17 april 2019 om 00:01
iBOOD

Tuinverlichting

Product expert aanwezig

Tuinverlichting
Zet je tuin in de spotlights!

Het gras maaien, de struiken snoeien, het bloemenperk onderhouden en nog zoveel meer. Je spendeert al snel enkele uren in de tuin om die helemaal op orde te krijgen. Jouw tuin mag dan ook terecht in de spotlights staan! 

Daarom deze Flash Sale vol lampjes, lichtverdelers, kabels en andere handige producten om als een echte DIY-er jouw tuin sfeervol en functioneel te verlichten.

Product Expert

De Product Expert van dienst is Engelstalig en beantwoordt daarom enkel vragen die in het Engels worden gesteld.

17 april 2019 om 00:00
Moderator Bas iBOOD Moderator

We hebben een kleine samenvatting gemaakt van de mogelijkheden om deze verlichting aan te sluiten. Deze vind je hier onder.

Je hebt een startstekker of aansluitkabel nodig om uit stopcontact stroom te halen.

Keuze maken verdeling > Continue stroom diverse lampen en/of stopcontacten of ook een schakelsysteem voor de lampen ertussen?

Alles op Continue stroom:
Na aansluitstekker of aansluitkabel direct een verdeler (2/3/5) zetten en met verlengkabels lampen of stekkerdoos aansluiten.
Let wel op dat lampen dan overdag niet uitgaan tenzij je de stekker eruit haalt of er zelf iets tussen zet om de stroom af te schakelen/

Continu stroom in combinatie met geschakelde verlichting > met sensor/ timer/systemswitch
Na aansluitstekker of aansluitkabel verdeler plaatsen (2/3/5). 1 kant verdeler sensor/timer/systemswitch aansluiten. Sensor/timer/systemswitch 2e uitgang aansluiten op start(schakel)koppeling. Als je meerdere lampen op de schakelaar wil plaats je na de start(schakel)koppeling een verdeler en kies je de lengtes aan verlengsnoeren die je nodig hebt en het aantal lampen.

De andere uitgang van de verdeler na de aansluitstekker of aansluitkabel blijft continu op stroom staan en hier kun je dus 1 of meerdere contactdozen met grondpennen op aansluiten. Als je meerdere grondpennen wilt op continustroom zul je ook hier een verdeler moeten plaatsen en het aantal lengtes aan verlengsnoer moeten nemen.

Werk de kabels onder de grond weg in de flexible installatiebuis om ze zo te beschermen.

Mocht je verbindingen overhouden sluit je deze af met de eindkappen.

Beantwoorden

17 april 2019 om 17:41
Jeetje_ Gebruiker

Bedankt voor jullie uitleg dit helpt een beetje mee.

Helaas heb ik nog geen antwoord gekregen op de vraag, kan je de 5x Inbouwspot Tuin Round | 1 W | 6000 K  in een tegel verwerken\?

Beantwoorden

18 april 2019 om 08:11
Lenoble Gebruiker

Duidelijk. Nog een vraag, na de system switch of sensor moet een startkoppeling ( 10 cm snoer van 4,95) aangesloten worden. Waarom is dit nodig en is het niet mogelijk direct een verlengkabel of bijvoorbeeld priklamp aan te sluiten? Is dit nodig bij alle switches en sensors? Is dit een soort van conversiesnoer omdat er niet direct een lamp aangesloten kan worden op een switch of sensor.

Nu de volgende configuraties gemaakt, zijn deze correct?

Aansluitkabel | Splitter | System Switch | Startkoppeling | Verlengkabel | Priklamp

Aansluitkabel | Splitter | Verlengkabel | priklamp

Beantwoorden

18 april 2019 om 11:43
Powerbrain Gebruiker

Ik heb het gedaan en is goed mogelijk ……

Beantwoorden

18 april 2019 om 11:48
Powerbrain Gebruiker

Startkoppelingen ben ik vergeten en alles is nu afgewerkt en terras ligt dicht, alles werkt uitgezonderd de twee schemerschakelaartjes die staan er nu voor de show…. Ik begrijp nog altijd niet waarom een startkoppeling nodig is en de schemerschakelaars niet werken vanuit de aftakdoos????

