5 december 2019 om 00:00
iBOOD

Wagner Verfsystemen

Product expert aanwezig

Wagner Verfsystemen
Tijd voor een likje verf

Misschien kijk je al te lang tegen hetzelfde saaie behang aan. Misschien heb je een schuur die wel een kleurtje kan gebruiken. Wat de situatie ook is, het verven van grote oppervlakken wordt een makkie met deze verfspuitsystemen van Wagner.

5 december 2019 om 21:05
Pizzabar Gebruiker

Wat zijn de voordelen van het Wagner systeem ten opzichte van een spuit op perslucht?

En wat moet er afgeplakt worden als er gelatext moet worden?

Kan er ook gewone latex gebruikt worden van bv Flexa of Histor?

Heb je met het verspuiten van lak minder spuitnevel als een systeem op perslucht?

Beantwoorden

6 december 2019 om 13:16
mvanmaarle Gebruiker

Ik heb alleen ervaring met een ouder type maar misschien toch wel zinnige info.

Een van de voordelen van de Airless Control Pro is dat er geen lucht mee wordt geblazen: veel minder verfnevel in de kamer. Je zou bijna zonder mondkapje kunnen werken.

Afplakken is zeker nodig, maar misschien niet de gehele kamer. Daar gaat, naast het schoonmaken van de verspuit, de meeste tijd in zitten. Het verven zelf gaat razend snel. Veel voorbereiding en veel schoonmaakwerk achteraf.

Ik heb een aantal jaren geleden gewoon latex gebruikt van Flexa. Ging best goed. Een enkele keer verstopte de filter en dat heb ik opgelost door de verf door een panty heen te halen (zeef). Zodoende haalde ik toch wat ‘klonters’ eruit.

Wat ik niet weet maar wel handig is om uit te zoeken is het schoonmaken: hoe doe je dat op een goede manier?? Met water doorspuiten? Droog wegzetten?? Zijn de onderdelen (intern) van RVS zodat roestvorming wordt voorkomen?? Mogelijk zijn die onderdelen ook verbeterd in de laatste jaren. Mijn machine werkt niet meer omdat de onderdelen in de machine verroest zijn :(

Beantwoorden

6 december 2019 om 13:18
Official Product Expert Wagner Expert Official Product Expert

1. Met perslucht hebt u:

a. Drukverlies in de slang.  Als u 10 bar druk hebt aan de compressor hebt u maar 5 bar aan de verfspuit.  Dit gaat uw spuitbeeld negatief beïnvloeden.  Wagner heeft een contstante druk.   Met perslucht hebt ook enorm veel spuitnevel … niet zo met de Wagner producten.

b. Als je gaat latexen moet je de deuren, radiatoren, ramen … afplakken.  Hiervoor is er tape met folie aan vast.  Gaat heel snel.  Ook verkrijgbaar in deze aanbieding.

c. U kan beide verftypes gebruiken.  Tip … verdun 10% met warm water en zeer goed mixen met boormachine en mixer.

d. Zonder enige twijfel hebt u minder spuitnevel.   Met HVLP zit er een luchtkegel rond de verfstraal (niet zo bij een compressor).  Deze verfkegel zorgt dat de spuitnevel binnen de luchtkegel gehouden worden.

Nog vragen?  Laat maar horen!

Beantwoorden

6 december 2019 om 13:23

Het schoonmaken hangt af van het type toestel. Bij HVLP moet je enkel de onderbeker, aanzuigbuis en spuitkop reinigen en klaar.

Voor een airless HEA apparaat moet je ook de slang spoelen.

Beide doe je met zeer warm water en wat St Marc. Nadien laten uitlekken en wegzetten. Intern zijn alle onderdelen van RVS, dus roest zou bij onze producten niet mogen! Indien wel, dan moet je aanspraak maken op garantie … wij ruilen dan per direct om.

Beantwoorden

6 december 2019 om 07:44
misterbennie Gebruiker

Heb je het Wagner Adapter Opzetstuk nodig om de perfect spray 800 op het HVLP systeem aan te sluiten?

Beantwoorden

6 december 2019 om 13:19

Deze heb je enkel nodig voor de W 995 (aanbieding van gisteren).  De machines in de huidige aanbieding heb deze niet nodig …

Beantwoorden

7 december 2019 om 12:26
misterbennie Gebruiker

Dank je, ik heb namelijk de 995 uit een vorige bestelling.

Beantwoorden

6 december 2019 om 08:05
R_Dex Gebruiker

Jammer dat jullie de 350r niet aanbieden, mijn buurman zit op dat model te wachten. Nu mag hij die van mij wel even lenen. Hij moet buitenmuren spuiten en de 250r mist net dat beetje kracht.

