2 juni 2020 om 00:00
iBOOD

Byron Deurbellen

Byron Deurbellen
"Ik moest kloppen want de bel doet 't niet!"

We hebben er allemaal één nodig, waar we ook wonen: een deurbel. Maar wat nu als we de klassieke deurbel eens wat slimmer maken? Door hem bijvoorbeeld draadloos te maken? Laat dat nu precies zijn wat Byron heeft gedaan. 

2 juni 2020 om 07:00
lindaenchris Gebruiker

Di23216

Is de deuropening inbegrepen? Werkt de videocamera ook zo der opener?

Beantwoorden

2 juni 2020 om 07:00
lindaenchris Gebruiker

Oei, mijn N is weggevallen in het woord ‘zonder’’

Beantwoorden

2 juni 2020 om 09:11
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen lindaenchris,

De opener zit er niet bij, maar hij werkt ook zonder de opener.

Beantwoorden

2 juni 2020 om 07:08
rdk1960 Gebruiker

Heel slechte ervaring met dit merk. Werkt regelmatig niet en af en toe reactie op smartphone maar me heel veel vertraging. Ook klantenservice heel slecht. Zeker geen aanrader

Beantwoorden

2 juni 2020 om 07:42
Fredskie Gebruiker

Kan je de DIC 23216 en 23112 beiden op 12 volt (bedraad) aansluiten en daarmee je bestaande 12 volts bel laten luiden? Wat is het verschil tussen beide modellen?

Beantwoorden

2 juni 2020 om 09:15
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Fredskie,

Dit ga ik ook even navragen.

Beantwoorden

2 juni 2020 om 13:53
Official Product Expert Byron Expert Official Product Expert

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. De video deurbel is tweedraads en kan daardoor met vrijwel iedere huidige deurbelbedrading gebruikt worden. De inbegrepen 12V/1A adapter kan gebruikt worden om de videodeurbel te voeden.

De voornaamste verschillen tussen beide modellen:

De DIC-23112 heeft meer mogelijke opslagruimte (128 GB tegenover 32 GB) en een hogere cameraresolutie (1920 x 1080 tegenover 1280 x 720).

Ik hoop zo je vragen te hebben beantwoord.

Met vriendelijke groet

Beantwoorden

2 juni 2020 om 14:09
Fred_M Gebruiker

De vraag is of deze deurbellen ook een bestaande mechanische bel kan laten rinkelen. Ik zou dat ook graag willen weten. Op de sites van Byron en Smartwares en in de handleiding staat bij de 23112 wel dat er een “belsignaal contact” is (nummer 2.9 van de aansluitingen), maar nergens staat beschreven, hoe en of je die aansluiting kunt gebruiken. Dit is de pagina die ik gevonden heb: https://support.smartwares.eu/nl/support/solutions/articles/19000105126-hoe-kan-ik-de-dic-23112-aansluiten-

Beantwoorden

2 juni 2020 om 16:09

Goedemiddag,

Het is inderdaad mogelijk via de bestaande aansluitingen op de beldrukker zoals aangegeven op de doorgestuurde link. Hierover is geen verdere handleiding beschikbaar.

Met vriendelijke groet

Beantwoorden

2 juni 2020 om 16:37
Fred_M Gebruiker

Bedankt voor je antwoord. Als er geen verdere uitleg is, dan ga ik hem helaas niet kopen. Ik heb het vermoeden dat er dan 2 voedingen nodig zijn, 1 voor de drukker en 1 voor de mechanische bel. Maar als dat soort zaken niet bekend zijn, ga ik er niet mee experimenteren ;-)

Beantwoorden

3 juni 2020 om 00:23
Yvonne1968 Gebruiker

Als je deurbel binnen op dezelfde schakelaar in de meterkast is aangesloten als de video deurbel dan is dit goed te doen, zonder dat je een extra voeding nodig hebt. Heb ik ook zo gedaan met een ander merk videofoon. Je zult dan wel draden door moeten knippen en anders moeten verbinden met bijvoorbeeld kroonsteentjes.

Beantwoorden

3 juni 2020 om 12:43
B_R_T Gebruiker

Er staat dat het een spanningsvrij contact is dus ja, je bel heeft zelf nog voeding nodig. Maar die heeft hij als het goed is al..

Nummer 2.9 Belsignaal contact

Dit is een spanningsvrij, normaal open contact dat wordt gesloten wanneer de belknop wordt ingedrukt om een bedrade deurbel te bedienen.

Beantwoorden

2 juni 2020 om 09:20
Munith Gebruiker

Komt de smartwaren video deurbel met wifi (https://www.ibood.com/diy-be/nl/product-specs/62762/297023/smartwares-video-deurbel-met-wifi.html) ook met een gong/audiosignaal lokaal bovenop het draadloos videosignaal naar smartphone?

Beantwoorden

2 juni 2020 om 09:52
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Munith,

Dit ga ik voor je navragen.

Beantwoorden

2 juni 2020 om 13:59

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. Met deze beldrukker krijg je een melding op je smartphone of tablet. Om ook lokaal een gong te ontvangen, dient er een externe deurbel te worden gekoppeld van de Byron BY draadloze deurbel serie.

Met vriendelijke groet

Beantwoorden

3 juni 2020 om 13:27
Jordan2 Gebruiker

beste Byron expert

staat in de gebruiksaanwijzing van de Smartwares Video Deurbel met Wifi

hoe de bel te verbinden is met bijvoorbeeld Byron BY401W Draagbare Deurbel ???

