20 september 2018 om 00:00
iBOOD

Thermoray Terrasheaters

Product expert aanwezig

Thermoray Terrasheaters
Lekker genieten op het terras

Dat doen we het liefst zo lang mogelijk. Met de terrasverwarmers van Thermoray zit je er lekker warmpjes bij en geniet je dus extra lang van de heerlijke nazomeravonden! 

20 september 2018 om 08:03
Paulvlumich Gebruiker

Beste expert, zijn de heaters ook zonder afstandbediening en relaismodule te gebruiken. Ik zou de heaters graag willen aansturen dmv domotica.

Beantwoorden

20 september 2018 om 08:25
Moderator Lex Moderator

Beste Paulvlumich,

Deze kan zeker werken zonder de afstandsbediening. Deze is normaal gesproken een optionele accessoire. Als je de lamp in een stopcontact steekt gaat deze gewoon aan. De relaismodule zou je zelf er tussen moeten maken.

Gr, Lex

Beantwoorden

20 september 2018 om 08:26
Moderator Lex Moderator

Zie ook http://www.thermoray.nl/

Onder het kopje download staan de handleidingen.

Beantwoorden

20 september 2018 om 10:26
Tim17479 Gebruiker

Beste

Zijn deze “waterproof”. Als ik ze buiten tegen een muur hang op mijn terras, kunnen ze dan tegen de regen? Of moeten ze afgeschermd/beschut geplaatst worden?

Groeten

Tim

Beantwoorden

20 september 2018 om 10:31
Official Product Expert Thermoray Expert Official Product Expert

Beste Tim17479,

Het is aan te raden de Thermoray heater afgeschermd of beschut te plaatsen. De Thermoray heaters vallen in de IPX4 beschermingsklasse.

Beantwoorden

20 september 2018 om 10:35
srv-man Gebruiker

Interessante deal! Ziet er mooi uit. Ze lijken wel erg sterk op de Heatstrip, is dat niet toevallig hetzelfde product met een ander label? Daar lees je in ieder geval positieve reviews over.

Hoe lang is het netsnoer dat er aan zit?

Beantwoorden

20 september 2018 om 11:16

Beste srv-man,

Heatstrip is wel vergelijkbaar maar van een andere producent.

Het netsnoer is 120 cm lang.

Beantwoorden

20 september 2018 om 10:36
srv-man Gebruiker

Nog een vraag: kan hij ook gedimd worden?

Beantwoorden

20 september 2018 om 11:10
Moderator Bas iBOOD Moderator

Met de afstandsbediening of wandschakelaar kunnen de heaters aan/uit geschakeld worden. Ook kan de timerfunctie gebruikt worden waarmee de heater voor 1, 2 of 4 uur verwarmt. De temperatuur is niet regelbaar.

Beantwoorden

20 september 2018 om 11:14
srv-man Gebruiker

Dat begrijp ik, ik bedoelde eigenlijk of je er zelf een dimmer tussen kan zetten. Bijvoorbeeld https://www.terrasheater.nl/infresco-dimmer-1500?gclid=EAIaIQobChMI1a254p7J3QIVCuJ3Ch3Iig_QEAQYAiABEgLMWPD_BwE

Beantwoorden

20 september 2018 om 11:18

Beste srv-man,

Wij zijn niet bekend met deze dimmer. Ik durf dan ook niet te zeggen of het werkt in combinatie met de Thermoray heaters. Thermoray zelf heeft geen dimmer in het assortiment, ook kan ik je helaas niet wijzen naar een dimmer die wel getest is door ons.

Beantwoorden

20 september 2018 om 11:52
P.Vandewalle Gebruiker

Beste Ibood, hoe kan ik bepalen welke van de 3 er voor mijn terras geschikt is.

Grt Peter

Beantwoorden

20 september 2018 om 12:27
20 september 2018 om 14:50
jaywheel Gebruiker

Ik heb hem de vorige keer gekocht. Bevalt erg goed (2400W). Hangt midden boven ons overdekte zitje van 2,5 x 2,5.

Lekker warm!

Beantwoorden

20 september 2018 om 15:23
srv-man Gebruiker

Bedankt voor de feedback! Heeft jullie zitje dichte wanden?

Beantwoorden

20 september 2018 om 15:34

Leuk te horen Jaywheel!!

Beantwoorden

21 september 2018 om 08:58
jaywheel Gebruiker

Twee kanten dicht, 1 kant schutting van planken met 30 cm open tussen plafond bovenkant schutting, 1 kant helmaal open

Beantwoorden

20 september 2018 om 15:22
roycomountain Gebruiker

Beste Expert, ik heb nog een vraagje. Ik wil deze heater aan de want monteren. Is hij dan ook nog kantelbaar of zit hij dan vast? Als we aleen zitten wil hem wat meer naar beneden laten stralen en als er bezoek is wat meer schuin naar voren. Kan dat? Ik zie in de handleiding wel drie soorten beugels maar kan niet goed inschatten hoe het werkt.

