1 juli 2020 om 00:00
iBOOD

Bruynzeel Plissé Hordeur S900 | 200 cm

Ook verkrijgbaar in Bruynzeel S900 Plisse horderu 209cm, Bruynzeel S900 Plisse horderu 230cm, Bruynzeel S900 Plisse horderu 236cm

Product expert aanwezig

Bruynzeel Plissé Hordeur S900 | 200 cm Bruynzeel Plissé Hordeur S900 | 209 cm Bruynzeel Plissé Hordeur S900 | 230 cm Bruynzeel Plissé Hordeur S900 | 236 cm

Hou alles dat op meer dan vier poten je deur benaderd buiten, schoonmoeders daargelaten, met deze Bruynzeel hordeur!

1 juli 2020 om 00:31
Shawnvl Gebruiker

Mijn kozijn is 40mm diep, maar met de deur dicht houd ik nog 28mm van over. Is dit voldoende om de hor te plaatsen?

En indien niet; is deze hor ook op het kozijn te plaatsen?

Op mijn dubbele deur zit dan tevens aan de binnenkant in het midden een sluitstrip met pen die in de dorpel vergrendeld van 22 mm dik. Zit die in de weg voor plaatsing van de hor?

Beantwoorden

1 juli 2020 om 10:13
alwinflim Gebruiker

Ik heb dezelfde vraag. Daar komt bij dat de deurklink naar binnen wijst. Deze komt dan tegen de hor aan.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 10:17
roderiquez Gebruiker

Ik neem aan dat je de hor open hebt als de deur dicht is? Dan heb je daar geen last van. Tevens is het lastig een deur dicht te doen (van binnenuit) als de hor dicht is.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 10:36
alwinflim Gebruiker

Een deur kan ook van buiten dicht worden gedaan (bewust of per ongeluk). Dus het is niet vanzelfsprekend dat de hordeur open staat wanneer de buitendeur wordt gesloten.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:18
mattmens Gebruiker

Product Expert is aan het uitslapen? Ik ben ook erg benieuwd naar de antwoorden, want ik heb eenzelfde situatie met mijn serre. Liefst zie ik antwoorden, voordat de boel is uitverkocht.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:33
Official Product Expert Bruynzeel Expert Official Product Expert

De deur kan niet op het kozijn worden geplaatst. Je hebt 4 cm vrije ruimte nodig in het kozijn

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:42
JazzySOB Gebruiker

Mijn kozijn is ook niet diep genoeg en zit er nog een middenstijl (twee openslaande deuren) in het midden dus zou ook graag willen weten of deze hordeuren “op de dag” dus op i.p.v. in het kozijn gemonteerd kunnen worden.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:49
JazzySOB Gebruiker

Ook begrijp ik dat alleen de breedte aan te passen is en dus niet de hoogte? Dus dan moet je deurkozijn precies één van de vier beschikbare hoogtematen 200, 209. 230 of 236 cm hebben?

Beantwoorden

1 juli 2020 om 12:48
JazzySOB Gebruiker

Ik zie dat er drie centimeter speling naar beneden is.

Mijn kozijn zit in een nis dus kan met balkjes e.e.a. opvullen zodat ik twee 209 cm hordeuren alsnog voor het kozijn kan plaatsen in de nis. Voor dit geld vind ik ze nergens, dus twee besteld.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 01:02
gilbertmulder Gebruiker

Is de maximale breedte slechts 96cm of is deze instelbaar? Mijn dubbele deur is 210 tussen het kozijn. Begrijp ik het goed dat deze dan niet past?

Beantwoorden

1 juli 2020 om 06:31
nepdance Gebruiker

In jouw geval heb je er 2 nodig. Dat kan gewoon maar is wel prijzig….

