29 mei 2020 om 00:00
iBOOD

Wagner Verfsystemen

Product expert aanwezig

Wagner Verfsystemen
Tijd voor een likje verf.

Misschien kijk je al te lang tegen hetzelfde saaie behang aan. Misschien heb je een schuur die wel een kleurtje kan gebruiken. Nu zit je lekker veel thuis: tijd om al die klusjes eindelijk op te pakken. Het verven van grote oppervlakken wordt een makkie met deze verfspuitsystemen van Wagner.

29 mei 2020 om 00:44
svliegen Gebruiker

Is de Flexio 570 ook geschikt voor tuinmeubelolie (dus geen beits) ?  Ik heb een vlonder aan de waterkant en met een kwast is dat een monsterklus :-(

N.B. ik snap dat de Wagner Outdoor daarvoor bedoeld is, maar ik heb geen zin om een apparaat te kopen dat uitsluitend geschikt is voor buitenwerk. Ik wil er ook binnen de muren en wat houtwerk mee kunnen spuiten.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 08:23
Official Product Expert Wagner Expert Official Product Expert

De Flexio 570 is daarvoor uitermate geschikt.   Met het lak/beits opzetstuk kan u de olie onverdund verspuiten …

Beantwoorden

29 mei 2020 om 08:34
zonique Gebruiker

Sorry, ben niet bekend met verfspuiten op deze manier. Lijkt me wel supermakkelijk.

Ik heb binnenkort een betonnen buitenkant van mijn huis te verven. Gaat dat hier ook mee, wil dat soort verf in dit apparaat? En is de set helemaal compleet, is het alleen de spuit of zit de compressor (?) er ook bij en zo?

Beantwoorden

29 mei 2020 om 08:51
zonique Gebruiker

Ik zat trouwens te kijken naar “Wagner Outdoor Verfsysteem”. Is dat een complete set of alleen een spuitmond?

Beantwoorden

29 mei 2020 om 11:49

Alle toestellen worden compleet en klaar voor gebruikt geleverd.   Er zijn wil extra accessoires beschikbaar voor specifieke klussen of als vervangstuk.

Beton kan je zeker spuiten … op youtube staan er diverse video’s van mensen die bv. een betonnen schutting spuiten.  Gaat supersnel …

Beantwoorden

29 mei 2020 om 11:50

De outdoor paint sprayer (gele machine) is ook compleet … maar deze is enkel geschikt voor het spuiten van lakken en beitsen.  Je kan de machine wel upgraden met een muurverfspuit … deze is apart te krijgen in er loop een aanbieding nu bij Ibood.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 12:12
erwdeg Gebruiker

Deze bedoel je dan Wagner Wallperfect Spray Opzetstuk?

Beantwoorden

29 mei 2020 om 12:38

Klopt … het witte opzetstuk.   Hiermeer kan je muurverven spuiten …

Beantwoorden

29 mei 2020 om 23:25
zonique Gebruiker

En als ik de 570 zou kopen, zou ik dan nog steeds dat extra opzetstuk nodig hebben?

Beantwoorden

31 mei 2020 om 08:06
Kwoque Gebruiker

Ik denk het niet. Als je de video ziet die bij 570 zit. Is die vrij compleet. Ik zit zelf ook die te overwegen samen met zo’n universeel lans. Die zorgt dat er een “knik” naar boven zit. Zodat je er met 2 handen kunt werken en ook nog de de hoogte in zonder continu onhandig boven je hoofd te werken (is erg vermoeiend kan ik je vertellen). Hoop dat er vandaag ook nog een expert aanwezig is die dat kan bevestigen… Dan heb je wel een kleine alles kunner. De 995 lijkt mij ook handig, maar is zo groot gelijk

Beantwoorden

31 mei 2020 om 09:23

Neen … de Flexio 570 is compleet en geschikt voor alle klussen.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 08:37
hobbylijm Gebruiker

Ik wil de buitenkant van ons huis (gemetselde steen) met mineraalverf gaan verfen, zoals bijvoorbeeld Keim. Volgens de instructies (https://www.eco-logisch.nl/pdfupload/KEIM_Soldalan.pdf) zou ik een tip van 0,031 inch moeten hebben, maar volgens mij is dit niet verkrijgbaar voor de 350 R? Gaat dit dan lukken of moet ik toch naar een nog zwaardere machine kijken?

