22 februari 2018 om 00:00
iBOOD

Wagner Flexio 990 Verfspuitsysteem

Product expert aanwezig

Wagner Flexio 990 Schildersysteem

Het gaat sneller en de resultaten zijn beter als je schildert met een Wagner Flexio 990 verfspuitsysteem.

Specificaties

Merk: Wagner
Type: Flexio 990 Verfspuitsysteem (2361 559)
Garantie: 4 jaar via Wagner; 2 jaar via iBOOD

• Spuit verschillende soorten verf
  • Makkelijk reinigen
  • Tot drie keer sneller, beter resultaat

Projectomvang: middel tot extra groot
Oppervlaktecapaciteit 15 m² in ongeveer 5 minuten
Speciale uitrusting 
Directe aanzuiging
Automatische reiniging
Verfemmerbevestiging

Variabele luchthoeveelhedenregeling
Extra spuitopzetstuk voor lakken en beitsen
Verfdebiet Standen 1-12, 0-525 ml/min
Verstuivingscapaciteit 200 W
Opgenomen vermogen 680 W

Max. viscositeit verwerkt alle gangbare verfsoorten zonder verdunning (bij gladde ondergrond en bijzonder hoogviskeuze gelachtige verf 10% verdunnen)
Reservoirvolume: 800 ml voor lakken en beitsen
Slanglengte 7 meter

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wagner-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

22 februari 2018 om 00:31
motormuis001 Gebruiker

@Wagner-Expert: de vorige bewoner van mijn huurflat vond het kennelijk een goed idee om de sierpleisterwanden in te smeren met witkalk/veegvast. Dat heeft hij dan ook nog eens heel slordig gedaan. Ik moet daar iets mee, want ik vind het geen gezicht. Nu weet ik uit ervaring, dat het geen zin heeft om met een kwast of roller te proberen er een laag latex overheen aan te brengen. Gegarandeerd blijft het mengsel, dat er dan ontstaat, als een vel aan mijn roller hangen. Dus moet ik eerst alles met veel water afwassen, maar dat valt met sierpleister niet echt mee. En het gaat om 200 vierkante meter, met een hoogte tot 4.35 meter, veel deuren, ramen en radiatoren …

Mijn vraag is nu: wat gebeurt er als ik met deze apparatuur latex over die laag witkalk heen spuit? Loop ik dan ook het risico dat de hele zooi loslaat? Moet ik dan ook eerst de wanden afschrobben om die witkalk te verwijderen? En no offense, maar is de levensduur van deze apparatuur voldoende om eventueel twee lagen aan te brengen? Alvast bedankt voor je antwoord.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 01:20
blufner Gebruiker

Het is te garanderen dat wanneer je het er op spuit, er nooit iets op jouw roller of kwarst zal blijven hangen. En jouw echte probleem heb je al gedefinieerd: je wilt latex op kalk smeren en dan lost de kalk op. De Wagner Flexio zelf, zal het probleem nooit voor je kunnen oplossen en er zal geen @wagnerexpert ooit zijn handen willen branden met een “ga gerust je gang” uitspraak.

Ga naar een verfspeciaal zaak en koop een primer. Wanneer de sierpliester nog flink latex kan absoberen, kun je ook met een proefstukje beginnen en zien hoe het reageert. Neem het liefst een monodek latex wat niet te dun is.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 04:45
raoul4one Gebruiker

Een goede voorstrijk gebruiken die het zuigvermogen weg haalt en de laag vast zet. Daar kan je dit apparaat wel voor gebruiken lijkt mij. Maar wel goed maaker dragen.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 08:42
tinusz Gebruiker

ALs je 200 vierkante meter moet doen, zou ik niet deze nemen, maar 1 met een spuitlans en directe aanvoer vanuit de verfemmer.

Bij deze heb je het reservoir in je handen (extra zwaar) en zul je elke keer moeten bijvullen!

Beantwoorden

22 februari 2018 om 08:45
Official Product Expert Wagner-Expert Official Product Expert

Sowieso zal je de “losse” deeltjes moeten verwijderen of fixeren (met een soort voorstrijk … maar best even navragen bij een prof verfwinkel wat er allemaal te krijgen is) met een product.  Zoniet gaat je verf na x dagen of weken loslaten.  Dan ben je even ver van huis en ben je een bom geld kwijt.

