.

Hoe weet ik of mijn dimmer deze spotjes aan kan?

Beantwoorden

12 maart 2018 om 08:35
Dummymaster Gebruiker

Ga ermaar vanuit dat een dimmer voor halogeen lampen je led lampen niet gaat kunnen dimmen. Dat ligt niet aan de leds maar aan je dimmer. Bekijk je dimmer eens.. er zal wel opstaan wat het minimaal aangesloten vermogen moet zijn opdat hij werkt. Dan is het een simpel rekensommetje.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 09:19
Clashjo Gebruiker

Een 345lm LED GU10 zal nooit een 50w halogeenspot vervangen (>500lm). Verschil is minder groot met een gloeilamp, maar blijft belangrijk.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 10:03
Guy De Zutter Gebruiker

Ik heb  o.a. verschillende stroomkringen(dimbare) waarop 50W halogeen lampen zijn toegepast.De  electronische dimmers CONCEPT 2000 T YPE CP 31LR // 40-1000VA- 230V 50 Hz INDUCTIV LOAD LR steken dus in mijn schakelkast.De lampen worden bediend vanaf klik/duwschakelaars op verschillende plaatsen in de woning.Kan ik gewoon die 50w halo vervangen door de huidige aangeboden LED GU 10.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 11:28

Goedemorgen Suus6,

Het is inderdaad belangrijk wat voor dimmer je gebruikt om LED lampen te gaan dimmen.

Belangrijk is dat je van 0 watt tot een … wattage kan dimmen anders heb je kans dat het LED wattage te laag is voor de dimmer.

Op de dimmer staat deze informatie.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 13:16
Guy De Zutter Gebruiker

Op de dimmer is er geen wattage vermeld.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 08:19
Nicole Lievrouw Gebruiker

Beste expert ik kan spijtig genoeg niet wachten tot tien uur omdat ik naar ziekenhuis moet maar de maten van de spots om in te bouwen welke zijn dat staan niet bij beschrijving of zo wilde het toch even graag weten groetjes Nicole

Beantwoorden

12 maart 2018 om 08:32
CoolCow Gebruiker

Deze kan je niet zomaar inbouwen, dit zijn enkel lampen, je hebt nog een armatuur nodig om de lamp in te draaien.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 09:57
Ikke9999 Gebruiker

Niet waar, armaturen kunnen blijven.

Je hebt enkel een fitting nodig, een socket om de lamp in te draaien zeg maar.

Die komt met bedrading die aan 220 volt dient aangesloten te worden…

Beantwoorden

12 maart 2018 om 11:22

Goedemorgen Nicole,

Om de lampen in te bouwen heb je een armatuur met GU10 aansluiting nodig, doorsnee 50mm

Indien je de armaturen al hebt, kan je deze LED lampen daar gewoon voor gebruiken.

De afmetingen zijn:

Hoogt: 55mm

Breedte: 50mm

Diepte: 50mm

Beantwoorden

12 maart 2018 om 09:34
jaccobakker Gebruiker

Beste expert, ook ik wil graag de afmetingen weten. Dan pas weet ik of de lampen in mijn armatuur passen.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 11:19

Goedemorgen Jaccobakker,

De afmetingen zijn:

Beantwoorden

12 maart 2018 om 14:29
jaccobakker Gebruiker

oke, bedankt en hierboven lees ik een doorsnee van 50mm

Is breedte hetzelfde als doorsnee en diameter ?

Beantwoorden

12 maart 2018 om 16:02

Goedemiddag Jaccobakker,

klopt, dat bedoelen we ermee.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 09:35
yveswittouck Gebruiker

Wat zijn de afmetingen?

Beantwoorden

12 maart 2018 om 11:18

Goedemorgen Yveswittouck,

De afmetingen zijn:

Beantwoorden

12 maart 2018 om 15:04
sjirafje Gebruiker

Misschien kunt u dit nog even toelichten.

Bij mijn weten hebben GU10 lampjes een doorsnede (50mm?) en een lengte/hoogte (55mm?)

Beantwoorden

12 maart 2018 om 16:03

goedemiddag Sjirafje,

Klopt, dit is correct

Beantwoorden

12 maart 2018 om 09:42
Gele_vriend Gebruiker

Ik heb thuis inbouwspots voor ledlampen met een diameter van 35mm. Passen die er dan in?

Thanks!

Hayato

Beantwoorden

12 maart 2018 om 11:16

Goedemorgen Hayato,

Nee,  deze lampen hebben een diameter van 50mm.

Helaas zullen ze niet passen.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 10:13
kvanlenthe Gebruiker

Beste @Energetic-Expert

- Zijn dit 230V lampen?

- Even voor alle zekerheid: gaat deze aanbieding over 10 spotjes, of over 10 verpakkingen (a 2 spots)?

Thx, Klaasjan

Beantwoorden

12 maart 2018 om 11:15

Goedemorgen Klaasjan,

Het zijn inderdaad 220V-230V lampen.

Aanbieding is voor 5 verpakkingen van 2 stuks.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 13:04
johanliefers Gebruiker

Ik heb een dimmer die gebruik maakt van fase aansnijding, sommige led lampjes zouden hier mee moeten kunnen werken. Zijn deze led lampjes daar ook geschikt voor?

