23 februari 2018 om 00:00
iBOOD

Mr Safe Nood-Snelstarter | 12 V | 500 A

Product expert aanwezig

Mr Safe Nood-Snelstarter

Als je deze snelstarter niet gebruikt om nieuw leven in je voertuig te blazen, dan gebruik je hem wel om je smartphone op te laden.

Specificaties

Merk: Mr Safe
Type: Nood-Snelstarter
Garantie: 2 jaar

• Krachtige snelstarter en powerbank
  • 500 A aan startkracht
  • Schok-, stof- en IP65 waterbestendig!

Batterijcapaciteit: 7500mAh/27.75Wh
Batterij Type: Lithium Polymer
Ingangsspanning: 5V/2A
Uitvoer: 12V/10A - USB Output: 5V/2A
Snelstartstroom: 250 A tot 500 A max.
Grootte: 160 x 77 x 28 mm / Gewicht: 330 g
Werktemperatuur: -20°C to 60°C

Compleet veiligheidsdesign
• Omgekeerde polariteit-bescherming
• Omgekeerde lading-bescherming
• Ontladingsbescherming
• Over-stroom bescherming
• Over-lading bescherming
• Kortsluitingsbeveiliging
• Laagspanningsbescherming
• Overhittingsbescherming

Verpakkingsinhoud
• Schokvrije & waterdichte beschermtas
• Snelstarter
• Vonkvrije startkabel
• USB laadkabel
• USB 12V autolader
• Handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @mr Safe-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

23 februari 2018 om 08:33
P Gebruiker

Beste product expert,

Kan het apparaat gewoon in de auto blijven liggen tijdens de winter, dus loopt deze accu dan ook niet gewoon leeg?

Beantwoorden

23 februari 2018 om 09:54
Official Product Expert Mr.Safe Expert Official Product Expert

hallo P,

Ja, dat kan. De accu in de snelstarter is een lithium accu. Deze loopt minder snel leeg dan een gewone loodaccu. Het advies is om de snelstarter om de 3-4 maanden op te laden als deze niet gebruikt wordt.

Groeten, Johan.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 10:35
Rockko Gebruiker

Maar in de winter is het niet verstandig. Een accu (ook een lithium accu) presteert bij kamertemperatuur een stuk beter dan rond het vriespunt.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 11:04

Hallo Rocko,

Alle accu’s werken beter bij kamertemperatuur, dan bij het vriespunt.

Een snelstarter moet juist bij het vriespunt toch zn werk doen. Dan komt het vaker voor dat de ingebouwde accu het laat afweten. Bij kamertemperatuur bewaren is altijd beter. Maar op het moment dat de snelstarter thuis op kamer temperatuur ligt, en je staat op een locatie in een ander land, dan gaat het niet werken. Vandaar dat men meestal de snelstarter in de auto bewaart.

Bij het vriespunt kan je iets minder vaak starter dan bij kamertemperatuur. Maar de snelstarter werkt wel, en kan zn werk doen. Als de motor weer draait kan de snelstarter zelfs in de auto weer bijgeladen worden via een cigaretteplug aansluiting.

Groeten, Johan.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 09:30
NielsBleu Gebruiker

Ik blijf sceptisch over dit soort ’snelstarters’… Ik heb er nog geen 1 gezien die bv een TDI(hoge compressie dus) kan starten bij echte koude temperaturen en een echt platte accu(dus niet waarbij de startmotor nog een beetje ronddraait op de eigen accu, maar echt niets meer doet, of alleen het relais klikt)..

Ook over deze ben ik dus sceptisch, 500A piek(dus maar max 2 seconde) is vaak echt onvoldoende om een motor goed door te starten

Beantwoorden

23 februari 2018 om 09:59

Hallo NielsBleu,

De specificaties van het toestel kloppen, zijn getest. Bij een diesel gaat het tot 3.0L motoren, bij een bezine tot 5.0L motoren. Er is getest op auto’s met een platte accu (waarbij  zelfs de centrale vergrendeling niet meer werkte) om toch de motor te starten.

Groeten, Johan.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 09:37
Rockko Gebruiker

@P. De zelfontlading van dit soort dingen is heel gering. Je moet ze meer vergelijken met de accu van een smartphone dan met een normale loodzuuraccu. Toch is het juist in de winter wel verstandig om zo’n snelstarter/powerbank mee naar binnen te nemen. Want als hij op kamertemperatuur is presteert hij veel beter.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 09:54
Globetrotter1 Gebruiker

Of je pleegt normaal onderhoud aan je wagen en niet denken, het kan nog wel een tijdje. Natuurlijk kan een accu leeglopen, maar ligt het dan aan de accu of zit het probleem ergens anders. Ik zeg niet dat dit apparaat niet handig is, maar los het probleem op anders blijf je sukkelen.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 10:32
Rockko Gebruiker

Ik gaf alleen maar antwoord op de vraag van P of je zo’n  snelstarter in de auto kunt laten liggen. De staat van onderhoud van de auto staat daar geheel los van. Dat lijkt me vanzelfsprekend. Die snelstarters zijn er ook niet om een technisch probleem op te lossen. Ze zijn alleen wel handig als je een keer de lichten hebt laten branden of iets dergelijks.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 11:15
Globetrotter1 Gebruiker

Sorry foutje van mijn kant, wou alleen een reactie plaatsen, maar slip op het toetsenbord en per ongeluk beantwoorden gedaan.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 09:56
janssenbruno Gebruiker

Beste Expert,

Ik zie dat deze ook een 12V sigarenstekker heeft om andere apparaten te gebruiken.