Beantwoorden

1 juli 2020 om 08:50
snoeffel Gebruiker

Ik zou denken 2 maal 96 cm is 192 cm, dus ook met twee haal je het niet. Ik heb hetzelfde probleem, gaat hem dus niet worden.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 10:36
gilbertmulder Gebruiker

Dank, dat dacht ik al. Ik zie dat ze van dit type ook maatwerk leveren, maar dan kosten 2 stuks 470 euri. Das veul.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:35

met een breedte van 210 cm heb je ook met 2 deuren inderdaad maar 192 cm. Dus te weinig voor jouw deuren.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 07:45
partystalker Gebruiker

Ik zie dat er ook andere modellen bestaan, de s500 en s700 , maar kan niet echt het verschil vinden, behalve dat deze in een volledig aluminium cassette zit in vergelijking met de s500. Dus @productexpert wat is verder het verschil met de s700 en en s500?

Beantwoorden

1 juli 2020 om 10:30
por200 Gebruiker

Deze s900 is en in aluminium (verschil met s500) en heeft een ander rolmechanisme (verschil met s700). Ik heb het laatst nog eens in een bouwmarkt bekeken en op het eerste gezicht lijkt er weinig verschil tussen de s700 en s900, maar de manier van rollen is wel heel belangrijk. 

Ik heb een tijd geleden twee keer een s900 gekocht via ibood en ga er nu nog 1 kopen. Mijn kinderen zijn ware slopers, maar deze horren krijgen ze niet zomaar stuk. (ze moeten alleen het touwtje niet doorknippen, dat gebeurde laatst bijna) Een paar renden ze er doorheen en viel het hele ding eruit. Ding er opnieuw in en verder geen probleem. Dus de meerkosten mij dubbel en dwars waard

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:39

De S500 is van kunststof en de S700 en de S900 zijn van aluminium. Het grootste verschil tussen de S700 en de S900 is dat de S900 op 2 kettingen loopt en de S700 op touwtjes. Deze kettingen maken de S900 erg stabiel en veel meer bestand tegen kinderen of huisdieren

Beantwoorden

1 juli 2020 om 16:02
partystalker Gebruiker

Dank u

Beantwoorden

1 juli 2020 om 07:59
Positinus Gebruiker

De verticale dagmaat tussen dorpel en onderkant bovendorpel van mijn deur kozijn is 226cm. Dan is er volgens mij net geen type waarvoor deze maat geschikt is of wel? Volgens mij is er eentje met variabele maat van 227-230cm. Of is dit passend te maken?

Ik hoor het graag productexpert.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:40

nee helaas

Beantwoorden

1 juli 2020 om 08:25
alconsten Gebruiker

Bij ons is de verticale maat van ons kozijn 207,5 cm. Past dan de 209 versie? Zit daar wat speling in? (de bovengeleider lijkt een paar cm ruimte te bieden).

Ik hoor het graag van de expert!

Dank en groet!

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:44

Ja deze past. Is toepasbaar bij hoogtes van 206 t/m 209

Beantwoorden

1 juli 2020 om 09:18
xhanthy Gebruiker

Kan je die hordeur aanpassen in de hoogte? Ik zit met een hoogte van 217cm tussen vloer een kozijn. Ik kan het niet voor het kozijn of na het kozijn plaatsen.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:44

nee, helaas.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:48
Mvsboy Gebruiker

Dank, besteld!

Beantwoorden

1 juli 2020 om 09:27
Gerardvanbussel Gebruiker

Sparingsmaat bij mij is bxh 2070 x 2300? (dubbeldeurs naar buiten draaiende deuren)

Heb je een optie die past? ik kan evt 7 cm opvullen binnen de vaste deur deur. (die gaat bijna nooit open)

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:46

nee helaas, 2x 96 cm is 192 cm max

Beantwoorden

1 juli 2020 om 09:33
Mvsboy Gebruiker

De hoogte van mijn deurkozijn is 197CM ipv 200CM. Kan ik dan de 200cm of 209cm bestellen (maw is er spelingsruimte ?)?

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:47

De 200 cm gaat passen. er is 3 cm speelruimte

Beantwoorden

1 juli 2020 om 09:58
Globalstoop1 Gebruiker

Goedemorgen,

Ik heb interesse maar inderdaad heb ik een soortgelijk kozijn als “Shawnvl” die als eerste een reactie heeft staan,  zou de product expert er snel antwoord op kunnen geven?

