20 november 2017 om 00:00
iBOOD

Verrekijkers & Micro-/Telescopen

Verrekijkers & Micro-/Telescopen
Kijk eens om je heen!

En dan niet zomaar even rondkijken. Nee, kijk eens door een verrekijker, microscoop of telescoop van Bresser. In deze Flash Sale vind je alles om de wereld met andere ogen te bekijken en opnieuw te ontdekken. Ga het avontuur tegemoet!

20 november 2017 om 09:23
Moderator Bas iBOOD Moderator

Tijdens deze Flash Sale hebben we een Product Expert om jouw vragen te beantwoorden. Deze spreekt Engels, dus graag je vragen in het Engels stellen.

Beantwoorden

20 november 2017 om 10:29
RoyD Gebruiker

It is a big deception that Dutch is not available as language with the weather station.

Beantwoorden

20 november 2017 om 11:37
Official Product Expert Bresser-Expert Official Product Expert

Thanks for having a look at the weather station. I’m sorry we don’t have all languages for every product, but if you have any questions at all we’ll be really keen to try and get answers as soon as possible. Please see our contact details here: https://www.bresser.de/c/en/support/

Beantwoorden

20 november 2017 om 10:54
jocstone Gebruiker

@Product Expert, what type is the weather station exactly?

Beantwoorden

20 november 2017 om 11:46

Hi! Thanks for taking a look at this. It’s a very comprehensive weather station which not only offers temperature and humidity readings indoors and out, but shows rainfall, wind speed, wind direction and even forecasts the next 12 hours! Outside readings are made 24/7 and relayed wirelessly to the comprehensive colour display in the comfort of your home. There’s a super accurate clock included and much more besides.  This is a professional style weather centre at a very down to earth price. If you buy one, register the product to qualify  for the Bresser 5 year Warranty.

Beantwoorden

20 november 2017 om 10:54
Sammyeninge Gebruiker

Welk type is dit a.u.b.?

Beantwoorden

20 november 2017 om 12:01
Moderator Bas iBOOD Moderator

Over welke specifieke deal gaat je vraag?

Beantwoorden

20 november 2017 om 11:14
sander.mol Gebruiker

Google Afbeeldingen verteld me dat het om deze gaat:

https://www.bresser.de/en/Weather-Time/7002520000000.html

Item #:
7002520CM3000

EAN:
4007922036830

Beantwoorden

20 november 2017 om 11:55

Hi There! Yes, this is the correct model.

Beantwoorden

20 november 2017 om 13:05
beepke Gebruiker
20 november 2017 om 13:19

Hi there,

This is quite a classic design style, but we can’t comment on products from other brands. If you choose a Bresser weather station, don’t forget that you can register for a Five Year Warranty.

Beantwoorden

20 november 2017 om 14:30
nikeaire Gebruiker

is the night vision binocular an old model? the bresser night vision models have 3×14 zoom.

and is it the same model like the Nightfox-100V  ??

thx.

Beantwoorden

20 november 2017 om 14:54

Hi and thanks for the question.

This a current model from the Bresser range, and we do have other models available. As you know, we can’t comment on items from other brands, but this night vision qualifies for the Bresser five year guarantee for extra peace of mind.

Beantwoorden

20 november 2017 om 15:27
nikeaire Gebruiker
21 november 2017 om 01:09
Keavin83 Gebruiker

Hi Product expert,

Which of the telescope has the best enlarge posibility with decent zoom? I know for cameras that digital zoom will cost you quality/sharpeness; is that here the same? Would like to use it to view the moon, mars, saturnus. I assume pluto is not possible. As you can notice i have no knowledge about this. So some advise would be great. Solar filter also looks cool to use but I would assume the longer ones can enlarge more…?… or a version with auto positioning as well – enter saturnus on an app and it tells me where to look or even auto moves.

