14 mei 2018 om 00:00
iBOOD

Verven met Wagner

Product expert aanwezig

Verven met Wagner
Tijd voor een likje verf

Misschien kijk je al te lang tegen hetzelfde saaie behang aan. Misschien heb je een schuur die wel een kleurtje kan gebruiken. Wat de situatie ook is, als je een professionele, egale verflaag aan wil brengen, kun je niet om deze producten van Wagner heen.

Van het losmaken van behang tot het verven van grote oppervlakten in de kortste tijd, met deze deals gaat het allemaal lukken!

14 mei 2018 om 10:01
iammeto Gebruiker

Klopt het dat verspuiten meer verf verbruikt als werken met rol en borstel?

Beantwoorden

14 mei 2018 om 10:27
Official Product Expert Wagner Expert Official Product Expert

Dat hangt af van het type verfspuit … als je een fijnspuitpistool hebt (HVLP) dan is het minder of net hetzelfde.   Maar met airless ga je meer verbruiken … hier is de snelheid van het grootste belang.   Je spuit met airless een vierkante meter in 2 seconden … het verbruik is dan wel +/- 1 liter per minuut.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 10:18
gizmibood Gebruiker

Is de Wagner Flexio 990 ook geschikt om plafond te spuiten?

Beantwoorden

14 mei 2018 om 10:28

Dat kan zeker … de verfaanvoerslang zit nl. helemaal vooraan de spuitkop met een constante druk … dus je kan in alle richtingen spuiten met dit type verfspuit.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 11:10
pderoo Gebruiker

Ik wil mijn kelder schilderen met gevelverf. Is de Flexio 990 ook geschikt voor gevelverf?

Beantwoorden

14 mei 2018 om 12:46

Met een verdunning van 10% moet dit wel lukken … let op … een gevelverf is anders van samenstelling dan een gewone binnenmuurverf.  Gevelverf is meer gevuld (= meer vaste stoffen).  Je zal dan een iets minder effen oppervlak hebben

Beantwoorden

14 mei 2018 om 13:42
pderoo Gebruiker

Dit heb ik gevonden bij de FAQ’s op de Wagner website, maar het gaat specifiek over de “Project apparaten”. Geldt dit ook voor de doe-het-zelf toestellen zoals deze Flexio 990? Ik vraag dit omdat het bij mijn eerste poging om gevelverf te spuiten (met een Powerplus verfpistool 500W) niet is gelukt (op de verfpot staat wel degelijk dat het gaat, mits verdunning van 5 à 10%. Helaas niet gelukt, zelfs na verdunning tot wel 15%).

“Er zijn 2 redenen waarom gevelverf niet kan worden gespoten. Technisch gezien bevat gevelverf meer silicaten, is de dichtheid groter en zijn de bestanddelen grover. Voor deze gevallen zijn de motoren van de Project apparaten te zwak of is de max. bruikbare spuitkopmaat van de apparaten te klein.”

Beantwoorden

14 mei 2018 om 14:41

Een powerplus machine is totaal niet te vergelijken met een WAGNER machine.    Powerplus doet zijn werk goed als het gaat om dunne beitsen spuiten, maar ook eigen testen en ervaringen met deze apparaten (gewone muurverf, lak, …) waren niet goed.  Uiteindelijk kan je alles verspuiten als je maar blijft verdunnen, maar op een bepaald moment ga je dan wel aan dekkracht inboeten.  De flexio 990 gaat rechtstreeks aanzuigen en heeft de meest krachtige HVLP turbine beschikbaar in de markt.   Met 10% verdunning durf ik wel bijna met zekerheid zeggen dat het gaat lukken.   De opening van de Flexio is normaal ook groot genoeg …

TIP => verdun met warm water en nadien zeer goed in de emmer mixen.  Zorg dat de vaste stoffen goed gemend worden.  Deze zakken vaak naar de bodem van de emmer.  Een paar minuten mixen doet echt wonderen met verven …

Beantwoorden

14 mei 2018 om 17:16
pderoo Gebruiker

Bedankt voor de uitleg, maar ik heb toch nog even verder gezocht. Gelukkig staat de handleiding van dit apparaat ook online op de Wagner website. Daarin staat op p. 95 onder “niet-verwerkbare materialen” o.a. façadeverf. Ik vreesde het al. Jammer, maar toch maar niet proberen dus. Omdat dit toch wel een grotere investering is dan een Powerplus apparaatje.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 20:02

Klopt … maar wij hebben EU handleidingen.  Dit is vooral gedaan voor de Oost-Europese landen waar façade verven compleet niet verspuitbaar zijn.    In west Europa zijn deze verven verwerkbaar …   Wij kunnen niet per land een handeleiding maken, vandaar dat deze melding erin staat.

