4 maart 2018 om 00:00
iBOOD

Click & Grow Kruidentuin + 6 Kruidenbakjes

Product expert aanwezig

Click & Grow Slimme Kruidentuin

Je eigen minikruidentuin op het keukenaanrecht of in de vensterbank. Een ware hit op Amazon met 4 sterren op basis van 267 reviews.   

Specificaties

Merk: Click & Grow
Type: Smart Fresh Herb Garden
Garantie: 1 jaar

• Verse kruiden op je aanrecht
  • Automatische bewatering
  • Incl. 3x basilicum en 3 verrassingsbakjes

Handleiding

Je krijgt 3 cartridges met kruiden cadeau bij deze deal.
267 reviews op Amazon
Afmetingen: 30 x 12 x 28 cm
Gewicht: 1.3 Kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @ClickAndGrow-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

4 maart 2018 om 00:34
Pat on the net Gebruiker

Neem aan dat je 6 cartridges krijgt. Bij het kopje ‘handleiding staat: Je krijgt 3 cartridges met kruiden cadeau bij deze deal.

Wel dure manier om je kruiden te verbouwen (setje van 3 cartridges kost 9,95)

Zag hem toevallig vandaag ook bij de Bijenkorf staan.
Maar gezien het zelf verbouwen super leuk en vers is en een leuke gadget voor in de keuken , toch maar besteld.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 01:02
Moderator Paul Moderator

Click & Grow Kruidentuin + 6 Kruidenbakjes 
Met deze deal ontvang je gratis 6 kruidenbakjes, waarvan 3 basilicum en 3 verrassingsbakjes.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 00:49
Binnenmars Gebruiker

Op basis van 267 reviews:

Deze site is niet bereikbaar

Het IP-adres van de server van %20https kan niet worden gevonden.

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Beantwoorden

4 maart 2018 om 00:55
Binnenmars Gebruiker
4 maart 2018 om 01:04
Moderator Paul Moderator

Bedankt voor het attenderen en het verstrekken van de gecorrigeerde link.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 01:33
Wolfman666 Gebruiker

Hallo,

Wat kan je nog in de kruidenbak doen

Bevoorbeeld?

Grt

Beantwoorden

4 maart 2018 om 07:35
Ewoutgoldberg007 Gebruiker

Goedemorgen, in de Smart Herb Garden kan je heel veel kweken, in het totaal wel 45 verschillende soorten. De meest populaire zijn, tomaten, chili pepertjes, sla, peterselie, bieslook, pepermunt, wilde aardbeien, thijm en lavendel. Zie voor de volledige lijst: https://www.indoorgardenshop.eu/click-and-grow

En mocht jouw voorkeur hier nou nog steeds niet tussen zitten, kies dan voor een “experimenteel navulpakket”. Hierin kan je je eigen zaadjes plaatsen en kan je praktisch alles kweken wat je wil!

Let op: soorten die een “knol” ontwikkelen zoals radijs en wortel zijn minder geschikt voor de Smart Herb Garden gezien de beperkte ruimte in de cup.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 07:38
Official Product Expert ClickAndGrow-Expert Official Product Expert
4 maart 2018 om 01:36
frankjee11 Gebruiker

Hoe lang gaat een plantje mee voor gewisseld moet worden?

Beantwoorden

4 maart 2018 om 07:41

Different plants have different life cycles. Most plants in the Smart Garden grow for 2-3 months, chili peppers and some blooming plants up to 6 months. The lifetime of a plant also depends on the light available, your room temperature and the way you look after the plant. For example, if you cut off all leaves off an edible herb at once, the plant may die. Also, plants started in winter months may take longer to grow.