Voordeel van het spuiten is wel dat je het oppervlak niet aanraakt zoals met een roller.  Dat gaat dus sowieso makkelijker werken worden.  Je hebt met de verfspuit ook geen aanzetten op de muur doordat je de muur niet aanraakt.

De machine heeft 4 jaar garantie … ik durf dus zonder problemen zeggen dat onze machine héél véél lagen zullen overleven.

Succes!

Beantwoorden

22 februari 2018 om 08:47

Correct … als de ondergrond niet goed behandeld is maak rollen of spuiten niet uit.   Als je tuinhek groen ziet van het mos moet je dit ook eerst verwijderen en dan pas verven … hierbij moet je de aanbevelingen van de verffabrikant naleven.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 09:00

Foutje … je hebt geen reservoir (en gewicht) in je handen … als je goed kijkt zie je dat de slang rechtstreeks aankomt bij de spuitkop.  Je moet muurverf dus niet bijvullen.

Voor lakken en beitsen kan je dit aanzuigsysteem afkoppelen en wel met een beker werken … maar hiervoor heb je meestal veel minder verf nodig dus is een onderbeker ideaal.   Om een deurtje te lakken heb je geen rechtstreekse aanzuiging nodig.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 03:40
4040linz Gebruiker

wat is het verschil tussen de 990 en de 995,

Mvg.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 04:48
raoul4one Gebruiker

995 is de voorloper van de 950 als ik mij niet vergis. Die heeft een lange spuitlans.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 08:43
tinusz Gebruiker

Zie hier de 995 van de vorige deal, lans is anders en aanvoer van verf direct uit de emmer:

http://www.ibood.com/nl/nl/product-specs/32822/97871/wagner-verfspuitsysteem.html

Beantwoorden

22 februari 2018 om 08:50

De 995 (nu ondertussen de 950) is een toestel met rechtstreekse aanzuiging en een verlenglans.   De turbine staat op de grond … je hebt enkel de lans in je hand.    De 990 is ook een toestel met rechtstreekse aanzuiging, maar dan zonder verlenglans en je hebt de turbine in de hand.

Weliswaar is de 990 de meest krachtige unit in onze range.   Sneller dan de 995/950 omdat de turbine net achter de spuitkop zit … geen enkel drukverlies en dus geen verlies aan kracht.   De 995/950 heeft een slang en hier heb je altijd iets van drukverlies.

Let op: de 990 is niet de opvolger of vervanger van de 995/950 … het is gewoon een ander type toestel.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 04:54
raoul4one Gebruiker

@productexpert. Zou u de verschillen tussen de 950 en de 990 willen doorgeven? Ik twijfel tussen deze 2. Is de 950 ook goed geschikt om buitenkozijnen en trappen te spuiten of moet ik daarvoor deze 990 hebben? En voor muren en plafonds, is dan de 950 een betere optie? Alvast bedankt.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 08:53

Voor het verschil tussen beide machines => zie info hierboven.

Met de W 950 kan je ook buitenkozijnen doen.   Zowel de 990 als 950 zijn universeel en te gebruiken voor alle verven en alle klussen.

Het is enkel keuzes maken in wat jij denk dat voor u de beste mogelijke optie is.  Hangt deels af van wat je allemaal wil gaan verven.

Als je veel buiten gaat werken (lak, beits, …) dan is de 990 een leukere optie gezien je dan met een erg compact toestel kan werken.   Heel het aanzuigsysteem kan je dan afkoppelen.   Met de 950 heb je altijd de turbine en slang nodig.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 07:03
Arlu Gebruiker

Beste expert, graag de verschillen tussen de 950 en 990. Is dit alleen de lengte van de lans?

Beantwoorden

22 februari 2018 om 09:01

Zie info bij eerdere vragen … is dit voldoende voor u?  Indien niet hoor ik dit graag …

Beantwoorden

22 februari 2018 om 07:14
sharkymx Gebruiker
22 februari 2018 om 07:25
Andelko_Bujanic Gebruiker

Is dit een LP systeem? Hoe zit het spuitnevel (veel, weinig, matig), etc.?