Beantwoorden

12 maart 2018 om 13:22

Goedemiddag Johanliefers,

Onze LED lampen werken op fase aansnijding of afsnijding.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 13:46
pvb001 Gebruiker

Je zou bij een ronde spot afmetingen verwachten breedte en hoogte… Wat is het verschil tussen hoogte en diepte? Als de afstand van het voetje tot het glas van het spotje 55mm is dan zullen bij armaturen met een vaste voet (zonder veren)  de lampen onderaan uit de armatuur komen. Dit was al het geval met de osram lampen die hier vorige keer voorbij kwamen en deze zijn 53mm

Beantwoorden

12 maart 2018 om 14:47

Goedemiddag pvb001

De afmeting is gemeten onderkant GU10 voetje tot aan bovenkant spotje 55mm.

Wij zijn zelf leverancier van armaturen, bij deze afmetingen komen de GU10 led lampjes niet boven het armatuur uit en sluiten deze juist mooi aan in het armatuur.

Breedte en diepte zijn in deze hetzelfde, inderdaad omdat deze rond is. hoogte is zoals boven beschreven in dit berichtje.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 18:35
pvb001 Gebruiker

Beste expert,

Halogeen GU10 spotjes hebben een hoogte van 51m (op de technische fiche van Philips halogeen spot wordt dit duidelijk bevestigd. Deze van osram die vorige keer te koop waren zijn 53mm hoog. Deze komen 2mm uit mijn armatuur en ik heb deze bijgevolg verwijderd. Deze lampen zijn 55mm, dus nog groter. Deze zullen nooit passen in armaturen met een vast gemonteerd voetje. Ik vind het jammer dat op dit forum altijd maar gediscussieerd word om gelijk te hebben ipv correcte informatie te sturen. Dit had mij vorige keer een nutteloze aankoop bespaard. Daar komt nog bij dat ledspotjes met pvc behuizing zoals hier zelfs de vorm van een gu10 glas spotje niet altijd behouden. Ook vastgesteld bij de osram, de buiging in de vorm gaat trager waardoor ze niet in de vorm passen. Het is opletten bij deze lampen ter vervanging van een halogeen.

Beantwoorden

12 maart 2018 om 17:45
mrdummy Gebruiker

GU10 is vrijwel altijd 240V versie. Vrijwel alle verlichting in winkels hebben GU10, dus je kan niet boot missen.

12V verlichting heeft GU5.3 fitting, oftewel 2 pinnetjes en vierkant onderkant. Die zie je tegenwoordig niet meer in de meeste winkels.

Dimmen: je moet inderdaad LED dimmer nemen. Gewone dimmer van rond 15 Euro werkt wel, maar zal nooit in buurt van 10% komen vanwege andere werking die afgestemd is op halogeen lampen. Dus branden ze nog te fel met normale dimmer op lagere stand.
En als je nog lager stelt is kans groot dat het gaat knipperen. Je kan dit verhelpen met halogeenlamp ertussen of meer LED lampen toevoegen zodat totale verbruik hoger wordt, dan neemt geknipper af. Maar het is niet makkelijk te voorspellen. LED dimmer kost minstens 40 Euro.

Bij 12V voldoet normale dimmer al, omdat de 12V transformator, mits goed gekozen is, prima helderheid regelt van bijna 0% tot maximaal. Dat heb ik hier ervaren na uittesten diverse 12V transformatoren. Ook hier geldt dat niet elke transformator goed werkt, het gaat dan knipperen. Door laag verbruik moet transformator dan ook met laag wattage zijn, eigenlijk dus lichte transformator voor 1 tot 3 halogeen lampen. Zwaardere versies wil gewoon niet.

Persoonlijk vind ik 12V iets mooier omdat het wat goedkoper is en kent mooiere armaturen dan 240V versies. Het is jammer dat 12V versies steeds meer uit winkels verdwijnt en 220V met GU10 nogal naar voren gepusht wordt. Gewoon zonde, 240V armaturen zijn beperkter in uitvoeringen, ze lijken allemaal zo op elkaar.

Beantwoorden

25 maart 2018 om 11:53
Fysiofactory Gebruiker

Kan de iemand mij vertellen waarom de 1 van de led lampjes licht blijft branden ondanks een dimmer voor led lampen?

Op deze manier kan ik ze niet gebruiken en moeten terug.

Beantwoorden

26 maart 2018 om 13:24
sjirafje Gebruiker

Daar heb ik ook last van. Er zitten bij mij 4 lampjes in de plafondlamp en wanneer ik het licht uit zet gaat 1 van de lampjes weer zachtjes branden. Hoe kan ik dit verhelpen?

Ligt dat aan mijn dimmer klik-aan-klik-uit (COCO) CM-200? Zo ja, welke dimmer werkt dan wel gegarandeerd goed?

Beantwoorden

26 maart 2018 om 13:50
sjirafje Gebruiker

Update:
Wanneer ik 1 van de led lampjes weer vervang door een halogeenlampje is dit probleem er niet. Maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Wie weet wat er aan de hand is en hoe het op te lossen is?

Beantwoorden

26 maart 2018 om 16:09
sjirafje Gebruiker

Ik heb de vraag ook op tweakers gesteld: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1844341

Dat een van de lampjes lijft branden zou mogelijk komen door lekstroom. Bij lampen die meer stroom verbruiken zou je dit niet zien omdat het voor die lampen te weinig stroom is om er licht uit te krijgen.

Beantwoorden

28 maart 2018 om 20:42
sjirafje Gebruiker

Ik heb de dimmer vervangen door een Calex 3-70 Fase-afsnij dimmer en bij mij zijn de problemen opgelost.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.