9 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Verven met Wagner

Product expert aanwezig

Verven met Wagner
Tijd voor een likje verf

Misschien kijk je al te lang tegen hetzelfde saaie behang aan. Misschien heb je een schuur die wel een kleurtje kan gebruiken. Wat de situatie ook is, als je een professionele, egale verflaag aan wil brengen, kun je niet om deze producten van Wagner heen.

Van het losmaken van behang tot het verven van grote oppervlakten in de kortste tijd, met deze deals gaat het allemaal lukken!

Product-Expert

De Wagner-Expert zal dagelijks tussen 9.00u en 18.00u aanwezig zijn om je vragen te beantwoorden.

9 januari 2018 om 00:18
motormuis001 Gebruiker

Te oordelen naar de hoeveelheid schoonmaakgereedschap, die je nodig hebt, kan ík hier maar beter van afblijven …

Beantwoorden

9 januari 2018 om 08:50
pix Gebruiker

Zelf heb ik in de afgelopen jaren mijn kamer en keuken reeds 2 x met behulp van dit apparaat van een andere kleur voorzien en het is zeer goed te doen. Veel afplakwerk en als je spetters hebt dan is het met een warm sopje snel schoon gemaakt. De verf is op waterbasis en daardoor snel te verwijderen met een natte doek. Bij de tweede keer ook het plafond gedaan en dan is een schildersoveral en stofbril ook verstandig. Voor kleine ruimtes of 1muurtje opfrissen pak ik de rollers.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 11:53
Official Product Expert Wagner-Expert Official Product Expert

Het reinigen op zich gaat snel … het gaat enkel om het spuitopzetstuk.    De rest van de machine komt niet in contact met verf.

Gebruik je de bekerzakjes, dan moet je de beker in ieder geval niet meer schoon te maken.   Scheelt veel vuil water.   Deze is dan in 2 seconden proper.  Als je de beker na verwijdering van het zakje gaat vullen met water en even doorspuit ben je klaar.

Mocht je dan toch alles brandschoon willen krijgen, dan hebben we een setje waarmee je in de kleinste hoekjes en kanten alles kan wegpoetsen.

Beantwoorden

10 januari 2018 om 00:02
motormuis001 Gebruiker

Dat setje had ik dus gezien …

Beantwoorden

10 januari 2018 om 15:19

Is een handig setje voor deze klanten die alles spic&span willen opbergen. Er zit ook vetstof bij om de bewegende onderdelen te smeren etc.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 07:00
moikke Gebruiker

En dan hebben ze de afplakbenodigheden nog niet eens in de aanbieding.

Alles (!) moet je afplakken in de ruimte. En afplakken met stevig spul. Dat flinterdunne afdekplastic wordt gewoon weggeblazen. Veel werk.

Maar het resultaat is netjes en het spuiten zelf gaat redelijk snel.

Fijne machines (ik heb de W625), maar bedenk wel goed wanneer je hem gaat gebruiken.

Veel oppervlakte in een lege/goed af te dekken ruimte (inc hele vloer, met stevig spul): doen.

Anders gewoon de roller.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 09:17
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ook afplakbenodigdheden hebben we in de aanbieding hoor, moikke! :-)

Klik hier voor de Nederlandse deal en hier voor de Belgische deal.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 12:00

Naast de afplaktape in de aanbieding heeft Wagner ook speciale vloerafdek folie. Deze is heel stevig (plastic) … je kan er met ladders etc op zonder problemen. Je kan deze zelfs herbruiken … Online is deze vloerfolie her en der te vinden o.v.v. een Wagner totale afplakset.

Beantwoorden

10 januari 2018 om 07:27
avwissen Gebruiker

Jammer dat deze nu al uitverkocht lijkt …

Beantwoorden

10 januari 2018 om 08:06
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen AVWissen,

Ik zie dat dit onderdeel was van de dagdeal van gisteren. Ik ga even navragen of ze nog beschikbaar zijn!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

10 januari 2018 om 15:20

Bij deze info van Wagner … zijn nog beschikbaar.  Je kan ze online zetten!