Er staan zelfs video’s op youtube met façade verven.

Uiteindelijk moet je er zelf een goed gevoel bij hebben en is de beslissing aan u.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 11:12
Blauwbaard Gebruiker

Kan ik hiermee ook autolak spuiten?

Beantwoorden

14 mei 2018 om 12:47

Voor een hele kleine herstelling is dat mogelijk … maar ga er geen volledige auto mee spuiten.  Dan heb je iets professioneler nodig om tot een zeer goed resultaat te komen …

Beantwoorden

14 mei 2018 om 14:33
Ankitkumar Gebruiker

Hoi, vraagje aan expert en leden,

Van schilder hoor je vaak dat er een groot verschil is tussen pro verf en normale verf. zelf tussen een sikkens van gamma en sikkens van een bouwbedrijf kan een groot verschil zitten. Ik heb nu dit product aangeschaft..maar weet niet exact welke verf ermee te gebruiken. ik wil namelijk de muren en plafond wit 9010 ermee spuiten. wie heeft advies voor verf en waar te kopen? er staat zoveel op internet waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.

alvast bedankt.

gr

Beantwoorden

14 mei 2018 om 14:37

Ik zal je mijn ervaring delen …

Als je een goede verf uit de bouwmarkt neemt zal deze prima de klus klaren … je hoeft hier werkelijk geen sigma of sikkens voor aan te schaffen.   Ik heb al duizenden liters verwerkt en soms sta ik verbaasd dat verf uit de bouwmarkt even goed is als de dure prof merken.    Uiteraard als je gaat voor de allerlaagste kwaliteit, dan koop je ook echt brol.  Niet doen!   Maar kiezen je een A merk uit de bouwmarkt of een eigen merk uit een hoger segment (bv. perfection verf van Praxis of meister polar van Hornbach) gaat dit prima werken en scheelt dik in de prijs!

Beantwoorden

14 mei 2018 om 14:53
Ankitkumar Gebruiker

dank voor je reactie :) helpt enorm.

Beantwoorden

16 mei 2018 om 08:41
TomDS Gebruiker

Dag product expert, heb je ook ervaring met goede verf die in België verkrijgbaar is? Een Praxis of Hornbach is hier niet…

Beantwoorden

14 mei 2018 om 14:58
Ankitkumar Gebruiker

Hi expert en aan IBOOD

ik had nog een vraag. wat is het verschil tussen dit model en de Wagner HEA Control PRO 350M. Ik lees op het internet dat dit model de opvolger is van de Powerpainter 90.

De PRO 350M is slechts dan voor 40 eur meer te verkrijgen zie link https://www.verfspuit.be/wagner-hea-350m.html en er zit een verlengstuk bij. lijkt er dus

vraag specifiek aan expert, kan ik hiermee ook verf en lak spuiten op terpentinebasis?

gr

Beantwoorden

14 mei 2018 om 16:19
Ankitkumar Gebruiker

zou de expert of een mod van ibood hierop willen reageren.  ben namelijk aan het twijfelen over mijn bestelling. lijkt namelijk geen goeie deal te zijn geweest.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 17:00

De PP 90 blijft gewoon in de range bij Wagner … de CP 350 M kan je idd een soort opvolger noemen, dat is juist, maar de technologie is anders.

Het grote verschil met de PP90 en de CP 350 M is dat je met de CP 350 de verf vaak 10% moet verdunnen.   De PP90 doet dit  onverdund …

Je kan met de de PP90 alles verwerken op water en of solventbasis (terpentine) basis

De PP90 heeft ook een langer levensduur dan de HEA range …

Beantwoorden

14 mei 2018 om 17:01

Wees gerust … je heb een goeie deal gesloten met Ibood … deze unit ga je niet snel goedkoper vinden.    Tenzij op een of andere onbetrouwbare website die via via via onze producten inkoop.   Bij Ibood ben je zeker van garantie etc.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 17:12
Ankitkumar Gebruiker

dank voor je uitleg maar toch lees ik het volgende op de site dat ik eerder had gedeeld, ik citeer

‘HEA “High Efficiency Airless” de nieuwe Airless techniek van Wagner. De succesvolle Project Pro en PowerPainter serie van Wagner wordt vervangen door een volledig nieuwe serie, namelijk de HEA-serie.’

