16 februari 2018 om 00:00
iBOOD

Carpoint Acculader 3.5 / 7 A, 12 / 24V

Product expert aanwezig

Carpoint Acculader 3.5 / 7 A, 12 / 24V

Het hebben van een lege accu behoort tot het verleden met deze Carpoint acculader. Vroem!

Specificaties

Merk: Carpoint
Type: Acculader 3.5 / 7 A, 12 / 24V
Garantie: 2 jaar

• Voor lood- en gelaccu's
  • WET, MF, AGM en Gel
  • Diagnosticeert, herstelt en laadt

Type: 3.5/7A en 12/ 24V
Verschillende modi
Speciaal ontwikkeld voor zowel lood- als gelaccu's van 12 en 24 Volt
Geeft een diagnose van de accu
Herstelt, laadt en onderhoudt wanneer dit nodig is 
Geschikt voor 12 Volt lood- en gelaccu's: WET, MF, AGM en Gel. 
Tevens te gebruiken als opwekker van stroom (13.6V/ 5A)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Carpoint-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

16 februari 2018 om 03:56
milanmohrs Gebruiker

@Carpoint-Expert Kun je deze accu lader ook gebruiken om 2 12 Volt 15 a 20 Ah accu’s tegelijk op te laden in serie of in parallel.

Beantwoorden

16 februari 2018 om 08:35
Official Product Expert Carpoint-Expert Official Product Expert

Ja hoor ,dit is geen probleem

Beantwoorden

16 februari 2018 om 13:07
milanmohrs Gebruiker

Zou u kunnen toelichten waar ik aan moet denken om op deze manier op te laden en wat de beperkingen zijn. In de handleiding vind ik er niks over.

Beantwoorden

17 februari 2018 om 07:24

Hi Milan, kan je je vraag toelichten? Begrijp niet wat je precies bedoelt

Beantwoorden

16 februari 2018 om 05:22
rdk1960 Gebruiker

Is deze ook voor de motor te gebruiken ?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 08:35

Bij uitstek zelfs! De speciaal accu connector word ook meegeleverd

Beantwoorden

16 februari 2018 om 06:23
kloete Gebruiker

*knip*

Edited by: Jim
Prijsvergelijkingen zijn alleen toegestaan met een link naar een identiek product :-)

Beantwoorden

16 februari 2018 om 06:56
OhMyDoT Gebruiker

Dit is een totaal verschillend product. Veel succes als je hiermee 24v wilt laden

Beantwoorden

16 februari 2018 om 06:38
sateman Gebruiker

Heeft deze ook een jumpstart?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 07:51
EdwinPrins Gebruiker

Nee, volgens Carpoint

Beantwoorden

16 februari 2018 om 08:41

Edwin Prins heeft gelijk. Dit is geen start booster. Wel een permanente stroomvoorziening

Beantwoorden

16 februari 2018 om 07:20
teekitizi Gebruiker

En heeft ie ook een druppel laad functie?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 08:29
Sniwi Gebruiker

Heb dezelfde vraag.

Antwoord zal bepalend zijn voor aankoop.

Indien mogelijk, graag een spoedig antwoord.

Mvg,

Beantwoorden

16 februari 2018 om 08:37

Ja deze lader heeft een druppelfunctie

Beantwoorden

16 februari 2018 om 08:43

Inderdaad heeft deze lader een druppelfuntie

Beantwoorden

16 februari 2018 om 07:35
Luigi_Stef Gebruiker

Ik neem aan dat het 3,5A bij 12 V is?

Dus grofweg, bij een lege accu van 70A duurt het 10 uur voor deze terug helemaal is opgeladen? (De vertraging van opladen op het einde niet meegerekend)

Beantwoorden

16 februari 2018 om 08:39

Dat klopt inderdaad. En in de 7amp modus 2x sneller. Echter is een accu nooit naar nul AMP gezakt. Is dit wel heg geval is de accu sowieso stuk. Meestal is er minimaal de halve capaciteit nog aanwezig in een accu.

Beantwoorden

16 februari 2018 om 09:07
sies32 Gebruiker

Super product en vooral voor dit geld, vorig jaar inderdaad gekocht voor 149,95.