Beantwoorden

22 februari 2018 om 08:55

Als LP “low pressure” is dan klopt dit.  De echte naam is HVLP => High Volume Low Pressure.

Gezien de lage druk is de nevelvorming ook matig.   Let op: niet nevelloos … dat hebben we al wel in de prof divisie bij Wagner, maar dan spreek je over machines van een paar duizend euro voor de prof schilder.

Je kan ook youtube diverse filmpjes vinden van gewone consumenten die met onze apparatuur werken … niet fake … enkel de realiteit en zoals onze producten echt werken.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 10:22
tinusz Gebruiker

Eigenlijk zeg je dus dat de product filmpjes van jullie zelf niet kloppen ;) wat eigenlijk ook zo is, want daar zie je nooit nevel in.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 10:53

Toch niet … de nevel is onzichtbaar.  Je kan dit niet filmen.   Kijk even naar consumenten filmpjes op youtube … dan zie je hoe de zaken werken.

Op onze verpakkingen moeten wij bv ook de spuitstraal faken gezien je  op een foto niets ziet … en dat ziet er ook niet uit en geeft de klant geen idee hoe het eruit ziet.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 08:49
brigo Gebruiker

Is dit toestel ook te gebruiken voor het toebrengen van een voorstrijkmiddel, zoals dat van Gyproc ?

Beantwoorden

22 februari 2018 om 08:56

Dat kan zeker … volgens mij is deze Gyprock primer/voorstrijk erg dun.  Toch toen ik ermee gewerkt hebt en we over hetzelfde praten … gaat prima!

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:36
brigo Gebruiker

inderdaad, zo dun als water bijna

Beantwoorden

22 februari 2018 om 08:52
nedboone Gebruiker

@Wagner-expert. Is deze ook goed geschikt voor het spuiten van plafonds? Kan de spuit deze stand recht omhoog goed aan?

Beantwoorden

22 februari 2018 om 08:58

Je kan de verfspuit zeker omhoog houden.    Er is geen onderbeker … we voeren de verf via aan slang tot aan de spuitkop.  De verfaanvoer blijft constant en de machine blijft dus spuiten in alle richtingen.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 09:06
mind_tric Gebruiker

Beste, is het eveneens mogelijk met dit toestel magneetverf en/of krijtbordverf van bvb Magpaint aan te brengen? grt

Beantwoorden

22 februari 2018 om 09:47

Helaas … er zitten in dit soort verven echt teveel vaste stoffen en deeljtes.  Gaat niet lukken.  Zeker niet de Magpaint … de minuscule metalen deeltjes zijn te zwaar en geven een spetter effect.   Niet doen!  Hiervoor heb je echt een roller nodig … geen enkele verfspuit gaat, gezien de samenstelling van de verf, een goed resultaat geven.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 10:57
4040linz Gebruiker

Is het ook mogelijk om latex muur of plafond te gebruiken.

Bedankt.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 11:04

Uiteraard … dit toestel is vooral gemaakt voor deze applicatie.  Muur&plafondverven zijn dus geen probleem.

Tips:

5% warm water bijvoegen

De verf “heel goed” opmixen met een boormachine en mixer.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 11:53
Eduardo1981 Gebruiker

Moet je deze na elk gebruik reinigen? Of kun je bijv. enkele dagen doorwerken?

Beantwoorden

22 februari 2018 om 13:28
eva864 Gebruiker

Natuurlijk moet je die na elk gebruik reinigen, anders drogen de verfresten in de leiding en spuitmond en kan je hem weggooien.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 13:34
Eduardo1981 Gebruiker

Dus de machine heeft geen mogelijkheid om de gevoelige onderdelen leeg te blazen of vochtig te houden in standby. Met een verfborstel gebruik ik al eens de truuk om de borstel in een plastieken stak in te wikkelen een nacht. Werkt perfect!
Product expert?