Beantwoorden

11 januari 2018 om 04:53
mamaivanka Gebruiker

Wanneer komt deze online dan? Want dan kan ik in 1x alles bestellen wat ik nodig hebt, scheelt me verzendkosten

Beantwoorden

9 januari 2018 om 08:35
fverhoef Gebruiker

Heeft iemand misschien ervaring met de onderhoudskit voor vloeren om een geoliede vloer te onderhouden?

Het klinkt namelijk fijn om te hebben, maar iets in mijn achterhoofd is wat achterdochtig of dit inderdaad zo goed werkt als ze willen beweren. Ik zie voor de rest ook weinig reviews van dit apparaat.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 12:01

Op Youtube kan je testimonials vinden … vooral uit de VS waar consumenten testen, ermee werken, etc.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 08:53
MPersenaire Gebruiker

Ik ben benieuwd naar wat voor soort verf gebruikt kan worden voor de project 115 mobiele verfinstallatie. Ik begrijp dat verf op waterbasis nodig is omdat je dit wel kan reinigen uit de slang. Maar is daarnaast elke verf op waterbasis mogelijk om te gebruiken of moet ik speciale spuitverf gebruiken? Heeft u dan misschien een voorbeeld type of merk verf?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 10:33
mvanmaarle Gebruiker

Ik heb zelf een Wagner 115 en heb inderdaad waterverf gebruikt (wel zo gezond tijdens gebruik).

Ik heb ‘gewoon’ de muurverf bij de bouwmarkt gekocht, niks speciaals. Maar goed doorroeren en eventueel zeven is een aanrader.

Wel rekening houden met meer verbruik van verf dan bij rollen, je legt namelijk een laagje verf op de muur.

Maar eindresultaat is erg mooi en strak, zou het alleen gebruiken bij grote ruimtes (met name handig indien je een nieuw huis hebt oid).

Het schoon maken van de Wagner 115 is echt ‘klote’. Daar gaat veel tijd in zitten, samen met het afplakken (persoonlijk zou ik nu voor een andere type van Wagner gaan, welke direct op een verfemmer is aan te sluiten)

Beantwoorden

9 januari 2018 om 11:57

Er is geen speciale verf nodig … enkel muurverf op waterbasis te koop in de handel werkt. (Flexa, Histor, Perfection, Gamma merken, etc)  Soms is 10% verdunning aangeraden (dikke pro verven zoals Sigma), maar in 90% van de gevallen is verdunning niet nodig.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 12:01

Ik bedoel … elke muurverf op water basis … niet “enkel”.  Sorry!

Beantwoorden

9 januari 2018 om 12:06

Klopt … het reinigen van toestellen met een bovenbak kost je meer tijd … rechtstreekse aanzuiging is sneller te reinigen Online kan je deze apparaten vinden.

De W 995 (ook nu in de aanbieding via Ibood) is een toestel met rechtstreekse aanzuiging … maar dit is dan wel een HVLP (lage druk) machine en geen airless (hoge druk)   De W 995 werkt langzamer en het resultaat is minder glad dan met een airless.

Wil je het allernieuwste … dan moet je gaan voor HEA technologie= High efficiency airless … dit is gloednieuw van Wagner en is een lage druk airless.   De naam van deze range is Control Pro en kan je online zeker vinden.    Weliswaar nog maar weinig aanbiedingen gezien het product nog maar net gelanceerd werd.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 12:20
Ivant Gebruiker

Heb inmiddels twee apparaten van Wagner, de airless project 115 en de HVLP 625. Naar mijn idee vullen beide modellen elkaar aan, afhankelijk van de klus.

