10 september 2018 om 00:00
iBOOD

Akanua Tuinspots

Akanua Tuinspots
Spotlight on!

Als je je tuin(pad) of terras wil verlichten, dan kies je voor het design en de kwaliteit van Akanua! Met deze spots zet je je tuin of terras in de spotlights en dat het hele jaar door.

10 september 2018 om 07:45
lemke Gebruiker

Ok IP67, maar hoe wordt de electiciteitskabel verbonden?

Mvg

Lambert

Beantwoorden

10 september 2018 om 09:13
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dit ga ik even voor je checken, Lambert!

Beantwoorden

10 september 2018 om 09:38

Er moeten nog wel kabels getrokken worden om alles aan te sluiten, die voor buiten wel aan eisen moeten voldoen. Je kan niet zomaar een kabeltje trekken met gewoon stroomdraad. Als er 1 is aangesloten kan de rest in serie aangesloten worden. Ze moeten wel direct naar de meterkast via de aardlekschakelaar

De IP67 klassering betreft de spots zelf. Deze moeten waterdicht zijn en hier wordt alles voor meegeleverd bij de spot. Silicone slang en afdichting. De fase nul en aardedraad worden in de spot zelf aangesloten.

Beantwoorden

10 september 2018 om 10:16
Brandts Gebruiker

Ik denk niet dat Iemke dit bedoelt. De elektriciteitskabel moet ergens de lamp binnen komen. Aangezien dit ergens aan de onderkant van de lamp is komt dit in aanraking met vochtige grond. Als dit niet goed ontworpen is kan vocht via de onderkant de lamp binnenkomen wat op den duur zal leiden tot kortsluiting. Hoe is dat bij deze lampen aangepakt?

Beantwoorden

10 september 2018 om 10:58

Hoi Brandts,

Door de installatie richtlijnen te volgen zou de vochtige grond geen problemen mogen opleveren. Alles over de installatie, inclusief handige tips, vind je in dit document (klik).

Beantwoorden

10 september 2018 om 12:52
yinnie.man Gebruiker

In dit document staat dat er overal een E27 fitting in zit ipv GU10 wat in jullie omschrijving staat. Neem aan dat het dus E27 is.

Beantwoorden

10 september 2018 om 12:55
yinnie.man Gebruiker

Waarschijnlijk is de invoer middels een wartel, deze klemt de kabel af. Alleen de vraag is welke maat wartel zit er dan in en zijn het er twee zodat je de kabel kan door lussen of is het er maar één waardoor je grondmoffen moet gaan maken.

Beantwoorden

10 september 2018 om 17:14

De mini-spots hebben een GU10 fitting.

Beantwoorden

10 september 2018 om 20:36
mrstuivenvolt Gebruiker

Beste Bas, weet je dat heel erg zeker???? In het document waar je zelf naar linkt (document van de fabrikant) staat duidelijk dat ook de mini-spots een E27 fitting hebben. Daarnaast kan ik op internet ook alleen maar E27 fittingen vinden van de luno mini en vario mini….

Beantwoorden

10 september 2018 om 22:34
lemke Gebruiker

idd Branddts.

Ik ga het document eens bekijken. Bedankt Bas

Beantwoorden

11 september 2018 om 10:03

We hebben dit bij de leverancier geverifieerd en deze bevestigt dat de mini-spots een GU10 fitting hebben.

Beantwoorden

12 september 2018 om 00:06
pelecter Gebruiker

Niet in serie aansluiten hoor, dan branden ze zo zwak.

Gewoon Parallel

Beantwoorden

12 september 2018 om 00:07
pelecter Gebruiker

oww staat hier ?

slaat op 2de bericht van Bas

Beantwoorden

10 september 2018 om 09:49
liesem Gebruiker

Werken ledlampen met bewegingssensor ook?

Beantwoorden

10 september 2018 om 09:59

Volgens mij werken de meeste bewegingssensoren via wifi. Deze lampen werken via Bluetooth of infrarood. Ik vrees dus dat dit niet mogelijk is.

Beantwoorden

10 september 2018 om 16:37
Vraagje33 Gebruiker

Klopen die diameters wel? Een diameter van 20 cm link to me een beetle groot

Beantwoorden

10 september 2018 om 17:15

Het zijn inderdaad flinke spots. De diameter is correct.

