13 november 2017 om 00:00
iBOOD

Alarmsystemen

Product expert aanwezig

Alarmsystemen
Met een gerust hart van huis

Wanneer je voor langere tijd op vakantie gaat, check je altijd 20 keer alle ramen en deuren. Want het zal je maar gebeuren, thuiskomen om erachter te komen dat er is ingebroken. Verminder de kans op inbraak met de verschillende alarm- en beveiligingssystemen in deze Flash Sale! Zo kun jij met een gerust hart van huis gaan.

13 november 2017 om 05:46
arnoOck Gebruiker

Beste,

Werkt de smanos camera ook bij een chuango G5 alarm systeem ?

Mvg

13 november 2017 om 06:34
Zenge Gebruiker

Hier ben ik ook benieuwd naar. Alvast dank voor je reactie Product expert.

13 november 2017 om 08:15
Official Product Expert Smanos-Expert Official Product Expert

beste ArnoOck,

De smanos IP camera werkt ook met de Chuango G5

13 november 2017 om 12:25
Marjadehaan Gebruiker

Ik hed de W100 en zoek daar de juiste draadloze solar siren bij, welke moet daar voor hebben en is deze ook geschikt voor deze 300 aanbieding (al besteld)

13 november 2017 om 07:55
Emil1978 Gebruiker

Als je deze koppelt aan een smanos systeem. Staat hij dan altijd aan? Met andere woorden neemt hij dan ook op? Of registreert hij alleen als het alarm wordt gertriggerd?

13 november 2017 om 08:16

Beste Emil1978,

de camera neemt indien met een micro SD kaart in de ipcamera stopt 24 urr per dag op. Dit staat los van een eventuele triggering.

13 november 2017 om 10:23
Emil1978 Gebruiker

Hoe werkt dit dan als de sd card vol is?

Het liefste wil ik dat hij alleen aangaat indien getriggerd en dan opneemt? Kan dat?

13 november 2017 om 08:56
Wens9019 Gebruiker

Voor het Chuango G5i en Smanos X500 systeem: deze werken beide met een SIM kaart, maar kunnen wel gekoppeld worden met een app. Wordt dan telkens de app geopend wordt geld af de SIM kaart gehaald?

Wat is het voordeel van te kiezen voor een systeem met SIM ipv Wi-Fi?

13 november 2017 om 09:03
nedboone Gebruiker

Ik heb de X300 en deze werkt niet heel fijn met de sim-kaart en app. Uitschakelen via de App (deze stuurt een sms naar de x300) gaat vaak niet. Heel vreemd… uitschakelen via de afstandsbediening gaat dan weer wel. Aan het begin deed deze het perfect en nu opeens niet meer. Waar kan dat aan liggen Smanos-Expert?

Voordeel SIM/WIFI. Ik heb de X300 geinstalleerd in mijn tweede garagebox zonder wifi en had dus gehoopt wel makkelijk meldingen te ontvangen via SMS.

13 november 2017 om 09:10

Hallo Wens9019, wanneer de G5i of X500 wordt bedient middels de app wordt er bij elke instelling een SMS’je met de instelling naar het paneel gestuurd. Als het paneel deze goed heeft ontvangen en ingesteld zal er een SMS’je van het paneel terug worden gestuurd ter bevestiging. Ondanks dat dit minder direct werkt dan Wifi, waarbij je een directe dataverbinding hebt, is het toch altijd een zekere verbinding waar je ook bent ter wereld. Je zal voor bellen en SMS’en altijd meer bereik hebben dan voor een mobiele internetverbinding.

13 november 2017 om 09:13

Hallo Nedboone, vreemd dat jouw X300 in het begin wel goed reageerde op de afstandsbediening en SMS’jes en nu niet meer. We willen graag helpen de oorzaak uit te zoeken om het op te lossen. Zou je jouw probleem samen met het nummer onder de QR die op het paneel is te vinden kunnen sturen naar techsupport@getsmanos.nl?

13 november 2017 om 09:25
Wens9019 Gebruiker

Ik blijf me steeds vragen stellen bij de afstand die sensoren kunnen overbruggen naar het alarmpaneel.

Wij wonen op een bel-etage, dus het alarmpaneel zal aan de voordeur hangen, maar enkele van de magneetcontacten zullen 1 verdieping hoger hangen aan de achterkant van ons huis (gevel tot gevel zo’n 10m). Is dit een probleem voor de signalen om door de betonnen vloer te gaan?