In deze aanbieding ga ik de Flexio 995 bestellen voor een project in het buitenland. (die laat ik daar dan achter)

Mijn ervaringen met de twee systemen van Wagner zijn als volgt:

Beide apparaten zijn erg fijn. Het is de eerste keer slim om even te oefenen om een gevoel te krijgen bij het spuiten. Ik heb er even de tijd voor genomen om wat uit te proberen om stukken muur uit het zicht. Het klopt dat alles goed afgeplakt moet worden zoals je vaak leest. Een lege ruimte plakt natuurlijk sneller af en spuit handiger dan wanneer je veel priegelwerk hebt aan afplakken en wanneer je struikelt over de spullen die nog in de ruimte staan. Voor echt kleine stukjes is een kwast/lakroller handiger want spuitwerk moet veel meer afgeplakt en schoongemaakt worden.

HVLP 625:

- Erg fijn apparaat en blij mee!

- mooi verfresultaat en goed instelbaar verfoutput door de knop in het handvat.

- geschikt voor kleine en middelgrote klussen (kastdeurtje, stoel, tafel, deur, muur, plafond)

- luchtslang is flexibel, kunt hand goed draaien voor detail randjes en van binnenuit ergens bij te kunnen (mits de verftank er ook in past) (bijv kastje van binnen)

- hebt altijd de tank met hele verfinhoud in de hand, kan wat zwaar aanvoelen na een tijd

- sterke uitgaande luchtstroom zolang de compressor aanstaat. (Bladblazer) dus hou aandacht bij de luchtstroom zodat folie en stof niet omhoog komt (vast tapen)

- bij grotere klusjes bouwt droge verf zich op rond het verfmondje, regelmatig even weghalen, anders kan het losschieten tegen je verfwerk aan.

- makkelijk schoon te maken en uit elkaar te halen (icm watergedragen verf, heb nog geen ervaring met terpentine basis)

- even oefenen voor balans tussen aanlengen verf en het resultaat spuitbeeld

- afplakken voor overspray (de verf om het verfdoel heen) relatief weinig dwarrelende spuitnevel, toch handig om folie over spullen te leggen.

- Voor lakwerk gebruik ik het perfectspray opzetstuk (hier apart bijbestellen) (is wat kleiner, handzamer en geeft fijnere spuitnevel voor lakken)

De project 115:

- Ook een fijne machine, indrukwekkend resultaat, ook erg blij mee

- geschikt voor grotere klussen, plafond, muur, hele ruimte etc. spuit veel verf dus goed tempo aanhouden, (om druipers/zakkers te voorkomen).

- geen verf in de hand, alleen het spuitpistool dus werkt veel lichter dan een verftank in de hand. Verfslang is vrij stijf wanneer onder druk.

- Grote verftank in de machine dus hoeft minder vaak te vullen/mengen etc.

- iets meer werk voor schoonmaken omdat de slang en compressor ook doorgespoeld moeten worden. Verftank kan eraf! die zit er gewoon op geklikt dus dat is handig.

- meer restverf (dan bij hvlp 625) die na het spuiten nog uit de slang en reservoir terug komt. (kun je bewaren voor volgend project)

- machine goed doorspoelen en schroefdraad invetten voor gebruik

Toelichting:

Persoonlijk vind ik de HVLP 625 beter geschikt dan de project 115 voor kleinere en middelgrote klussen als deuren, stoel, tafel, muur etc. De luchtslang is flexibel en dat is handig om overal goed bij te kunnen, zolang het spuitpistool en verftank ook passen. Het resultaat vind ik echt mooi en hoe gladder de ondergrond is, hoe strakker het spuitbeeld. Door een goede voorbereiding en voorwerk haal je beter resultaat.

Als je echt grote oppervlakten gaat verven zoals muren en plafonds, zul je een aantal keer de tank moeten bijvullen. (en eventueel telkens bijmengen met wat water). Dat is prima, maar kost steeds extra werk en is onderbreking van je spuitwerk. soms is het niet handig om tussendoor te moeten stoppen vanwege de open/droog tijd van de verf.

Zeker bij het lakken is het belangrijk om een gevoel te krijgen tussen de mengverhouding en het spuitbeeld (resultaat) De verf moet niet te dik en niet te dun zijn. Dat optimum vinden is even oefenen.

