25 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Verven met Wagner

Product expert aanwezig

Verven met Wagner
Tijd voor een likje verf

Misschien kijk je al te lang tegen hetzelfde saaie behang aan. Misschien heb je een schuur die wel een kleurtje kan gebruiken. Wat de situatie ook is, als je een professionele, egale verflaag aan wil brengen, kun je niet om deze producten van Wagner heen.

Van het losmaken van behang tot het verven van grote oppervlakten in de kortste tijd, met deze deals gaat het allemaal lukken!

25 oktober 2018 om 00:32
kikke002 Gebruiker

Iemand hier ervaring mee? Is het echt zo handig als het lijkt?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:52
Official Product Expert Wagner Expert Official Product Expert

Als u specifieke vragen of twijfels hebt, wil ik u graag verder helpen en informeren.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 15:14
ReiBood Gebruiker

Hoi,

Ik maak sinds kort gebruik van de Wagner Flexio 995 verfspuitsysteem met lans en wil al niet meer anders werken.
Roller en kwast blijven in de kast.  :-)
Het afplakken is het meeste werk.
Naden afplakken met Frogtape geeft mooi resultaat ondanks opmerkingen van critici.
Vervolgens daarop de afdekfolie-tape plakken ter bescherming van overige wanden, deuren, ramen en houtwerk.
En spuiten maar.
Je wordt er steeds handiger in.
Ik heb alles in één laag gespoten met goede in-één-dekkende-latex.
Donkere wanden (paars en roze) eerst met voorstrijkmiddel behandeld.
Lage stand voor breedstraal ingesteld voor de wanden en plafond en lage stand voor smalstraal voor de hoeken.
Door gebruik van 3 verschillende kleuren heb ik steeds 1 dag gewacht om te drogen ivm. het afplakken op de behandelde wand/plafond.

Na het spuiten:
Een lege emmer onder de spuitlans.
Een emmer met heet water met de aanzuigslang erin en laat apparaat het maar schoonspoelen.
Alles is weer binnen een half uur weer mooi schoon.

Kan niet anders zeggen dat het mijn verwachtingen heeft overtroffen en alleen maar vol lof erover.
Zie nu niet meer op tegen  de woonkamer te behandelen waarvan  1 wand met granol een grove structuur heeft.
Zal nu helemaal goedkomen.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 12:20
kikke002 Gebruiker

Dank je voor het delen van je ervaring!

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 07:44
chielt Gebruiker

Is die Flexio 890 ook geschikt voor “gewone” latex? Of moet je speciale spuitverf kopen?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 08:52

De Flexio 890 is geschikt voor gelijk welke verf die te krijgen is in de handel (geen buitenmuurverf enkel verf voor binnen).    Ik zowat alle verven in de bouwmarkt getest en deze werken allen OK.    Uiteraard zijn bepaalde verfkwaliteiten beter dan anderen.  De ene dekt beter dan de andere etc.  Maar dat is met een rolapplicatie net hetzelfde.   Vaak zit het verschil in de prijs.

Zelf heb ik zeer goede ervaringen met de Meister Polar verf van Hornbach en Perfection van Praxis.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 09:38
freaerts Gebruiker

@wagner expert

Wat is het verschil tussen de Flexio 890 en 990?

Ik zou zowel muren (gyproc), stenen muren willen verven alsook MDF willen lakken.

Is de lak op mdf strak aan te brengen zodat een mooi egaal glanzend effect te verkrijgen is, of kan dit niet vergelijkt worden met lak spuiten dmv een professionele lakspuit die op een compressor aangesloten wordt?

dankuwel

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 10:27
freaerts Gebruiker

bijkomend – wat is het verschil in toepassing en resultaat tussen de HVLP en HEA binnen wagners lijn?

Zijn beide te gebruiken voor verf, lak,… en voor muren, hout/mdf en metaal?

dnakuwel

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 11:07

De Flexio 990 is een machine met een rechtstreeks aanzuiging uit de verpakking.   De Flexio 890 werkt enkel met een pistool + onderbeker.   Dat is het grootste verschil.

Beide toestellen kunnen zowel muuverf als lak verwerken … u moet enkel de keuze maken tussen aanzuiging uit de emmer voor muurverf of niet.   De flexio 990 heeft ook een los pistool.  Je kan het hele aanzuigingssysteem afkoppelen en dan met een pistool en onderbeker werken … net zoals bij de 890.