Oplossing: ik heb een externe schemerschakelaar bijbesteld die ik zal schakelen bij vertrek …..

Wel jammer dat het niet zo goed ik gecommuniceerd was op de site van iBood dat je de startkoppeling nodig hebt, is anders wel zo op de website van LED’s garden …….

Beantwoorden

18 april 2019 om 12:46
Lenoble Gebruiker

Heb je misschien een link naar de web site van Led’s Garden?

Beantwoorden

18 april 2019 om 15:12

Als je niet gaat voor de continustroom, maar voor een systeem met schakelaars, dan heb je (zoals Powerbrain terecht aangeeft) altijd een startkoppeling nodig per lamp.

De inbouwspots kunnen in een tegel geplaatst worden als je een goed gat, met de juiste diameter, uitzaagt.

Bedoel je wellicht deze link, Lenoble?

Beantwoorden

17 april 2019 om 02:10
hasalo Gebruiker

Welke diameter is de flexi installatie buis ?

Beantwoorden

17 april 2019 om 09:44

Deze heeft een diameter van 3 cm.

Beantwoorden

17 april 2019 om 07:38
yinnie.man Gebruiker

Kan je ook van spotje naar spotje doorlossen zonder een verdeler/splitser?

Beantwoorden

17 april 2019 om 10:16
Official Product Expert Ritos Experte Official Product Expert

I have passed this question to our technician. I will answer you shortly.

Beantwoorden

17 april 2019 om 10:34
Dylanorij Gebruiker

Voor mij is dit ook van groot belang, anders liggen er straks meerdere kabels langs elkaar in hetzelfde geniet.

Beantwoorden

17 april 2019 om 11:37
JuanCarlos Gebruiker

Dit wil ik ook graag weten!

Beantwoorden

18 april 2019 om 11:27
Official Product Expert Ritos Expert Official Product Expert

If you want to install a spot from the set of 5, you need a starter plug, as soon as you want to connect several you need the 5-way distributor to the starter plug

So you can safely install a spot from the set of 5, this is possible

Beantwoorden

17 april 2019 om 07:51
BrechtVd587 Gebruiker

What is the diameter of the flexi tube (25m)?

Beantwoorden

17 april 2019 om 09:46

The diameter of this tube is 3 cm.

Beantwoorden

17 april 2019 om 08:50
Jeetje_ Gebruiker

Hello there, can the 5x Inbouwspot Tuin Round | 1 W | 6000 K be used in ceramic tiles?
I have made a 3D drawing of my garden. See 3D image. I don’t know which products i need to make this happen.

Beantwoorden

17 april 2019 om 08:51
Jeetje_ Gebruiker

Garden is 6M by 10M

Beantwoorden

17 april 2019 om 10:13

Thank you for your message. Im afraid this is too specific im not able to offer advice in this matter.

Beantwoorden

17 april 2019 om 10:34
Jeetje_ Gebruiker

thats to bad :/

Beantwoorden

17 april 2019 om 11:30
Jeetje_ Gebruiker

which products do i need to connect thoes spots?

Beantwoorden

17 april 2019 om 11:34
Moderator Jim Moderator

Echter wel mijn complimenten voor de 3D Tekening, ziet er uit als een mooie tuin :-)

Beantwoorden

17 april 2019 om 14:11

You need a Starter Plug and a Switching Connector

if You want to combine even more Items, You can use a Switchgear or 2, 3, & 5-fold Distributor.

Beantwoorden

17 april 2019 om 09:13
m.westeneng Gebruiker
17 april 2019 om 11:00

yes, this combination works
You also need the Switching Connector https://www.ibood.com/diy-nl/nl/product-specs/48294/193885/startkoppeling-tuin-10-cm.html

and if You need multiple Ports or want to extend it the 2, 3, or 5x Distributor

Beantwoorden

17 april 2019 om 10:09
sjedel Gebruiker

Hallo ik zou de 5x inbouwspot willen bestellen.

