9 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Roughneck gereedschap

Roughneck gereedschap
Klaar voor de klus?

Beitels, schroevendraaiers, klauwhamers, bijlen…. Welke klus je ook spreekwoordelijk te lijf gaat, met Roughneck gaat het sowieso lukken en…. Uiteraard vind je in deze Flash Sale alles wat je nodig hebt om mee aan de slag te gaan en / of om je arsenaal mee aan te vullen. En als je toch bezig bent: scoor gelijk een paar handschoenen en een veiligheidsbril. Wel zo veilig. :)

9 oktober 2018 om 10:45
Muntecher Gebruiker

Hoe kan ik met de Gorilla  Gripper deuren oppakken als ik alleen maar plaatmateriaal van 0 tot 19 mm op kan pakken of lees ik het verkeerd in de beschrijving?

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 10:48
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze is inderdaad geschikt voor platen/deuren e.d. tot een maximale dikte van 19 mm. Je deur dient dus maximaal 19 mm dik te zijn als je deze wilt tillen met behulp van deze grippers.

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 22:38
Jtotheh Gebruiker

Deuren van 19mm?  Ja, kastdeurtjes.. alle normale ‘deuren’ zijn minimaal 40 mm.

Net als de werkbladen waarover in de tekst gesproken wordt,  die zijn bijna altijd 38mm.

Maar goed,  je snapt het idee….

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 11:18
kraac00 Gebruiker

Is de bescherm bril geschikt voor brildrager?

Beantwoorden

9 oktober 2018 om 12:00

Deze bril is niet geschikt om over een gewone bril heen te zetten.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 08:51
thijs.debruyne Gebruiker

Hebben de Gel Handschoenen een code volgens EN 388:2016 (bijvoorbeeld: 4321CP) en zijn er nog andere normen toegepast?
Is dit een persoonlijk beschermingsmiddel, m.a.w. zijn ze CE-gemarkeerd?

Alvast bedankt!

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 09:14
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen thijs.debruyne,

Dit vraag ik even voor je na.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 15:29

Deze handschoenen voldoen aan alle gestelde eisen en zijn dus ook gewoon goedgekeurd voor de Europese markt. Ze zijn ook CE gekeurd.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 17:12
thijs.debruyne Gebruiker

Beste Bas

Bedankt voor je antwoord, maar dit beantwoordt mijn vraag eigenlijk niet.

Ik twijfel er helemaal niet aan dat ze verkocht mogen worden (ze kunnen ook verkocht worden zonder CE, maar dan zijn ze geen persoonlijk beschermingsmiddel. CE zegt enkel dat de fabrikant bepaalde garanties biedt).

Als u zegt dat ze CE zijn, dan moet u (of uw leverancier) mij kunnen zeggen volgens welke normen (EN 388 mechanische risico’s,…) en de codering volgens die norm (de mate van weerstand). Dit is geen kwestie van mogen ze verkocht worden of niet, maar wel: voor welke toepassing kan ik ze gebruiken. Zie onderstaande link wat ik bedoel.

http://www.mapa-pro.nl/informatie-centrum/normen/norm-en-388-mechanische-risicos.html

Als ze CE gemarkeerd zijn, dan moet er een EG-conformiteitsverklaring meegeleverd zijn (in het plastic zakje ofzo). Daarop staat de info die ik nodig heb (maar meestal staat dat ook gewoon op de handschoen).

Voor alle duidelijkheid: jullie hebben het woord ”Veiligheid” in de beschrijving gebruikt, dus ik wil weten hoe veilig.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 17:32

Hoi Thijs,

Helemaal duidelijk. Op dit moment heb ik de exacte normen niet tot mijn beschikking. Ik ga proberen deze alsnog voor je te bemachtigen! Dit zal vandaag sowieso niet lukken, maar hopelijk kan ik je morgen meer vertellen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

18 oktober 2018 om 16:07

In de categorie beter laat dan nooit: deze handschoenen hebben een EN 420 approval.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 09:41
gschonkeren Gebruiker

http://www.ibood.com/diy-nl/nl/product-specs/42390/150403/roughneck-timber-lok.html

Hoe hoog is dit ding? Ik heb een ouderwetse handzaag, dus ik moet wel de ruimte hebben. Slim idee verder – wel verbaasd dat het toch nog zo prijzig is :)

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 09:46
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen gschonkeren,

Dit vraag ik even voor je na.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 12:04
Moderator Niek Moderator

De afmetingen zijn 0.6 x 29.8 x 35 cm

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 10:16
jimmy page Gebruiker

roughneck Timber Lok. uit welk materiaal is deze gemaakt en hoe dik is ie? het lijkt mij dat dit gemakkelijk gaat plooien als je er iewat balk in steekt om te zagen en dan je voet op zet om hem tegen te houden.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 10:30
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen jimmy page,

De vraag over de afmetingen staat al uit. Van welk materiaal hij gemaakt is vraag ik ook nog even na.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 11:01
Moderator Niek Moderator

Hij is gemaakt van staal, dus buigt niet zomaar. De afmetingen zijn 0.6 x 29.8 x 35 cm

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.