Bij het spuiten van lakken is het belangrijk om in diverse lagen te werken (ook bij een rol trouwens).  Probeer niet in één keer te dekken.   Er is dan kans op druppels.    Spuit de eerste hechtingslaag heel dun.  Laat drogen.  Als je voelt dat het iets droog is, maar de verf is nog plakkerig, dan kan je al een tweede laag zetten.   Afhankelijk van het type lak en merk kan dit al naar een uur of een paar uur.

Profi’s werken met onze XVLP machines (check even online/youtube naar FC 3500 of FC 5000 van Wagner).    Je zal zien dat deze machine erg lijken op de DIY machines en een perfecte afwerking geven.     De profi machines hebben uiteraard heel wat meer toeters en bellen, meer metalen onderdelen, zijn robuuster en duurzamer, etc.   Maar de finish is zeer vergelijkbaar met een DHZ apparaat.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 11:11

HVLP = High Pressure Low Volume => spuiten met 0,5 Bar druk
HEA = High Efficiency Airless => spuiten met 100 Bar druk

De HEA lijn is de nieuwste van Wagner. Deze wordt vooral gebruikt voor muurverven.  Je kan er ook mee lakken, maar dan enkel voor heel grote klussen. Het resultaat bij HEA is wel gladder dan met HVLP, maar het prijskaartje is ook heel verschillend. Let op … HVLP is niet slecht, maar HEA geeft een gladder resultaat door de manier van verstuiving.

Beide zijn idd geschikt voor muren, hout, metaal, etc. Maar HEA vooral voor grote klussen, terwijl je met een HVLP ook echt heel kleine zaken en zeer nauwkeurig kan spuiten.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 00:08
hupkedupke Gebruiker

Is het niet logischer dat HVLP dan High Volume Low Pressure betekent? In plaats van uw genoemde High Pressure Low Volume…

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 10:10

Juist … foutje

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 10:35
peterderooij Gebruiker

in de specificaties  van de 890 staat dat de luchtslang 1.5 meter is maar dat moet volgens mij 3.5 meter zijn

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 11:01

Klopt … bij de 890 zit een veel langere slang!

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 13:36
zaaz Gebruiker

Kun je hier ook houten buitenwanden mee verven? Er staat dat het alleen voor binnen is, maar voor hout gebruik je vaak dezelfde verf voor binnen als buiten, niet?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 14:53

Met alle toestellen die worden aangeboden kan je binnen en buiten werken.   Enkel zijn bepaalde toestellen enkel geleverd met bv. een muuverfopzetstuk … dat is dan enkel voor binnenmuren.    Je kan wel elke toestel upgraden naar een toestel waar je dan bv. een buitenbeits mee kan spuiten.  Je hebt dan het lak/beits opzetstuk nodig … kan je online vinden.

Omgekeerd kan uiteraard ook … een pure lak/beits machine kan je omvormen naar een muurverfmachine.

De Flexio 890 en 990 hebben sowieso alle accessoires meteen mee in de verpakking.   Deze zijn soweiso geschikt voor binnen/buiten en kunnen muuverven, lakken en beitsen verwerken.

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 16:38
Dropkikker Gebruiker

Is de 990 ook geschikt om de gehele buitenkant van een gemetseld huis te spuiten?

Beantwoorden

25 oktober 2018 om 17:13

Dat kan … de verf 5 à 10% verdunnen (met warm water) en het komt goed.    Soms kan het zelfs onverdund, maar dat moet je effe testen op een stuk karton …

Beantwoorden

26 oktober 2018 om 09:54
lowe Gebruiker

2 weken geleden ook gekocht en toen was hij 2 tientjes duurder.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 00:14
Lifan Gebruiker

Kan je de w400 ook verticaal gebruiken voor de plafond?

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 09:17
csmcsm Gebruiker

Dat wil ook wel graag weten.. Denk zelf dat je hem enigszins scheef moet houden zodat de binnenste pijp in de verf blijft hangen en zo voldoende aanvoer blijft houden..sta hier op het punt de hele woonkamer te texen

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 09:21
csmcsm Gebruiker

Ik hoor wel verschillende geluiden, dat je bv moet narollen… ik twijfel enorm

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 10:11

Dat klopt toch niet …

Wij hebben prof systemen voor het spuiten van buitengevels … daar moet je wel narollen, maar niet bij de HVLP apparatuur die via Ibood wordt aangeboden.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 13:36
csmcsm Gebruiker

Dus je kunt met de W400 ook gewoon je plafond mooi krijgen?  Wel jammer dat je dan weer zolang moet wachten. Het moet namelijk voor 8-11 klaar zijn hier.

Trouwens wel heel tevreden over die Meister Polar latex van de Hornbach. Toppertje dit!