Ik wil ze plaatsen op 1 lijn van 10 meter dus om de 2 meter een spot , een stopcontact zit op 2 meter van het eerste lampje , wat heb ik nog nodig aan aansluit materiaal om het werkend te krijgen?

Beantwoorden

17 april 2019 om 11:20

You need a Starter Plug and a Switching Connector

if You want to combine even more Items, You can use a Switchgear or 2, 3, & 5-fold Distributor

Beantwoorden

17 april 2019 om 10:14
walter0801 Gebruiker

Hi, I would like to combine the daylight sensor with 9 spotlights. Do I need something more or can I just connect them together?

Beantwoorden

17 april 2019 om 11:23

Please tell me the URL of the daylight sensor or the exact Name

Beantwoorden

17 april 2019 om 11:06
dolfhin Gebruiker

Waar kan je als deze deal afgelopen is extra ritos kabels en attributen verkrijgen als je wilt uitbreiden ?

Beantwoorden

17 april 2019 om 15:12

Als je wilt uitbreiden raad ik je aan te wachten op een eventuele nieuwe deal :-)

Mocht je daar niet op willen/kunnen wachten of er nog een nieuwe deal bij ons voorbij komt, dan raad ik aan om t.z.t. even te Googlen naar websites waar de benodigde Ritos artikelen tegen die tijd te koop zijn.

Beantwoorden

17 april 2019 om 15:36

Please contact iBood Customer Service after The Deal expires if You wish to purchase any more Items from Ritos

Beantwoorden

17 april 2019 om 20:46
arianne7 Gebruiker

from my own experience; if the deal has ended it is not possible to obtain any products though Ibood anymore…

Beantwoorden

18 april 2019 om 23:07
Moderator Paul Moderator

Correct arianne.

Beantwoorden

17 april 2019 om 11:25
JuanCarlos Gebruiker

Zijn deze spots al aan elkaar verbonden, of moet dat nog gedaan worden? Of is deze set gewoon ‘plug en play’?

Beantwoorden

17 april 2019 om 11:47

Thanks for the URL

All you need to Do is connect a Distributor and Starter Plug

Beantwoorden

17 april 2019 om 11:52
JuanCarlos Gebruiker

OK, ik wil 10 lampen aansluiten. Heb ik dan twee 5x splitters nodig, en voor ieder lampje een verlengkabel? Dan wordt het een heel onhandig project.

Beantwoorden

17 april 2019 om 15:10

Unfortunately, yes
You can make a System with the different Distributors you need 2x a 5x Distributor

Beantwoorden

17 april 2019 om 11:41
Waarheen Gebruiker

Heel jammer dat de beschrijving zo summier is.
Uit de opmerking blijkt duidelijk dat vellen, waaronder ik, niet begrijpen hoe dit aangesloten wordt en waar connecties zitten…

Beantwoorden

17 april 2019 om 14:07
JuanCarlos Gebruiker

Eens. Zelfs de “Product Expert” (die overigens in slaap lijkt te zijn gevallen) snapt het niet helemaal volgens mij

Beantwoorden

17 april 2019 om 15:04

Do you mean this question

Kan je ook van spotje naar spotje doorlossen zonder een verdeler/splitser?

I do my best, unfortunately I haven’t received a response from the Technician yet

Beantwoorden

17 april 2019 om 15:43
JuanCarlos Gebruiker

Met dit antwoord heb je toch ook antwoord op die andere vraag? Doorlussen kan blijkbaar niet

JuanCarlosGebruiker

OK, ik wil 10 lampen aansluiten. Heb ik dan twee 5x splitters nodig, en voor ieder lampje een verlengkabel? Dan wordt het een heel onhandig project.