13 november 2017 om 09:31

Beste Wens9019, de afstand die daadwerkelijk in jouw situatie bereikt kan worden ligt aan verschillende omgevingsfactoren. Het is vergelijkbaar met de invloed op een Wifi signaal. De kans is groot dat deze afstand wel gehaald zal worden. Mocht dit niet het geval zijn kan er een signaalversterker tussen worden geplaatst om het bereik te vergroten.

13 november 2017 om 10:04
m.vanlijden Gebruiker

Welke van de deur/raam sensoren zijn ook goed te gebruiken om op een deur te bevestigen welke in het kozijn ligt ipv op hetzelfde niveau?? Met andere merken is dat vaak niet of bijna onmogelijk en moeten de sensoren op hetzelfde niveau/diepte liggen, deze kunnen niet bijvoorbeeld in een hoek van 90 graden gebruikt worden.

13 november 2017 om 10:23

Hallo m.vanlijden, de deur/raam sensoren bestaan uit de sensor en de magneet. We raden aan om deze naast elkaar te gebruiken met de inkepingen naar elkaar toe. In de praktijk is het de bedoeling dat bij openen van een raam of deur de twee onderdelen worden gescheiden en de sensor wordt geactiveerd. Dit is te zien aan het rode lampje dat oplicht. Het is mogelijk om de magneet en sensor haaks op elkaar te installeren waarbij deze functie nog steeds werkzaam blijft. Dit is een kwestie van proberen en zorgen dat het rode altijd lampje oplicht bij openen van een raam of deur.

13 november 2017 om 10:34
Eurabia Gebruiker

Kan ik voor de alarmsysteem G5i plus extra magneettags erbij bestellen?

13 november 2017 om 10:42

Hoi Eurabia, het is mogelijk om maximaal 50 sensoren met het Chuango G5 plus paneel te verbinden. De magneet contacten hebben als type naam Chuango DWC-102. Deze worden vandaag helaas niet aangeboden maar zijn wel beschikbaar op andere plekken.

13 november 2017 om 10:41
Drissie Gebruiker

Ik kan nergens vinden hoeveel meter zich de camera heeft. Die wat in de w020 set zit. Kunt u mij dat vertellen?

13 november 2017 om 10:45

Hoi Drissie, wat bedoel je precies met hoeveel meter zicht de camera heeft? Als deze op een weiland staat gericht kan de camera zo ver kijken als je kunt zien. Hierbij de scherpte vanwege de resolutie in acht genomen. De camera heeft geen infrarood LEDs maar een extra gevoelige sensor. Met een klein nachtlampje kan een hele kamer zichtbaar worden, afhankelijk van de lichtbron, afstand en afmetingen van de ruimte.

13 november 2017 om 10:56
Drissie Gebruiker

Het is eigenlijk de bedoeling om de camera voor het raam te zetten zodat ik kan zien wat er achter het huis gebeurd wanneer ik er niet ben. Ik vraag mij af of het beeld dan nog helder is op bv 5 meter. Tijdens het terugkijken van opnames.

13 november 2017 om 10:47
Diesel20 Gebruiker

Heeft Smanos ook een outdoor camera?

13 november 2017 om 10:53

Hoi Diesel20, smanos heeft geen camera in het assortiment die buiten kan worden gebruikt.

13 november 2017 om 11:00
Diesel20 Gebruiker

Of kan het gecombineerd worden met andere outdoor camera’s? Graag een reactie.

13 november 2017 om 11:01

Hoi Diesel20, enkel de smanos IP6 camera kan worden toegevoegd in de app.

13 november 2017 om 11:44
PhillLD Gebruiker

Kan het zijn dat deze niet kunnen verbinden met de Chuango G5i plus? Ik heb in mei 2017 deze extra raamcontacten besteld samen met het G5i pakket dat toen te koop was, onlangs pas alles geïnstalleerd aangezien we nog moesten verhuizen. Het origineel pakket werkt perfect. De extra contacten willen niet koppelen aan het systeem. Hoe los ik dit op?!

13 november 2017 om 12:01

Hoi PhillLD, uit jouw omschrijving lijkt het alsof je de smanos DS2300 deur/raamcontacten hebt aangeschaft in plaats van de Chuango DWC-102 deur/raamcontacten, klopt dit? In dit geval is het correct dat de smanos sensoren niet koppelen met het Chuango systeem. kan je aangeven welke sensoren je precies wilt koppelen?

13 november 2017 om 12:16
Havezel Gebruiker

Hoe veel raam/deur contacten heeft Chuango G5i. en kan ik er smanos deur/raamcontacten op aansluiten?
Zit er 1 bewegingsmelder bij?

13 november 2017 om 12:44

Hallo Havezel, in de Chuango G5i set wordt één bewegingsmelder en twee deur/raam contacten meegeleverd naast de twee afstandsbedieningen, twee RFID-tags en natuurlijk de camera.