Mini Tomato 2-4 months

Basil 2-3 months

Thyme 2-4 moths

Chili Pepper 2-6 months

Mimosa 2-4 months

Lemon Balm 2-4 months

Dwarf Basil 2-3 months

Stevia 2-4 months

Peppermint 2-3 months

Wild Strawberry 2-4 months

Parsley 2-3 months

Petunia 2-3 months

Catnip 2-3 months

Lavender 2-3 months

Cockscomb 2-3 months

Painted Nettle 2-3 months

Oregano 2-3 months

Moss Rose 2-3 months

Hyssop 2-3 months

Red Basil 2-3 months

Beantwoorden

4 maart 2018 om 02:38
MDC2000 Gebruiker

Garantie: 1 jaar
ben ik verkeerd of……., dacht dat alles 2 jaar wettelijk minimum van garantie moest gegeven worden?

Beantwoorden

4 maart 2018 om 08:35
mophuis Gebruiker

Da’s een beetje een gekke inderdaad.. Nederland kent geen wettelijk vastgelegde minimum garantietermijn, maar de Europese richtlijn schrijft wel een minimum termijn voor van 2 jaar..

https://www.consuwijzer.nl/vervoer/garantie-op-vervoermiddel/europese-garantie-en-nederlands-recht-op-deugdelijk-product

Beantwoorden

4 maart 2018 om 19:46
P-cool Gebruiker

Wat heeft garantie op een vervoermiddel te maken met het kweken van tuinkruiden? De termijn van 2 jaar is inderdaad een richtlijn en zal ook afhankelijk zijn van het product. Ik kan me voorstellen dat je op zo’n plantenbakje, om het maar even oneerbiedig te zeggen, geen 2 jaar garantie krijgt. Dan is 1 jaar toch prima?

Beantwoorden

4 maart 2018 om 21:26
eva864 Gebruiker

Een vervoermiddel heeft uiteraard niets met een plantenbakje te maken. Wel is het zo dat de Europese regelgeving bepaalt wat de minimumgarantie is, en die is 2 jaar. Die 2 jaar moet ook wel ietwat genuanceerd worden. De basisregels komen erop neer dat alles in de eerste 6 maand beschouwd moet worden als een productiefout en dat de verkoper in die periode het product moet herstellen of vervangen, tenzij hij kan aantonen dat het defect de schuld is van de koper. Na die 6 maand moet de koper aantonen dat het defect al aanwezig was op het moment van aankoop om van de garantie te kunnen genieten. Landen mogen ruimere garantieregels opleggen, maar mogen niet lager gaan dan dit Europese minimum. 2 jaar is dus weldegelijk het minimum, of het nu om een vervoermiddel of een plantenbakje gaat. En 1 jaar garantie is dus simpelweg illegaal.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 22:32
P-cool Gebruiker

Als het een verplichting was geweest dan heb je gelijk, maar het gaat om een Europese richtlijn. Hoewel het gewenst is dat een bedrijf die richtlijn volgt is het niet illegaal om daar van af te wijken.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 08:04
picobello3 Gebruiker

What a crap. Plantje op de markt. 2.5 €

Beantwoorden

4 maart 2018 om 09:19
eldeejee Gebruiker

Ik heb de 9 versie. Karige resultaten uit het ding. Potjes zelf navullen is niet goed te doen omdat je materiaal nodig hebt dat vocht aanzuigt. Het idee is geweldig en de LEDs zijn erg goed, maar de pods zijn echt te duur voor wat je oogst.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 09:29

Goedemorgen Eldeejee,

Het zelf navullen van cups is inderdaad niet eenvoudig omdat Click and Grow gebruik maakt van wat ze zelf noemen “Smart Soil”, zie hier voor een filmpje met meer informatie: https://youtu.be/I7L2uJjNusE.

Als je zelf je cups bijvult kan ik me voorstellen dat de resultaten niet naar wens zijn, mochten de resultaten ook tegenvallen bij het gebruik van originele cups neem dan even contact met ons op en dan gaan we op zoek naar wat fout heeft kunnen gaan. support@clickandgrow.com.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 09:25
anoud2805 Gebruiker

plants started in winter months may take longer to grow

Hoezo. Die hebben toch juist een voorsprong. Of niet?