Beantwoorden

1 juli 2020 om 12:16
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Globalstoop1,

De Expert heeft de vraag hierboven inmiddels beantwoord.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 10:37
sandeept Gebruiker

Werkt dit op schuifdeuren van kunstof kozijnen?

Beantwoorden

1 juli 2020 om 10:59
Bert003 Gebruiker

Sluit het plisségaas volledig af aan de onderkant? Het lijkt er op van niet waardoor kruipende insecten via de onderkant gewoon naar binnen kunnen.

Maar misschien zie ik het verkeerd.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:48

is volledig afgesloten

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:41
axion999 Gebruiker

Er is ook een deurmaat van 96 X 245 cm leverbaar in de handel, is er een mogelijkheid deze hier te bestellen voor de Ibood aanbiedingsprijs?

Beantwoorden

1 juli 2020 om 12:23
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi axion999,

We bieden deze maat vandaag helaas niet aan. Je kunt de kans vergroten dat we dit in de toekomst wel doen door onze inkopers te tippen. Dat kun je hier doen: Nederland | België.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:42
roderiquez Gebruiker

Ik heb een hoogte van 235,4 cm.. Past de 236 cm dan wel? Minimale speling lijkt mij?

Beantwoorden

1 juli 2020 om 11:49

past precies

Beantwoorden

1 juli 2020 om 12:17
Bahar42 Gebruiker

Wij hebben een dubbele schuifdeur hoogte 2,36 en breedte 1,63m. Zijn deze in de breedte te verstellen? Kunnen we deze met 2 stuks goed aansluiten?

Beantwoorden

1 juli 2020 om 19:52
por200 Gebruiker

Dit kan ik wel voor je beantwoorden: je hoeft de plisse hordeuren niet helemaal open te schuiven. Ze kunnen tot 96 cm breed, maar in jouw geval doe je ze allebei 81 cm op en dan komen ze in het midden tegen elkaar aan.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 13:28
connectie Gebruiker

Ik heb een 209 cm variant besteld. Maar eigenlijk is de opening 210 cm. Ik heb de mogelijkheid om een latje te plaatsten dus sowieso maar besteld.
De vraag is of 209 cm echt het uiterste is of het gegarandeerde uiterste.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 13:31
yaso79 Gebruiker

Ik heb een schuifdeur in mijn veranda met een hor raam . Ik wil dat veranderen met een plissee hor . Is dit mogelijk.??

Beantwoorden

1 juli 2020 om 17:03
woetsie Gebruiker

Plissé hordeuren kun je op twee manieren plaatsen voor schuifdeuren of dubbel openslaande deuren openslaande deuren wordt een Plissé hordeur op de dag op het kozijn binnen geplaatst hierbij kan je een enkele of dubbele deur nemen op de dag montage heb je een hoekprofiel nodig van 20  x 40 MM waar je deur weer op bevestigt door het kunststof klik systeem  die je op het hoeklijn bevestigd voor de montage deur. schuifdeur kan de plissé deur buiten in de dag worden geplaatst  hier is geen hoeklijn bij nodig aangezien bij een schuifpui 1 vast deel zit het vaste deel monteer je de plissé deur bij een schuif deur moet je een speciale onderdorpel strip nemen ivm schuin aflopende onderdorpel van het kozijn waar de ketting over heen schuift moet horizontaal blijven anders vliegt de hor er af.

voor gewone deuren kan zowel in als op de dag worden geplaatst op de dag heb je een hoeklijn nodig van 20 x 40 mm hoogte maten in de dag bepaal je door bovenkant onderdorpel en onderkant bovendorpel is de maat trek ongeveer 2 cm af  ivm u profiel koker is 40 x 60 mm weet niet of brynzeel deze koker maat het zelfde is  deze maat heb ik van het merk Unilux het merk Hamstra heeft de zelfde maat die wordt mee geleverd  breedte maten zijn is niet van toepassing op een enkele deur zijn max meestal uitschuifbaar 110 of 120  er zijn wel bredere maar die worden vaak gebruikt bij schuifpuien en openslaande deuren.