‘ Langere levensduur, door lagere druk’

en zover ik kan zien is verfspuit.be een prefered supplier van wagner, dus ze zullen geen leugens vermelden. niet dat ik zeg dat jij het verkeerd het..maar zo heb ik dus wel 2 verschillende verhalen. what to do.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 20:04

Je zal zien dat ook verspuit.net gewoon de powerpainter voert … dat dat deel van hun verhaal is dit idd niet helemaal coherent.  Ik zal hier melding van maken … is idd verwarrend.

Maar HEA is een nieuwe technologie, maar “vervangt” de power painter niet niet.

Ook Hornbach gaat de powerpainter binnenkort verkopen … en deze keten maakt zeker geen ruimte vrij voor een oude variant.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 17:19
Jolandab Gebruiker

Ik maak nogal ens tekstborden. Daarvoor moet ik met platen van 30×40cm schilderen. Zou de W560 daar geschikt voor zijn? Ik gebruik nu een roller met muurverf maar het is lastig glad te krijgen.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 20:06

De W 560 is eigenlijk een toestel enkel voor lakken & beitsen … ik zou je dus muurverven afraden.

Wat wel kan is de W 565 … vergelijkbaar toestel (iets krachtigere turbine), maar dan geschikt voor muurverf.    Dit toestel kan je bv. vinden op bol.com, coolblue, etc.

Als je echt een krachtige unit wil is misschien de Flexio 570 een goede optie … deze kan je overal vinden.  Ik denk dat er zelfs nu een aanbieding loopt bij Praxis en bol.com

Beantwoorden

14 mei 2018 om 21:10
Jolandab Gebruiker

Bedankt voor het duidelijke antwoord! Dan kijk ik even verder

Beantwoorden

14 mei 2018 om 20:50
barb-wire Gebruiker

Met welke van de spuitsystemen kan ik Tenco Houtcoat verwerken, if any?

Beantwoorden

15 mei 2018 om 09:05

Als het voor een middelgrote klus is (bv. tuinhuisje, tuinhek, …) is de W 560 voor u de juiste oplossing.   Een lage druk systeem geeft een zeer fijne verneveling en een gladde finish.

Beantwoorden

15 mei 2018 om 14:24
Bezie_tje Gebruiker

Ik zie hier zoveel merken en typen verschijnen dat ik het niet meer weet welke te nemen.  Ik wil mijn binnenmuren in huis verven maar kan geen borstel vasthouden dus leek me dit wel een mooi oplossing om dit te spuiten op de muren.  Mijn vraag hierbij is wel.  Geeft dit veel verneveling in huis, met andere woorden moet je alles afdekken met plastiek zodat er geen verloren sneveldruppels ergens op terecht komen. En welk type is hiervoor het beste aangeschreven.  Zou ook graag met het voorgestelde toestel primers en andere houtverf willen spuiten zoals deuren of buitenhekken.

Beantwoorden

15 mei 2018 om 15:01

Als het voor een “doe het zelf” klus is (niet voor dagelijks gebruik dus) dan is de Flexio 990 voor u de beste optie.   Deze machine is geschikt voor muurverven, lakken en beitsen.   Je kan er dus al je beschreven klussen mee uitvoeren.

Het is een HVLP (high volume low pressure) welke nevelarm is.  Niet nevelloos …

Aangeraden is om dus af te plakken met een tape + folie eraan vast (zie aanbieding).    Mocht je dan iets naast het oppervlak spuiten dan is dit op het plastic en maakt het niet veel uit.    Afplakken moet je sowieso doen, ook met een rol/kwast … met deze afdektape&folie gaat dit nog redelijk snel.  Kost je iets meer tijd, maar ook niet dramatisch meer.   Wat je verliest aan afplakken verdien je in tijd snel terug tijdens de klus.

Nevelvorming heb je bij spuiten altijd een beetje en is afhankelijk van je spuittechniek.   Tips: afstand tov het oppervlak +/- 15 cm (niet meer!), horizontaal tov het oppervlak spuiten, mee bewegen met je arm en lichaam (niet zwenken) en de verf “heel goed” mixen.   Eventueel verdunnen met 10% water (of terpentine).   Maar altijd goed mixen … doen wonderen met de verf.

Mocht je nog vragnen hebben, laat maar horen!

Beantwoorden

15 mei 2018 om 14:55
xleruks Gebruiker

verzenddatum: 31 mei,

Worden ze echt 31 mei pas verzonden? of toch vroeger?