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 20:42

Met de W 400 kan je ook een plafond doen.  Klopt.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 11:38
Judith Gebruiker

Als ik de muren wil spuiten moet ik dan ook het plafond afplakken? Hoeveel cm moet ik afplakken?

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 20:44

Als je het plafond niet wil verven moet je dit idd afplakken … er is tape met folie eraan vast te krijgen in de handel (ook van Wagner trouwens).  Deze moet je gebruiken.   Afplakken zoals je anders ook zou doen met gewone tape en een kwast & roller.  Enkel hier moet je nadien de folie openplooien.  Deze is meestal statisch en plakt licht aan het plafond.   Ik zou om de meter wel een tapeje plakken.

Let op, na de klus “meteen” de folie verwijderen.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 12:25
MDM Gebruiker

Kun je ook gewoon voorstrijkmiddel hiermee spuiten als je net nieuw stucwerk hebt?

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 20:44

Ja hoor, dat kan zeker …

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 09:23
Ruudpol Gebruiker

Is er bij de Flexio 990 ook een opbergkoffer voorzien? (wordt nergens over gesproken)

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 20:45

Neen, deze heeft geen opbergkoffer.  Wel een opbergsysteem om de slang nadien aan het systeem vast te maken zodat het geen rommeltje is nadien als je de machine wil opbergen.

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 09:39
Moveo Gebruiker

Ik lees nergens iets over verf wisselen. Bijvoorbeeld als je meer kleuren in een woning moet verven. Hoe lang duurt het voordat je apparaat schoon genoeg is voor een andere kleur?

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 20:47

Als je diverse kleuren door mekaar wil gebruiken wordt aangeraden om met verschillende opzetstukken te werken.   Het opzetstuk click je er in 2 seconden af en een nieuwe erop.   Zo kan je elke minuut kleur wisselen als je wil.

Wil je dit niet, dan moet je gaan reinigen.    Ik zou je aanraden dan een extra opzetstuk aan te schaffen … deze kan je online op diverse sites vinden.

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 14:42
Hans-66 Gebruiker

Moet ik voor gebruik vloer, meubels etc ook afdekken i.v.m. met eventuele spuitnevel ?. Als ik wanden of plafond wil verven.

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 20:48

Dat moet je zeker doen!   Ook met een roller trouwens … er vallen altijd spatjes.

In de handel zijn grote plastic folies te krijgen … kost maar een paar euro.

Tip => de kleinere meubelen die je kan wegzetten => zeker doen.   Het is niet handig om een vloer inclusief meubels af te dekken.   Je verliest snel overzicht en voor je het weet ben een plekje vergeten en net daar valt dan een druppel.

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 20:50

Dat moet je zeker doen.   Bij roller trouwens ook … er vallen altijd wel spatjes.    In de handel zijn grote folies te krijgen om meubels en of vloeren af te dekken.  Deze kosten maar een paar euro en zijn wegwerp.

Tip => als je kleine meubels kan wegzetten moet je dit zeker doen!   Het is niet altijd makkelijk een vloer af te dekken als alles vol meubelen staat.    Wat weg kan best verzetten.

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 20:02
zynth Gebruiker

Veel reviews op amazon klagen dat de motor/pomp erg vaak stuk gaat.

Is dat nog steeds het geval bij de 990 of is dat verbeterd?

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 20:32
zynth Gebruiker

Waar blijft de expert? Ik zie op alle vragen van vandaag nog geen antwoorden, met nog maar een paar uur te te gaan…

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 20:53

Met de Flexio 990 hebben we nooit problemen gehad … wel ooit met de W 985.  Maar dat is jaren geleden … helaas blijft ons dit achtervolgen.  We hebben toen in heel Europa een recall gedaan en tienduizenden machines uit de handel gehaald.    Helaas zijn er toen toch verkocht en deze waren niet goed.  Fout in de constructie van de motor waardoor deze na een paar minuten de geest gaf.

Voor Wagner was dit een extreem dure les om te leren!    Deze fout hebben we sinds die nachtmerrie nooit nog gemaakt.

U hebt op de Flexio 990 bovendien 4 jaar garantie … zo zeker zijn we van de kwaliteit.

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 20:54

Ik ben er … in de wijk hier heel de dag geen elektriciteit en noppes internet.   Ik ben net online kunnen gaan.    Sorry voor de vertraging.

Beantwoorden

28 oktober 2018 om 22:06
zynth Gebruiker

Dankjewel in ieder geval!

Kon je nou met de “kleine” van de 990 wel buitenverven verwerken?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.