Beantwoorden

17 april 2019 om 15:10
#

Official Product Expert Ritos ExpertOfficial Product Expert

Unfortunately, yes
You can make a System with the different Distributors you need 2x a 5x Distributor

Beantwoorden

Beantwoorden

18 april 2019 om 11:36

you need two 5-way distributor so you can connect 5 s.einer distributor a starter plug is still needed

is that the answer? or how can i help?

Beantwoorden

17 april 2019 om 14:02
ACHHATTA Gebruiker

Wat is de diameter van de verlengkabel? Niet de kapjes maar de kabel.

Beantwoorden

17 april 2019 om 14:56
17 april 2019 om 15:45
ACHHATTA Gebruiker

Yes, this one

Beantwoorden

17 april 2019 om 16:02
Loeana Gebruiker

Hello, i’ve got in my garden 6 sockets that can be switched from inside my home.  I want on each socket an: 
https://www.ibood.com/diy-nl/nl/product-specs/48294/193897/3x-prikspot-led-3-w-3000-k.html

What do i need more then 2 sets of those?

My intensions are that every “prikspot” comes with its own cable to a socket.

Beantwoorden

18 april 2019 om 10:15

you need 2x  3-way distributors with extension cable

Beantwoorden

17 april 2019 om 18:10
edowestra Gebruiker

Ik ben benieuwd naar ervaringen van  anderen die een tijdje terug onderdelen van dit systeem hebben gekocht (bij ibood). Heeft dit merk ook een website waar ik meer info kan vinden en/of een webshop?

Beantwoorden

17 april 2019 om 21:50
arianne7 Gebruiker

Ik heb het systeem enkele weken geleden aangeschaft en inmiddels geïnstalleerd (‘eigen lampen’ in combi met prikspotjes). Wat wil je weten?

Ik heb overigens geen webshop kunnen vinden.

Beantwoorden

18 april 2019 om 09:59

No, unfortunately there is no extra webshop

Beantwoorden

18 april 2019 om 21:51
edowestra Gebruiker

Hoe is de kwaliteit?  Kunnen lampjes in de prikspots vervangen worden?

Beantwoorden

18 april 2019 om 21:57
Moderator Niek Moderator

Goedenavond edowestra,

De expert heeft die vraag hieronder ook beantwoord:

Yes the bulb is interchangeable and GU10

Beantwoorden

17 april 2019 om 21:59
GJM1 Gebruiker

Hallo,

Graag bevestigen of volgende opstelling mogelijk is zoals ik het voor ogen heb.

Tuinstartstekker -> Timer met dagprogramma -> Verlangkabel tuin 2,5m > nadien nog extra verlengkabel tuin 10m ->
Daarna 5-weg splitter  ->

-> 1st rechtstreeks op Prikspot led.
-> 2de en 3de nog verlengkabel tuin 2,5 m -> daarna gevolgd door prikspot led.
-> 4de nog verlengkabel tuin 5m -> Daarna 3 weg splitter -> alle drie rechtstreeks verbonden door een prikspot led.
-> 5de nog verlengkabel tuin 10m -> nog extra verlengkabel 10m -> 3weg splitter: 1 rechtstreeks verbonden met prikspot, andere twee nog met een verlengkabel waarna verbonden met prikspot.

Dank voor bevestiging dat dit mogelijk is gezien de inderdaad zeer beperkte informatie.

Beantwoorden

17 april 2019 om 22:12
GJM1 Gebruiker

Of moet er nog een startkoppeling tuin voor elke prikspot?

Beantwoorden

17 april 2019 om 22:42
Moderator Kian Moderator

Dag GJM1,

Jammer genoeg heb ik zelf geen ervaring met de installatie van deze producten. De opstelling lijkt mij mogelijk maar ik kan niks beloven. Omdat dit nogal een specifieke opstelling is verkies ik bewust om geen advies te geven want de kans dat ik technisch fout advies geef is vrij groot.

Sorry dat ik je niet kon helpen en nog een fijne avond verder!