Want ik ik heb nu een schilder klus van 200m².  en 31 mei is al te laat :(

Beantwoorden

15 mei 2018 om 15:00
Moderator Bas iBOOD Moderator

Doordat we geen eigen voorraad houden kunnen we onze deals zo goedkoop aanbieden. Dit betekent echter wel dat de levertijd iets langer is dan je elders wellicht gewend bent. De producten moeten namelijk eerst van de leverancier naar ons komen, waarna we ze naar jou kunnen toesturen.

Ik zou er dus inderdaad op rekenen dat ze pas op de verwachte verzenddatum 31 mei verzonden worden.

Beantwoorden

15 mei 2018 om 19:32
louislink Gebruiker

Ik heb pas die Power painter 350M (mag niet verkocht worden professionele verfwinkels) aangeschaft waarbij ik echt niet tevreden ben hoor! Je gaat gewoon ervan uit, dat een apparaat van 539€ toch wel alle verfsoorten aankan !

sigma lak DS TX Glossy kan dit apparaat niet aan bijv. 10% verdunnen gaat hier niet bij op ! Die mag maar 2% verdund worden.(en probeer dan je apparaat maar eens schoon te krijgen)

ProSpray 3.20 Airless (mag niet verkocht worden aan particulieren bouwmarkt) kan die waarschijnlijk wel die is tevens HEA technieken heeft ook weer ander spuittips en t verschil is minimaal in uiterlijk

dit had Wagner best dezelfde kunnen maken maar alles lijkt op bouwmarkt formaat mensen bezeiken gericht te zijn als ik van tevoren had kunnen opmaken dat deze verfsoort niet verwerkbaar was had ik m niet aangeschaft.

er zijn zoveel verschillende machines dat de consument wel een fout moet maken alleen al om dit soort redenen raad ik iedereen af om Wagner te kiezen !

Beantwoorden

16 mei 2018 om 08:50

Zoals u zelf aangeeft zijn er bepaalde verven die niet helemaal goed werken met de control pro 350 M. Vandaar dat wij een brede range aanbieden zodat u de juiste keuze kan maken voor uw toepassing.  Helaas zijn we nog niet aangekomen op het punt waarbij we één machine hebben voor alle verven … daarvoor moeten we ook de verffabrikanten mee hebben die hun verven willen aanpassen en niet jaarlijks aan hun formules sleutelen … vaak om de verf slechter te maken door de prijsdruk. Soms niet te volgen voor Wagner gezien er in de EU meer dan 200 verfmerken zijn.

Binnenkort zullen wij de PS 3.20 HEA aanbieden via Hornbach en Bauhaus in NL.  U zal dus als “prof” klant ook prof apparatuur bij deze ketens kunnen kopen. Uiteraard is deze machine wel prijziger … deze zal rond de 1649 euro incl BTW zitten. Ook de PP90 zal u bij Hornbach en Bauhaus vinden in de toekomst … ook deze units zullen dikkere verven, of deze die maar een paar % mogen verdund worden, beter verwerken. Dus aangepaste machines aan de klant.

Uiteindelijk verkopen wij vandaag in de bouwmarkt producten die goed werken met de bouwmarkt verven  … u zal bij Hornbach geen sigma lakken vinden vandaag, dus bieden we de machine die hierbij horen ook niet aan. We krijgen in de winkels trouwens ook maar een beperkte ruimte om iets te tonen … vaak willen we meer, maar krijgen we de plaats niet. Dit gaan binnenkort wel veranderen om problemen zoals u ze aangeeft aan te pakken.

Vervelend dat u een slechte ervaring hebt opgedaan, maar zoals u kan lezen willen wij als merk er alles aan doen de juiste producten aan de juiste klant aan te bieden, maar krijgen we kans soms niet en dat zorgt dan voor miskopen. Uiteindelijk is het ook aan het bouwmarktpersoneel (die wij opleidingen geven) om klanten de juiste producten aan te raden of zelf af te raden.

Beantwoorden

16 mei 2018 om 07:28
Fredskie Gebruiker

Goedemorgen Product Expert, ik wil lak of beits op lijnoliebasis gaan verwerken voor het dekken van hardhouten schuttingdelen. Welk spuitsysteem is hiervoor geschikt?

m.vr.gr.,

Fred

Beantwoorden

16 mei 2018 om 08:38

Dan is in de Ibood aanbieding de W 560 voor u de beste optie … ideaal voor uw toepassing.

Beantwoorden

16 mei 2018 om 11:53
Fredskie Gebruiker

Dat is dan echt balen zeg. Net uitverkocht. Zijn er wellicht nog opties ibood?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.