13 augustus 2020 om 00:01
iBOOD

Smartwares Brandblussers

Smartwares Brandblussers
Wij helpen je uit de brand!

Als jouw gezondheid en je spullen je lief zijn, dan zorg je er nu voor dat je altijd een brandblusser in de buurt hebt. Ook in de auto, caravan of op de boot. Met een brandblusser blus je snel een beginnende brand, zodat hij niet verder kan uitslaan.

Kies
  • Poederblusser voor het blussen van gassen, vloeistoffen en vaste stoffen.
  • Schuimblusser voor het blussen van vloeistoffen en vaste stoffen met zo min mogelijk nevenschade.
13 augustus 2020 om 08:38
Maresh Gebruiker

Beste iBOOD,

Ik heb toch een vraag over de poederblussers:

Heb deze poederblusser (1KG) uit de vorige aanbieding gekocht en er staat dat de houdbaarheid 10 jaar is; echter op de poederblussers staat maar een houdbaarheid van 5 jaar (manufactured in 2020, houdbaar tot 2025)?

Hoe zit het nou?

Ik hoor het graag.

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 10:49
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Maresh,

Het is belangrijk om een goedwerkende brandblusser te hebben waar je op kunt vertrouwen, daarom hebben brandblussers een houdbaarheidsdatum. De werking van een brandblusser kan aangetast worden door invloeden van buitenaf. Hierdoor kan een brandblusser na plaatsing 10 jaar gebruikt worden, na deze periode moet je de brandblusser vervangen. Bij schuimbrandblussers wordt aangeraden om iedere 5 jaar de inhoud te vervangen. Daarnaast voldoen alle Smartwares brandblussers aan de Europese wet- en regelgeving, zodat je verzekerd bent van een deugdelijke brandblusser.

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 09:54
Thommie Gebruiker

Schuim 5 jaar Poeder 10 jaar.

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 12:13
Bosmans Nancy Gebruiker

Beste, is er ook een brandblusser bij die voor in de auto kan dienen?

Beantwoorden

13 augustus 2020 om 13:09

Hoi Nancy,

Graag verwijs ik je naar onderstaande informatie:

Welk type auto brandblusser kopen?
Er bestaan verschillende soorten brandblussers. Maar welk type koop je nu best voor in de auto? We maken een onderscheid tussen de poederblussers en schuimblussers.

1. Poederblussers
In de meeste auto’s is het minimale voorzien, namelijk een poederblusser van 1 kg. Een kleine autobrand zal je misschien kunnen blussen met zo’n toestel, maar in de meeste gevallen zal het niet voldoende zijn.
Een poederblusser kan bovendien heel wat schade aan je wagen toebrengen. Het poeder is namelijk een heel fijn chemisch zout dat kan invreten. Het deskundig laten verwijderen is dan ook nodig om latere problemen te voorkomen.

2. Schuimblussers
Een auto brandblusser met sproeischuim is het meest geschikt bij een autobrand. In vergelijking met een poederblusser brengt het veel minder schade aan. Waterschade is hier namelijk de enige blusschade. Bovendien heeft een schuimblusser een langere blusduur en is de kans op heropflakkering kleiner dan bij een poederblusser.
Een nadeel is wel dat je een schuimblusser rechtstreeks op de vlammen moet richten. Dat kan gevaarlijk zijn als je niet goed oplet.

Beantwoorden

14 augustus 2020 om 16:19
IrisGerman Gebruiker

Beste iBOOD,

Wat is de fabricatie-datum jaar/maand van de blussers in jullie aanbod?

Alvast dank, mvg

Beantwoorden

14 augustus 2020 om 16:31

Hoi Iris,

Dit durf ik niet exact te zeggen. Deze brandblussers zijn echter gewoon heel recente modellen, zodat de houdbaarheid van 5/10 jaar niet opeens al gehalveerd is :-)

Beantwoorden

16 augustus 2020 om 22:08
IrisGerman Gebruiker

okey, Thx Bas,

Sorry dat ik nu nog even de tijd had om te antwoorden.
Zo ver als een halvering zat ik zelfs niet :-)

grts,

Iris

Beantwoorden

15 augustus 2020 om 12:49
daffypeet Gebruiker

Betreft de Smartwares SB2 Schuimblusser | 2 L,
Kan ik deze in de auto bewaren ?

Zie op internet ook vaker blussers aangeboden met  het kenmerk “vorstvrij”

Beantwoorden

16 augustus 2020 om 22:27
Moderator Niek Moderator

Goedenavond daffypeet,

Je kunt hem ook in de auto bewaren.

Beantwoorden

16 augustus 2020 om 13:35
bastian433 Gebruiker

Let op dat je voor je keukenbranden een categorie F moet hebben

Als je frituurpan in de brand staat wil je niet hiermee blussen.

Beantwoorden

16 augustus 2020 om 21:51
daffypeet Gebruiker

Voor een frituurpan (vlam in de pan) gebruik je een blusdeken…

Beantwoorden

16 augustus 2020 om 21:28
fgd007 Gebruiker

Binnenshuis altijd kiezen voor de schuimblusser. Als een poederblusser binnen gebruikt dan tast dat (kleine) elektronica in je huis aan.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.