Wil er graag nog een bestellen voor mijn oldtimer!

Beantwoorden

16 februari 2018 om 09:08

Hi Sies, leuk om te horen dat je zo enthousiast bent. Veel plezier met je aankoop

Beantwoorden

16 februari 2018 om 09:13
leenvr Gebruiker

@Carpoint-Expert.

Heeft hij ompool beveiging. Heeft hij kortsluit beveiliging. Tot hoeveel Ah kan hij gebruikt worden?

Ik heb 4 accu’s 12V 100Ah paralel. Trekt de oplader dat of moet ik ze apart opladen?

bij voorbaat dank

Beantwoorden

16 februari 2018 om 13:22

hi leen, deze lader heft inderdaad ompoolbeveiliging. Maximaal ampere van de te laden accu in de 12V modus is 240Amp. en 120Amp bij 24V.

Voor het laden van 4 accu’s raad ik 2 laders aan of in setjes van 2 accus’ tegelijk laden

Beantwoorden

16 februari 2018 om 14:07
leenvr Gebruiker
16 februari 2018 om 09:22
josonkelinx Gebruiker

“Je stopt de stekker in het stopcontact”. In the middle of nowhere?? Dan lijkt een oplaadbaar alternatief mij toch meer aangewezen ….

Beantwoorden

16 februari 2018 om 13:30

hi Jos, zelfs in the middle of nowhere kan een stopcontact aanwezig zijn!!

Begrijp je opmerking. Geen stroomvoorziening voorhanden betekent ook dat de lader het niet gaat doen en zal je een startbooster met interne accu nodig hebben.

Gelukkig hebben we anno 2018 op veel plekken wel de beschikking over een stopcontact.

Beantwoorden

16 februari 2018 om 09:25
leenvr Gebruiker

@Carpoint-Expert.

2e vraag

kan ik 2 van deze opladers in serie of paralel geschakeld gebruiken?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 13:23

ok dat is mogelijk Leen

Beantwoorden

16 februari 2018 om 10:10
dopey56 Gebruiker

Tevens te gebruiken als opwekker van stroom (13.6V/ 5A) ?!?!?!

Hoezo? Zit er een slinger aan? Zonnecellen?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 13:27

ha ha Dopey, nee geen slinger of zonnecellen.

Voedingsbron; CarPoint acculader wordt ook gebruikt als netvoeding,zonder een batterij in de modus te plaatsen. De oplader 13.6V/5A Vonkvrije functie is niet geactiveerd.Maar de tegengestelde polariteit beschermingsfunctie wel

Beantwoorden

16 februari 2018 om 13:56
koen.stomph Gebruiker

Heb het wellicht gemist, maar kun je hiermee ook ongestraft een 12V 9Ah accu van een Vespa snorfiets opladen? Geen idee welk type het is…

Beantwoorden

16 februari 2018 om 14:45

Hoi Koen, helaas is dit niet aan te bevelen. De fabrikant geeft aan 14Ah als ondergrens in de 12V modus

Beantwoorden

16 februari 2018 om 15:02
steem Gebruiker

@Carpoint-Expert Ik zie dat er een snelkoppeling aan de lader zit, die erg op die van CTEK lijkt. Ik heb al op 3 plekken van die snelkoppelingen aan mijn voertuigen hangen, en wil graag een tweede lader. Zijn de stekkers van CTEK compatible met die van Carpoint?

Ik heb nu een CTEK MXS 5.0

Beantwoorden

16 februari 2018 om 15:11

Hoi Steem, ik ken de aansluiting niet precies van C tek maar hij lijkt er ogenschijnlijk veel op. Anders kan je nog met nog een beetje hobbyen zelf een verbinding maken?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 15:19
steem Gebruiker

ik gok het er op. En anders zet ik de bijbehorende snelkoppeling wel op de motorfiets. Dank.

Beantwoorden

16 februari 2018 om 16:49
marcobink Gebruiker

Vraagje, is deze geschikt voor het opladen van een Bosch accu T3 032 72A (EN) 100AH – 12v

Beantwoorden

16 februari 2018 om 18:03

Hi Marco, dan is deze lader meer dan geschikt voor jou!