Beantwoorden

22 februari 2018 om 13:54

Als je de klus helemaal klaar hebt moet je de machines wel gaan doorreinigen … maar dat loopt automatisch.  Je kan de unit in circulatie plaatsen een laten doorspoelen.  Kost je normaal een 2 x een halve emmer water.   Kan je in de video zien.  Weliswaar als je een paar uur onderbreking neemt is er een truuckje … neem een klein vochtig sponsje en bevestig dit met een simpel elastiekje vooraan tegen de spuitkop van het pistool.   Je kan de machine zo zelfs een paar dagen laten rusten.  Als er geen lucht aankan gaat er niets uitdrogen of verstoppen.

Let op … als je uren of dagen onderbreking neemt moet je wel je verfemmer waaruit je gaat aanzuigen volledig luchtdicht afsluiten … anders gaat de verf uitdrogen en heb je kans of velvorming.  Dat wil je niet!   Kan je makkelijke met een plastic zak en voldoende tape zo regelen.  Zelf voldoende ervaring mee … werkt prima.  Uiteraard spreken we hier over een paar dagen … niet over weken.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:08

Klopt … goed reinigen na de klus.  Mocht er toch ooit een onderdeel stuk zijn … wij bieden alle onderdelen apart aan en houden volgens een interne ISP norm 10 jaar stock aan van alle onderdelen.   Dus na x jaar kan je bij Wagner nog steeds terecht voor een ringetje, schroefje, etc.

Wij bieden bovendien 4 jaar garantie op het toestel zelf … motor stuk … je krijgt zo een nieuwe machine (kassabon of factuur uiteraard als bewijs nodig)

Beantwoorden

22 februari 2018 om 13:11
Fritske1978 Gebruiker

Ik wil binnenkort zo’n 150m2 houten schrootjes wit verven met een lakverf (eerst grondverf, later een zijdeglans. water of terpetinebasis nog onbekend)

-Is deze machine hiervoor de meest geschikte machine?

-kan de aanzuigslang ook gebruikt worden voor lak, of is dan het advies om met de beker te werken?

-wat is het voordeel/nadeel van deze machine boven een compressor met verfspuit (zoals in professionele spuiterijen gebruikt worden)

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:01

Voor uw klus is deze machine zeer geschikt.   Wordt vooral gekocht voor de grotere klus.

Je kan lak ook aanzuigen, maar dan enkel als je met grote verpakkingen werkt.  Uit een blik van een liter heeft dit uiteraard geen zin.   Minstens 5 liter nodig om het aanzuigen zinvol te maken.   Uiteraard kan je dan de aanzuiging afkoppelen (5 seconden werk) en plaatje je het opzetstuk met de onderbeker.  Deze moet je dan om de zoveel vierkante meter vullen.   In uw geval zal dit een keer of 10 zijn.     Wij leveren vultrechters mee, dus het bijvullen is ook zo gefixt.  Click het spuitopzet eraf … pistool losdraaien … trechter bovenaan in de beker en vullen.  Daarna het omgekeerde … kost je een minuut om dat te doen.   Ik zou je de beker aanraden … doe ik trouwens zelf ook met lak en beits.

Het nadeel van een compressor is dat je met veel meer druk werkt (+/- 7 bar … of iets meer of minder).    Dit geeft veel meer nevelnorming tov deze machine met 0,5 bar druk.   Bovendien heeft deze Wagner machine een luchtkegel rond de verfstraal die de nevel énorm gaat beperken.  Dat heb je niet bij een compressor.  Bovendien heb je bij een compressor altijd een drukverlies in de slang … een druk aan de compressor van 7 Bar geeft geen 7 bar druk aan de spuitkop.   Bij de 990 is de druk altijd constant en heb je een heel gelijk spuitbeeld.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:01
Fritske1978 Gebruiker

kleine aanvulling: het zijn dus schrootjes die tegen het plafond en dakbeschot zitten.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:04

OK … geen probleem voor de Flexio 990.  Maar dan wel het aparte opzetstuk gebruiken.  Hier kan je net iets nauwkeuriger mee werken dan met de rechtstreekse aanzuiging waar je vooral snel vierkante meters wil maken.