Thanks in advance. Br Keavin

Beantwoorden

21 november 2017 om 06:02
peetpp Gebruiker

Heb zelf wat ervaring met telescopen, de diameter van de objectieflens of spiegel bepaald hoeveel licht je telescoop kan ontvangen en wat je maximale bruikbare vergroting is, de brandpuntsafstand van het objectief of spiegel gedeeld door de brandpuntsafstand van het occulair (eyepiece) bepaald de effectieve vergroting. De naam van de 5 telescopen in deze aanbieding begint met 2 cijfers bvb 90/500, 90 staat dan voor diameter objectieflens (of spiegel) en 500 brandpuntsafstand van deze hoofdlens in millmeter. In de specificaties staan ook de oculairen met hun brandpuntsafstand en meestal is er ook een barlowlens toegevoegd waarmee je de vergroting 2x of 3x kunt opvoeren maar de kwaliteit van het beeld wordt er dan niet beter op. De maximale vergroting is in de praktijk zo goed als onbruikbaar, het beste is de optimale vergroting die bedraagt ongeveer de helft tot één keer de diameter objectieflens of spiegel in mm, dus in ons voorbeeld dus 45 tot 90 keer. Voor Pluto heb je een veeeel grotere kijker nodig maar voor  Maan, Venus, Mars, Saturnus en Jupiter zijn deze Bresser telescopen prima bruikbaar en de 500 mm telescopen ook voor sterrenhopen en nevels. Meer uitleg over telescopen vind je hier.

Beantwoorden

21 november 2017 om 08:06
Keavin83 Gebruiker

Ah super, bedankt voor het helpen en delen van kennis met een mede iBooder :)

Beantwoorden

21 november 2017 om 08:11
celshof Gebruiker

The moon is possible, Saturn and Jupiter will also be possible, but I wouldn’t use any of these for anything else. The tripods/mounts are all way too weak, which would lead to a lot of wobble. And since you would need to manually track what you observe, stuff will keep wobbling.
Regarding autopositioning: most planetarium apps support this, no need to have this on a telescope.

The 114/500 is the best, purely because it has the biggest opening/aperture, but it is a mirror telescope, which requires collimating and I can’t find what type of mirror is used. The included eyepieces are rubbish.

Personally, if you are interested in a telescope, I would try and find a second hand telescope.

Beantwoorden

21 november 2017 om 09:45
peetpp Gebruiker

Onzin, natuurlijk zijn Maan, Saturnus en Jupiter goed mogelijk, die kun je zelfs al mooi bekijken met een standaard 7×50 telescoop, inclusief kraters op de maan maar natuurlijk geen details op de planeten maar wel bvb de ring van Saturnus en de 4 grootste manen rond Jupiter. Deze Bresser telescopen zijn prima instapmodellen, zeker aan de prijs in deze aanbieding. Net als iedere beginner raad ik hem ten stelligste aan niet af te gaan op de grootste vergrotingen wegens de nadelen die je opsomt en die ook duidelijk vermeld staan in het artikel van die link. En tja, nevels is een moeilijk verhaal in onze contreien met de lichtverontreiniging, zelfs met veel grotere en veel duurdere kijkers maar open sterrenhopen en clusters zijn wel erg mooi, ook in deze telescopen, vooral de lichtsterke met een relatief korte brandpuntsafstand. Spiegeltelescopen zijn verhoudingsgewijs goedkoper en er zijn betere en duurdere occulairen maar die zouden overkill zijn voor deze kijkers. Het zijn en blijven instapmodellen en ze voldoen alvast veel beter dan de bagger die ze soms aanbieden in de Aldi of de Lidl.

Beantwoorden

21 november 2017 om 10:26
celshof Gebruiker

Statieven bij zulke budget telescopen zijn verre van sterk genoeg om deze telescopen fatsoenlijk te kunnen dragen. Ik heb zelf ook dit type montering gehad en vond het dramatisch. Als je maar een beetje meer gaat vergroten trilt alles bij het minste zuchtje wind en daarnaast zit de buis op een vaste plek gemonteerd en heb je dus balansproblemen afhankelijk van wat je er aanhangt. En die Kellner oculairen zijn niet meer dan speelgoed.

Als het budget voor een telescoop tussen de €100 en €150 zit kun je beter tweedehands kijken. Dan krijg je een aardige kijker op een fatsoenlijke montering (bijv een EQ3) en dan kun je ook gewoon details op Jupiter zien.