Ben dus erg tevreden over HVLP, maar hou rekening met de luchtstroom. door de luchtstroom is het inderdaad een bladblazer en als je die richt op de grond of op de folie dan gaat er stof dwarrelen dat op je spuitwerk terecht kan komen. Dus het is even wennen om aandacht te hebben bij de luchtstroom zolang de turbine draait.

De Project 115 is ook een mooie machine waarmee ik muren en plafond heb gedaan. De 115 is meer geschikt voor het grotere werk. Er komt veel verf uit dus je kunt (en moet) sneller doorwerken. Doordat de tankinhoud veel groter is dan bij de HVLP 625 hoef je minder vaak bij te vullen. Ik vind het spuitresultaat enorm mooi en ook met dit apparaat is het even oefenen. Bij de airless project 115 ontstaat (naast overspray) ook wel wat meer dwarrelende spuitnevel in de lucht dan bij de HVLP en moet je naast het afplakken ook folie over alles wat nog in de ruimte staat. De neerslag uit de lucht gaat anders echt overal tussen zitten, zelfs tussen kleine kiertjes in de folie.

Bij de eerste keer gebruiken van de Project 115 zou ik de machine de eerste minuut even goed met water de compressor laten doorspoelen zodat het systeem echt helemaal schoon is van binnen. Ik had het niet gedaan en daardoor raakte het spuitfiltertje snel verstopt. (is overigens snel weer schoon te maken). Ik lees veel dat mensen aanraden om de verf via een zeef in de tank te gieten, dat lijkt mij een goed idee voor de volgende klus, het is beter om verstoppingen te voorkomen.

De gebruiksaanwijzing in het Nederlands is onhandig en wel belangrijk om eerst even door te nemen, ik vond het Duits en Engels handiger.

Let er ook op om het schroefdraad van het filterhuis (met het gele of rode filter) voor het eerste gebruik goed in te vetten.

De hogedruk verfslang is voor mij lang genoeg en prima, maar wordt wat stijver als de machine op druk komt. Bij muren en plafonds is dat helemaal oké, maar bij kleine detailklusjes met veel hoekjes heb ik de voorkeur voor de 625.

Verder is het schoonmaken van de project 115 wat bewerkelijker dan de 625 maar het is goed te doen. In elk geval bij verf op waterbasis. 

Ben zelf tevreden met beide apparaten en zie ze meer als een aanvulling op elkaar afhankelijk van of je lak of muurverf wil gebruiken en de omvang van het verfwerk.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 12:49

Waauw … er is een nieuwe Wagner expert!   Dit vat echt alles samen!  Mijn complimenten Ivant!!!

Beantwoorden

9 januari 2018 om 13:50
Sortjai Gebruiker

@wagner expert, bij de vorige aanbieding de verlenglans besteld voor bij de W625. In de specificaties van de verlenglans staat dat het kan maar ik zie geen mogelijkheid om het te koppelen.

Wagner Verlenglans | 30 cm

Met deze verlenglans kun je je Wagner verfpistool met 30 cm verlengen en zo gemakkelijker hoge plekken bereiken.

Deze verlenglans werkt o.a. met de Wagner P115, PP116, PP119, PowerPainter 60 & 90, HEA Control Pro 250 R/M & 350 R/M en de W625

Beantwoorden

9 januari 2018 om 14:04

Opgelet … de 30 cm verlenglans in de aanbieding is enkel geschikt voor de P115.   Ook geschikt voor airless sprayer plus, Power Painter, Project Pro’s, etc.    Deze lans werkt dus totaal niet met de W 625 en met onze airless apparaten.    We hebben wel HVLP verlengstukken voor de W 625, maar deze zien er totaal anders uit en werken ook anders.  Dit HVLP verlengstuk plaats je tussen de handvat en het spuitopzet.  Het Airless verlengstuk schroef vooraan op het pistool tussen het pistool en de spuittiphouder en tip.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 15:02
Sortjai Gebruiker

Dat heb ik gemerkt dat het niet past op de W625… @iBood haal het dan aub weg uit de omschrijving!