Beantwoorden

16 februari 2018 om 16:58
evil_bert Gebruiker

De accu van mijn auto is na een goede week stilstaan wel leeg dus dit lijkt me wel handig voor de accu.

Er staat: “Hij geeft een diagnose van je accu en herstelt, laadt en onderhoudt deze accu wanneer dit nodig is.”

Wat wordt er precies bedoeld met ‘herstelt’ en ‘onderhoudt’ de accu?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 19:10

Hoi Bert, herstellen doet deze lader wanneer de accu te diep ontladen is. Met de special boost modus kan de accu weer “tot leven” worden gebracht. Onderhoudsmodus zorgt ervoor dat accu in beweging blijft. Door te ontladen en laden behoud de accu die langere tijd niet gebruikt wordt zijn conditie. Ongebruikte accu’s hebben veel te lijden. Oldtimers en motoren in de winterperiode bijvoorbeeld.

Beantwoorden

16 februari 2018 om 21:13
evil_bert Gebruiker

Dank voor het antwoord. Ik heb nog een vraagje: “Je steekt de stekker in het stopcontact, sluit hem aan op de accu en de rest gaat vanzelf.”

Dus deze acculader regelt zelf automatisch wat de staat van de accu is en wat deze op dat moment nodig heeft? Of moet ik zelf selecteren?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 17:51
leenvr Gebruiker
16 februari 2018 om 18:05

Hoi Leen bedankt dat je de gebruiksaanwijzing online hebt gezet! Neem aan dat jij al een Carpoint lader in bezit hebt!?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 18:29
leenvr Gebruiker

Nee. dank aan google

ik mag wachten tot de pakjesman komt

Beantwoorden

16 februari 2018 om 21:11
nimo84 Gebruiker

@prod.expert:

Hi, ik heb 0 verstand van autos helaas, kan dit gebruikt worden voor een ford fiesta (2006) en opel astra(2010)?

En is dit ook geschikt voor start stop accus?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 21:21

Goedenavond Nimo, deze lader is daar inderdaad geschikt voor

Beantwoorden

16 februari 2018 om 21:30
Brammie87 Gebruiker

Ik heb deze net besteld en betaald met bancontact omdat mastercard niet werkte. Heb betaald met de bankapp van fintro en betaling is gelukt maar krijg geen bevestigingsmail…?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 22:08
Moderator Paul Moderator

Hallo Brammie,

Staat de bestelling wel in het overzicht onder Mijn iBOOD? Het kan enige minuten duren voordat je de bevestigingsmail ontvangt en het bericht kan ook in het spamfilter terecht komen.

Beantwoorden

16 februari 2018 om 23:05
Brammie87 Gebruiker

Bij mij 2e poging staat hij inderdaad in mijn overzicht. Enkel in mijn bankapp zie ik wel 2x een betaling staan voor de accu lader…?

Beantwoorden

16 februari 2018 om 23:33
Moderator Paul Moderator

Als je zeker weet dat er 2x een bedrag is afgeschreven, dan raad ik je aan om een email te sturen naar webcare@ibood.nl en een kopie van de afschrijvingen mee te sturen, inclusief de betaalkenmerken. Dan zal het na het weekend opgelost worden voor je.

Beantwoorden

16 februari 2018 om 22:06
evil_bert Gebruiker

@Carpoint-Expert:

“Je steekt de stekker in het stopcontact, sluit hem aan op de accu en de rest gaat vanzelf.”
Dus deze acculader regelt zelf automatisch wat de staat van de accu is en welke modus/functie deze op dat moment nodig heeft? Of moet ik toch zelf selecteren?

En kan ik deze gebruiken voor een Bosch S5 008 accu? Kan namelijk niet zien of het een lood- of gelaccu is.

Beantwoorden

16 februari 2018 om 22:20

Lood of gel is allebei mogelijk met de lader. Met volledig automatisch wordt bedoeld dat na de juiste instelling de lader zelf het complete stappenplan door loopt.

Beantwoorden

20 februari 2018 om 15:01
BertLovesErnie Gebruiker

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.