Beantwoorden

21 november 2017 om 17:33
peetpp Gebruiker

Wat is jou probleem eigenlijk, azimutale monteringen zijn idd onhandig voor sterrenkundige waarnemingen zeker bij hogere verhogingen, equatoriale zijn daarvoor beter geschikt maar ook een stuk zwaarder en duurder. De duurste telescoop in de aanbieding heeft een statief die zowel azimutaal als equatoriaal zijn te gebruiken. En tja, ik gebruik mijn ‘bagger’ 45 jaar oude Celestron Kellner oculairen nog altijd. Er zijn betere en vooral veel duurdere. Op een goedkope reflexcampera van 200 euro zet je ook geen lens van 500 euro, dat bedoelde ik.

Belangstellenden moeten maar eens naar de Bresser telescopen kijken op Amazon, kunnen ze direct de prijzen vergelijken (die zijn hier erg scherp), de reviews lezen en ze hebben daar ook fr telescopen met de duurdere EQ montering. Blijf erbij en met mijn jarenlange ervaring, voor dit budget en aan deze prijs zijn, vooral de twee duurste, best aanvaardbare instapmodellen

Beantwoorden

21 november 2017 om 01:20
Keavin83 Gebruiker

Already found some.

Twice the diameter determines the zoon as rule of thumb; correct?

For nebulas you should not have to mich zoom; will blury the image too much; correct

The sun filter will not absorb the heat I gues. Can something melt? For exp some paste or whatever?

Looking fwd for ir advice; nebulas i would also like to watch clearly/sharp.

Beantwoorden

21 november 2017 om 08:14
celshof Gebruiker

Don’t expect to see nebulas like you see them on the internet. Especially not in a telescope with a maximum opening of 114. With that you’ll only be able to see a little bit like the Orion Nebula or the center of the Andromeda galaxy as a small smudge.

Beantwoorden

21 november 2017 om 12:15
Keavin83 Gebruiker

Bedankt voor beide reacties, nuttige info ook voor de afweging.

Beantwoorden

21 november 2017 om 12:25
nicvdd Gebruiker

Kan zo’n telescoop ook als verrekijker gebruikt worden om bvb schepen op zee vanaf de kade te bekijken? Of zijn ze daar compleet niet geschikt voor ?

Beantwoorden

21 november 2017 om 17:24
peetpp Gebruiker

Niet echt geschikt, het beeld is omgedraaid en/of gespiegeld, daarvoor heb je betere kijkers, een monokijker met rechtopstaand beeld, dikwijls met zoomfunctie, zo heb ik hier thuis nog een practica met 77mm objectief en 20 tot 60 vergroting, trouwens ook bruikbaar voor eenvoudige astronomische waarnemingen.

Beantwoorden

21 november 2017 om 19:16
LupkaGirl Gebruiker

@Bresser-Expert,

Please come back here the next time with some more advanced microscope types. Instead of the advance 20-400 in example the Trino Researcher 40-1000 and/or the advance ICD types.

Hope to see you back! Or am I mistaken? I’m looking for a very good basic microscope to examine different pollen types in bee honey. I think it’s better to prefer a bi/trinoculair for this kind of research?

Beantwoorden

22 november 2017 om 14:32

Hi LupkaGirl,

for Pollen analysis we would recommend one of the three models:

- Erudit DLX (either 600x or 1000x version)

- Researcher Bino

- Researcher Trino

All three are on the same level regarding optical and mechanical quality. Which one you choose is a matter of comfort, viewing with two eyes is of course easier and if you want to use a camera the trinocular version is best.

Beantwoorden

21 november 2017 om 21:24
Jerdiest Gebruiker

Dag allemaal

Interessante discussies hierboven! Als absolute beginner ben ik vooral gefascineerd door de ringen van Saturnus, de manen rond pluto, en nu ook wel door die nevels en die hier vermeld worden (en een beetje door die zonnefilter die mee wordt aangeboden). Welke zouden jullie aanraden voor een beginner? Hierboven wordt gesteld zeker de 500mm, maar dan blijven er twee over, en dat zien er wel heel verschillende types uit? Of zouden jullie aanraden voor deze prijs een tweedehands te zoeken (die initieel dan heel wat meer waard was)? Alvast bedankt voor de antwoorden!