Succes

Beantwoorden

22 februari 2018 om 13:49
4040linz Gebruiker

wat is het verschil tussen de twee spuit stukken en wanneer gebruik je welke.

bedankt.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:03

Bij de 990 heb 2 zaken:

1. rechstreekse aanzuiging.  De lang zuigt meteen aan in de emmer latex en voert de verf tot helemaal vooraan het pistool bij de spuitkop.

2. onderbeker.  Deze kan je gebruiken als je de rechtstreekse aanzuiging gaat afkoppelen en als je een kleinere klus hebt of wil lakken of beitsen.  Zie ook de beschrijving bij een eerdere vraag.

Als er nog vragen zijn … laat maar horen!

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:08
ee453 Gebruiker

I would like to know whether this Product is having container also for colors etc OR we need to use Bucket.   OR Is it with container and can be used with external BIG Bucket also?

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:23

You can suck the paint directly from a big bucket “or” you disconnect the direct suction and use a seperate spray attachement supplied with the unit.  So it’s up to you to deceide which solution you like most.

Mostly for wallpaints = big surfaces = direct suction.

For laquers/stains = small containers = spray attachement with a cup.

Hope this helps … if not, let me know!

On youtube you can also find much more English content from the UK and US.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:25
edsub Gebruiker

Beste @Wagner-Expert, Ik overweeg de aanschaf van een verfspuit om een gevelbetimmerng van een zweeds huis te verven met zgn “Rödfarg”. Dit is een typisch scandinavische verf op waterbasis, speciaal effectief op ruwhouten ondergrond. In de regel wordt deze verf met een blokkwast opgebracht, maar professionals gebruiken een verfspuit. Het gaat om VEEL vierkante meters

Qua viscositet is deze verf vergelijkbaar met dikke latex.

Zou deze verf goed te verwerken zijn met deze Wagner Flexio 990?

Mij staat het feit van directe aanzuiging erg aan. Kun je ook wat zeggen over de (automatische) reiniging van de machine? ”Rödfarg” is een blijven kleur afgevende verf (als de aangebrachte verf niet meer rood afgeeft, ben je toe aan een nieuwe verfbeurt) dus ik ben een beetje bang dat ik zo’n apparaat alleen maar voor deze verf zal kunnen gebruiken……

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:40

Deze unit is hiervoor zeker geschikt … mogelijk moet je wel wat gaan verdunnen. (+/* 10%)  Ik ken deze scandinavische verven (Jotun, hempel, etc) … en deze zijn idd erg dik.    Ze moeten dan ook uitzonderlijke weeromstandigheden aankunnen.

Wij leveren onze producten in Scandinavië via ORKLA en dat is de grootste fabrikant van schildersmaterialen (merken zoasl Anza, Spekter, Jordan, …)  Geeft dus aan dat ook zij vertrouwen hebben in onze producten.

Kwestie reiniging moet je dit doen met erg warm (zelfs heet) water en St Marc.    Normaal komt het dan goed.  Rood is idd een erg harde kleur!  Eerlijk is eerlijk … je zal iets meer werk hebben dan met een witte latex … maar proper krijgt je de machine zeker.

De machine reinigt zichzelf door … je plugt de aanzuiging in een emmer proper water (aanzuiging eerst proper maken met een borsteltje of doek).  Daarna laat je de machine doorspoelen.   Het water zal eerst de overige verf in de slang naar buiten duwen … deze verf van je op in de emmer of blik.  Vanaf dat je ziet dat er water met verf uit komt van je dit op in een aparte emmer.   Na 5 minuten wissel je de emmer waarin je gaat aanzuigen met nieuw proper water (tegen die tijd loopt er bijna transparant water uit het pistool) en laat je wat uit de spuit loop in diezelfde emmer lopen.  Zo zet je dus de machine in circulatie.  Je kan dan ondertussen wat anders doen en de machine laten doorspoelen … jij moet her verder niets aan doen.    Je hebt normaal een halve emmer met vuil water en een halve emmer met licht gekleurd water.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:41
edsub Gebruiker

Nog een aanvullende vraag: Hoe zit het met de oplosmiddel bestendigheid bij gebruik van directe aanzuiging? Afh van de constructie moeten iig slang en wellicht pomp hier tegen kunnen. Speelt (natuurlijk) niet bij watergedragen verf, maar oplosmiddeelrijke (thinner verdunde?) verven is een ander verhaal.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:47

Geen probleem … onze machines zijn gemaakt uit Teflon en zijn  100% solvent bestendig.   Dat is dus geen probleem.  De reiniging is wel iets moeilijker dan … en ook solvent producten zijn niet echt “gezond”.  Ik werk er zelf niet langer mee …

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:46
4040linz Gebruiker

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen,gekocht.