Als ik het goed begrijp zou ik dus ook een koelbox hierop een tijdje kunnen laten draaien als we bijvoorbeeld naar het strand zijn?

Beantwoorden

23 februari 2018 om 10:01

Hallo Bruno Janssen,

Dat is mogelijk, als de koelbox niet meer dan 120W is.

Groeten, Johan.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 10:05
janssenbruno Gebruiker

Op de koelbox staat 12V / 4A dus kom ik uit op 48W.

Hoelang kan ik deze dan gebruiken bij een vol geladen accu?

Beantwoorden

23 februari 2018 om 10:14
J84 Gebruiker

De batterij heeft een capaciteit van 27,75Wh. Als de koelkast continu koelt zou ik zeggen een half uurtje ongeveer.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 10:20
gerryvanleeuwen Gebruiker

Is geschikt voor Audi TT, heb nu iedere winter een druppelaar aan de accu!

Beantwoorden

23 februari 2018 om 11:01

hallo Gerry Van Leeuwen,

Ja, werkt voor een Audi TT !

Groeten, Johan.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 11:08
NoPanNick Gebruiker

Hoe is het mogelijk dat ik op mijn laptop een Mr. safe nood snelstarter  (en geen accuchecker) zie… en op mijn smartphone een Mr. safe Accu Checker (en geen snelstarter) zie ???

Beantwoorden

23 februari 2018 om 13:10

De hoofdaanbieding is de Snelstarter, en de extra aanbieding is voor de accuchecker.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 11:34
luna2009 Gebruiker

Hallo Expert, Is mijn conclusie juist dat ik een camper Peugeot Boxer 2.2 HDI er mee kan starten ?

Beantwoorden

23 februari 2018 om 13:10

luna2009: juiste conclusie !

Beantwoorden

23 februari 2018 om 12:33
Gijsvk Gebruiker

zijn er mensen op het forum die al ervaring hebben met deze snelstarter?

op ‘t internet kom ik maar één review tegen, en die lijkt me niet helemaal objectief…

Beantwoorden

23 februari 2018 om 12:56
peterroelands Gebruiker

Is het een idee om voor alle sceptici deze misschien eens te testen en dit te filmen? Indien ja geef ik me graag op als vrijwilliger want mijn wagen staat sinds vanochtend met lege batterij aan de kant :). Altijd welkom dus ;)

Zal alvast maar eentje bestellen zeker :p

Beantwoorden

23 februari 2018 om 13:12

Hallo Peterroelands, Er zit garantie op, filmpjes zijn altijd OK !

Groeten, Johan.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 14:49
Tardies Gebruiker

Ik heb het product sinds de vorige aanbieding. Heb het toestel eenmaal moeten gebruiken voor mijn motor te starten. Het werkte zoals geadverteerd. Steekt nu standaard in mijn rugzak.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 15:00
Moderator Jim Moderator

Goed om te horen Tardies!

Beantwoorden

23 februari 2018 om 15:19
Duffie77 Gebruiker

Ik veronderstel dat dit voor mijn oldtimer 6V niet geschikt is?

Beantwoorden

23 februari 2018 om 16:58
Globetrotter1 Gebruiker

Nee niet echt, van 1 keer kort starten zal je startmotor niet meteen de geest geven, maar als je motor niet aanslaat stoppen doe het geen 2de keer. Hij werkt dan niet alleen als nood-snelstarter, maar ook als een turbo op je 6V startmotor.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 17:02
catrijo Gebruiker

Ik denk dat deze snelstarter goed van pas komt voor het geval mijn Saab 9.7X met 5,3 liter V8 motor met lege accu komt. De accu verliest op onverklaarbare wijze lading als de auto langer stilstaat en hangt daarom regelmatig aan een druppellader. Echter 2 vragen:

1 is de snelstarter geschikt (volgens site van Mr. Safe getest tot 5 liter motoren.

2. volgens de ANWB is het opletten met de electronica van de auto ANWB. Heeft deze starthulp een ingebouwde bescherming voor de electronica?

(ANWB: Een starthulp zoals met een jumpstarter of booster is best een risico. Er is een reële kans op elektronica schade door piekspanningen met vaak hoge reparatiekosten als gevolg. Bij de moderne auto is een starthulp steeds nadrukkelijker een professionele aangelegenheid geworden en is voorzichtigheid dus geboden)

Groet Carol

Beantwoorden

23 februari 2018 om 18:19
Globetrotter1 Gebruiker

Een jumpstarter is een prima hulp als je een keer zonder stroom staat, maar in jou geval zou ik toch naar een garage gaan. Nu weet ik niet waar je woont, maar in Amsterdam zit al 80 jaar een garage die alleen maar elektronica repareert. En ik kan je verzekeren dat ze goed zijn, en je kan gewoon meekijken met wat ze doen. En ze zijn niet duur weet ik uit ervaring, ik ken ze al 55 jaar.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 17:29
DanyG Gebruiker

Ik heb een Lexus LS460 benzine. 385 PK, motor 4600 CC. Andere snelstarters werkten niet of nauwelijks. Is deze capaciteit voldoende?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.