Beantwoorden

17 april 2019 om 23:03
arianne7 Gebruiker

De prikspot past direct op de kabel en op de splitter (van 2,5, 5 of 10 meter). Indien je kabel aan kabel wilt verlengen heb je volgens mij een startkoppeling nodig (of 2 weg splitter, daarvan weet ik zeker dat het werkt als tussenstuk om kabel op kabel aan te sluiten).

Beantwoorden

17 april 2019 om 23:15
Moderator Kian Moderator

Bedankt om je kennis te delen met de anderen, Arianne!

Beantwoorden

17 april 2019 om 23:32
arianne7 Gebruiker

Graag gedaan Kian. Korte vraag van mijn kant, ik heb gisteren een en ander ook aangeschaft voor de voortuin, echter ik ben een en ander vergeten te bestellen. Is het mogelijk de bestelling te combineren, zodat ik niet tweemaal verzendkosten moet betalen?

Beantwoorden

17 april 2019 om 23:40
Moderator Kian Moderator

Dag Arianne,

Gezien ik als moderator jouw bestellingen niet kan bekijken of aanpassen kan ik je hiermee jammer genoeg niet verder helpen. Wat je zou kunnen doen is je bestelling kosteloos annuleren en de gewenste goederen opnieuw bestellen. Zo ben je zeker dat je de deals niet misloopt.

Beantwoorden

18 april 2019 om 11:45

That´s right and the combination should work

Beantwoorden

17 april 2019 om 23:04
CJKorevaar Gebruiker

Ik heb enkele vragen over de vijverspots: wat is de kabellengte van de voedingskabel en van de 3 aansluitkabels vanuit de splitter? Zijn deze eventueel te verlengen?
Kunnen alle kabels onderwater gebruikt worden? Is de set volledig compleet voor gebruik?

Beantwoorden

18 april 2019 om 10:05

Please tell me the URL of the voedingskabel do you mean the recessed spot?

Beantwoorden

18 april 2019 om 13:36

the distributor is 61 cm long and the cables from the box are 37.5 cm long, which can be extended with an extension cable and these are not suitable for use under water but have the protection IP65 so these are protected against water jets such as rain and they are dustproof

Beantwoorden

18 april 2019 om 06:23
Chickennugget Gebruiker

Zijn de lampjes verwisselbaar? Wat zit er in de prikspots? GU10?

Beantwoorden

18 april 2019 om 11:09

Yes the bulb is interchangeable and GU10

Beantwoorden

18 april 2019 om 11:54

i mean this one https://www.ibood.com/diy-nl/nl/product-specs/48294/193897/3x-prikspot-led-3-w-3000-k.html

is interchangeable but the recessed spots are not

Beantwoorden

18 april 2019 om 11:32

Are the led spots dimmable?

Beantwoorden

18 april 2019 om 11:52

no these are not dimmable but with a twilight sensor you can adjust when the lights come on

Beantwoorden

18 april 2019 om 14:51
avwissen Gebruiker

Do I need a “Startkoppeling” for every item I want to connect? https://www.ibood.com/diy-nl/nl/product-specs/48294/193885/startkoppeling-tuin-10-cm.html

Or have the “verlengkabels” the same purpose? For example https://www.ibood.com/diy-nl/nl/product-specs/48294/193866/verlengkabel-tuin-10-m.html

Beantwoorden

18 april 2019 om 15:13

You should buy a “Startkoppeling” for every lamp you want to connect with switches.

Beantwoorden

18 april 2019 om 15:55

yes you need it for every item you want to connect.

The extension cable is only intended to extend the various connections

Beantwoorden

19 april 2019 om 19:50
AnjaNov Gebruiker

Last time I bought 2 Timer Remote Sets. I thought it would be possible to preset the hours during wich the lights would be switched on. Unfortunately it seems to me that this set is merely a remote control without any timing function. Is this correct or am I doing something wrong? Thanks very much in advance for your help.

Beantwoorden

19 april 2019 om 22:16
Moderator Jim Moderator

Hi AnjaNov!