Neem aan dat het zo een beetje duidelijke is geworden heb zelf ervaring in het plaatsen er van maar elke situatie kan weer anders zijn in uitvoering maar algemeen neem zowel de maten  op de dag of in de dag als de hor deur past of niet een deurkruk van een deur heb je geen last van je opent de deur en sluit de hor en andersom hetzelfde.

Als tip kan ik mee geven let op rolgordijnen of jaloezieen (luxaflex) die zijn gemonteerd ze kunnen een belemmering opleveren met in de dag montage geld ook voor veelal nieuwbouw waar dikkere deuren zijn geplaatst met kader afdichting rubber hiervan is de montage op de dag ivm maar 3 cm deur en kozijn standaard is het algemeen 4 cm het product is ook 4 cm diep, ook wetende als de deur de kazette ingeschoven blijft er altijd 10 a 8 cm staan in de deur opening staan maar er zijn verschillende uitvoeringen smalle profiel van Bruynzeel weet ik niet werk met veelal Unilux maar de horren zijn vaak algemeen het zelfde.

Beantwoorden

1 juli 2020 om 14:37
rollingstone77 Gebruiker

209 uitverkocht… Te laat, balen!

Beantwoorden

1 juli 2020 om 16:19
rollingstone77 Gebruiker

Ik heb ook nog een hogere deur: precies 230cm hoog. Maar de kozijnspeling is 38mm, steekt de geleider dan iets uit?

En tussen het kozijn om de deur en het kozijn om het glas in het midden van de deur is precies 9cm, maar dat latje loopt schuin af, dus wordt minder (89mm? 88mm?) naarmate je dichter op de deur komt. Wat zijn de marges?

Beantwoorden

1 juli 2020 om 18:06
woetsie Gebruiker

@ rollingstone77 Ja de deur steekt iets uit maar is te doen de maat tussen kozijn en glaslat 9 cm kan net passen als de deur is ingeschoven houd rekening met 8 a 10 cm Bruynzeel weet de maat als het ingeschoven is er kan verschil in dikte profiel en uitvoeringen in zitten het aanbod op ibood weet ik niet en welke uitvoering.

Je zegt je deur is 230 cm hoog dat zijn standaard iso deuren maatvoering maar dat zegt niet betreft je binnenmaten in de dagmaat bovenkant onderdorpel en onderkant bovendorpel tussenmaat opmeten ongeveer 2 cm aftrekken ivm speling kan iets meer zijn je koker u profiel is 6 cm hoog neem je een te kleine hoogtemaat plissé hordeur als product  kom je ketting boven in het zicht dat is niet mooi en iets minder stabiel.

ga je op de dag monteren neem je de maten vanaf de stenen of laminaat vloer tot aan de onderkant bovendorpel en kijken hoeveel hoger je kunt gaan je koker u profiel moet je ook mee weg komen je hebt vaak bij deze montage een hoeklijn nodig van 20 x 40 mm voor de hor deur als evt koker u profiel het product direct op het kozijn vastschroeven kan niet ivm met koord en mechanisme in de profiel cassette. de breedte maat is niet van toepassing max 110 a 120 cm

Beantwoorden

1 juli 2020 om 18:03
JustinKees Gebruiker

*snap*

Edited by: Paul
Bedankt voor je melding. Die heb ik doorgegeven aan de klantenservice.
Om het op het forum on-topic te houden, heb ik het bericht hier verwijderd

Beantwoorden

1 juli 2020 om 19:25
Roberto37 Gebruiker

Goedenavond,

Is er ook een frame te verkrijgen voor montage ‘op de dag’?

Ik dacht dat ik dat ergens bij een filmpje gezien had.

Zo ja, wat kosten die en waar kan ik die bestellen?

Ik hoor graag van u.

Gr. Rob

Beantwoorden

1 juli 2020 om 23:07
Moderator Paul Moderator

Dat is helaas niet via iBOOD verkrijgbaar.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.