Beantwoorden

4 maart 2018 om 09:34

Afgezien van het feit dat de Smart Herb Garden beschikt over geoptimaliseerd kunstgroeilicht zullen je planten ook gebruik maken van “omgevingslicht”. Omdat even simpel gezegd in de winter de zon minder schijnt zal er dus minder “omgevingslicht” zijn waardoor de groei minder snel is dan in de zomer.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 11:20
Fritske71 Gebruiker

Ik heb de 9 en de 3 versie en ben er wel blij mee eigenlijk. Je moet het niet doen uit economische overwegingen. Het is gewoon leuk om iedere dag je plantjes te zien groeien. Let wel, dit is de oudere versie. De nieuwe die je op de site kunt bestellen zien er anders uit en hebben iets andere navullingen maar ze zijn wel compatibel denk ik.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 11:31

Hi Frits, leuk om te horen dat je blij bent met je Click and Grow systemen! Zou ook graag nog even willen reageren op je opmerking over de navullingen, deze zijn inderdaad (voor alle modellen) aangepast maar uitgangspositie blijft dat alle navulverpakkingen voor alle modellen gebruikt kunnen worden. Voorheen kon je alleen de plastic omhulsels en domes weggooien maar uit milieuoverwegingen en ongetwijfeld ook uit kostenoverwegingen heeft Click and Grow besloten deze van een beter kwaliteit te maken zodat ze hergebruikt kunnen worden, nu vernagen we alleen nog maar de “plug” (de grond met voedingsstoffen dus eigenlijk).

Beantwoorden

4 maart 2018 om 12:27
Fritske71 Gebruiker

Dat klopt want ik heb voor mijn zus deze gekocht met kerst. Je blijft dan wel zitten met die potjes van mindere kwaliteit want de nieuwe potjes zijn toch beter. Nu de prijs van de nieuwe set is wel een stuk hoger, nl 99€. Deze kan je overal vinden voor 50-60 €, weliswaar met maar 3 vullingen.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 13:47
chinless Gebruiker

hoe kan je zien wat het oude en nieuwere versie is?

die 9 versie is blijkbaar “new” en nog niet leverbaar. Ik vind het allemaal beetje onduidelijk.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 14:16
Fritske71 Gebruiker

De 9 is inderdaad nieuw maar vlot leverbaar. Kijk eens op de site van Click and Grow. Daar staat alles heel duidelijk uitgelegd. De nieuwe 3 heeft een iets ander design. De lampen zijn wat afgeronder.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 14:40

De 9 is ook vanuit Nederland uit voorraad leverbaar van https://www.indoorgardenshop.eu/click-and-grow/Smart-Garden-9

Beantwoorden

4 maart 2018 om 14:42

@ Chinless

The main differences come from the general design and look. The refill insertion system is a bit changed (more economically friendly). The lights have improved quite a bit, helping the plants photosynthesize better with more focused lights, and of course, the extensions allow for a lot higher plants to grow.

The dimensions of the Smart Herb Garden are: Length: 30cm (11.8 inches) Height (including light): 28cm (11.1 inches) Width: 12cm (4.7 inches)

The Smart Garden 3 measurements are: 12in x 5.5in x 11in / 30cm x 14cm x 28cm. (length, width, height, with one extension) Without the extensions it’s about 15cm/6in ; with two extensions 44cm/17in.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 11:23
Greenpumpkin Gebruiker

Beste Expert,

Ik kan er overheen hebben gekeken maar:

Hoeveel leds? Welk type led? Hoeveel lumen? Spectrum?

Beantwoorden

4 maart 2018 om 11:38

Hi Greenpumpkin,

De Smart Herb Garden heeft twee LED’s met een totaal vermogen van ongeveer 1000 lumen, geïntegreerd in een in hoogte verstelbare arm (3 posities). Het geleverde licht heeft een spectrum dat heel dicht bij het natuurlijke licht ligt, waardoor je planten kunnen profiteren van een optimale groei.

Hoop zo je vraag beantwoord te hebben.

Groeten van de Expert

Beantwoorden

4 maart 2018 om 11:50
Greenpumpkin Gebruiker

Welke led zit er nu precies in?

En een led die het daglicht benaderd? Ik zit dan aan een Nichia led te denken maar die heeft alleen een hoog CRI en is ongeschikt voor groei en bloei.