Beantwoorden

9 januari 2018 om 16:09

Ok, had ik zelf niet gezien.  Idd iets dat moet aangepast worden.  Goed opgemerkt Sortjai …

Beantwoorden

10 januari 2018 om 00:11
robbyachten2013 Gebruiker

Stond er bij de vorige keer ook bij nu zit ik er mee en kan ik er niks bij doen.  :/ heb zelf de w625

Beantwoorden

10 januari 2018 om 00:13
Sortjai Gebruiker

@iBood, graag ook reactie op mijn ticket 180108-000332. Nu heb ik dat item in huis welke ik gekocht heb volgens verkeerde productomschrijving waar ik nu dus niks aan heb.

Beantwoorden

10 januari 2018 om 00:47
Moderator Paul Moderator

@Wagner-expert & lezers: de opmerking over compatibiliteit van de verlenglans is doorgegeven aan iBOOD 

@Sortjai: jouw melding zal ik doorgeven aan de klantenservice

Beantwoorden

9 januari 2018 om 15:45
Bombaz Gebruiker

Beste Wagner expert,

Ik wil deze zomer de volledige binnenkant van een huis schilderen (muren & plafonds) en daarnaast ook een tuinhuis, schutting en poort vernissen.

Het is me niet duidelijk of ik dan best opteer voor de Flexio955+w550 of voor de project 115 (die beide kan begrijp ik, maar moeilijker schoon te maken is?)

Alvast bedankt voor uw advies.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 16:08

Dan kies je best voor W 995 en daarbij het lak/beits opzetstuk + adapter als accessoire.    Dan heb je meteen een all in one unit voor muurverf, lak en beits.   De W 995 is makkelijker schoon te maken dan de P 115.

Wil liever een aparte lak/beits machine, dan is de W 550 zeker een leuke en compacte optie.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 16:54
Bombaz Gebruiker

Bedankt voor het snelle antwoord.

Is dit dan de PerfectSpray 800 (+Flexio 995)? Of hebt ik nog iets anders nodig?

Bedankt!

Beantwoorden

9 januari 2018 om 17:00

Je hebt ook de adapter + handvat nodig om de PS 800 aan de slang van de w 995 te koppelen.  Anrt. is 2315666.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 16:18
yope Gebruiker

Beste Wagner-Expert,

Ik wil het dakbeschot van mijn zolder in de lakverf zetten. In totaal ongeveer 100 m2. Bij voorkeur met verf op terpentine basis aangezien het oud hout is. De zolder is overigens leeg.

Wat adviseert u voor beste resultaat en de minste nevel?

- De W625 + Perfect Spray 800 opzetstuk

- De W550 Lagedruk

Beantwoorden

9 januari 2018 om 16:29

De W 625 en W 550 zijn beide lage druk HVLP machines.   Het resultaat zal zeer vergelijkbaar zijn … de W 625 zal  iets sneller zijn.

Verschil … met de W 550 hebt u de turbine in de hand (niet zo énorm zwaar eerlijk gezegd) … bij de W 625 enkel het pistool wat zeker lichter is.    Als u bij de W 625 een extra opzetstuk neemt wordt het een universele machine voor alle verven.   De W550 kan u weliswaar niet omvormen naar een muurverf machine.  Enkel voor lak/beits.

Daarom is de W 625 + PS 800 mogelijk voor u de betere optie.

Terpentine verf => draag zeker een mondmasker!

Tip => Werken met lakken … doe het in laagjes … niet in één trachten te dekken dan krijg je mogelijk druppels (ook met een rol trouwens)  De tweede laag kan er al redelijk snel op!