Beantwoorden

29 mei 2020 om 11:57

Mijn ervaring met mineraalverf is dat deze te verwerken is, maar dat de mineralen zorgen voor een sneller slijttage van de packingen en de spuittip.  Dat ga je sowieso bij de meeste verfspuiten hebben … ook de pro versies zullen door dit type verf sneller verslijten.      Je zal dus mogelijk na de klus een paar zaken moeten vervangen …

Beantwoorden

29 mei 2020 om 14:37
hobbylijm Gebruiker

Maar betekend het dan dat de mineraalverf erg verdund moet worden om het te laten werken? Het vervangen van een paar onderdelen vind ik niet zo erg, het zal een stuk goedkoper zijn om het zelf te doen dat uit te besteden.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 14:39
hobbylijm Gebruiker

En is de 350R de juiste keus hiervoor, of kan het ook met een goedkoper model gedaan worden?

Beantwoorden

29 mei 2020 om 17:39

Ik zou niet goedkoper gaan … je hebt een zekere druk en vermogen nodig om uw verf goed te kunnen verstuiven.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 09:03
erwdeg Gebruiker

Ik heb binnenkort een werkje (harsvernis laag aanbrengen op betonnen afsluiting (BAJ)) en de producent van de betonhars radde daarvoor de Wagner100 aan, zal deze outdoor ook voldoende zijn daarvoor?

Beantwoorden

29 mei 2020 om 11:54

Als de W100 aangeraden wordt zal de outdoor de klust ook doen … geen probleem.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 09:07
marcovandervalk1977 Gebruiker

@wagner expert ik heb vorig jaar de flexio 995 gekocht  bij 1e keer gebruik ruikt de motor verbrand na 30min al en er komt zwrte vlekken door me verf heen (zoals gebruikelijk wel de verf verdunt 10%) toen maar met me wall perfect verder gegaan. Vorig week nog eens geprobeerd de flexio weer het zelfde na 5 min al dus heb hem deze week teruggestuurd . (Had gelezen recall van turbine waren er problemen mee) kijken of hij nu wel word gemaakt want ik heb er geen plezier van gehad. Nu dus weer met wall perfect bezig maar hij hapert tijdens spuiten moet nu kruislings spuiten en volgende dag weer opnieuw grrrrrrr hoop ergenis enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn komt ook brokjes verf mee lijkt wel slechte aanzuiging. De nieuwe types moeten beter zijn de gele .. welke opzet stuk kan ik gebruiken voor de wall perfect om muren te verven en welke heb ik nodig voor de flexio 995 ??

Beantwoorden

29 mei 2020 om 12:04

De W 995 die via Ibood wordt aangeboden is al een verbeterde versie zonder problemen.  Wagner had bij de lancering van dit toestel jaren geleden idd een storing de motor en we hebben toen ook een recall gedaan.   Helaas blijft dit verhaal op het web rondspoken.

De problem die zich bij u voordoen zijn verre van normaal … u kan normaal per direct via Ibood op de garantie beroep doen en een nieuwe machine claimen.

Als er brokjes mee gespoten worden, dat zitten deze toch vaak in de verf.   Je moet even goed kijken of er geen vellen in de verf zitten (bv. van de binnenkant van het deksel gevallen of mogelijk oude verf die begint uit te drogen).  Met vellen in de verf heb je idd een boel ellende!   Ik zou deze verf omruilen!   Je kan uiteraard ook zelf filteren …

Met onze nieuwste types hebben we heel weinig problemen … maar als het fout zit met de verf wordt het moeilijk om iets van een resultaat te behalen.