Met vriendelijke groet.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:48

Bedankt voor uw reactie en succes met de klus !!!

Beantwoorden

22 februari 2018 om 14:54
brigo Gebruiker

jammer, ik heb een verjaarsdagcode voor gratis verzending (scheelt hem weer een slok op de borrel) maar helaas, een paar dagen vervallen :-(

Beantwoorden

22 februari 2018 om 15:25
motormuis001 Gebruiker

Iedereen bedankt voor alle adviezen! Maar ik heb nu wel het gevoel dat ik mezelf dit op mijn ouwe dag niet meer moet aandoen.

Kort na de sleuteloverdracht, toen de flat nog leegstond dus, heb ik deze klus uitgezet bij Werkspot, met een soortgelijke omschrijving als boven. Een vermoedelijke oplichter reageerde meteen: voor €900 kwam hij wel, zonder eerst te kijken. Een aantal anderen kwamen wel langs, maakten driftig aantekeningen, en beloofden een gedetailleerde offerte. Maar ik hoorde er niets meer van. Degene die het meest serieus op me overkwam, een Poolse stucadoor en schilder, heb ik via de mail nog eens opgepord. Toen vroeg hij er €2400 voor, incl. alle materiaal. Uit het feit dat hij me niet meer gebeld heeft toen ik niet op die offerte reageerde leid ik af dat hij eigenlijk ook wel wat beters te doen heeft.

Misschien moet ik mijn huisbaas toch maar eens de ingebrekestelling gaan sturen, waarmee ik hem al gedreigd heb. :-)

Beantwoorden

22 februari 2018 om 19:05
MiladS Gebruiker

Ik heb bij mijn verbouwing thuis de Project Pro 119 gekocht, wereld ding! Dus nu deze er bij om eventueel hier en daar iets bij te werken zonder zn grote broer te hoeven pakken…

Beantwoorden

22 februari 2018 om 20:22
Steef107 Gebruiker

Ik overweeg deze aan te kopen. Op mijn muren zit spachtelputz, is dit met de verfspuit ook goed te doen? Op de filmpjes zie ik enkel gladde oppervlaktes?

Beantwoorden

23 februari 2018 om 08:50

Ideaal … met de verfspuit gaat dit normaal veel beter.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 20:31
Alex32 Gebruiker

Dat spoelen is leuk met water, maar hoe zit het als je bijvoorbeeld verf gebruikt die niet op waterbasis is ?

Beantwoorden

23 februari 2018 om 08:50

Klopt … veel omslachtiger.  Moet je idd met een solvent gebaseerd product aan reinigen

Beantwoorden

22 februari 2018 om 20:32
Alex32 Gebruiker

Dan nog een vraag, is plasti dip ermee te verwerken ?

Beantwoorden

23 februari 2018 om 08:51

Dat kan zeker … met de het opzetstuk met onderbeker kan dit.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 20:35
rbeeris Gebruiker

Kunt u aangeven met hoeveel verfnevel ik rekening zou moeten houden? Ofwel, als ik een muur wil spuiten zonder het plafond mee te nemen, hoeveel van het plafond (en vloer) zou ik dan moeten afplakken? En als ik iets buiten wil verven, kan dit dan enkel wanneer het -zo goed als- windstil is (als ik de heg tenminste niet mee zou willen verven…)?

Beantwoorden

23 februari 2018 om 08:52

Je moet gebruik maken van tape met folie eraan vast.   Deze is minstens 1 meter breed en ruim voldoende om alles af te dekken.  Spuit je dan op de folie is dit geen probleem

Buiten werken best enkel als het bijna windstil is … als het gaat waaien ligt je verf ook bij de buren.  Dat heb je bij spuiten …

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.