1 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Philips Ledlampen

Philips Ledlampen
Schijn een lichtje op mij

Laten we 2018 goed beginnen door een lichtje te schijnen op onze goede voornemens, zoals het besparen op energie voor een beter milieu en natuurlijk ook om uiteindelijk meer geld over te houden in je portemonnee. Dus wat jij gaat doen: al je lampen in huis vervangen met ledlampen. Met als resultaat een betere wereld en een mooiere sfeer in huis, want het gaat hier immers om: dimbare ledlampen van Philips!

1 januari 2018 om 05:33
Stijn_001 Gebruiker

De E27 frosted 60W lamp staat niet (duidelijk) in de omschrijving. Is dit dezelfde als de 8.5W E27 maar dan frosted?

Beantwoorden

1 januari 2018 om 10:13
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Stijn_001,

Het staat er inderdaad wat onduidelijk, maar 8,5W is inderdaad 60W. De tekst van de 8,5W E27 Frosted lijkt te ontbreken. Ik ga dit even doorgeven zodat dit toegevoegd kan worden.

Beantwoorden

1 januari 2018 om 09:25
granville Gebruiker

Zelfde pbm 60w ckear is niet beschikbaar. Fristed 60w wel maar die staat niet in de tekst vermeld…?? Config probleem?

Beantwoorden

1 januari 2018 om 17:37
Tasjake87 Gebruiker

kan ik deze lampen gebruiken voor mij Hue.ik heb pas een starterkit gekocht

Beantwoorden

1 januari 2018 om 18:15
oinkoink12 Gebruiker

Dan zou ik me eerst maar eens inlezen.

Beantwoorden

1 januari 2018 om 23:00
Moderator Paul Moderator

Voor de Hue set zijn specifieke Hue lampen nodig.

Beantwoorden

1 januari 2018 om 21:51
Nicozz Gebruiker

Beste, kan u mij meer specificaties geven ivm de kleur wit. Is het zeer warm, warm wit of koel wit. Alvast bedankt!

Beantwoorden

1 januari 2018 om 22:59
Moderator Paul Moderator

Bij de Specificaties van de lampen wordt naast het aantal Kelvin (bijv. 2700K) ook de kleurtemperatuur aangegeven.

Beantwoorden

2 januari 2018 om 22:45
2emaes Gebruiker

Waarom werkt de betaling via mastercard niet?

Beantwoorden

2 januari 2018 om 23:14
Moderator Niek Moderator

Hallo 2emaes,

Wat vervelend dat het niet werkt, wat voor foutmelding krijg je?

Beantwoorden

4 januari 2018 om 19:46
granville Gebruiker

Idem zelfde pbm , vrgr geen probleem. Enkel maestro kaart werkt.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:47
mrdummy Gebruiker

Is 8W-50W GU 5.3 Warm Wit nu al uitverkocht? Het staat wel in tekst, maar selectie staat al sinds gisternacht niet toe…

Klopt het wel?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:49
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze combinatie is inderdaad uitverkocht.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 15:09
Jeroen66 Gebruiker

Eindelijk een keer de juiste lamp en dan zijn ze gelijk uitverkocht. Ibood – hier is kennelijk veel vraag naar, dus graag nog eens in de herhaling.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 22:28
Moderator Paul Moderator

Hoi Jeroen, de lamp was niet gelijk uitverkocht. Deze flashsale is gestart op 1 januari. Vandaag is de 3e en tevens laatste dag.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 14:38
wva8x Gebruiker

Ik heb nu Halogeen spots en een normale dimmer. Kan ik dan gewoon de spots vervangen voor deze ledspots of moet ik bijvoorbeeld ook de dimmer vervangen?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 14:45
Moderator Niek Moderator

Hallo wva8x,

Philips heeft een lijst waarin staat welke dimmers geschikt zijn voor de LED-lampen. Voor de overzichten klik hier. Je vindt ze onderaan op de pagina.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 23:30
mrdummy Gebruiker

Ik heb bijvoorbeeld goedkope dimmer van Gamma gekocht en even test gedaan. Wat me opmerkt:

- halogeen dimmer heeft hoger minimum voor goede werking (50 Watt ongeveer), terwijl een LED dimmer reeds vanaf 1-3 Watt werkt.
- halogeen dimmer heeft soms maar 2 aansluitingen, terwijl LED dimmer altijd 4 heeft. (het moet altijd op L aangesloten worden dus)
- halogeen heeft hoger startpositie dan LED dimmer. Het begint dus niet op 10% maar meer 30%, dit komt omdat halogeen altijd meer stroom nodig heeft om beetje te kunnen gloeien, terwijl LED lamp voor dezelfde positie al veel helderder brandt. Daarom moet het beetje hoger beginnen… maar ook al kan LED lamp bijna 0 of 10% dimmen, zo kan het dus nooit lager. Bij te laag instellen brandt halogeen niet, en trekt tegelijk veel stroom (de gloeidraad van halogeen is koud laagohmig, heet wordt het meer hoogohmig)

Dat verklaart dus waarom goedkope halogeen dimmer niet goed idee is voor LED lamp.