Als je met de 995 graag met een muurverfopzetuk werkt, dan kan je het witte wallperfect opzetstuk aanschaffen … staat nu bij Ibood in de aanbieding.  Ook de handvat en connector mee bestellen … ook in de actie nu.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 15:03

Het is niet de verf hij hapert geeft ook geen mooi flow meer de verf word gemixt met mixer dus geen velletjes misschien in de loop vd jaren slechter geworden zat al te kijken voor nieuwe spuitmond met de i texture spray als vervanging

Beantwoorden

29 mei 2020 om 15:05

De witte opzetstuk?? Bedoelt u de gele ?

Beantwoorden

29 mei 2020 om 15:19

En welke connector bedoelt u

Beantwoorden

29 mei 2020 om 16:02

Neen … als je met de 990 wil latexen, maar zonder de rechtstreekse aanzuiging is het witte wallperfect opzetstuk nodig.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 16:03

de gele handvat met adapter … deze hebt u dan nodig.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 16:03

Idem voor de 950 ivm het witte wallperfect opzetstuk.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 16:04

Als het toestel echt niet zijn werk doet en u hebt de factuur nog zou ik aanspraak maken op de garantie.   Wagner doet er nooit moeilijk over …

Beantwoorden

29 mei 2020 om 09:11

@wagner expert bij de flexio 995 zit een service kaarr met telefoonnummer erbij maar dat is de verkeerde die doen nu alleen profi spuitsystemen van wagner en niet de huis tuin keuken spul. Waren vroeger wel dochteronderneming van wagner dus service kaart telefoonnummer is een verkeerde

Beantwoorden

29 mei 2020 om 12:40

Klopt … er is een wijziging in de distributie.   Deze info werd aangepast maar de huidige stock wordt nog verkocht met de oude info …

U kan uw vragen sturen naar het algemene infoadres in Duitsland.  U krijgt dan ook info in het Nederlands of u kan contact opnemen met onze distributeur voor de DIY range in NL en dat is Feeder-one/PGZ uit Houten.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 09:27
jenskanis Gebruiker

Is de 250R ook (binnenkort) te koop bij jullie?

Beantwoorden

29 mei 2020 om 09:34
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen jenskanis,

Of die bij ons in de planning staat kan ik helaas niets over zeggen, je kan onze inkopers wel tippen

Beantwoorden

29 mei 2020 om 10:31
Marijnheuvelman Gebruiker

Kan ik met de 995 alles spuiten zonder extra onderdelen erbij te kopen?  Dus latex, lakverf, beits, olie zowel binnen en buiten.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 11:48
DeSebbe Gebruiker

Zelfde vraag. Op internet vind je in het algemeen de set met toebehoren (bijv. bij bol.com https://www.bol.com/nl/p/wagner-flexio-995-verfspuit-voor-binnen-buiten-voor-muurverf-lak-beits-houtbeschermingsmiddelen/9200000030827002/?country=BE) Als het geen set is, kom je duurder uit dan de nieuwe 950 set.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 12:42

Dat klopt niet …. de 995 + alle accessories komt nu op 167,85 euro … deze prijs vind je nergens voor de Flexio 950

Beantwoorden

29 mei 2020 om 12:43

De 995 is voor muurverven.  Als u het perfect spray 800 opzetstuk en adapter bij aankoopt kan u ook lakken, beitsen, olie, etc. spuiten.     Zelfs met deze extra accessoires heb je nog steeds de laagste prijs in Nederland.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 12:45

Dank voor de toelichting! Wellicht nuttig om dit ook bij het product erbij te vermelden. De informatie die er nu staat is op meerdere manieren te interpreteren.

Beantwoorden

29 mei 2020 om 18:42

Is er een verschil tussen de 950 en 995 behalve de accessoires?