@Product Expert; which one would you recommend if I’m mainly interested in Saturn, Jupiter,…?

Beantwoorden

22 november 2017 om 10:53
JohanKorre Gebruiker

De maantjes van Pluto zal je nooit zien hiermee hoor, wellicht Pluto zelf ook niet. Maar misschien bedoel je Jupiter. De telescopen zijn wel ok om eens naar de maan, Saturnus en Jupiter, Venus en heldere nevels en sterrenhopen te kijken. Je zal de ringen en de vier grote maantjes van Jupiter wel zien. Maar die laatste zie je met een goede verrekijker en een vaste hand of statief ook hoor! Als je toch voor deze prijzen en kwaliteit gaat zou ik de spiegeltelescoop nemen. Zeker als je al eens een neveltje wil zien. Zoniet de 90/500: grootste lichtinval en voor een sterke vergroting moet je met deze kwaliteit toch niet gaan. Een Barlow-lens is in mijn ogen waardeloos.

Deze telescopen zijn goed om eens door te kijken, en als je het gehad hebt of met beter spul wil verdergaan, deze door te geven of op 2dehands te zetten.

Beantwoorden

22 november 2017 om 12:20
Jerdiest Gebruiker

Bedankt voor uw antwoord, ik ga de spiegeltelescoop dan zeker overwegen! En ja, ik bedoelde natuurlijk de manen van Jupiter, dat was een foutje doordat Pluto in mijn hoofd zat na het lezen van de voorgaande berichten over Pluto ;). Maar het zijn vooral die ringen van Saturnus die mij fascineren. Die kan ik door het telescoopje dat ik ooit kreeg uit een grootwarenhuis ook al min of meer zien, maar ik zou toch graag een iets beter zicht krijgen zonder al te veel meer te investeren.

Beantwoorden

22 november 2017 om 11:36

For detailed observation of Saturn´s rings normally bigger apertures ( > 100mm) are required. But with the model SIRIUS with 70mm aperture you will have the chance to perceive the rings and its typical elliptical shape. Plutos moons are too dim for smaller telescopes. For this reason very very large professional telescopes are necessary.

Especially for planets like Saturn and Jupiter with its stripes and bright moons telescopes with longer focal length ( > 800mm) and bigger aperture are required. So a Sirius 70/900 AZ – refracting telescope meets your requirements at an affordable price.

Beantwoorden

23 november 2017 om 06:14
bruno158 Gebruiker

Dear,

What GENERATION is the night vison binocular?

THX

Beantwoorden

23 november 2017 om 11:51

Dear bruno158,

thanks for your question. As this model is digital night Vision, you cannot catagorize it in generations. All analog working night visions work with a so called optoelectronic device, which brightness and light intensity will be classified in different generations. Usually you can say that a digital night Vision has the same light intensity as a analog night vision between Gen1 and Gen2, but this also depends on the quality of the built in sensor and the optical parts inside.

Beantwoorden

23 november 2017 om 07:20
jmolenaar1 Gebruiker

Goedemorgen,  buj de vorige verkoop van Bresser verrekijkers van Ibood  heb ik een bericht gepost met het verzoek om de 9 x 63 versie op te nemen bij de aanbiedingen.

Dat verzoek heb ik ook via dat emailadres aan jullie inkopers gedaan. Helaas staat die er nu weer niet bij. Kan dat type eens meegenomen bij jullie sale? Dar is namelijk een geweldige verrekijker!

Alvast bedankt,

Jomol

Beantwoorden

23 november 2017 om 12:12
jev Gebruiker

@Product Expert: is the protocol for the weatherstation open? Could it be connected to a home automation system like domoticz for example?

Beantwoorden

23 november 2017 om 13:32

Dear jev,

thanks for your questions. Unfortunately not. The protocol is not open and this device cannot be conncted to any external system, sorry!

Beantwoorden

23 november 2017 om 15:34
Sulu Gebruiker

@Bresser Produkt Expert

Can I see the Bresser NV 3×20 in action somewhere online maybe? Or can I see some images/videos that were created with the device?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.