Komt de 350r binnenkort wel weer voorbij?

Beantwoorden

6 december 2019 om 08:15
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen R_Dex,

Je kunt altijd een tip achterlaten voor de inkopers en wie weet komt die ook een keer voorbij. Voor het tip iBOOD forum klik hier.

Beantwoorden

6 december 2019 om 10:26
misterbennie Gebruiker

Zou je mijn vraag over de adapter willen beantwoorden?

Beantwoorden

6 december 2019 om 13:19

Net beantwoord …

Beantwoorden

6 december 2019 om 17:27
Corragio Gebruiker

Wat wordt er nou exact bij de Wagner Finish Control 3500 geleverd? Wordt de onderbeker ook geleverd of andere dingetjes zoals bijv. filterzeef, wel of geen andere opzetstukken?
Het staat er niet echt duidelijk bij.

Beantwoorden

7 december 2019 om 10:15

De hele set is compleet … het is een koffer incl. alle accessoires.  Kijk even op de Wagner-group site dan kan je zien wat er allemaal in de draagkoffer zit.

Beantwoorden

7 december 2019 om 11:18
xactme Gebruiker

“De hele set is compleet … het is een koffer incl. alle accessoires.
Dus daar zitten de standardspray, wallspray, en finespray opzetstukken in, evenals de adapterset voor verfblikken?

Top! Meteen besteld. Ik ging er eerst eigenlijk vanuit dat alleen de standardspray inbegrepen was en volgens veel professionals die de FC 3500 gebruiken is de standardspray een nutteloos ding en moet je echt de finespray hebben om iets aan dit apparaat te hebben.
En om dan naast de FC 3500 nog eens 130,- te betalen voor het finespray opzetstuk is een beetje zuur.

Beantwoorden

7 december 2019 om 11:23
xactme Gebruiker

Het valt me overigens nu ook pas op dat op een van de foto’s bij dit product hier op ibood (de foto waar een man een muur aan het spuiten is) de standard spray en de finespray in de koffer zitten en de man zelf met de wallspray bezig is.

Beantwoorden

8 december 2019 om 18:02

Ik denk u uw bestelling moet annuleren.   Normaal kan dit nog … ik heb uw vraag compleet misbegrepen.  Als ik aangeef alle accessoires erbij is dit voor de standardspray … bij dit opzetstuk zitten alle accessoires erbij zoals stijgbuis, filters, etc.    Ik dacht dat u dit bedoelde.

Wil je meer opzetstukken, dan zijn deze apart bij te bestellen …

Beantwoorden

7 december 2019 om 22:51
Corragio Gebruiker

Dag Wagner Expert en/of iBood moderator,

Als jullie een link hebben zou dit vele malen handiger zijn. Er zijn namelijk verschillende manieren waarop je de wagner-group kan benaderen, de .com site, de .nl site (die overigens weer via een andere link laat zien). Alleen op deze .nl site heb ik namelijk de inhoud kunnen vinden, de .com site geeft helemaal geen inhoud betreft de levering omvang. Hierop heb ik helaas moeten achterhalen dat alleen de StandardSpray opzetstuk bij geleverd is en geen andere. Zie ook nergens staan of dat ene schoonmaakborsteltje van in de video wordt geleverd, maar zie het wel in de manuals. Eerlijk gezegd geef je wel aan dat de hele set compleet is, maar niet aan kan geven welke accessoires erbij zitten, terwijl je toch een Wagner Expert bent zo gezegd.

@xactme: Ga nooit zomaar ergens vanuit, zeker ook niet van een foto wat geplaatst wordt. Je zult zien dat alleen de StandardSpray geleverd wordt.

Dus is er nogmaals de vraag hier op iBood, is er een link waarbij de exacte inhoud aangegeven wordt van de levering?

Beantwoorden

7 december 2019 om 22:56
Corragio Gebruiker

Volgens mij geeft alleen plaatje 3 de volledige inhoud, maar kan dit helaas niet bevestigen. Moderator die kan bevestigen of eventueel zogezegd de Wagner Expert?

Beantwoorden

8 december 2019 om 11:38
xactme Gebruiker

Als de expert zegt dat alle accessoires er bij zitten en dat blijkt niet zo te zijn dan gaat de set gewoon terug.

Beantwoorden

8 december 2019 om 17:51
MB86 Gebruiker
8 december 2019 om 18:03

De 250 R heeft een kunstof frame … de 250 M heeft een metalen frame … verder zijn er geen verschillen.

Beantwoorden

8 december 2019 om 20:54
MB86 Gebruiker

Ik vroeg mij af of je hier ook mooi strak en glad bijvoorbeeld deuren en meubels mee kunt spuiten (met verf) of is het meer voor het grove werk zoals latex?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.