13 november 2017 om 12:49
Diesel20 Gebruiker

Is het mogelijk om er lampen op aan te sluiten, die aan gaan, wanneer er ongure types het pand betreden.

13 november 2017 om 13:18

Hoi Diesel20, in de G5 plus app wordt de optie weergegeven om een Chuango E5 WiFi systeem toe te voegen. Dit is een systeem om slimme schakelaars te bedienen via de app. Deze zijn niet gekoppeld aan het G5 plus systeem en zullen niet aan gaan bij alarm.

13 november 2017 om 13:34
Wkda Gebruiker

Zijn deze producten compatible met elkaar? Of moet de Smanos bij de Smanos en de Chuango bij de Chuango?  Dus bijv. de Smanos raamsensor op de Chuango basis?

13 november 2017 om 13:47

Hoi Wkda, inderdaad zoals je noemt kunnen alleen smanos sensoren op smanos alarmsystemen worden gekoppeld. Chuango sensoren alleen op Chuango alarmsystemen. Dit heeft met het verschil in frequentie te maken.

13 november 2017 om 13:40
edwin.kort Gebruiker

Is dit systeem ook te koppelen aan mijn domoticz (huisautomatisering)?

13 november 2017 om 13:47

Hallo edwin.kort, zowel de Chuango als Smanos systemen die vandaag worden aangeboden zijn niet te koppelen aan andere systemen.

13 november 2017 om 15:38
Lamaruivlo Gebruiker

Zijn er ook losse PIR van Smanos te koop?

13 november 2017 om 16:03

Hoi Lamaruivlo, dat is zeker beschikbaar. Er zijn allerlei soorten bewegingsmelders te koop. Zoals diervriendelijke-, plafond-, gordijn-, en buiten bewegingsmelders. Het best kan je even een kijkje nemen op de smanos website voor het overzicht van sensoren.

13 november 2017 om 15:45
stakenborg Gebruiker

Begrijp ik goed dat alle alarmsystemen die met een SMS werken enkel SMS notificaties kunnen sturen? Dus geen app notificaties?

13 november 2017 om 16:16

Hoi Stakenborg, vandaag worden de smanos W020 en L020 alarmsystemen aangeboden. Het smanos W020 alarmsysteem verbindt via Wifi en het L020 systeem middels een vaste internetkabel. Deze twee systemen zijn enkel via de eigen app te bedienen middels een internetverbinding. Bij alarm worden er dan alleen app push notificaties verzonden. 

De andere systemen die worden aangeboden werken met een simkaart. Deze zullen bij alarm alleen SMS notificaties sturen en bellen. Ook worden deze met alleen SMS berichten ingesteld (via de eigen app) en eventueel met SMS en bellen bediend. Hier zijn geen app notificaties aanwezig omdat er ook geen internetverbinding actief is.

13 november 2017 om 17:13
dffmmm Gebruiker

Kan de W020i ook op de router aangesloten worden met een ethernet kabel of kan dit alleen met wifi?

13 november 2017 om 19:02

Bete Dffmmm,

De W020i wordt verbonden met de router middels WIFI. De L020 die momenteel in de dagdeal draait wordt wel met een ethernet kabel aangesloten op de router.

13 november 2017 om 20:49
dffmmm Gebruiker

Dat had ik gezien, maar die werkt niet met de IP-camera neem ik aan.

14 november 2017 om 08:43

Goedemorgen dffmmm, ook in de app van het L020 systeem kunnen er smanos IP6 camera’s worden toegevoegd. Dit kan overigens ook bij de smanos X300 en X500 alarmsystemen. De camera maakt zelf verbinding met Wifi.

13 november 2017 om 18:10
foxathome Gebruiker

Ik heb het Smanos X300 systeem, NIET betrouwbaar. De ene keer doet hij het wel, de andere keer niet. Waar ik ook achter ben gekomen is dat afstandsbedieningen van auto’s op dit systeem kunnen reageren!!! Ik krijg de hele dag door klanten op bezoek en als ik in de avond de knipperlichten van autos aan/uit zie gaan en mijn alarm systeem in huis aan of uit hoor gaan, dan is dat alles behalve een fijn gevoel!!! Ook de koppeling met de Smanos versie van de Chuango CG-105S is rampzalig. De ene keer doet hij het wel, de andere keer niet. Soms gaat de X300 af en de ander niet, of andersom, soms werkt het perfect. Al met al, ik kan zelfs na hulp van Smanos zelf (alles gereset en opnieuw gekoppeld met een stappenplan van hun) niet vertrouwen op dit systeem. Gekoppeld met het andere systeem of alleenstaand, ik gooi hem het liefst het huis weer uit!!! Jammer dat alles vastgeplakt zit op de deuren en kozijnen… :-(

13 november 2017 om 19:10

Beste Foxathome,

Vervelend dat het systeem niet aan uw verwachting voldoet

Remote controls van auto’s zijn altijd 315 of 433MHZ. Echter smanos RF protocol werkt op 868MHZ. Dus het is onmogelijk dat een remote contol van een auto reageert op de smanos X300.

