23 augustus 2019 om 00:00
iBOOD

Sunred Heating

Sunred Heating
Avonden lang buiten zitten

Waarom zou je naar binnen gaan als het koud wordt? Met deze Royal Diamond heaters kan je hele avonden heerlijk buiten blijven zitten. Dus check snel de Flash Sale en geniet straks van de heerlijke warmte op je balkon, veranda, patio of in de tuin.

23 augustus 2019 om 10:37
fallen2109 Gebruiker

Kunnen wij meer details hebben over de technologie die in gebruik is hier e.g. short/longwave infrared of black heat . Dus wat voor element zit erin?

Beantwoorden

23 augustus 2019 om 10:42
Moderator Dimitri Moderator

Hi fallen2109,

Update

Zie het antwoord van de expert, ik denk dat deze de lading dekt ;-)

Beantwoorden

23 augustus 2019 om 11:27
Official Product Expert Sunred Expert Official Product Expert

Beste,

Het betreft een Sunred Royal Diamond Dark verwarmingselement – Carbon Rose Gold. In gewone mensentaal komt dit neer op een rosé gouden lamp met Carbon Fibre techniek aan de binnenkant. De terrasverwarmer maakt gebruik van korte- en middengolf infraroodstraling. De levensduur van de lamp is getest op 8.000+ branduren. Met bovenstaande techniek presteert de heater uitermate krachtig met een zéér minimale lichtintensiteit (ultra low glare).

Op de laatste afbeelding is ook nog een buying guide te vinden met meer uitleg / technische gegevens.

Beantwoorden

23 augustus 2019 om 12:07
golftouch Gebruiker

Is de afstandsbediening gecodeerd op de specifieke heater? Dus als wij er 2 willen hangen en er 1 bedienen dat de andere dan niet mee bediend wordt.

Beantwoorden

23 augustus 2019 om 14:03

Nee, de afstandsbediening is niet per model gecodeerd.

Mocht u één of meerdere RD-DARK heaters aanschaffen kunt u dezelfde afstandsbediening gebruiken.

Beantwoorden

23 augustus 2019 om 17:29
ilikeyou93 Gebruiker

Kunnen deze ook op de plafond bevestigd worden?

Beantwoorden

23 augustus 2019 om 20:39
Moderator Jim Moderator

Hi Ilikeyou,

Ik vermoed dat dit niet het geval is. Bij een vorige deal werd aangegeven dat bij vergelijkbare wandmodellen er ongeveer 40 cm afstand moet worden gehouden met het plafond.
“Bedankt voor je bericht.

Het betreffen wandmodellen en geen plafond modellen. De wandmodellen kun je veilig aan de wand monteren met +- 40-50 cm vanaf het plafond.”

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 14:48
niggebrugge Gebruiker

Wellicht verstandig om in dat geval ook geen foto’s te plaatsen waar deze apparaten vlak onder een houten dak geplaatst zijn….

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 23:47
Moderator Niek Moderator

Goedenavond,

Terwijl ik op zoek was naar een ander antwoord kwam ik toevallig een folder tegen van deze heaters en er blijkt optioneel een ceiling mount te verkrijgen zijn. Hiermee kun je hem dus ook aan het plafond bevestigen. Klik hier voor de informatie folder.

Beantwoorden

25 augustus 2019 om 13:51

Beste Niggebrugge,

In de handleiding moeten wij zorgen voor de meest veilige situatie. Het ligt puur aan het materiaal van het plafond. Als hout of een ander materiaal is wat niet snel smelt is het prima om de terrasverwarmer dichter op het plafond te plaatsen. Mocht u een plastic dak hebben (dunne golf plaat, of plastic partytent) adviseren wij om de +-40-50 cm aan te houden.

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 00:11
CvanD Gebruiker

Ik wil hem op 2,70 meter hoogte hangen (boven de deur) Heeft het dan nog effect op het terras, waar je laag op een stoel zit?

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 11:47
Moderator Jim Moderator

Hi CvanD!

Bedankt voor je vraag! Ik kan dit voor je navragen, echter is de kans groot dat ik pas maandag antwoord voor je beschikbaar heb. Helaas is deze deal dan reeds afgelopen. Je kan er voor kiezen om de deal alvast aan te schaffen in afwachting van mijn antwoord. Als het antwoord dan niet bevalt, kan je alsnog kosteloos annuleren. Ik hoor het graag als je dat wilt!

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 00:13
06freddy Gebruiker

Ik heb twee stuks van deze. Het is inderdaad een carbon element. Die nie nagenoeg geen rood licht geeft. Dit was voor mij de voornaamste reden.

Hierdoor heeft het element echter heen korte golf maar een midden en lange golf. Het carbon element is qua warmte dus iets minder effectief dan de ” roodstralers” .

Bij deze zal je iets dichterbij moeten zitten wanner de ruimte niet volledig is afgesloten.

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 14:32
fallen2109 Gebruiker

kan je zo’n element voor badkammer verwarming gebruiken ? Of is dat niet de bedoeling ?

Beantwoorden

24 augustus 2019 om 23:50
Moderator Niek Moderator

Goedenavond fallen2109,

In de handleiding staat:

The unit may not be operated indoors.

Hij is dus niet geschikt voor gebruik in de badkamer.

Beantwoorden

25 augustus 2019 om 13:53

Het product mogen wij niet adviseren voor binnen, puur omdat het product geen energielabel heeft.

Het product is voor outdoor / buiten gecertificeerd (IP55 spuitwaterdicht).

Beantwoorden

25 augustus 2019 om 02:28
Haske Gebruiker

Volgens de omschrijving is Royal Diamond Dark 2500 dimbaar in 1500/2000/2500 Watt. Volgens het filmpje is het echter 800/1600/2500 Watt. Wat is het nu?

Beantwoorden

25 augustus 2019 om 13:56

Er zijn 3 varianten beschikbaar met de volgende standen:

RD-DARK-25: 800/1600/2500

RD-DARK-20: 650/1300/2000

RD-DARK-15: 500/1000/1500

Beantwoorden

25 augustus 2019 om 14:02
akirawarrior Gebruiker

Dat is even lekker. Ik heb juist de 2000 watt gekozen omdat die waardes gunstig leken. Blijkt het nu een foutje te zijn. Anders had ik wel de 2500 watt gekozen. Lekker weer….

Beantwoorden

25 augustus 2019 om 15:01
akirawarrior Gebruiker

Kunnen jullie mijn bestelling nog wijzigen? En de 2000 in een 2500 watt veranderen?

Beantwoorden

25 augustus 2019 om 15:13
akirawarrior Gebruiker

Inmiddels alles geannuleerd en de juiste bestelling doorgegeven.

Beantwoorden

25 augustus 2019 om 23:06
Moderator Paul Moderator

Wij kunnen een bestelling helaas niet voor je wijzigen. Maar je hebt het op deze manier perfect opgelost!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.