Beantwoorden

29 mei 2020 om 11:13
erwdeg Gebruiker

Stel dat ik bvb mijn huis wil verven ( +/- 150m²) neem ik dan die 570? Is dit voldoende als apparaat

Beantwoorden

29 mei 2020 om 12:45

Dat kan zeker …  Hij zal de klus doen.    Je moet dan wel x keer de beker vullen.  Met een systeem met rechtstreekse aanzuiging kan je constant door werken, maar dat systeem is uiteraard iets duurder.

Beantwoorden

30 mei 2020 om 00:44
TheAnd Gebruiker

Als ik een compleet verfspuitsysteem zou willen aanschaffen waarmee ik meubels/kasten wil spuiten en af en toe een binnenmuurtje welke raad u mij dan aan? Een compleet systeem dus.

Beantwoorden

30 mei 2020 om 07:29
Samshuin Gebruiker
30 mei 2020 om 10:43

Dan is mogelijk de Flexio 570 de juiste oplossing …

Wil je toch grotere projecten doen (bv. diverse kamers spuiten) dan zou je beter gaan voor de W 995 + PS800 opzetstuk en adapter.

Maar voor af en toe een muurtje => Flexio 570 ideaal

Beantwoorden

30 mei 2020 om 11:27
whales Gebruiker

@Wagner Expert wordt de Control PRO 350R standaard geleverd met het 30cm verlengstuk zoals beschreven op de wagener website?

Beantwoorden

30 mei 2020 om 12:39

Neen, deze lans zit er niet bij …    Als dit op de Wagner site staat is dat foute info!

Beantwoorden

30 mei 2020 om 14:20
Xephicon Gebruiker

Ik wil de flexio 995 halen. Ik wil het gebruiken voor binnen de muren te verven, schuur met beits te verven en wat te lakken. Het ik aan de flexio 995 genoeg of moet ik extra onderdelen halen. zoja welke onderdelen?

Beantwoorden

30 mei 2020 om 17:53
Moderator Thom Moderator

Goedemiddag,

Ik ga vragen of de Wagner Expert nog eventjes langs komt!

To be continued! 

Gr. Thom

Beantwoorden

30 mei 2020 om 19:34

Om muren te spuiten is de 995 voldoende … wil je ook beitsen dan hebt u het perfect spray 800 opzetstuk en de adapter nodig.    Je moet dus 3 aparte zaken bestellen om een universeel systeem te hebben waarmee je als je klussen kan doen.

Beantwoorden

30 mei 2020 om 20:53
coach_20 Gebruiker

@Wagner Expert : Heb ik het goed begrepen dat ik met de 350R zonder verdere accessoires te hoeven bijkopen de volgende producten kan spuiten : Latexmuurverf , lak op waterbasis, lak op oplosmiddelen basis. Als ik wel accessoires moet bijkopen, welke?

Beantwoorden

31 mei 2020 om 09:25

De Control Pro 350 R wordt helemaal compleet geleverd.  Je kan er idd muurverf, beits, lak, … mee verwerken.

Handig is wel het 30 cm HEA verlengstuk … staat nu in de aanbieding.  Zeker een aanrader als je ook plafonds moet doen of een paar hoge muren.

Beantwoorden

30 mei 2020 om 22:17
bartos Gebruiker

@Wagner Expert

Ik heb reeds een Wagner wallperfect W665 die voor latex prima werkt.

Welk opzetstuk heb ik nodig om vernis en metaal lak tespuiten?

Passen alle huidig verkrijgbare opzetstukken op mijn wat oudere model?

mvg Bart

Beantwoorden

31 mei 2020 om 09:27

Als u reeds de W665 hebt, dan moet u enkel het perfect spray 800 opzetstuk aanschaffen … hiermee kan u dan lak, beits, vernis spuiten.   Alle accessoires zijn nog compatibel met de vroegere modellen.  Geen probleem.

Voor vernis en metaallak is de PS 800 het ideale accessoire.

Beantwoorden

31 mei 2020 om 08:20
andyfontyn Gebruiker

Beste

Ik probeer al een hele tijd de wagner 995 en afplaktape te kopen maar krijg steeds een foutmelding bij de betaling.

