18 februari 2019 om 00:02
iBOOD

Burg-Wächter Brievenbussen

Product expert aanwezig

Burg-Wächter Brievenbussen
You've got mail

Het Duitse Burg-Wächter staat bekend om duurzaamheid, veiligheid en design. Met een BURG-WÄCHTER brievenbus blijft je post veilig en droog. Daarnaast kun je kiezen uit strakke designs en ben je ervan verzekerd dat je een product koopt dat jarenlang mee gaat. 

18 februari 2019 om 07:44
FennFenn Gebruiker

Als (oa) postbezorger zijnde adviseer ik jullie om GEEN brievenbus te nemen die een laadklep aan de voorkant heeft en ook de extra smalle waar niets eens A4 in past zijn uit den boze.

Onbegrijpelijk dat deze nog steeds verkocht worden, zeker door het alsmaar groeiende aanbod van pakketjes in allerlei vormen en maten maak je de postbezorger bijzonder gelukkig met een ruime brievenbus.

Zo, dat moest ik even kwijt, allemaal een prettige dag verder :)

Beantwoorden

18 februari 2019 om 08:59
MichelFransen Gebruiker

Is de RVS sleutelkast ook geschikt om je autosleutels af te schermen voor personen die het signaal willen kopiëren?

Beantwoorden

18 februari 2019 om 09:56
Official Product Expert Burg-Wächter Expert Official Product Expert

Goedemorgen,

Het signaal van de sleutel wordt wel verzwakt maar is geen garantie dat het het niet opgepikt kan worden door het dievengilde.

Beantwoorden

18 februari 2019 om 09:26
phil1961 Gebruiker

Kan deze brievenbus ook op een paal gemonteerd worden?

Wij moeten deze plaatsen aan begin van de voortuin en kan dus niet op de gevel…

Beantwoorden

18 februari 2019 om 09:58

Goedemorgen,

De brievenbus kan op een paal geplaatst worden. Dit is de universal 150.

Beantwoorden

18 februari 2019 om 11:22
jannus57 Gebruiker

@burg-wachter expert: ik heb nu een brabantia brievenbus. Ook zij beloven dat de post droog blijft. Jammer genoeg zit de krant nog vaak nat in de bus. Kan burg-wachter zijn bewering dat de post droog blijft waar maken?? Grt, Jan

Beantwoorden

18 februari 2019 om 19:41

Goedenavond,

Belangrijk is dat de post goed in de bus wordt geworpen en de klep sluit.  Bij normale weersomstandigheden blijft de post dan gewoon droog.

Beantwoorden

18 februari 2019 om 11:44
Ge2rt Gebruiker

Aan welke afmetingen moet mijn brievenbus voldoen?

Hieronder vindt u de eisen waaraan uw eigen brievenbus moet voldoen:

uw brievenbus mag niet lijken op de oranje brievenbus van PostNL.
de brievengleuf moet minimaal 26,5 centimeter lang zijn en 3,2 centimeter breed. De brievengleuf bevindt zich op  110 centimeter vanaf de grond, maar in ieder geval niet lager dan 60 centimeter of hoger dan 180 centimeter vanaf de grond.
bevindt zich achter de brievengleuf een ruimte om de post op te vangen? Dan moet die ruimte ten minste 27 bij 15 bij 38 centimeter zijn. ten slotte moet uw brievenbus veilig zijn. Dat betekent dat de postbezorger zich er niet aan kan verwonden. Bijvoorbeeld door scherpe randen.

bron: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/post/regels-brievenbus

Beantwoorden

18 februari 2019 om 12:29
ludoagten Gebruiker

En deze Belgische postbode kan u vertellen dat GEEN ENKELE van de getoonde brievenbussen aan de Belgische postwetgeving voldoet; in België moet de toegang tot de bus VRIJ zijn: GEEN KLEP DUS.

Beantwoorden

20 februari 2019 om 10:38
Ge2rt Gebruiker

Dat bedoel ik: de meeste, zo niet alle, brievenbussen die hier worden aangeboden zijn toegestaan in Nederland.

Beantwoorden

20 februari 2019 om 10:39
Ge2rt Gebruiker

NIET toegestaan :-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.