12 december 2017 om 00:00
iBOOD

Velleman

Product expert aanwezig

Velleman
Oefen alvast je zwaaitechniek!

Eeuwenoude munten, middeleeuwse sieraden of munitie uit WOI en WOII. Met een metaaldetector haal je de meest bijzondere schatten omhoog.  Oefen alvast maar op je zwaaitechniek, we zien je bij 'Tussen Kunst en Kitsch!'

14 december 2017 om 09:13
vinpierke Gebruiker

Enkele vragen:

Een aantal modellen zijn uigerust met een waterdichte schotel. Hoe diep kan je de schotel in het water onderdompelen? Is de stang waarop ze bevestigd is ook waterdicht?

Sommige modellen kunnen de diepte aangeven, echter bij de goedkopere versies is geen LCD panel voorzien, enkel een naaldwijzer. Hoe wordt in dit geval de diepte aangegeven?

Meeste van deze toestellen vragen een vrij grote batterijencapaciteit, 8 x 1,5v of 2 x 9v. Nergens vind ik een aanduiding terug van hoelang een toestel met een nieuwe batterijenset het uithoudt? Graag indicatie. Ik neem aan dat je ook herlaadbare batterijen kan gebruiken?

Beantwoorden

14 december 2017 om 10:28
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen vinpierke,

Bij de modellen zonder het LCD panel wordt de diepte niet aangegeven. De diepte van de gevonden voorwerpen kan variëren van 30cm tot maximaal een meter, afhankelijk van de grote van het voorwerp.

Alleen de zoekspoel is waterdicht de rest van de behuizing niet. Het is wel belangrijk als je de spoel in zout water hebt gebruikt, dat je hem nadien goed schoonmaakt.

Je kunt inderdaad oplaadbare batterijen gebruiken. Hoe lang een set het exact uithoudt, is lastig te zeggen. Dit hangt af van de kwaliteit van de batterijen maar ook van het type detector. Het is sowieso verstandig extra batterijen mee te nemen :-)

Beantwoorden

14 december 2017 om 12:30
vinpierke Gebruiker

Hallo Niek, Dan best toch even de specs van model CS102 nazien. Deze vermelden dat het toestel diepte kan uitlezen.

kan je geen ruwe indicatie geven voor wat betreft de batterijduur? Spreken we over 30 minuten, 5 uren, 24 uren, ettelijke dagen…?

Beantwoorden

14 december 2017 om 15:13
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag vinpierke,

Dat klopt inderdaad niet, bedankt voor het melden. Ik heb het doorgegeven en de tekst zal worden aangepast. Er wordt wat betreft de batterijduur gesproken over meerdere uren, maar dit ga ik even voor je navragen. Hier kom ik nog even op terug :-)

Beantwoorden

14 december 2017 om 15:24
Moderator Niek Moderator

Wanneer je kwaliteit batterijen gebruikt kun je er sowieso enkele dagen meedoen. :-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.