De 868MHZ frequentie wordt niet op andere RF (radio frequentie) apparaten gebruikt. Enkel voor sensoren van draadloze alarmbeveiliging. Als u dit gaat googlen kunt u dit bevestigd krijgen.

Dan nog het grootste verschil tussen Chuango en Smanos. Chuango werkt middels 433mhz met elkaar terwijl smanos op 868mhz communiceert

Uw Chuango CG-105S (433MHZ) zal dus niet op uw Smanos X300 (868MHZ) werken. Sommige items van CHuango en SManos zijn vanaf de buitenkant identiek aan elkaar. Echter het binnenwerk is anders. Zie het als een VW golf die op diesel rijdt en de ander op benzine.

13 november 2017 om 19:55
foxathome Gebruiker

Zeg aub niet dat het onmogelijk is, want ik heb al meerdere keren het bewijs zelf gezien…
Klanten die onwetend mijn alarm aan of uitzetten met hun afstandsbediening.
Ik heb geen Chuango zoals u leest, iuk heb daar de Smanos versie van, maar wist het typenummer ff niet…
U vertelt hier dus nu zelf al dat je beter GEEN Chuango kan kopen omdat dat met andere apparaten kan conflicten…

14 november 2017 om 09:13

Hallo foxathome, je geeft aan dat je na contact met onze support afdeling nog steeds geen goed werkende koppeling hebt tussen het smanos X300 alarmpaneel en de externe smanos SS1005 sirene. Als je de situatie kunt uitleggen willen we je graag helpen om dit goed werkend te krijgen. Stuur dan een mail naar support@smanos.com.

Wat betreft de frequenties en hoe dit precies werkt. Alle chuango en smanos alarmsystemen reageren alleen op gekoppelde accessoires. Dit betekent dat je meerdere alarmsystemen en sensoren naast elkaar kan hebben werken in de zelfde ruimte, maar dat er geen vals alarm op kan treden omdat deze niet op elkaar zijn gekoppeld.

Met andere woorden zou een autosleutel specifiek moeten worden gekoppeld om reactie te kunnen geven op een Chuango systeem. Een smanos systeem zou dit signaal niet kunnen ontvangen vanwege het grote verschil in frequentie. In jouw situatie zou je eens kunnen proberen de sensoren te verwijderen en opnieuw aan te melden om uit te sluiten dat er een ander signaal is gekoppeld.

13 november 2017 om 18:42
Emil1978 Gebruiker

Hoe werkt dit dan als de sd card vol is?

Het liefste wil ik dat hij alleen aangaat indien getriggerd en dan opneemt? Kan dat?

13 november 2017 om 19:12

Beste Emil1978,

Indien de SDkaart vol zit schrijft hij automatisch over de oudste beelden die opgeslagen heen. Zo heeft u altijd de laatste beelden op de SD kaar opgeslagen.

De IPcamera neemt 24/7/365 op en helaas niet op commando wanneer het alarm wordt getriggerd. Wel kunt u zowel het alarmsysteem als de IPcamers met dezelfde app bedienen.

13 november 2017 om 22:55
RubenCuijpers Gebruiker

Hallo,

Als ik het wk7000 toetsenbord elders bij bestel, kan ik die dan in de gang hangen met een magneetcontact op de buitendeur, bij gebruik van de L020? Dus: kan je op de L020 een vertraging instellen zodat het alarm niet direct af gaat als je de voordeur opent? Als het alarm meteen af gaat word ik doof tijdens het intoetsen van de code in de gang…

Mvg

14 november 2017 om 08:31

Beste Rubencuijpers,

dat klopt inderdaad. je kunt op de L020 middels de app de vertragingstijd invoeren. Dit kan trapsgewijs in stappen van 0-300sec. Uiteraard kunt u zelf als u voor de deur staat met een remote control of de app het systeem uitschakelen. Tevens kunt u op de WK7000 en extra vertragingstijd instellen bij vertrek.

14 november 2017 om 02:17
Catdogsf Gebruiker

@ Smanos: welke bewegingsmelders oftewel pir(ren) kan ik bij de w020 erbij kopen en wat kosten die? Want volgens mij zitten die bij het pakket hier op ibood er niet bij?!