As far as I can see, it is only possible to also include a Daylight sensor that will allow you to turn it on and off based on daylight. I am not sure if the Ritos Expert will be here tomorrow as well, but I hope that will answer your question for now!

Kind regards,

Jim

Beantwoorden

19 april 2019 om 23:43
arianne7 Gebruiker

Als ik het goed heb begrepen moet je tussen de remote timer en de splitter/lamp een startkoppeling plaatsen. Dan zou deze volgens mij als timer moeten werken

Beantwoorden

19 april 2019 om 20:46
Mark691990 Gebruiker

Beste,

is de prikspot met geïntegreerde led of is ie met een GU10 fitting?

Gr

Beantwoorden

19 april 2019 om 22:14
Moderator Jim Moderator

Hi Mark!

Gezien het aantal lichturen zal je ze voorlopig niet hoeven te vervangen, maar het gaat om geïntegreerde LED’s :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

20 april 2019 om 21:34
Bertsofie Gebruiker

Van welk materiaal zijn de prikspots vervaardigd?

Beantwoorden

21 april 2019 om 05:43
dennis.mark Gebruiker

Goedemorgen!! Helaas mis ik bij mijn vorige bestelling 1 set van deze lampje en doet jullie klantenservice alsof ze niet thuis zijn! Zouden jullie er op aan willen sturen dat ik reactie op mijn mail kan ontvangen? Ik heb een aantal sets bij jullie besteld waar er 1 set niet is geleverd; ik denk gewoon vergeten te verpakken, kan gebeuren!

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Beantwoorden

21 april 2019 om 08:39
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen dennis.mark,

Wat vervelend dat je bestelling niet compleet was en je nog geen reactie hebt van de klantenservice. Ik ga je bericht doorgeven en dan zal de klantenservice hierover na het weekend contact met je opnemen.

Beantwoorden

21 april 2019 om 11:41
dennis.mark Gebruiker

Beste Niek,

Dat zal fijn zijn!

Beantwoorden

21 april 2019 om 08:04
MennoD. Gebruiker

Wat zit er in de doos, buiten de 5 lampen?

Beantwoorden

21 april 2019 om 09:41
albert.hagen Gebruiker

Ik zou graag 3 prikspots rechtstreeks willen aansluiten op een bestaande schakelaar. Hier komt dan dus geen start aansluiting op omdat de aansluiting rechtsreeks op 220v in de schakelaar komt.

Is het mogelijk om daarvoor bijvoorbeeld het verlengsnoer te gebruiken die je open maakt en de bedrading dan op de schakelaar aansluit rechtsreeks op 220v? Of zijn de lampen niet geschikt voor 220v ?

Ik hoor graag of dit kan. Of is er misschien een andere oplossing om rechtsreeks op een bestaande schakelaar aan te sluiten zonder start set die op een stopcontact moet ?

Beantwoorden

21 april 2019 om 11:58
svliegen Gebruiker

In de omschrijving staat overal (bij lampen en kabels) dat het om 230V gaat. In Nederland ben je dan verplicht om buitenshuis XMVK kabels te gebruiken. Die hebben een sterke mantel zodat je niet geëlectrocuteerd wordt als je loop te spitten in je tuin.

Hier lijkt het echter om dunne ongewapende kabels te gaan. Dat is levensgevaarlijk tenzij de specificaties fout zijn en het allemaal 12v verlichting is.

Beantwoorden

22 april 2019 om 13:29
svliegen Gebruiker

@Product Expert: are you really using unshielded cabling in combination with 230V ???  In Holland it is mandatory to use either shielded ground cables (XMVK/YMVK) or use suitable tubing. If anyone digs through the cable accidents could easily occur and you as a manufaturer could be liable.

Beantwoorden

21 april 2019 om 14:46
bjmeijer Gebruiker

Can you just bury a splitter underground? Since they won’t be protected by the flexible hose? And what happens if the flexible hose fills up with water when the soil is wet?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.