Beantwoorden

10 september 2018 om 19:23
Zplus Gebruiker

Klopt je moet ook een gat graven van 60 cm diep en 30 cm breed en die vullen met grond en cement om zo te zorgen dat hij waterdicht is. Moet je bijna je tuin voor afbreken :-)

Beantwoorden

10 september 2018 om 21:57
elmandero Gebruiker

Zijn deze geschikt om in de oprit te plaatsen, zodat je er dus met de wagen kan over rijden?

Beantwoorden

10 september 2018 om 23:36
Moderator Niek Moderator

Goedenavond elmandero,

Over welke deal gaat je vraag?

Beantwoorden

11 september 2018 om 00:03
assssie Gebruiker

Als je er meer dan 6 wilt bestellen, kan dit dan ook in 1 order? Nu staat er bij 4 maximaal en kan je max tot de 6 door plussen.

Beetje zonde van de dubbele verzendkosten

Beantwoorden

11 september 2018 om 00:33
Moderator Paul Moderator

Het maximum aantal bij deze spots is reeds verhoogd van 4 naar 6 stuks. Als je meer dan 6 stuks wilt bestellen zul je een 2e bestelling moeten plaatsen.

Beantwoorden

11 september 2018 om 08:39
BruceMW Gebruiker

Akanua Picado; kunnen jullie aangeven van wat voor materiaal de pin is gemaakt die de grond in gaat? Er staat n.l. aluminium en kunststof, is mij niet geheel duidelijk.

Beantwoorden

11 september 2018 om 08:43
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen BruceMW,

Dit vraag ik even voor je na.

Beantwoorden

11 september 2018 om 09:38
Moderator Niek Moderator

De pin is gemaakt van polyamide met glasvezel.

Beantwoorden

11 september 2018 om 09:16
mrstuivenvolt Gebruiker

Bas geeft hierboven aan dat de luno mini en de vario mini zijn voorzien van een GU10 fitting, iBood, is dat heel erg zeker???? In het document waar Bas naar linkt (document van de fabrikant) staat duidelijk dat ook de mini-spots een E27 fitting hebben. Daarnaast kan ik op internet ook alleen maar E27 fittingen vinden van de luno mini en vario mini….

Beantwoorden

11 september 2018 om 10:02

We hebben dit bij de leverancier geverifieerd en deze bevestigt dat de mini-spots een GU10 fitting hebben.

Beantwoorden

12 september 2018 om 07:28
robbyvdavont Gebruiker

Klopt het dat de Akanua Luno ingraafspot dia 20cm een E27 fitting heeft?

Kan deze dimbaar worden ingesteld mits je de juiste lampen hier voor hebt?

Beantwoorden

12 september 2018 om 09:38

Hoi Robby,

Deze heeft inderdaad een E27 fitting.

Als de lichtbron dimbaar is, dan kun je hem zeker dimmen. Je dient wel zelf een dimmer te plaatsen (bijvoorbeeld in je huis), want er zit geen dimmer op deze spot. Uiteraard kun je ook een smartlamp installeren, zodat je de lamp kunt dimmen via een app.

Beantwoorden

22 september 2018 om 15:01
supermiep Gebruiker

Spots ontvangen maar het gewone GU10 past niet (hoogte valt binnen aangegeven marge), klopt het dat dit mini LED lampjes moeten zijn ivm doorsnede (35mm)? Normale GU10 is 50mm.

Beantwoorden

12 september 2018 om 18:38
p-nl Gebruiker

@Moderator

Over de Akanua Picado. Op de foto’s staan 2 verschillende types: een met behuizing om de lamp en een zonder behuizing. Verschil zit niet alleen in de behuizing van de lamp, maar ook in de steel. En er staat IP67. Welke van de 2 foto’s geven de juiste type aan? Ik wil namelijk zeker van zijn dat het echt IP67, ook al zit er geen behuizing op. Graag uw reactie, indien mogelijk voor het einde van deze aanbieding.

Beantwoorden

13 september 2018 om 10:01

Erg scherp gezien, p-nl. Ik ga dit even voor je navragen.

Beantwoorden

21 september 2018 om 18:28
supermiep Gebruiker

Spots ontvangen maar het gewone GU10 past niet (hoogte valt binnen aangegeven marge), klopt het dat dit mini LED lampjes moeten zijn ivm doorsnede (35mm)? Normale GU10 is 50mm

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.