Beantwoorden

20 september 2018 om 15:23
roycomountain Gebruiker

Leuke autocorrectie, moet natuurlijk wand zijn:-)

Beantwoorden

20 september 2018 om 15:40

Beste roycomountain,

Om de heater te richten zul je twee moeren gedeeltelijk moeten losdraaien, de heater in de gewenste stand plaatsen en de moeren weer vastdraaien. Dit is zeker geen lastige klus, maar niet per se bedacht om regelmatig uit te voeren. De heater moet uit of goed afgekoeld zijn alvorens de handeling uit te voeren is.

De heaters geven veel warmte af. De kans is groot dat de heater in de ‘middelste positie’ altijd voor beide situaties voldoende warmte afgeeft.

Beantwoorden

20 september 2018 om 20:00
roycomountain Gebruiker

Dank je wel voor de snelle reactie. Nog 2 andere vragen:

1 Hoe lang is het snoer

2 Begrijp ik het goed dat je een stopcontact nodig hebt voor de heater en ook 1 voor de afstandsbedieining?

Beantwoorden

21 september 2018 om 08:46

Beste roycomountain,

1. Het snoer is 120 cm lang.

2. Nee. Aan de heater zelf zit een snoer met stekker. De afstandsbediening schakelt de meegeleverde losse wandschakelaar. Deze wandschakelaar functioneert als een ‘normale’ aan/uit schakelaar. Plaats deze wandschakelaar voor het stopcontact waar de heater op aangesloten wordt.

Beantwoorden

21 september 2018 om 09:55
roycomountain Gebruiker

1.20 m?

Misschien snap ik het niet helemaal maar jullie adviseren om deze heater op ongeveer 2.30 m op te hangen. Ik wil hem aan de wand plaatsen dus dat zou dan betekenen dat mijn stopcontact op 1.10 m vanaf de grond moet komen. Dat is wel raar want dan zit hij op ooghoogte. ik heb 4 stopcontacten beschikbaar op 50 cm van de grond. Enige optie zou dan zijn om hem aan de andere kant van de wand te maken(schuur) maar dan is het maar de vraag of de afstandsbediening dit kan “overbruggen”.

Klopt mijn verhaal?

Beantwoorden

21 september 2018 om 15:17

Beste roycomontain,

In veel gevallen wordt een stopcontact geplaatst/gebruikt in de nabijheid van de heater (+/- 120 cm). In de bekabeling naar dit stopcontact wordt de meegeleverde wandschakelaar geplaatst. De afstandsbediening communiceert met deze wandschakelaar. In veel gevallen is de lengte van de kabel ruim voldoende, zo niet kan deze natuurlijk eventueel verlengd worden met een verlengkabel.

Eventueel kan een elektricien adviseren of het mogelijk is de heater met vaste bedrading (dus zonder stekker) aan te sluiten in uw situatie. Gezien de keurmerken die ons product heeft waarbij uitgegaan wordt van een onaangepast product met stekker, kunnen wij dit als Thermoray niet adviseren.

Beantwoorden

20 september 2018 om 17:43
Mia035 Gebruiker

Beste,

Is de elektrische aansluiting in het midden of aan de zijkant van de verwarming? Alvast bedankt voor de info. Myriam

Beantwoorden

20 september 2018 om 23:14
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Mia035,

Ik heb dit helaas niet kunnen achterhalen. De product expert kan hier vast morgen antwoord op geven :-)

Beantwoorden

21 september 2018 om 08:48

Beste Mia035,

De aansluiting zit aan de onderkant, aan de linkerzijde of rechterzijde afhankelijk van hoe de heater opgehangen wordt. Functioneel gezien maakt het niet uit hoe de heater opgehangen worden.

Beantwoorden

21 september 2018 om 13:33
Mia035 Gebruiker

Oké, bedankt voor de info.

Beantwoorden

20 september 2018 om 21:19
Shamster Gebruiker

Voor een dichte glazen terrasoverkapping 500 × 300, zou ik dan aan 2 van de lichtste heaters genoeg hebben? En wat is zuinig energie gebruik?

Gr

Sham

Beantwoorden

21 september 2018 om 00:10
razor911 Gebruiker

Ehm, deze zijn per definitie niet “zuinig”.

Ze gaan aan of uit: 2400 watt een uur lang aanzetten is dus 2,4 kWh energie

Een normaal huishouden verbruikt 3500 kWh in een jaar…

Beantwoorden

21 september 2018 om 08:58

Beste Shamster,

Twee maal de 1500 W is voor de ruimte zeer waarschijnlijk een prima keuze. Het is natuurlijk altijd ook afhankelijk van de isolatie / hoogte. Dezelfde warmte bereik je met de 3000 W, maar het voordeel van 2x 1500W dat je de ruimte gelijkmatiger kunt verwarmen.