Ik ben ook achter gekomen dat er twee verschillende led dimmers zijn. Het is afhankelijk van type fase aan- of afsnijding. Philips lamp werkt vooral beste met fase afsnijding.

Een website https://www.ecobright.nl/blog/p/eerste-hulp-bij-knipperende-led-lampen/56/ en https://www.ecobright.nl/blog/p/kun-je-led-lampen-dimmen/23/ hebben mooi informatie hierover. Lees maar dan weet je al meer.

Bij 12V LED lampen gaat het ook zo hetzelfde, alleen deze keer moet 12V transformator zelf geschikt zijn om ermee te dimmen én goed dimmer dat met trafo kan werken. Dat is twee keer opletten zelfs! Hoewel, 12V LED lamp is verder makkelijker want je kan zelf dimmer maken zonder gevaar voor hoogspanning (regelen in 12V voedingkant) als je voeding neemt die zelf bestand is tegen laag stroom.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 13:29
badboy81 Gebruiker

Ik heb zojuist de bestelling ontvangen, althans de helft. 4 lampen ontvangen, staan er ook 4 op de pakbon. In de mailbevestiging wel het correcte aantal van 8.

Zojuist achteraan gebeld, ik word hierover teruggebeld / gemaild. Wordt vervolgd.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 13:46

Hoi badboy81,

Je lijkt niet de enige te zijn waarbij dit het geval is. We zijn aan het onderzoeken wat er fout is gegaan en hoe we dit het beste op kunnen lossen.

Voor nu raad ik iedereen die hetzelfde probleem ervaart aan om een serviceverzoek “Wrong Delivery” aan te maken via “Mijn iBOOD” zodat we snel kunnen inzien bij hoeveel klanten dit niet goed is gegaan.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

9 januari 2018 om 14:25
badboy81 Gebruiker

Ok,

Ik heb het telefonisch al gemeld, moet ik dan ook nog een serviceverzoek aanmaken via mijn Ibood?

Beantwoorden

9 januari 2018 om 16:05

Het zou normaal gesproken niet nodig moeten zijn. Ik raad je echter aan om het, voor de volledigheid en zekerheid, wel even te doen. Baat het niet, dan schaadt het niet :-)

Groeten,
Bas

Beantwoorden

10 januari 2018 om 15:26
hdeboo Gebruiker

Hier hetzelfde. Gisteren al meteen serviceverzoek aangemaakt. Ik hoop in elk geval de ontbrekende lampen te krijgen had er precies 8 nodig.

Beantwoorden

9 januari 2018 om 20:28
rveerd Gebruiker

Ik heb ook maar een set van 4 stuks ontvangen. Zal een serviceverzoek aanmaken

Beantwoorden

10 januari 2018 om 22:04
JohanEvant Gebruiker

Voor mij ook hetzelfde Heb 3*8 besteld en slechts 3*4 aangekregen. Pakbon veld ook slechts 3*4

Ik ga ervan uit dat men de ontbrekende lampen naleverd

Heb een service request ingediend waar men vraagt naar een zo naukeurig mogelijke beschijving. Helaas is et vakje voor de opmschrijving VEEEL te klein waar door ik niet alle info kan meegeven. En men kan slexcht 1 servicerequest per artikel indienen…..

Hoe kan ik jullie nog informeren met een extra service request????

Beantwoorden

10 januari 2018 om 23:22
Moderator Paul Moderator

Het veld voor de omschrijving is bedoeld voor een korte beknopte omschrijving. Voor een uitgebreidere toelichting kun je een email sturen naar customerservice@ibood.nl of via het contactformulier. Daarbij is het handig om het referentienummer van het serviceverzoek als email onderwerp in te vullen.

Beantwoorden

12 januari 2018 om 06:50
brechtmeert Gebruiker

beste paul, enig idee wanneer we antwoord krijgen op ons serviceverzoek?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.