Succes

Beantwoorden

11 januari 2018 om 15:43
Sortjai Gebruiker

@wagner expert welke soort masker en filtertype raden jullie aan bij muurverf op waterbasis en terpentine verf?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 17:28
Bombaz Gebruiker

@ Ibood moderator – zie ook vraag in andere forum:

Click & Play handvat: zit hier ook de kleine zwarte adapter bij die nodig is voor de Flexio 995? (dus volledig art.nr 2315666). Of gaat het hier enkel om het handvat?

Bedankt!

Beantwoorden

9 januari 2018 om 18:49

Dit moet idd even door Ibood nagekeken worden.  Het juiste artikel is de handvat + adapter … het handvat alleen is niet voldoende.   Mogelijk ook fout doorgegeven voor Wagner.   Onze excuses als dit het geval is.

Beantwoorden

10 januari 2018 om 08:44
draadje Gebruiker

Wagner expert.heb een vraag.onze binnenmuren zijn met spack gespoten.wij willen de kleur veranderen met muurverf. Gaat dat wel omdat de muur dus bobbeltjes heeft .

BN benieuwd naar u antwoord

Beantwoorden

10 januari 2018 om 15:07

Hier gaat een verfspuit perfect werken … met een roller is dit niet zo simpel en vaak rol je de vacht van je roller snel stuk.  Een versfpuit raakt het oppervlak niet aan en je gaat meteen elk gaatje of bobbeltje volspuiten en dekken.    Een voorbeeld dus waar een verfspuit een groot voordeel heeft.

Beantwoorden

10 januari 2018 om 13:25
Dinobe Gebruiker

Ik heb net een nieuw huis gekocht en alle kamers (5 slaapkamers, keuken, living) dienen een nieuwe verfbeurt te krijgen zowel plafonds als muren. Ik vraag me af het opweegt dit aan te schaffen als je ook alle grondige afplakwerk moet inrekenen want ik vrees dat de nevel overal komt op deze manier….

Beantwoorden

10 januari 2018 om 15:13

Bij een dergelijke grote klus is een verfspuit erg handig.    Zonder twijfel ga je meer afplakken dan met een rol, maar hiervoor is er speciale tape te krijgen met folie eraan vast.   Ook van met merk Wagner.    Dit gaat erg snel.   Uiteindelijk steek je meer tijd in het afplakken maar de verfklus gaat sneller … zeker als je bv. kiest voor  bv. een P115 airless unit.   10 x sneller dan een roller zonder enige twijfel.

Als je gaat spuiten moet je ramen en deuren sluiten in de kamer waar je gaat spuiten dicht houden.    De nevel valt op zich reuze mee en valt als een soort poeder op de grond.   Een grote folie op de vloer en dat is opgelost.    Mocht het ernaast vallen  … dan kan je het bij mekaar vegen.

Bekijk ook even de info’s hierboven en ook het onderwerp rond de W 995 (andere sale)  Hier staan vergelijkbare vragen, antwoorden en ervaringen.

Beantwoorden

10 januari 2018 om 18:28
Dinobe Gebruiker

Heb de w625 besteld, we zien wel hoe het gaat

Beantwoorden

11 januari 2018 om 10:13
stiaanke Gebruiker

Ik heb dit met de P115 gedaan.

Eé dag afplakwerk. De volgende ochtend de primer gespoten en na het avondeten de eerste afwerkingslaag. De dag nadien in de ochtend de tweede afwerkingslaag en na het middageten begonnen met alle folie en tape te verwijderen. Tegen het avondeten was alles opgekuist en machine proper.

Beantwoorden

11 januari 2018 om 11:32
boeleke001 Gebruiker

Hallo daar allemaal!
We hebben zopas een huis gekocht en waren eigenlijk van plan om alles met de gewone roller / borstel te verven.
In hoeverre is het aangeraden om zo een verfspuiter te kopen?

Is het moeilijk om hiermee te verven want we hebben het eigenlijk nog nooit gedaan. Ga je geen verschillen zien waar je langer spuit dan de rest bijvoorbeeld?
Hoe makkelijk is het om hiermee de ‘randen’ te verven. Bijvoorbeeld tussen het plafond en de muur?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.