Zuinig energie gebruik relateert zich met name aan heaters op gas. Zie http://www.thermoray.nl voor een rekenvoorbeeld.

Beantwoorden

21 september 2018 om 15:38
michiel2010 Gebruiker

Een 60 Watt gloeilamp mag niet meer verkocht worden. Dat is nu een 5 Watt LED lamp geworden. Stofzuigers mogen niet meer dan 900 Watt gebruiken. Dus we kunnen wel stellen dat heaters zeer zeker niet in de categorie ‘zuinig’ vallen.

Beantwoorden

21 september 2018 om 15:04
Mosaic Gebruiker

Er wordt gesproken over (kleine) IR heaters en ik neem aan dat hiermee Infrarood wordt bedoeld alhoewel dat nergens in de omschrijvingen expliciet wordt vermeld.
Kunt u aangeven welke type verwarmingselement in deze heaters is gebruikt en of deze te vervangen zijn?

Beantwoorden

21 september 2018 om 15:27

Beste Mosaic,

Inderdaad, het betreft infrarood heaters. Echter zonder de vaak kenmerkende rode gloed. Het zwarte stralingsoppervlak wordt niet rood en straalt geen kleur uit. De verwarmingselementen in de heater zijn niet te vervangen.

Beantwoorden

21 september 2018 om 18:18
Mosaic Gebruiker

Dan blijven ik toch nog zitten met deze vragen:
a. Welke verwarmingselementen zitten in deze heaters?
b. Wat is de levensduur van deze elementen?

Beantwoorden

22 september 2018 om 08:56

Beste mosaic,

Ik heb geen verdere informatie over de verwarmingselementen. De verwachte levensduur kan ik niet opgeven, wij leveren dit product nu vijf jaar  en hebben nog nooit een element vervangen. In veel gevallen maken de heaters niet extreem veel uren per seizoen, de levensduur is dan ook lang. Concreter kan ik je vraag niet beantwoorden.

Beantwoorden

22 september 2018 om 01:42
Htromp67 Gebruiker

Is er een mogelijkheid dat ik toch kan bestellen voor een adres in Nederland? Zou dolgraag zon heater willen kopen!

Beantwoorden

22 september 2018 om 09:10
Moderator Jelle Moderator

Beste Htromp67,

Dat moet ook gewoon mogelijk zijn. Zit je wel op de Nederlandse pagina?

http://www.ibood.com/diy-nl/nl/flash-sales/41448/4471/thermoray-terrasheaters/

Groet,

Jelle

Beantwoorden

22 september 2018 om 23:44
Htromp67 Gebruiker

Dank je joelle, zit idd op belgie. Zal eens kijken hoe ik dat kan aanpassrn. Maar heb de bestelling geplaatst! Dank voor de hulp!

Beantwoorden

22 september 2018 om 09:53
kim_placido Gebruiker

Geachte , de plaats waar ik ze wil hangen is ongeveer 16 m2.

Op de meeste fotos zie ik dat er meer dan 1 toestel hangt? meestal 2 of 3.

als ik wat opzoek werk doe werwarmt de 3000w versie 5,3 m2 buiten …

het zou mij straf lijken dat ik 3 maal een toestel van 3000 w moet hangen

Heeft er iemand ervaring mee… mijn terras is aan 3 zijden toe

Vriendelijke groeten

Kim

Beantwoorden

22 september 2018 om 13:26
michiel2010 Gebruiker

Hou er ook rekening mee dat je niet meer dan één zon heater per electragroep kan aansluiten. Dus je mag een electricien langs laten komen om een extra groep te creëren.

Beantwoorden

22 september 2018 om 14:32

Beste Kim,

Zie de gebruikersreactie van jaywheel hierboven. Een terras van 2,5 x 2,5 m met 2 zijden open. De 2400W versie stemt hier de jaywheel tevreden.

In jouw situatie raden wij de 3000W versie aan, of 2x 1500W. Het bereik in de tekening geeft een heel zwart/wit beeld, maar zeker als de ruimte door drie zijde afgeschermd is warmt de gehele ruimte op. In het aangegeven gebied op de tekening zal de opwarming het meest optimaal zijn.

Beantwoorden

22 september 2018 om 14:52
kim_placido Gebruiker

Bedankt voor de reacties,

ik denk inderdaad dat ik voor de 3000W ga kiezen, het is natuurlijk heel situatie specifiek.

Kan ik het toestel terugsturen moest het niet voldoen? of krijg ik dan een gratis fleece dekentje opgestuurd van ibood? :-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.