14 november 2017 om 08:47

Hallo Catdogsf,  er zijn allerlei soorten bewegingsmelders te koop. Zoals diervriendelijke-, plafond-, gordijn-, en buiten bewegingsmelders. Het best kan je even een kijkje nemen op de smanos website voor het overzicht van sensoren. Het klopt dat deze niet standaard in het pakket zitten maar wel gewoon kunnen worden toegevoegd.

14 november 2017 om 11:37
harafa Gebruiker

@Smanos: Jullie apps eens gedecompileerd en die bevatten een update-mechanisme die de applicatie updaten via FTP servers (dus buiten de play store om). Dat is niet enkel verboden, maar ook onveilig. Geeft me weinig vertrouwen in de kwaliteit van de rest van het systeem.

14 november 2017 om 13:42
exGL Gebruiker

@Smanos: Is het ook mogelijk om het geluid van in-uitschakelen te verlagen? hij piept momenteel erg hard.

14 november 2017 om 16:48

Hoi exGL, dat is mogelijk. Let wel op dat dit de volumeaanpassing van het systeem is. Dat betekent dat ook bij alarm het geluid uit staat. Dit is niet apart van elkaar aan of uit te zetten.

14 november 2017 om 20:04
msesink Gebruiker

Heb al jaren een chuango alarm en werkt naar tevredenheid. Voor uitbreiding heb ik 433mhz nodig jammer dat dit niet bij de specificatie’s wordt weer gegeven.

Er staat 433mhz or 315mhz maar wat is het nu.

14 november 2017 om 21:37

Beste Msesink,

Bedankt voor uw eerlijke mening. In Europa worden alleen maar Chuango acessoires met 433MHZ verkocht. In Azië wordt Chuango alleen verkocht met 315MHZ. Indien u uw Chuango alarm in Europa heeft aangeschaft kunt u met een gerust hart 433mhz accessoires aanschaffen tijdens deze flashsale.

14 november 2017 om 22:21
geelkapje Gebruiker

Kunnen deze systemen ook rechtstreeks op een accu van 12 volt (geladen via zonnepanelen) worden aangesloten voor gebruik in het tuinhuis, ipv  via een adapter die 220 omzet naar 12 volt?

15 november 2017 om 09:23

Hallo geelkapje, onze systemen worden geleverd met een stroomnetadapter die 230V omzet naar 12V (500mA). Rechtstreeks op 12V moet geen probleem zijn. Let wel op dat onze camera’s over het algemeen op 5V werken en deze niet op deze manier kunnen worden aangesloten.

15 november 2017 om 11:04
thomasgalle Gebruiker

Ik lees bij de specificaties op bijvoorbeeld tweakers.net dat de W020 geen app push notificaties verstuurt enkel email notificaties.
Echter op de site van Smanos en volgens mij ook in de beschrijving op Ibood vind ik terug dat de W020 wel push notificaties verstuurt naar de app.

Kan ik met de W020 wel of geen alarm krijgen als een sensor iets registreert?
Enkel een email vind ik onvoldoende.

15 november 2017 om 17:01

beste thomasgale,

de w020 stuurt wel pushnotificaties. Men krijgt uiteraard wel een melding (akoestisch via paneel) en per pushmelding.

15 november 2017 om 12:36
geelkapje Gebruiker

In reviews wordt nog gesproken over een bug in de software. Ik neem aan dat deze serie (meer specifiek de x500) voorzien is van de nieuwste software?

15 november 2017 om 17:03

Beste Geelkapje,

In het verleden heeft er zich weleens een bug voorgedaan bij een update van google play of in de appstore. Deze zijn altijd tijdig verholpen.

Daarnaast kunt u van de Smanos X500 de software zelf updaten. Uiteraard heeft ibood de versie met de meest recenste software

15 november 2017 om 14:17
UrbaVibe Gebruiker

Hallo? Graag even reactie op voorgaande vragen,  zit ik ook mee  :)

15 november 2017 om 14:21
Moderator Bas iBOOD Moderator

De Product Expert checkt regelmatig het forum buiten zijn reguliere werkzaamheden om. Daardoor kan het gebeuren dat een antwoord even op zich laat wachten. Excuus hiervoor!

15 november 2017 om 22:52
stakenborg Gebruiker

Zijn de Smanos producten compatibel met bijvoorbeeld de HomeWizard of de Homey?

16 november 2017 om 01:23

Hoi stakenborg, de aangeboden Chuango en Smanos producten zijn niet compatible met andere systemen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.