Kunnen jullie toevallig checken wat het probleem is aub?

Mvg

Andy

Beantwoorden

31 mei 2020 om 08:26
andyfontyn Gebruiker

Ondertussen is het gelukt via Paypal! De bankcontact-optie deed het echter niet.

Andy

Beantwoorden

31 mei 2020 om 08:29
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen andyfontyn,

Bedankt dat je laat weten dat het ondertussen gelukt is! We zullen in de gaten houden of er misschien algemene problemen zijn, maar op dit moment hebben we hier nog niets over gehoord. Misschien kan je de volgende keer dat dit gebeurd je cookies verwijderen of een andere browser proberen.

Beantwoorden

31 mei 2020 om 09:43
loekritzen Gebruiker

Beste,

Ik heb de 995, het opzetstuk 800 en het adapter opzetstuk klaar staan om te bestellen..

Heb ik dan het hele set om alle soort verven te kunnen spuiten. Ik bedoel dan ook ALLE soort verven.??

Groetjes Loek

Beantwoorden

31 mei 2020 om 12:28

Klopt … dat is dan een universeel systeem voor alle klussen.

Beantwoorden

31 mei 2020 om 10:12
marko4444 Gebruiker

@Wagner expert,

Ik heb de W400 (eind 2018 bij ibood bestelt), kan ik hiermee Lak op terpentine en waterbasis mee spuiten of heb ik hiervoor het Wagner perfect spray 800 opzetstuk voor nodig?

Beantwoorden

31 mei 2020 om 12:29

Correct. Met de PS 800 hebt u dan een lak/beits machine …

Beantwoorden

31 mei 2020 om 11:49
brigo Gebruiker

Hallo expert, de “Wagner Verlenglans | 60 cm” is dus wel bruikbaar met de FLEXIO 890 MAG IK VERONDERSTELLEN ?

Beantwoorden

31 mei 2020 om 12:30

Dat klopt … deze is compatibel met de Flexio 890. Geen probleem…

Beantwoorden

31 mei 2020 om 17:44
brigo Gebruiker

Ok bedankt, dan maar besteld voor mijn Flexio 890 van een aantal maanden geleden :-)

Beantwoorden

31 mei 2020 om 12:04
Hacken11 Gebruiker

Graag wil ik zo snel mogelijk aan de slag ;-) Maar ik zie dat het nog ruim 2 weken duurt voordat jullie gaan verzenden? Kan dit echt niet sneller?

Beantwoorden

31 mei 2020 om 12:44
Moderator Mark Moderator

Hoi Hacken11,

De verzenddatum staat meestal wel vast, maar soms gebeurd het ook wel dat de verzending eerder gebeurd als het mogelijk is ;-)

Beantwoorden

31 mei 2020 om 14:20
phe3007 Gebruiker

Kan je met het outdoor systeem ook Carboline spuiten?

Beantwoorden

31 mei 2020 om 15:47

Dat is zeker mogelijk …

Beantwoorden

31 mei 2020 om 19:30
aapelite2 Gebruiker

He Jammer, de 995 is net uitverkocht!

Beantwoorden

31 mei 2020 om 21:07
veninga32 Gebruiker

Wagner Outdoor

Als je verf op basis van oplosmiddelen gebruikt hoe maak je hem daarna schoon aangezien je geen brandbare vloeistof mag verspuiten kan dit dan wel met een oplosmiddel als bijv. Wasbenzine?

Beantwoorden

31 mei 2020 om 22:15
EagleForce Gebruiker

Kan ik met het “Wagner Outdoor Verfsysteem” ook Spectrum verf van de Action gebruiken (Acrylic) en moet ik deze dan met water eerst nog verdunnen?

Beantwoorden

4 juli 2020 om 12:49
-Ramnath Gebruiker

Ik heb onlangs een Wagner W995 verfspuit gekocht en ben wezen testen met water. Het spuit niet goed, spuit  schokkerig. Is dit normaal ?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.