Bij voorbaat dank voor uw reactie

Beantwoorden

2 juni 2020 om 10:55
TBracke Gebruiker

Is het mogelijk om: http://www.ibood.com/diy-be/nl/product-specs/62762/297023/smartwares-video-deurbel-met-wifi.html

Te koppelen met: http://www.ibood.com/diy-be/nl/product-specs/62762/297020/byron-by601e-draagbare-deurbel.html

Er staat dat de deurbel compatibel is met BY601 maar ben niet zeker of BY601E ook compatibel is dan. Of zit ik volledig verkeerd ????

Beantwoorden

2 juni 2020 om 14:09

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. Het is inderdaad mogelijk om deze deurbellen te koppelen.

Met vriendelijke groet

Beantwoorden

2 juni 2020 om 11:33
fraschob Gebruiker

is deze deurbel nu aan te sluiten op je router mbv een ethernetkabel? in de handleiding wordt daar met geen woord over gerept. In de omschrijving staat hierboven wel wifi of bedraad. ook vind ik hier (https://support.smartwares.eu/nl/support/solutions/articles/19000105126-hoe-kan-ik-de-dic-23112-aansluiten-) dat er een voorziening is om de deurbel bedraad aan je netwerk te hangen. Is dit ook daadwerkelijk ondersteund?

Beantwoorden

2 juni 2020 om 14:12
fraschob Gebruiker

ik heb het hier over de

Smartwares Wifi Video Deurbel DIC-23112. iemand?

Beantwoorden

2 juni 2020 om 14:13

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. Je kunt inderdaad kiezen om de video deurbel te verbinden met een internetkabel of via Wi-Fi. Beide wordt ondersteund.

Met vriendelijke groet

Beantwoorden

2 juni 2020 om 14:22
fraschob Gebruiker

hartelijk dank voor het antwoord.

Beantwoorden

2 juni 2020 om 15:28
MrChuckles Gebruiker

Ondersteunt hij dat ook PoE? (Power over ethernet)

Beantwoorden

2 juni 2020 om 16:07

Goedemiddag,

Deze aansluiting zit niet op de deurbel.

Met vriendelijke groet

Beantwoorden

2 juni 2020 om 13:51
Boobytrap Gebruiker

Hoe wordt de BY401W aan de muur bevestigd?

Beantwoorden

2 juni 2020 om 14:06

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. De beldrukker is eenvoudig met 2 schroeven of dubbelzijdig plakband te bevestigen.

Met vriendelijke groet

Beantwoorden

2 juni 2020 om 14:17
mavaus Gebruiker

Goedemiddag

ik vind nergens de afmetingen van deze deurbel Wifi Video Deurbel DIC-23112
Niet op de site noch in de handleiding.
Kan je me deze doorsturen aub

Bedankt

Beantwoorden

2 juni 2020 om 14:43

Goedemiddag,

Bedankt voor je bericht. De afmetingen zijn 4,8 x 2,4 x 13,2 cm.

Met vriendelijke groet

Beantwoorden

2 juni 2020 om 14:57
mavaus Gebruiker

Bedankt

enig idee hoe gevoelig de bewegingssenor is maw wat is het bereik van de sensor in meters?

Beantwoorden

2 juni 2020 om 15:25

Goedemiddag,

De camera kan tot wel 3 meter in beeld brengen met een horizontale hoek van 160 graden.

Met vriendelijke groet

Beantwoorden

2 juni 2020 om 15:27
MrChuckles Gebruiker

Heeft deze deurbel de mogelijkheid om lokaal een RTSP stream op te vragen?

Beantwoorden

2 juni 2020 om 16:03

Goedemiddag,

Deze informatie is helaas niet bij ons bekend. De beeldopnames kunnen op een SD kaart (niet bijgeleverd) worden opgeslagen.

Met vriendelijke groet

Beantwoorden

3 juni 2020 om 09:20
keromash Gebruiker

Is het mogelijk om de draadloze video wifi deurbel te koppelen aan de google home hub? En is er een manier om deze te koppelen aan een draadloze deurbel voor geluid signaal? Wij hebben al jaren een draadloze deurbel omdat onze bedrade deurbel al jaren niet meer werkt.

Beantwoorden

3 juni 2020 om 10:26
Dangerclose Gebruiker

Nee de bel is niet integreerbaar met andere (slart home) systemen. Alleen een pptp van bel naar app.

Ik wilde dat ook, evt via/ism mijn homey. Werkt helaas niet.

Beantwoorden

3 juni 2020 om 10:21
Dangerclose Gebruiker

Ik sluit mij aan bij de eerdere negatieve remarks in dit thread.

De smartwares dic 23112 is onverstaanbaar met terugpraten.  Bezorgers begrijpen je nooit als je terugpraat. Zwaar vervormd. Klantenservice ergslecht. Na twee keer reparatie blijft de deurbel onverstaanbaar. Niet te koppelen in een smart home.

Installatie is een drama waarbij je na vele keren dezelfde procedure volgt om een keer geluk te hebben dat ie doet wat zou moeten.

App werkt alleen op mijn telefoon als hij op is gestart en geminimaliseerd. En alleen tussen de App en je telefoon via een pptp tunnel.

Om de deurbel binnen te horen moet je een extra Byron deurbel met gong aanschaffen.

Beantwoorden

4 juni 2020 om 08:25
Greenpumpkin Gebruiker

Thanks, ik zat te twijfelen maar door je review nu dus niet gedaan.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.