Ik wacht het af. (Ik ben al blij dat ik überhaupt een reactie krijg want bij de vorige “groeilamp” waren mijn vragen wat moeilijk denk ik.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 15:26

Voor zover mijn kennis gaat is LED gewoon LED en dus daar dan ik ook geen onderscheid in maken (Nichia LED is mij ook onbekend). Indien gewenst kan ik dit volgende week nog voor je uitzoeken. Wat ik wel weet is dat de fabrikant al vreselijk veel producten wereldwijd verkocht heeft en over het algemeen zeer goeie reviews krijgt dus dan moet het wel voldoende zijn om hun assortiment van zaden succesvol op te kweken ;) ‘T spijt me dat ik je hier momenteel niet verder mee kan helpen.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 15:38
fh1234 Gebruiker

Leg mij nu eens uit waarom je niet gewoon een paar oude bloempotjes met zaaigrond kan vullen, zaadjes erin, beetje water elke dag (je drinkt zelf toch ook water) want in je keuken heb je al snel een kraan. Plantjes groeien echt wel hoor, zijn niet zo LED afhankelijk (hadden ze eeuwen geleden ook niet).

Lijkt me zo ontzettend stads….

Beantwoorden

4 maart 2018 om 16:45
ffmsmit Gebruiker

voor een stedeling is het dan ook heel bijzonder dat je je eigen planten kan groeien. .69 cent bij de action had je laatst een starter-set bassilicum. daar heb ik nu ongeveer 100 kleine plantjes in, die ik in paartjes van 2 in potjes van een paar cent plant. met de potgrond erbij heb je voor paar euro letterlijk 100 plantjes.

Hoe erg ik ook van m’n planten hobby houd en dit al een tijdje wil proberen.. ik kan het niet met een schoon geweten aanschaffen. Jammer.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 17:08
erepatat Gebruiker

Een toilet met stromend water, wie heeft dat nu nodig? Mensen konden millenia zonder.

Antibiotica, wie heeft dat nu nodig? Mensen konden millenia zonder.

….

Ook al is het een luxe iets, vooruitgang is het wel. Dat je het niet wil is best ok, maar om daarom nu met verwijten en hautain-links te gaan doen…

Beantwoorden

4 maart 2018 om 20:27
fh1234 Gebruiker

Nou dat toilet is gekomen vanuit hygiene oogpunt. En door de afwezigheid van antibiotica zijn heel veel mensen gestorven. Niet echt een vergelijking! Maar het is absoluut niet hautain of verwijtend bedoeld. Ik wil alleen maar zeggen dat we soms als mens ook op onze hoofd moeten krabben of het nu echt nodig is, levert het niet weer verspilling op? Ik geef onmiddellijk toe dat wat voor de een een leuk gadget is, voor de ander een onnodig iets is. Blijf kritisch!

Beantwoorden

4 maart 2018 om 19:43
Suzanne2609 Gebruiker

Ok dus wat ik zo lees is het model wat Ibood nu aanbiedt het oude model. Ik had dan graag wel de bevestiging dat ik straks met dit oude model geen problemen krijg met de nieuwe navullingen?

Beantwoorden

4 maart 2018 om 19:48

Hi Suzanne,

Dit kan ik je als “expert” 100% garanderen!! Ook beloof ik dat je hier minimaal de komende 10 jaar geen problemen mee zal krijgen.

Gr de expert

Beantwoorden

4 maart 2018 om 21:24
Suzanne2609 Gebruiker

En besteld! Hopelijk zitten de mini tomaatjes erbij als extra cartridge.

Beantwoorden

4 maart 2018 om 23:48
epafroditus Gebruiker

Ik snap het niet, denk ik. Ik heb alles best goed doorgelezen. 
Maar na een aantal dagen moeten de plantjes toch echt hier uit. M.a.w. wat is dan de winst vergeleken met de moestuintjes van de AH? 
Ik bedoel, een tomatenplantje groeit harder en sneller in de eerste dagen in dit apparaat… maar daarna maakt het al niet meer uit. Of mis ik iets?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.